Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Što se tiče onih strelica za desno što sam se pitao - kažu da je sve po projektu

Поштовани, из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда су нам одговорили да је хоризонтална сигнализација изведена у складу са одобреним пројектом. Хвала.
 
Baš odličan snimak, kompletan i kompaktan. Valjda će bar stave ograde između ovog uskog trotoara i piste gde će jure 80, pa glupo pešak bude na pola metra od kolovoza. Moje zamerke su: trebao je zeleni pojas između ulice i trotoara radi bezbednosti i estetike, trebao je širi trotoar, trebalo se ukloni onih par ružnih objekata zbog kojih bulevar savija, trebao je se izgradi parking na vreme dok ima prostora (glupost da nema parkinga ni kod Topčiderskog parka, a tolko prostora okolo) , moglo je bude 6 traka umesto 4, imalo je mesta, kao što će ga biti u sledećoj fazi na ex šinama. Ali dobro, što sad sve odjednom, treba se ostavi nešto i za novu rekonstrukciju kroz 20 godina...
 
Ja bih tu najiskrenije stavio par kamera za brzinu, konkretno onakvih da te snime kad uđeš na deonicu i kad izađeš, pa srednja brzina ako pređe ograničenje, da šalje kaznu. Ipak je ovo planirano da bude gradski bulevar.
 
Da stvarno savršene. Ja sam snimao dronom, znam sa čime se susreće, ali on to tako sa lakoćom upakuje u video da ostane samo uživancija. Posebno ovaj zadnji. Visina drona, ugao kamere, širina, linija praćenja... sve savršeno, sigurno jedan od najboljih dron snimaka nekog projekta koji sam gledao. U samo 3 minuta sve je obuhvatio, nije predugo ni prekratko, a opet koga interesuju detalji sve je tu, lako će ih naći. Eto morao sam još jedan post samo o ovome jer često kritikujem a ono što je dobro prećutim kao da se podrazumeva, ali stvarno ovo ne bih da prećutim već da naglasim zasluženo poštovanje 👌
 
Iznenadilo me juče predveče kolka je razlika u temperaturi, na celom NBg i Mostu na Adi je bilo 28 stepeni, a tamo gde bi trebala biti ova nova faza ulice bivšom prugom, posle Topčiderskog parka preko reke i šinskog mosta, svega 21 stepen. Valjda jer je u hladu Košutnjačkog brda, Rakovičke reke i dosta visokog, starog drveća. Možda i najsvežije mesto leti u širem centru Bga
 
Nije mi jasno kako je u zadnjih nekoliko godina nije moguće uraditi na novim ulicama šahtove u nivou asfalta. Možda da dovedemo strance koji to znaju da urade.
 
Meni nije jasno što se kod nas ne rade šahtovi uz ivičnjak kao u Americi.
Jel toliko komplikovano uraditi takve šahotve ili je nešto drugo u pitanju?
 
ne znam, mada sam vidjao kamione firme Brigate na mestima izvođenja radova... samo primećujem kako je u sporednim ulicama sve dobro urađeno. radilo se metodom tunela ili kako već, šaht na 20-30 metara i iskop samo na tom mestu, pokriven i asfaltiran sa skoro savršenim prelazom, kao i sam šaht. Sve se može kad se hoće.
 
Nije mi jasno kako je u zadnjih nekoliko godina nije moguće uraditi na novim ulicama šahtove u nivou asfalta. Možda da dovedemo strance koji to znaju da urade.
Zato što zahtevaju pedantnost, odogovrnost i vreme, pa posao traje duže od varijante "strpaj i zatrpaj". Tamo gde su dobro urađeni, najpre su stvar "zadrtosti" inženjera, koji je uspeo da natera majstore da urade nešto kako treba, a tek je to nauka za sebe, jer sada i svaki fizikalac, znajući da je deficitaran, postaje doktor izvrdavanja obaveza, a sve i da je odgovoran, poslodavci ih ubrzavaju i šetaju sa gradilišta na gradilište.
Kada se zapitate otkud sve učestaliji fušeraj na infrastrukturnim projektima, uvek ubacite u jednačinu to da nema radnika, tako da oni koji rade imaju svest o tome da nisu lako zamenjivi i ne rade više nego što moraju. Jednom prilikom sam na ovom gradilištu zatekao Hinduse.
Inače, nevezano za šahtove, vidim da pešačke staze još nisu završene. Iz nekog razloga se insistira da na njima bude liveni asfalt.
Meni nije jasno što se kod nas ne rade šahtovi uz ivičnjak kao u Americi.
Jel toliko komplikovano uraditi takve šahotve ili je nešto drugo u pitanju?
Položaj šahta je diktiran položajem podzemnih instalacija u profilu saobraćajnice, ne može sve stajati uz ivičnjak. Ako si mislio na slivnike, oni se mogu ukomponovati u ivičnjak.
 
Ako je položaj diktiran podzemnim instalacijama, šta je problem da se te instalacije izmeste kada se već radi nešto ovako veliko?
Ovde su skoro svi poklopci na istoj liniji - šta je onda problem da se tuda provuče trotoar ili razdelno ostrvo, tj, da se sve translira par metara levo ili desno?
 
Izmeste odakle? Položaj svake instalacije je definisan u poprečnom profilu u odnosu na osovinu saobraćajnice, na propisanu dubinu, udaljenost od osovine, kao i sa definisanim pozicijama instalacija jedne u odnosu na drugu. Naravno postoje i izuzeci, da li zbog ograničenog finansiranja, zatečenog stanja, ili prosto neznanja i nemara, ali se zna šta ide ispod kolovoza, šta ispod pešačke staze, šta uz ivičnjak, itd. Ne možeš sve da staviš uz ivičnjak.
 
Naravno da nisam stručan, ali zaista mi je neverovatno da ovakva saobraćajnica ima toliko mnogo poklopaca.
Pravac koji je glavna alternativa ovome, ulica Velislava Vulovića koja povezuje Stari Košutnjak i Dedinje je takođe poznat po velikom broju šahtova, revizija, poklopaca, čovekrupa ili kako hoćeš. Uz ludačke krivine i jedan kontradiverzioni ležeći.
 
Vrh