Bolno je ocigledno do to nece biti ni priblizno dovoljno da se za preostalih 10 meseci roka zavrsi citava faza II, jedva da je zagrebana povrsina (pun intended). Da podsetim, u pitanju su 2 km bulevara sa 4 trake, sinama, trotoarima, 2 kruzna toka, 1 raskrsnicom, prelazom preko Topciderke i tunelom za tramvaj.Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Aпсолутно је проблем у спонзору. Баш зато наводим као пример све приватне објекте који се изграде брзо, и ове путеве, улице, тргове и сл. инфраструктуру која се годинама растеже.A što mislite da je problem u izvođaču? Sponzor (npr grad) naruči ovaj put, da sve uslove i imenuje nadzorni odbor da po završetku izgradnje, a pre puštanja u saobraćaj, izvrši proveru da li je sve kako je naručeno. Ako jeste projekat se završava i pušta se saobraćaj. Sva odgovornost za kvalitet radova do provere nadzornog odbora je na izvođaču posle prelazi na sponzora i nadzor(pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću).
Slično je i za dinamiku radova. Obično prati dinamiku isplata. Ako kasne isplata sponzora projekta, kasne i radovi. Ovo može biti razlog žašto se pojedini projekti vuku po ko zna koliko godina.
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Лудило тотално.Prosao danas dva puta trasom, jutros na fazi I bila dva radnika, sat kasnije nije vise bilo nikoga. Za poslednja dva meseca su od vidljivih radova samo poslagani ivicnjaci izmedju tramvajskih bastica na otprilike 2/3 trase i verovatno su tu sada zakopani i kablovi za rasvetu. Tim tempom za godinu, najvise dve, imacemo gotove i trotoare, rasvetu, stanice, a mozda, ako budemo imali puno srece, cak i sine.
Na fazi II ima za nijansu vise aktivnosti, citava 3 radnika na potezu kod rasadnika, i jedan bager na pocetku zeleznickog koridora, nedaleko od bivse NIS pumpe gde je nasuta prilicno velika kolicina materijala, cini mi se tucanika. To su ocigledno i dalje grubi pripremni radovi, jos se nista ozbiljno nije zapocelo. Sve je jasno, prevelike su sad vrucine da bi se nesto ozbiljno radilo, pa ce na jesen da budu prejake kise, a posle ce da bude previse hladno... i 12 meseci prodje kao tren.
Šta mislite kako Izvođač dobija posao!? Poznati Izvođač ide sa damping cenom koju kasnije nadomesti sa dodatnim radovima i varijacijama. I naravno, prva ruka retko izvodi direktno nego se daje podizvođačima koji rade za manje pare, ne retko samo za avans. Sa Ras-om sam radio više puta, sve projekte završili više nego korektno, verovatno postoji razlog zašto je na ovom projektu ovako. Pretpostavljam da je plaćanje problem.A što mislite da je problem u izvođaču? Sponzor (npr grad) naruči ovaj put, da sve uslove i imenuje nadzorni odbor da po završetku izgradnje, a pre puštanja u saobraćaj, izvrši proveru da li je sve kako je naručeno. Ako jeste projekat se završava i pušta se saobraćaj. Sva odgovornost za kvalitet radova do provere nadzornog odbora je na izvođaču posle prelazi na sponzora i nadzor(pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću).
Slično je i za dinamiku radova. Obično prati dinamiku isplata. Ako kasne isplata sponzora projekta, kasne i radovi. Ovo može biti razlog žašto se pojedini projekti vuku po ko zna koliko godina.
Da se vratimo na nesrećni bulevar. Ras radi svaki dan od 7 do nekih 16-17h. Imaju dva mašine i par kamiona, uklanjaju prugu od "završenog" dela do parka. Deo od parka do uključena mosta koliko sam video je pust i ne radi se ništa. Najveći strah mi je da ne zatvore ulicu na duže vreme kada počnu radovi oko ukrštanja pruge i puta.
Gde može da se vidi plan kompletne deonice?Nema to preterano veze sa logikom (tvojom, mojom ili bilo čijom), već samo sa planom koji je usvojen i po kom se gradi. Bulevar se penje na kružni tok, tako da neće baš biti dubok tunel, ali mora tramvaj da prođe ispod.
Pogledajte prilog 140213
Gde može da se vidi plan kompletne deonice?
Mislim da i racunaju s tim, posto su tramvajske bastice ocigledno ostavljene za kraj.A i sto rade uopste tramvajski dio kad se nece moci nastaviti, trebali su makar ostaviti prazno to pa kad se dovede do okretnice sve odjednom...
Poslednjih nedelju dana sam prosao nekih 5 puta celom trasom - na deonici faze I radnika konstantno 0, a na deonici faze II kako kad, izmedju 0 i 3. Ako to ekstrapoliramo, tim tempom faza II moze da bude za jedno 10 godina, a faza I - nikad.Deluje mi da ce pre da završe drugu deonicu nego prvu
Prema projektu, kod raskrsnice sa Pere Velimirovića treba da odrade normalno uklapanje u stari profil, gde će tramvaj moći da prođe. Tako da je moguće kad završe ove dve faze da napokon puste trojku.A i sto rade uopste tramvajski dio kad se nece moci nastaviti, trebali su makar ostaviti prazno to pa kad se dovede do okretnice sve odjednom...
Sent from my SM-S908B using Tapatalk