Šta je novo?

Bulevar Oslobodjenja (ex JNA) od Autokomande do Slavije rekonstrukcija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:8tssb7o1 je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":8tssb7o1]
Пројекат Булевара ослобођења и Славије (са све идејом о фонтани) је урађен за време Ђиласа, исто када и пројекат реконструкције Булевара Краља Александра, као и Војводе Степе. Све три улице имају идентичан визуелни идентитет.

Ovo zaista nisam imao prilike da čujem, da je neko u Đilasovo vreme zamislio megafontanu nasred Slavije, a ako je to tačno, onda otvara mnoga interesantna pitanja. Čovek prosto ne zna da li više da kudi staru vlast zbog takvih promašaja, ili novu koja je imala više godina na raspolaganju od zamisli do realizacije, ali nije to korigovala. Onda je sigurno samo jedno: aktuelna vlast je odustala od podzemnih prolaza na Slaviji, ali od fontane na sred kružnog toka nije želela ni po koju cenu da odustane.
Inače je odlično što je svuda identičan vizuelni identitet behatona, od Bulevara do Vojvode Stepe, to bi narednih decenija trebalo da optimizuje troškove održavanja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:8tssb7o1 je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":8tssb7o1]
Што се тиче улице 27. марта, она је у фази препројектовања јер шине на крају остају до тротоара, односно, не пребацују се у средину по првобитном пројекту.

A zna li neko da kaže ZAŠTO šine ostaju do trotoara? Da li su loša iskustva iz Bulevara i Vojvode Stepe? Ne, naprotiv, te ulice su svetli primeri kako tramvajski saobraćaj bez autobusa može da nosi javni saobraćaj na opterećenom pravcu, kada ima zasebne trake, ne smeta mu crveni talas i nema konflikta sa parking mestima.
Rekonstrukcija od 27. marta sve do Kalemegdana biće jedno majestično bacanje para ako se desetine miliona evropskih kredita koriste za postavljanje nove pruge tik do parking mesta. Takvom "rekonstrukcijom" tramvaji će razvijati 30km/h umesto 50 km/h na pravcu i svako malo će neko stajati na šinama. Za takvo klackanje je apsolutno nepotrebna nova tramvajska pruga, 30km/h mogu bez problema da se klackaju i današnji raspali ČKD tramvaji po postojećoj raspaloj pruzi.
Ne mogu da verujem da sada prisustvujemo tako nakaradnom projektu i još treba da aplaudiramo što će se silne pare davati na poštovanje skupog kataloga uličnog imobilijara a hladnokrvno se prepisuje nefunkcionalno saobraćajno rešenje?
Zar je moguće da niko od nadležnih u gradu nije svestan da se uvode autobusi po tramvajskim ulicama tipa 79 samo zato što niko ne želi da se klacka pola sata tramvajim koji se provlači između parking mesta, dok autobus ide srednjom trakom i uvek pretekne tramvaj?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475326#p475326:2yjh43cb je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 02:08 pm[/url]":2yjh43cb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:2yjh43cb je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":2yjh43cb]
Пројекат Булевара ослобођења и Славије (са све идејом о фонтани) је урађен за време Ђиласа, исто када и пројекат реконструкције Булевара Краља Александра, као и Војводе Степе. Све три улице имају идентичан визуелни идентитет.

Ovo zaista nisam imao prilike da čujem, da je neko u Đilasovo vreme zamislio megafontanu nasred Slavije, a ako je to tačno, onda otvara mnoga interesantna pitanja. Čovek prosto ne zna da li više da kudi staru vlast zbog takvih promašaja, ili novu koja je imala više godina na raspolaganju od zamisli do realizacije, ali nije to korigovala. Onda je sigurno samo jedno: aktuelna vlast je odustala od podzemnih prolaza na Slaviji, ali od fontane na sred kružnog toka nije želela ni po koju cenu da odustane.
Inače je odlično što je svuda identičan vizuelni identitet behatona, od Bulevara do Vojvode Stepe, to bi narednih decenija trebalo da optimizuje troškove održavanja.

