Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Има и тога, али кад год упоредим динамику радова, увек се приватни пројекти заврше брже, са више радника, док се јавни пројекти отежу са мање.
 
A što mislite da je problem u izvođaču? Sponzor (npr grad) naruči ovaj put, da sve uslove i imenuje nadzorni odbor da po završetku izgradnje, a pre puštanja u saobraćaj, izvrši proveru da li je sve kako je naručeno. Ako jeste projekat se završava i pušta se saobraćaj. Sva odgovornost za kvalitet radova do provere nadzornog odbora je na izvođaču posle prelazi na sponzora i nadzor(pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću).
Slično je i za dinamiku radova. Obično prati dinamiku isplata. Ako kasne isplata sponzora projekta, kasne i radovi. Ovo može biti razlog žašto se pojedini projekti vuku po ko zna koliko godina.
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
 
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Bolno je ocigledno do to nece biti ni priblizno dovoljno da se za preostalih 10 meseci roka zavrsi citava faza II, jedva da je zagrebana povrsina (pun intended). Da podsetim, u pitanju su 2 km bulevara sa 4 trake, sinama, trotoarima, 2 kruzna toka, 1 raskrsnicom, prelazom preko Topciderke i tunelom za tramvaj.

A za fazu I ostaje misterija zasto makar ovaj drugi, polu-zavrseni smer nije jos pusten u upotrebu, uprkos Vesicevoj najavi pocetkom maja da ce to biti za samo nekoliko dana. Mozda bi im u slucaju punog saobracaju u oba smera bilo malo teze da prilaze mehanizacijom ostrvu izmedju smerova, pa su zato odlucili da nas maltretiraju do daljnjeg. Mada se svejedno tu jedva nesto raducka, tempo radova na fazi I je bezobrazno mizeran.
 
A što mislite da je problem u izvođaču? Sponzor (npr grad) naruči ovaj put, da sve uslove i imenuje nadzorni odbor da po završetku izgradnje, a pre puštanja u saobraćaj, izvrši proveru da li je sve kako je naručeno. Ako jeste projekat se završava i pušta se saobraćaj. Sva odgovornost za kvalitet radova do provere nadzornog odbora je na izvođaču posle prelazi na sponzora i nadzor(pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću).
Slično je i za dinamiku radova. Obično prati dinamiku isplata. Ako kasne isplata sponzora projekta, kasne i radovi. Ovo može biti razlog žašto se pojedini projekti vuku po ko zna koliko godina.
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Aпсолутно је проблем у спонзору. Баш зато наводим као пример све приватне објекте који се изграде брзо, и ове путеве, улице, тргове и сл. инфраструктуру која се годинама растеже.
 
Prosao danas dva puta trasom, jutros na fazi I bila dva radnika, sat kasnije nije vise bilo nikoga. Za poslednja dva meseca su od vidljivih radova samo poslagani ivicnjaci izmedju tramvajskih bastica na otprilike 2/3 trase i verovatno su tu sada zakopani i kablovi za rasvetu. Tim tempom za godinu, najvise dve, imacemo gotove i trotoare, rasvetu, stanice, a mozda, ako budemo imali puno srece, cak i sine.

Na fazi II ima za nijansu vise aktivnosti, citava 3 radnika na potezu kod rasadnika, i jedan bager na pocetku zeleznickog koridora, nedaleko od bivse NIS pumpe gde je nasuta prilicno velika kolicina materijala, cini mi se tucanika. To su ocigledno i dalje grubi pripremni radovi, jos se nista ozbiljno nije zapocelo. Sve je jasno, prevelike su sad vrucine da bi se nesto ozbiljno radilo, pa ce na jesen da budu prejake kise, a posle ce da bude previse hladno... i 12 meseci prodje kao tren.
 
Prosao danas dva puta trasom, jutros na fazi I bila dva radnika, sat kasnije nije vise bilo nikoga. Za poslednja dva meseca su od vidljivih radova samo poslagani ivicnjaci izmedju tramvajskih bastica na otprilike 2/3 trase i verovatno su tu sada zakopani i kablovi za rasvetu. Tim tempom za godinu, najvise dve, imacemo gotove i trotoare, rasvetu, stanice, a mozda, ako budemo imali puno srece, cak i sine.

Na fazi II ima za nijansu vise aktivnosti, citava 3 radnika na potezu kod rasadnika, i jedan bager na pocetku zeleznickog koridora, nedaleko od bivse NIS pumpe gde je nasuta prilicno velika kolicina materijala, cini mi se tucanika. To su ocigledno i dalje grubi pripremni radovi, jos se nista ozbiljno nije zapocelo. Sve je jasno, prevelike su sad vrucine da bi se nesto ozbiljno radilo, pa ce na jesen da budu prejake kise, a posle ce da bude previse hladno... i 12 meseci prodje kao tren.
Лудило тотално.
 
A što mislite da je problem u izvođaču? Sponzor (npr grad) naruči ovaj put, da sve uslove i imenuje nadzorni odbor da po završetku izgradnje, a pre puštanja u saobraćaj, izvrši proveru da li je sve kako je naručeno. Ako jeste projekat se završava i pušta se saobraćaj. Sva odgovornost za kvalitet radova do provere nadzornog odbora je na izvođaču posle prelazi na sponzora i nadzor(pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću).
Slično je i za dinamiku radova. Obično prati dinamiku isplata. Ako kasne isplata sponzora projekta, kasne i radovi. Ovo može biti razlog žašto se pojedini projekti vuku po ko zna koliko godina.
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Šta mislite kako Izvođač dobija posao!? Poznati Izvođač ide sa damping cenom koju kasnije nadomesti sa dodatnim radovima i varijacijama. I naravno, prva ruka retko izvodi direktno nego se daje podizvođačima koji rade za manje pare, ne retko samo za avans. Sa Ras-om sam radio više puta, sve projekte završili više nego korektno, verovatno postoji razlog zašto je na ovom projektu ovako. Pretpostavljam da je plaćanje problem.
 
