Šta je novo?

Bulevar Oslobodjenja (ex JNA) od Autokomande do Slavije rekonstrukcija

Смањење употребе аутомобила не значи да треба смањивати, или да не треба градити друмску инфраструктуру. То су будалаштине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469281#p469281:163o9rvu je napisao(la):
And7rey » Pet Avg 04, 2017 12:46 am[/url]":163o9rvu]Hvala na slikama, ovaj behaton je svakako lepo iznenadjenje, mislio sam da će ponovo staviti asfalt i to je to. Ako dobro vidim na 6. slici trotoar je uzdignut od parkinga, mada nisam siguran ne vidi se baš dobro, ako neko želi nek proveri.

Od slavije pa do autobuske stranice koja je pomerena sigurno nekih 10 metara ka hramu nece biti parkiranja, tu je izdignut trotoar, a od autobuske stranice do raskrsnice sa ulicom Knjeginje Zorke trotoar je izdignut nekih 2,3cm gde ce moci da se parkira. Sigurno ce biti manje za nekih 10tak parking mesta zbog pomeranja pesackog prelaza i autobuske stanice.
 
Problem je, kao i uvek kod ovakvih rasprava (mislim generalno, ne na forum), što se stalno sve trpa u isti koš.
Što se posedovanje i korišćenje automobila - makar i jednog po porodici - predstavlja kao svojevrsan snobizam, luksuz, sebičnost pa čak i bezobrazluk.

Jednomrečju, poistovećuje se ovo






s ovim







I mnogi pokušavaju da iskontruišu priču da je živeti ovde








isto što i ovo







A sve češće se ignoriše i očigledna razlika između ovoga








i ovoga








Pametnom dovoljno.

Hint : posebno obratiti pažnju na prvo poređenje. Te slike predstavljaju suštinu (ne)razmišljanja svakog zadrtog anti-auto aktiviste.
 
Које мучење да се натрпа 50 слика и едитује пост, свака част :sesir: колико год сматрао погрешним.

Лондон, где већина има довољно велику плату да има кола, просечно домаћинство има 0,7 аутомобила.

Када се говори о расипничком коришћењу уличног простора, и неефикасности у зонама најинтензивнијих транспортних токова, распали Опел Кадет и Мерцедес Ѕ класе су исто.

kako oni misle da čovek ide u neku veću kupovinu na biciklu? Ili da odvede dete u vrtić? Ili da ide na put/izlet/rad negde van grada...
Делови града где је густина становања највећа, токови кратања најинтензивнији, а аутомобил најмање ефикасан, потпуно су покривени и вртићима, и основним школама, и макар локалним домовима здравља, и огромним избором различитих специјализованих продавница на пешачкој удаљености!

Одакле та глупост како нема туризма без аутомобила? Ја сам, и неки моји пријатељи, смо водили странце у најзабаченије и најлепше делове Србије у комбинацији воз-бицикл-пешачење, и дали странцима незаборавна искуства. Ја сам тренутно у Холандији, а и овде су најлепша и највреднија места у суштини или забрањена за аутомобиле, или је приступ истима врло ограничен. А везано за шта се све може превозити бициклима, овде је стандардни теретни бицикл носивости 100 килограма терета. Холандија је погодна за бициклизам због равнице? Немате појма какве ветруштине овде дувају, ужелиш се Београдских брда. Бар унапред знаш где ће ти бити лако, а где тешко да педалираш. У једном дану се промене 4 годишња доба. И опет, суштинска разлика није брдо-равница, већ цивилизација, разум у планирању, поштовање слабијих учесника у саобраћају, рад на саобраћајном образовању од 4-те године живота... А киша? Навучеш кабаницу и радиш, бициклираш, било шта. Разлог за прекид нечега је, евентуално, превелика влажност материјала за рад на киши, никако то како ће човек на киши навући кугу, колеру, ГМО, НЛО, трипер, ћелавост на печате итд.

Али, нама је алтернатива за аутомобил аутобус 31, "омиљена" јако коришћена линија просечне брзине 12км/с у шпицу...
 
Hvala, lepo je kad se dobije pohvala za nešto čak i od neistomišljenika (na ovoj temi). :kk: No...

Prvo, čak ni po pitanju uličnog prostora nije isto da li je Opel Kadet ili Mercedes S. Tih 50-70 cm ipak pravi razliku, koja, kad se pomnoži u kolonama, može da ima uticaja. A da ne pričamo o razlici u ekološkom i energentskom smislu.