Памтите ли ви људи ишта бре? :wink:
Конкурс за идејно решење подземних пролаза на Славији са фонтаном на средини је организован за време Ђиласа. Разлика, барем код када је у питању фонтана јесте у томе што тада није била предвиђена да пева, то је идеја садашњег градоначеника. Али изградња фонтане је тада покренута.

Са друге стране, подземни пролази на Славији су тада, за време и после конкурса на сва уста критиковани као непотребни и прескупи подухват који се може решити далеко јефтиније - померањем стајалишта и пешачких прелаза. Изградња подземих пролаза је критикована као још један у низу пројеката аутомобилског урбанизма и секте инжињера друмског саобраћаја.

Сада, када је од тога одустато, на сва уста се критикује да не ваља и да се Славија бесмислено реконстуише без њих.... фасцинантно са ове временске дистанце.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475326#p475326:2yjh43cb je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 02:08 pm[/url]":2yjh43cb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:2yjh43cb je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":2yjh43cb]
Што се тиче улице 27. марта, она је у фази препројектовања јер шине на крају остају до тротоара, односно, не пребацују се у средину по првобитном пројекту.

A zna li neko da kaže ZAŠTO šine ostaju do trotoara?

Да, зна се. Морао би да се посече цео дрворед платана што се после случаја "Буевар" неће усудити ниједна власт. Иако је процена стручњака да је тај дрворед у лошем стању и да му је крај животног века процењен за 10 година, ипак се неће сећи јер ће народ да се побуни.
 
Potvrdjujem sve što je stf napisao. Kad je objavljen projekat za Slaviju za vreme Djilasa-većina je kukala što se pešaci teraju pod zemlju i kako se udovoljava vozačima. Sada ne valja što nema podzemnih prolaza. Zašto da ih prave kada još uvek nemaju pojma šta će sa metroom i da li će uopšte prolaziti ispod Slavije, da li će se tu praviti stanica. Trg se morao srediti koliko-toliko jer je bio u užasnom stanju, inače ako bismo čekali metro da se to sredi-načekali bismo se..
 
Stf, hvala na podsećanju, kontroverzu oko podzemnih prolaza dobro pamtim, ali izgleda da je pitanje nepristupačne fontane potpuno palo u njenu senku. Zbog takvog konkursnog zadatka za Slaviju mislim da bi sad trebalo dovesti Đilasa po kazni da pliva u fontani, a Mali da se popne na zidić fontane i po dva sata da peva "I tako ode Marija" od Đorđa Marjanovića zato što se na apsurdnu ideju nadovezao još većom kičericom...

Да, зна се. Морао би да се посече цео дрворед платана што се после случаја "Буевар" неће усудити ниједна власт. Иако је процена стручњака да је тај дрворед у лошем стању и да му је крај животног века процењен за 10 година, ипак се неће сећи јер ће народ да се побуни.

Ovo je demagogija. Jasno je da postoji razlika između drvoreda ka Veterinarskom fakultetu koji je zdrav kao dren i očigledno nije bio problem da mu se šine još više približe i bolesnih drvoreda iz Bulevara i 27. marta. Uostalom, Đilasa nije dokrajčila ta afera drvored, već neke druge stvari. A nemojmo zaboraviti da su perjanice satanizacije Đilasa Drvoseka bili likovi poput Petra Lukovića, poslušnici nove vlasti u vreme Đilasovog odlaska.

Zato je moje pitanje za aktuelnu gradsku vlast, da li oni ozbiljno misle da treba arčiti desetine milione evra kredita na nefunkcionalno rešenje u 27. marta? Ako je struka rekla da drvored ima još 10 godina života, nek se odloži rekonstrukcija za toliko! Ne bi bio nikakav problem, nema udarnih rupa na kolovozu, a nema ni CAF-ova viška koji bi vozili rekonstruisanom deonicom. Potpuno nepotrebno!
A nije ni tačno da drvored platana celom dužinom ometa rekonstrukciju, evo im ulica Cara Dušana gde već postoje 2+2 trake plus dve tramvajske baštice, pa nek izvole izmeštati na sredinu počev odatle. Ne shvatam kako politički eksploatisane teškoće mogu biti izgovor da se pare bacaju na polurešenja - nemojte bacati pare sada, ako treba još malo pričekati da se umesto polurešenja realizuje celovito rešenje!
 
