[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:8tssb7o1 je napisao(la):stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":8tssb7o1]
Пројекат Булевара ослобођења и Славије (са све идејом о фонтани) је урађен за време Ђиласа, исто када и пројекат реконструкције Булевара Краља Александра, као и Војводе Степе. Све три улице имају идентичан визуелни идентитет.
Ovo zaista nisam imao prilike da čujem, da je neko u Đilasovo vreme zamislio megafontanu nasred Slavije, a ako je to tačno, onda otvara mnoga interesantna pitanja. Čovek prosto ne zna da li više da kudi staru vlast zbog takvih promašaja, ili novu koja je imala više godina na raspolaganju od zamisli do realizacije, ali nije to korigovala. Onda je sigurno samo jedno: aktuelna vlast je odustala od podzemnih prolaza na Slaviji, ali od fontane na sred kružnog toka nije želela ni po koju cenu da odustane.
Inače je odlično što je svuda identičan vizuelni identitet behatona, od Bulevara do Vojvode Stepe, to bi narednih decenija trebalo da optimizuje troškove održavanja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475315#p475315:8tssb7o1 je napisao(la):stf » 03 Sep 2017 01:38 pm[/url]":8tssb7o1]
Што се тиче улице 27. марта, она је у фази препројектовања јер шине на крају остају до тротоара, односно, не пребацују се у средину по првобитном пројекту.
A zna li neko da kaže ZAŠTO šine ostaju do trotoara? Da li su loša iskustva iz Bulevara i Vojvode Stepe? Ne, naprotiv, te ulice su svetli primeri kako tramvajski saobraćaj bez autobusa može da nosi javni saobraćaj na opterećenom pravcu, kada ima zasebne trake, ne smeta mu crveni talas i nema konflikta sa parking mestima.
Rekonstrukcija od 27. marta sve do Kalemegdana biće jedno majestično bacanje para ako se desetine miliona evropskih kredita koriste za postavljanje nove pruge tik do parking mesta. Takvom "rekonstrukcijom" tramvaji će razvijati 30km/h umesto 50 km/h na pravcu i svako malo će neko stajati na šinama. Za takvo klackanje je apsolutno nepotrebna nova tramvajska pruga, 30km/h mogu bez problema da se klackaju i današnji raspali ČKD tramvaji po postojećoj raspaloj pruzi.
Ne mogu da verujem da sada prisustvujemo tako nakaradnom projektu i još treba da aplaudiramo što će se silne pare davati na poštovanje skupog kataloga uličnog imobilijara a hladnokrvno se prepisuje nefunkcionalno saobraćajno rešenje?
Zar je moguće da niko od nadležnih u gradu nije svestan da se uvode autobusi po tramvajskim ulicama tipa 79 samo zato što niko ne želi da se klacka pola sata tramvajim koji se provlači između parking mesta, dok autobus ide srednjom trakom i uvek pretekne tramvaj?