Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.335
- Pohvaljen
- 2.972
Pročešljao malo temu unazad pa videh plan koji je Sole okačio na strani 36 pa imam jedno pitanjce.
Vidim da je rešen radijus krivine na raskrsnici Topčiderske sa Bulevarom vojvode Putnika zatvaranjem dela Topčiderske i preusmeravanjem BVM (v. Mišića) drugim delom Topčiderske, pa se pitam na koji način misle da 49 preleti sve to? Ako ide do novog kružnog toka kod stare okretnice to više nije prečica i linija je obesmišljena. Parče Bulevara vojvode Putnika od Drajzerove do Topčiderske se prekida.
Tramvaj 4 može biti uveden kao prečica umesto 94 koju možemo vratiti na staru trasu preko Gazele, međutim gubi se veza Dedinja preko Ade uz nepotrebno kruženje preko Gazele. Isto je i sa 49. Obe linije će peviše kružiti. Sada taj deo treba spojiti sa Drajzerovom kozjom stazicom iza onih novih zgrada preko radanske do BVP (v. Putnika) da se ne bi kružilo preko BPP (P. Pavla) ili preko Topčiderske zvezde Užičkom.
Jedino rešenje koje pozitivno utiče na prevoz jeste rešavanje prečice ka Prokopu rekonstrukcijom severnog dela Topčiderske, kako bi neke linije s Banovog brda mogle da se preusmere ka Slaviji preko Prokopa (nakon izgradnje nadvožnjaka preko autoputa), no isto je bilo izvodljivo i bez ukidanja pruge i rekonstrukcije BPP koje uključuje kontinuitet parka bez denivelacije ulice gradnjom tunela. Navodno je spuštanje u plitki tunel preskupo iako se rasipa gotovo na svakom koraku. Ono što ne bi predstavljalo bacanje novca u bunar nikome ne pada ni na kraj pameti.
Reče Vučko na strani 45 da je skeptičan oko kružnih tokova. Delim njegovo mišljenje. Pre neki dan sam prošao kroz novi tok na ukrštanju Bulevara oslobođenja, Crnotravske i Save Maškovića i mogu reći da se vozila potpuno zaustavljaju stvarajući kolonu kao na semaforu. Brzina ulaska u kružni tok uslovljena je njegovim radijusom, dok veći obim saobraćaja u pravcu (Bulevar oslobođenja) može povremeno potpuno blokirati ulazak u tok. Tek kad se raščisti ulaze vozila iz Crnotravske. Kolona je sve do stajališta Paunova.
Više o kružnim tokovima ovde:
Čepovi se već javljaju u Radničkoj i na raskrpetlji Careva Ćuprija pa imajući u vidu SMT nije teško zamisliti zastoje sutra i na prilazima kružnim tokovima u BPP. Samo tako nek nastave, pa će sahraniti i drumski i šinski saobraćaj. Nećeš moći prozor da otvoriš od rojeva dronova. Tamo gde treba da ih grade, gde sad zglob ne može da okrene (jedva i solo u Višnjici i Kaluđerici) ne pipaju ništa.
Vidim da je rešen radijus krivine na raskrsnici Topčiderske sa Bulevarom vojvode Putnika zatvaranjem dela Topčiderske i preusmeravanjem BVM (v. Mišića) drugim delom Topčiderske, pa se pitam na koji način misle da 49 preleti sve to? Ako ide do novog kružnog toka kod stare okretnice to više nije prečica i linija je obesmišljena. Parče Bulevara vojvode Putnika od Drajzerove do Topčiderske se prekida.
Tramvaj 4 može biti uveden kao prečica umesto 94 koju možemo vratiti na staru trasu preko Gazele, međutim gubi se veza Dedinja preko Ade uz nepotrebno kruženje preko Gazele. Isto je i sa 49. Obe linije će peviše kružiti. Sada taj deo treba spojiti sa Drajzerovom kozjom stazicom iza onih novih zgrada preko radanske do BVP (v. Putnika) da se ne bi kružilo preko BPP (P. Pavla) ili preko Topčiderske zvezde Užičkom.
Jedino rešenje koje pozitivno utiče na prevoz jeste rešavanje prečice ka Prokopu rekonstrukcijom severnog dela Topčiderske, kako bi neke linije s Banovog brda mogle da se preusmere ka Slaviji preko Prokopa (nakon izgradnje nadvožnjaka preko autoputa), no isto je bilo izvodljivo i bez ukidanja pruge i rekonstrukcije BPP koje uključuje kontinuitet parka bez denivelacije ulice gradnjom tunela. Navodno je spuštanje u plitki tunel preskupo iako se rasipa gotovo na svakom koraku. Ono što ne bi predstavljalo bacanje novca u bunar nikome ne pada ni na kraj pameti.