Prazni izgovori oko drvoreda..Kad se nešto uradi ljudski i narod to uvidja, pa će se i seča drvoreda opravdati, a i posadiće se novi..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475349#p475349:3ma0g93s je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 02:42 pm[/url]":3ma0g93s]Stf, hvala na podsećanju, kontroverzu oko podzemnih prolaza dobro pamtim, ali izgleda da je pitanje nepristupačne fontane potpuno palo u njenu senku. Zbog takvog konkursnog zadatka za Slaviju mislim da bi sad trebalo dovesti Đilasa po kazni da pliva u fontani, a Mali da se popne na zidić fontane i po dva sata da peva "I tako ode Marija" od Đorđa Marjanovića zato što se na apsurdnu ideju nadovezao još većom kičericom...

Зашто апсурдна идеја? Зашто фонтани мора да се приђе? Као што је већ навођено, по Европи имате пешачки неприступачних фонтана колико оћете. Фонтана није чесма да има практичну сврху - њена сврха је пре свега визуелна а ту сврху може да обавља једнако успешно и у случајевима да може и да не може да јој се приђе. Заиста не видим никакаву поенту у томе да фонтани, било којој, мора под обавезно да се приђе .. зашто? Шта је поента тог приласка?

Фонтана као фонтана није спорна по мени. Она је једна од легитимних опција попуњавања тог круга унутар кружног тока. Спорна је одлука да буде музичка, јер се од силног саобраћаја у музици не може уживати као што је то случају у Барселони (она је била узор)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475349#p475349:3ma0g93s je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 02:42 pm[/url]":3ma0g93s]
Да, зна се. Морао би да се посече цео дрворед платана што се после случаја "Буевар" неће усудити ниједна власт. Иако је процена стручњака да је тај дрворед у лошем стању и да му је крај животног века процењен за 10 година, ипак се неће сећи јер ће народ да се побуни.

Ovo je demagogija. Jasno je da postoji razlika između drvoreda ka Veterinarskom fakultetu koji je zdrav kao dren i očigledno nije bio problem da mu se šine još više približe i bolesnih drvoreda iz Bulevara i 27. marta. Uostalom, Đilasa nije dokrajčila ta afera drvored, već neke druge stvari. A nemojmo zaboraviti da su perjanice satanizacije Đilasa Drvoseka bili likovi poput Petra Lukovića, poslušnici nove vlasti u vreme Đilasovog odlaska.
Није демагогија. Присети се само напумпаног скандала око сечења три дрвета код Црвеног петла ... Да, у праву си, јасно се види разлика у здрављу поменутих дрвореда, али од када су логичне чињенице иоле утицале на обичног грађанина? Настао би општи скандал подгреван Куриром и потпомогнут НВО сектором и настало би срање.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475349#p475349:3ma0g93s je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 02:42 pm[/url]":3ma0g93s]Zato je moje pitanje za aktuelnu gradsku vlast, da li oni ozbiljno misle da treba arčiti desetine milione evra kredita na nefunkcionalno rešenje u 27. marta? Ako je struka rekla da drvored ima još 10 godina života, nek se odloži rekonstrukcija za toliko! Ne bi bio nikakav problem, nema udarnih rupa na kolovozu, a nema ni CAF-ova viška koji bi vozili rekonstruisanom deonicom. Potpuno nepotrebno!
Зато што је тај кредит узет поодавно и наменски и он МОРА ДА СЕ ПОТРОШИ у одређеном временском року или се плаћају пенали.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475360#p475360:1cex4nrk je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 02:59 pm[/url]":1cex4nrk]
Није демагогија. Присети се само напумпаног скандала око сечења три дрвета код Црвеног петла ... Да, у праву си, јасно се види разлика у здрављу поменутих дрвореда, али од када су логичне чињенице иоле утицале на обичног грађанина? Настао би општи скандал подгреван Куриром и потпомогнут НВО сектором и настало би срање.