Što se tiče drugog dela - ja ne govorim samo o turizmu. Zapravo, turizam mi je poslednji na listi. Više mislim na odlazak do supermarketa, nabavka nameštaja, vožnja dece do škole/vrtića, odlazak na neku lokaciju van grada iz xy razloga (stvari za kuću, merkaš plac za kupovinu, ideš da vidiš prijatelja, posećuješ porodicu, šta god) ... Na takve aktivnosti gde je auto nezamenljiv. Znam po sebi kako je to jer sam do pre par godina redovno išao na udaljene i lokacije van grada i stalno sam se grizao što nemam auto nego moram da zavisim od drugih i da ih cimam da me voze. A nemali broj puta sam morao da idem gradskim i prigradskim prevozom. Koji može da prođe kad ideš u šortsu i majici, i to po Zoni 1, ali ne i kad ideš pun odeće i sa torbetinom u ruci po Zoni 3 i 4.

Ideja o korišćenju bicikla za takve stvari u startu otpada. Prvo, jer je suludo voziti bicikl po domaćim putevima a i ulicama. Drugo, bicikl ne može da se vozi bilo kad i bilo gde. Treće, nema taj kapacitet i dijapazon primene kao automobil. I četvrto, daleko je sporiji.
Tebi svaka čast ako si toliko istrajan da voziš bicikl po kiši, po ulicama, po putevima, pa i da s njim ideš na put. Ali moraš da razumeš da većina ljudi nije takva. Uključujući i mene. Ja vozim bajs od 5. godine, odrastao sam na njemu. Ali mi na pamet ne pada da njime idem na kolovoz prometnih Beogradskih ulica. A kamoli po putevima ili po kiši. Jer na kraju krajeva, bicikl nije ni predviđen za to. Za to su ljudi izmislili automobil.

Problem je samo što se, kao i uvek, i ovde ljudi dele na dve krajnosti - 1) na one koji bi autom išli čak i do radnog stola, i 2) na one koji smatraju da su automobili uzrok svog zla i svih urbanističkih problema 20. i 21. veka. E, ja i jedne i druge smatram idiotima. I to ti kažem kao neko ko je 70% vremena pešak/putnik GSP, 20% biciklista i 10% vremena vozač/putnik automobila. Otkud to da pešak ima nešto protiv toga? Prosto, ne volim teranja u krajnost. I ne volim ljude u masama koji slepo slede tuđe floskule i stavove umesto da misle svojom glavom, budu objektivni i gledaju širu sliku.

Da se vratim na stvar - auto nije neka zla stvar koja je izmišljena da bi uništavala čovečanstvo, nego da bi mu pomogla. I pomogla mu jeste. Neverovatno mnogo. Ne samo u transportu nego i u mnogim drugim stvarima. Fora je samo u tome da se ljudi nauče da ga koriste racionalno. A do toga se ne dolazi kriminalizovanjem, proterivanjem i maltretiranjem vlasnika automobila, nego promovisanjem drugih vidova, edukacijom i racionalnom raspravom. Drugim rečima, ja nemam problem sa onima koji kažu ''treba pojačati GSP i bici staze po gradu, i težiti tome da motivišemo ljude da više koriste njih umesto kola'''. Imam problem s onima koji kažu ''treba smanjivati broj traka, uvoditi zabrane ulaska autom u grad i klepati poreze i takse, nek snobovi malo pešače umesto što nas truju bla bla bla...''

Ja sam za prvu varijantu, gde se jednoj grupi ništa ne oduzima, ali se nešto više daje drugoj grupi. Jer tako se rešava problem i tako se pravi racionalna rasprava koja vodi u racionalno rešenje. A ako se svi podele u dve krajnosti i puste da ih lelemudi i karijeristi vode, onda to prerasta u još jednu raspravu i borbu na nivou (politička) Stranka A protiv Stranke B. A to ne vodi apsolutno nikuda. Samo u još veći haos.

Usput, izvinjavam se zbog podužeg teksta i offa, ali reko da iskoristim priliku da objasnim zašto imam takav stav prema tim protivnicima automobila i da skrenem pažnju na to polarizovanje i zadrtost koje nažalost viđam sve češće u poslednje vreme.
 
Када знам да треба да идем на неколико локација по граду, од Ресника до Војводе Степе идем колима, па се паркирам негде код Вера и седнем на трамвај. То је најекономичније решење а и најлакше је јер не јурим паркинг по центру. Да се вратим на тему: Џонтра је био у праву, нови део коловоза који је урађен је издигнутији за неких 20 центиметара од старог дела што се види док се крећете старом половином коловоза.
 