Reče Vučko na strani 45 da je skeptičan oko kružnih tokova. Delim njegovo mišljenje. Pre neki dan sam prošao kroz novi tok na ukrštanju Bulevara oslobođenja, Crnotravske i Save Maškovića i mogu reći da se vozila potpuno zaustavljaju stvarajući kolonu kao na semaforu. Brzina ulaska u kružni tok uslovljena je njegovim radijusom, dok veći obim saobraćaja u pravcu (Bulevar oslobođenja) može povremeno potpuno blokirati ulazak u tok. Tek kad se raščisti ulaze vozila iz Crnotravske. Kolona je sve do stajališta Paunova.
Više o kružnim tokovima ovde:
Trebalo je bar da predvide dogradnju podvožnjaka ili nadvožnjaka u budućnosti. Prva opcija jeste skuplja, estetski i društveno pogodnija (manje buke direktno pored stambenih objekata, više sunca na pešačkim stazama), ali druga osim toga što je jeftinija izbegava i velike poremećaje prilikom izvođenja građevinskih radova. U slučaju BPP tamo gde je trebalo ostaviti prostor za pravac sproveden je tramvaj. Umesto da pravac ostaje na sredini, a izlazi lateralno ka kružnom toku, morali bi da grade dva lateralna nadvožnjaka. Takođe podvožnjake će nesumnjivo izbegavati radi sprečavanja prekida saobraćaja.
Da se ja pitam ne bi ni dozvolio vezu s mosta ka Miloševom konaku već bi denivelisao razdvajanje ka konaku i mostu iz pravca Rakovice (pravac ka mostu na vijaduktu, lateralno ka konaku u nivou a tramvaj pomerio pored, pa sproveo drugim nadvožnjakom iznad puta u nivou). Pionirsku bi pretvorio u jednosmernu tako da se izlazi levo s pravca, dok bi suprotan smer bio dozvoljen na drugim mestima. Stalno hendikepiraju pravce koji imaju najveći protok. Ne samo što žele da obezbede sve kombinacije na svakom čošku, već mešaju babe i žabe tj. pešačko-biciklistički i motorni saobraćaj u nivou. Zato nam je saobraćaj takav kakav je - kao zaprežni pre par stotina godina i pored navodnih pravila. Pogledajte šta je tu šeršačkih prelaza. Zar nisu mogle pasarele? Onda kaže autoput seče grad na pola. Budalaština. Pogledajte Novi Beograd. Duž "sunken freeway" koridora se mogu dodati pašačke i bici staze s tim da poprečne veze ostaju jer "preleću" ceo koridor.
Dobar primer rešenja kružnih tokova imamo u Brizbejnu na rešenju izlaza s autoputa M5: https://www.google.com/maps/@-27.478246 ... a=!3m1!1e3
Gde god je moglo izdvojiti saobraćaj u nivou s kružnog toka bez denivelacije to je i učinjeno. Gde je postojala potreba za denivelacijom izgrađen je nadvožnjak. Postepeno će vršiti denivelaciju kako obim saobraćaja bude rastao. Upravo je u tome problem sa Beogradom. Mi povećavamo gustinu, a ne denivelišemo ukrštanja kada se pređe određena granica. Sabili smo sve sokake na Autokomandu sa kružnim tokom sa jedne i "semaforskim paklom" sa druge, pa kako da se autoput ne zaguši kad nemaju gde da se isključe? U suprotnom smeru, na uključenju imamo kolonu od Mostara jer površinske raskrsnice na mostaru, usko grčo od gazele prave isti problem. Iako bi protok normalno bio usporen samo u slučaju nezgoda, svakodnevne zastoje izaziva negativan uticaj urbanističkih uslova na pristupnu mrežu duž autoputa. Izlaz na Autokomandi pravi kolonu do Mostara, desna traka usporava srednju a ovi što obilaze i levu. Čim se prođe isključenje protok se vraća u normalu što znači da nije problem autoput tj. pravac već preveliki broj neadekvatno rešenih prilaza na veoma malim rastojanjima koji se vezuju na potpuno neprimerenu putnu mrežu obimu saobraćaja generisanog urbanističko-društvenim prilikama. Isti problem imamo i kod bulevarskih saobraćajnica sa ukrštanjima u nivou. Kanalisanje u zoni ukrštanja, previše ukrštanja na premalim udaljenostima. Skoro svaki problem Beograda u Novom Beogradu je izbegnut.
Čepovi se već javljaju u Radničkoj i na raskrpetlji Careva Ćuprija pa imajući u vidu SMT nije teško zamisliti zastoje sutra i na prilazima kružnim tokovima u BPP. Samo tako nek nastave, pa će sahraniti i drumski i šinski saobraćaj. Nećeš moći prozor da otvoriš od rojeva dronova. Tamo gde treba da ih grade, gde sad zglob ne može da okrene (jedva i solo u Višnjici i Kaluđerici) ne pipaju ništa.