Ma to su smešni izgovori. Gradska vlast plaća Studio B da se svaki dan čitaju saopštenja SNS-a koji se svađa sa ostacima Demokratske stranke, a kao ne može da se napravi jedna kampanja o bolesnim drvoredima ili neka medijska akcija za prikupljanje donacija za prvoklasne mladice novih platana (kao što je i sam Đilas uradio u okviru kontrole štete).

Ako aktuelna gradska vlast navodno drhti, moš misliti od Kurira i NVO-a, a svejedno je raspoložena da ulupa milione evra u reprodukciju postojećeg stanja na saobraćajnicama od 27. marta do Kalemegdana, onda neka se ozbiljno zapita šta je njena uloga i pozicija.
Evo, da sam ja danas taj ostatak Demokratske stranke, baš bih rado osuo paljbu na temu "evo mi smo preporodili tramvajski saobraćaj u Bulevaru i Vojvode Stepe a oni će da najstrašnije bacaju pare u 27. marta na nepraktično rešenje"...

Зато што је тај кредит узет поодавно и наменски и он МОРА ДА СЕ ПОТРОШИ у одређеном временском року или се плаћају пенали.

Tačno je da se već jedno 15 godina razvlači taj nesrećni kredit EBRD-a za remont tramvajske infrastrukture, ali niko vas ne tera da ta odobrena sredstva ulupate u polurešenje u 27. marta! Evo, treba da se postavljaju šine na mostu preko Ade, treba da se rekonstruiše i cela tramvajska pruga za Rakovicu i Kneževac, treba i da se kompletno rekonstruiše elektro i signalna oprema za tramvajski saobraćaj duž Jurija Gagarina, dakle apsolutno ne stoji da gradska vlast nema kud već da forsira investiciju u polurešenje sa kupovanjem skupljeg imobilijara za potez u 27. marta i održavanje statusa kvo tramvajske pruge po stogodišnjem zastarelom i prevaziđenom rešenju!
Tamo gde se anticipira odsustvo konsenzusa i kontroverza, preusmeriti sredstva na rekonstrukcije drugih, nespornih deonica i problem je rešen!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475372#p475372:2vg7miky je napisao(la):
stanislaw » 03 Сеп 2017 03:18 pm[/url]":2vg7miky]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475360#p475360:2vg7miky je napisao(la):
stf » 03 Sep 2017 02:59 pm[/url]":2vg7miky]
Није демагогија. Присети се само напумпаног скандала око сечења три дрвета код Црвеног петла ... Да, у праву си, јасно се види разлика у здрављу поменутих дрвореда, али од када су логичне чињенице иоле утицале на обичног грађанина? Настао би општи скандал подгреван Куриром и потпомогнут НВО сектором и настало би срање.

Ma to su smešni izgovori.
Изговори за шта? Зашто би неко тражио изговор у овом случају? Па управо супротно - да се пројекат не мења, реконструкцију су могли да почну и пре Рузвелтове што је у интересу градских власти, нарочито имајући у виду да би добили поене на Дорћолу који је већински ДС. Плус измене пројеката такође коштају, поприлично.

Једноставно, политичка је процена да би се десио велики скандал а после несрећне Херцеговачке, још један скандал сличних размера са све Дорћолцима који би скакали под багере - не треба градској власти.

Уосталом, измене пројеката су најављиване још у време Ђиласа, из истих разлога.
 
"stf » 03 Sep 2017 03:59 pm
Зашто апсурдна идеја? Зашто фонтани мора да се приђе?"

A kako ce narod da sipa deterdzent u fontanu, ako ne moze da joj pridje? :roll:
 
Znam da nije direktno vezano za temu, ali zna li neko da li je u planu da se sredi i desna strana Bulevara od Autokomande do Trosarine?
 
Све би било у реду да си рекао пуну информацију: пројекат из времена ДС је подразумевао подземне пролазе, као и неупоредиво квалитетнија и модернија решења за фонтану која су подразумевала да пешаци могу да јој приђу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475048#p475048:3o9bddnb je napisao(la):
stanislaw » September 1st, 2017, 8:04 pm[/url]":3o9bddnb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474935#p474935:3o9bddnb je napisao(la):
stf » 01 Sep 2017 06:59 am[/url]":3o9bddnb]Један детаљ си заборавио, који објашњава зашто је тако - пројекат реконструкције ових саобраћајница са премером и предрачуном је урађен пре каталога урбане опреме. Каталог важи за сва пројектовања саобраћајница након његовог усвајања.