Prosao pre neki dan peske, betonski trotoar(ceka asfalt) je na jednom delu potpuno pukao i podigao se jedno 20cm u vis, kao da ga je podigla puknuta cev/koren ispod, mada ispod nema nicega.
 
Mislim da od tunela za tramvaj neće biti ništa, jer se iz snimka vidi da je logično da put nastavi pravo. Danas sam prošao autobusom tuda, i video sam trasiran put skroz desno pored rasadnika, a na mestu starih šina će biti nove i to je to. Videće se bolje kroz nedelju, dve, pa može opet da se odradi neki snimak dronom. Mada se i danas jasno vide obrisi nove trase.
 
Nema to preterano veze sa logikom (tvojom, mojom ili bilo čijom), već samo sa planom koji je usvojen i po kom se gradi. Bulevar se penje na kružni tok, tako da neće baš biti dubok tunel, ali mora tramvaj da prođe ispod.

bulevar-patrijarha-pavla-deonica-02topcider-kruzni-tok-up.jpg
 
Aha, nisam znao da je do neplaćanja to da se tri puta betonira tramvajska baštica pa da se onda ruši.

Verovatno je do para i to što su šahte već potonule (one iste šahte koje moraju da budu na kolovozu jer su tako iziskivale podzemne instalacije...čekaj sve je rađeno iz početka tako da.....)

Denivelisana raskrsnica sa kružnim tokom je planirana da bi negde imala da se zadržava voda i da bi što skuplje koštalo.
Znam, znam, nije bilo mesta, to je gigantska raskrsnica sa 4 kraka i tramvajskom prugom. Nema veze što je na manje mesta spakovana Autokomanda koja ima 10 puta više saobraćaja, ovde ne može.
 
Na budućoj betoniranoj pa lupanoj tramvajskoj baštici je nikao lep i visok korov.

Zbilja, zašto su lupali beton na čitavoj urađenoj deonici?
 
A i sto rade uopste tramvajski dio kad se nece moci nastaviti, trebali su makar ostaviti prazno to pa kad se dovede do okretnice sve odjednom...

Sent from my SM-S908B using Tapatalk
 
A i sto rade uopste tramvajski dio kad se nece moci nastaviti, trebali su makar ostaviti prazno to pa kad se dovede do okretnice sve odjednom...
Mislim da i racunaju s tim, posto su tramvajske bastice ocigledno ostavljene za kraj.

Deluje mi da ce pre da završe drugu deonicu nego prvu
Poslednjih nedelju dana sam prosao nekih 5 puta celom trasom - na deonici faze I radnika konstantno 0, a na deonici faze II kako kad, izmedju 0 i 3. Ako to ekstrapoliramo, tim tempom faza II moze da bude za jedno 10 godina, a faza I - nikad.
 
A i sto rade uopste tramvajski dio kad se nece moci nastaviti, trebali su makar ostaviti prazno to pa kad se dovede do okretnice sve odjednom...

Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Prema projektu, kod raskrsnice sa Pere Velimirovića treba da odrade normalno uklapanje u stari profil, gde će tramvaj moći da prođe. Tako da je moguće kad završe ove dve faze da napokon puste trojku.
 
U tom slučaju bi verovatno trebala da se zameni postojeća infrastruktura na delu od Pere Velimirovića do Kneževca. Sve je to verovatno dobrano nagriženo tako dugim nekorišćenjem, a od skretanja za GO Rakovicu, i dalje do okretnice, baštice su jezive. Ne znam za kad je planirana treća faza, al ako ovo do sada napreduje brzinom kornjače sa jednom nogom, možda je bolje da i ne otpočinju fazu tri. Što se posla tiče, tu će ga biti najviše, a koliko sam mogao da primetim, pored onih salona i servisa gradi se još neki objekat, što mi je tek paradoks. Možda i neko proširenje samo, al bez obzira. Umesto da se to sve sklanja odatle, neka velika da ne kažem šta se još šire dalje.
 
Данашњи чланак у Новостима, ново рок за завршетак је октобар 2022.године.

НОВИ РОК САД ОКТОБАР: Завршетак шина и тротоара на Булевару патријарха Павла пролонгиран је по ко зна који пут од почетка посла
Ш. Маровић 08. 07. 2022. у 12:45
ЗАВРШЕНИ део коловоза на другој деоници Булевара патријарха Павла у Раковици још није пуштен за саобраћај, а нови рок за комплетирање посла који је почео да се ради 2019. је октобар 2022. године.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...-pavla-prolongiran-zna-koji-put-pocetka-posla
 
"Број ангажованих радника на оба градилишта одговара потребама извођача за испуњење свих уговорених обавеза."

Vrhunski cinizam, s obzirom da je broj angazovanih radnika na prvoj fazi Bulevara trenutno NULA, a da se istovremeno pod "ugovorenom obavezom" samo s vremena na vreme nasumicno pojavljuju novi datumi, bez ikakvog objasnjenja sta je bilo sa prethodnim rokom, niti da li izvodjac ili bilo ko drugi snosi ikakve posledice za neispunjavanje ranije ugovorenih obaveza.

Bolje da kazu: "Broj angazovanih radnika odgovara tome da se posao razvlaci do trenutka kada cemo opet da zadamo neki novi rok, i tako u nedogled."
 
Poslednja izmena:
Vrh