Pa i ja potpuno podržavam tu ideju da se za putovanje do centra koristi javni prevoz što je moguće više. Samo, da bi se to ostvarilo, potrebno je namamiti više ljudi da pređu na JGP. A to se ne postiže negovanjem rasula u GSPu, širenjem neperspektivnih vidova JGP ili njihovim širenjem gde im mesto nije, odlaganjem metroa jer se Merkur nije poravnao sa Jupiterom, rasturanjem Laste, neodržavanjem saobraćajnica gde prolazi JGP... I svakako se ne postiže kriminalizovanjem vozača. Pogotovu ne u Srbiji, gde će većina na to da ti odgovori inatom, i da nađe način da nadmudri svaku akciju usmerenu protiv njih.
Zato kažem, treba gledati širu sliku i čuti obe strane. I to prvenstveno obične ljude, jer se za njih sve to i radi. A ne za onih par najbučnijih karijerista i foliranata s obe strane.
 
Kakav crni voz u zemlji Srbiji ?
Pa to je ovde takvo zlo i jad da mi ne pada na pamet da priđem peronu a ne da uđem u tako nešto. Vozovi koji u polasku kasne , kvare se usred nedođije, gomila čudnih likova.......

Proterati automobile vratiti zaprege ?
Automobilom stigneš za 2 sata na odredište , autobusom ti treba sa svim presedanjima oko 5-6 i o čemu da pričamo ?

Život je kratak da bi tako gubili vreme.
Živela Berta Benz.
 
Ок је ауто, али по периферији и до обода центра града. Треба направити по ободу града park-and-ride, ево гаража изнад железничке станице Карађорђев парк је савршена за то, могли би на њу и oну конструкцију за паркинг на спрат као што је била на Славији. Савршено место за прелазак на трамвај, аутобус и БГ воз. Џаба брз долазак у центар града, ако се паркинг тражи пола сата.
 
Ti koji traže mesto pola sata jer im je skupo da plate garažu prave dosta gužve. To su svi oni što idu polako čekajući da se oslobodi mesto.

Ja se zapucam pravo u garažu i ne izgubim ni minut u traženju mesta. Svoje vreme najviše cenim i nije mi problem da platim veću cenu (finansijski).
 
Хвала за слике, трамвајске баштице изгледају једнако аљкаво и неквалитетно као и у Рузвелтовој. Што се тиче естетике, боље да је на крају пресвучено асфалтом али не знам да ли је то боље решење?
 
Ne bi čak sve ovo izgledalo toliko grdno da nije onih udžerica od Hrama do Slavije.
 
Provozah se juče do Slavije od Auto Komande i iskreno mogli su malo ravnije da liju beton. Truckavo ko da voziš po tucaniku...
 
zasto niko ne uradi vise bastice kao na BB i Nemanjinoj...ocigledno je moguce...kad krene zima..ocekujem na prolece radove bas na ovim delovima...ima li garancije od izvodjaca bilo kakve?a nadzorni organ ce primiti ovakve radove?
 
Ово је стварно за робију. 21. век и ови не умеју бетон да излију. Мада предузеће које је добило овај посао је требало да остане без лиценце због претходне реконструкције коју су радили.
Живи били па видели, ово ће бити много горе урађено него Пожешка.
 
Garancija neka mora da postoji.
I Požeška je bila ok prve zime, mada se i tada odvaljivala ona guma između šina i betona. U početku su vraćali posle digli ruke.
Moje mišljenje da bez armature nema kvalitetne betonske ploče.
 
Prosao sam pre nekih sat vremena autobusom preko kombinovano tramvajsko autobuske trake (bastice). Utisci su jako jako losi posto je podloga lose uradjena pa se autobus tresao celom novom trasom.
 
ja se taman ponadao da necu vise ispisavati kamen iz bubrega kad idem 31-om, kad ono PRC (kao rade traljavo ko kinezi, people's republic of china)
 
Vozio sam se i gledao retrovizor kod vozaca koji se jadan tresao cekao sam da otpadne i razmisljao cemu sve ovo ako ce verovatno po rekonstrukciji autobusi izbegavati tramvajsku basticu, tj nadam se da hoce posto je bas truckavo.
 
Потврђујем Игорову причу, јер имам исто искуство од пре пола сата. Превише труцкаво, баш превише.
Остајем при ставу, да је ово најгоре компанија којој се дају послови у Србији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471505#p471505:51f1gg25 je napisao(la):
dane bezanija » Uto Avg 15, 2017 2:10 pm[/url]":51f1gg25]zasto niko ne uradi vise bastice kao na BB i Nemanjinoj...ocigledno je moguce...kad krene zima..ocekujem na prolece radove bas na ovim delovima...ima li garancije od izvodjaca bilo kakve?a nadzorni organ ce primiti ovakve radove?

Ne mogu da rade vise bastice posto su planirana parking mesta u bulevaru oslobodjenja.
 
Vrh