Uf, sad mi je lakše. Verovatno je i neravan beton po projektu...
Sad je interesantno da li je u fioci preostalo još gotovih projekata sa premerom i predračunom... Recimo za ulice od 27. marta do Kalemegdana... Ako jeste, jao nama...
Vesić je gostujući na Studiju B najavio i buduće opsežne radove u Ulici kneza Miloša sa podzemnom garažom i dve nove trake, zatim na Trgu republike, u Nušićevoj, te na potezu od Ruzveltove do Kalemegdana, a predstoji i izgradnja tunela kod sadašnje autobuske stanice, novog mosta na mestu današnjeg tramvajskog, bulevara prema Vidikovcu, tunela ispod Topčidera i drugo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QYuqvxMN6fY[/youtube]
 
Данас сам прошетао завршеним тротоаром поред Карађорђевог пара, има доста плоча које су се искривиле и потонуле.
 
Ovo sa pločama nije ništa novo. Isti slučaj je bio i sa Svetogorskom ulicom. Da li su barem ivičnjaci urađeni kako treba kod pešačkih prelaza? Da li se tu spuštaju , tj. da li su zakošeni ili su ih postavili onako kako su ih dobili iz fabrike? Takav slučaj je kod Admirala Geprata , tako da može vrlo lako da se zapne za deo koji štrči i povredi se. Meni se to jednom desilo , ali se na svu sreću nisam povredio. Inače , juče sam išao tuda , spuštao se od Lomdona ka stanici Admirala Geprata. Nedavno su rekonstruisali taj deo , da bi sad opet nešto kopali. Nalili novi asfalt , koji je već usapeo da se ulegne i tako stvori idealno mesto za povrede. Ima načisto da nam upropaste grad.
 
Na ovom ulazu u park su, umesto da oblikuju i prilagode behaton ploče kružnim linijama staze (ovo između kraja ograde i drveta), samo naslagali cele kvadrataste ploče. I to tako da su ih poslagali preko postojećih ivičnjaka i asfalta. Nisam stigao da uslikam i teže je objasniti rečima ali sve u svemu, zamislite poslagane kvadrataste ploče kako stoje na ovoj kružnoj stazi/ulazu. Aj što se ne uklapaju u oblik te staze (jer ne možeš kvadratima da popuniš kružni oblik), nego što su neke već potonule a druge se naherile. Jer nisu fiksirane.


Sve se nadam da će to da se sredi u poslednjim fazama radova, mada kad pogledam ko radi i kako radi, ne bi me čudilo da tako i ostane.
 
Поздрав свима! Ево да и ја од посматрача мало пређем и у учеснике. :)

Јутрос сам чекајући аутобус на стајалишту код Храма у смеру ка Славији приметио (нисам стигао да усликам) да је један део улице поплочан. Зна ли неко да ли је то неко привремено стајалиште или ако није шта представља тај поплочани део?
 
Поплочана је страна ка Славији целом дужином.
 
Izvinjavam se, nisam bio dovoljno precizan. Popločan je deo kolovoza naspram pomenutog stajališta gradskog prevoza.
 
Poplocan je deo 'kolovoza' ???

Sad mi tek nista nije jasno. :(
Zasto bi se kolovoz poplocavao?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Evo mene ponovo! :)

Tuda prolazim najmanje dva puta dnevno, na posao i sa posla, a blizu i živim. Zapravo tu i silazim sa busa kad idem kući.

Sad kad sam se vraćao sa posla, konačno sam video da sam dobro pretpostavio. Popločali su deo kolovoza gde staju busevi, što znači da je to urađeno kako bi se formiralo privremeno stajalište za smer ka Autokomandi, pretpostavljam zbog bezbednosti, da narod ne bi čekajući autobuse suviše zalazio na kolovoz. Valjda ću se setiti da uslikam sutra, ukoliko me neko ne preduhitri.
 
Ahaaaa :)
Sad mi je jasnije. Hvala na pojasnjenju.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh