Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Ako budu želeli prevoz, ili bilo kakvu drugu uslugu, moraće da odreše kesu.
Odličan primer je rast cena majstorskog rada. Keramičari su podigli svoj rad i do 17e po m² jer ih jednostavno nema. Isto će biti i sa vozačima
 
I jednostavno će biti još manje vozača u javnom prevozu zbog toga.
 
Када би рационализовали ГСП као предузеће, било би више пара за возаче.
 
Tačno tako. Samo što bi na tome i ostalo. Dobili bi veće plate. Tako da ni to ne bi dovelo do povećanja broja vozača.
 
Sudeći prema višegodišnjem statusu kvo, jedino dugoročno rešenje biće ulaganje u samoupravljajuće šinske sisteme paralelno sa povećanjem kapaciteta pojedinačnih voznih jedinica površinskih sistema i to ne samo autobusa i trolejbusa već i tramvaja i železnice. Veliki udeo putnika treba da pređe na vozove, od kojih bi značajan deo pruzeli samoupravljajući (metro) po ljudskim resursima u odnosu na dostupan kapacitet minimalno zahtevni (najveći broj preveženih putnika po zaposlenom=najveća efikasnost), dok bi ostali teret svakako pao na veći udeo tramvaja i veliki udeo zglobnih trolejbusa, autobusa (uključujući i električne). Solo i minibus samo gde ništa drugo nije tehnički izvoljivo ili ekonomski opravdano, uglavnom na periferiji. Mislim, nabavka solo elektrobusa za ringišpile je nonsens. Bolje da su EKO1 produžili, renumerisali u 69 i opslužili zglobnim elektrovozilima na bazi autobusa i trolejbusa (Urbino 18 IV CNG + Urbino 18 IV Electric + Trollino 18 IV). A to je samo jedan primer.

Osim navedenog, takt može biti pojačan bez povećanja vozila na radu ili osoblja u slučaju ozbiljnijeg udela ekspres režima (veća srednja brzina=kraći obrt) na jačim korodorima karakterističnim po preklapanju linija van metro trasa (recimo ako imamo tramvaj+autobus popreko u odnosu na metro, tramvaj uvek vrši lokalnu ulogu a autobus ekspres). Na taj način bi bili povećani takt i srednja brzina dela transverzalnog ili dijametralnog koridora bez povećanja broja autobusa i značajne redukcije takta na ostatku stajališta opsluženih isključivo tramvajem.

Sve to treba uklopiti u jedan efikasniji sistem. Nije sve tako crno. Vodeći se dobrim planom nekako bi se izdržalo do ozbiljnijeg prodora samoupravljajućih vozila i letelica.
 
U Beogradu, bogme, sa ovakvim planom metroa mislim da je poprilično crno, i da sve nade treba da usmerimo ka nebu, tj. ka održivom urbanom vazdušnom saobraćaju (ako ga bude).
 
Hajdemo za sada ipak da se spustimo na zemlju. Budućnost javnog prevoza u nizu godina pred nama u ovakvoj zemlji, biće drumski prevoz. Sve ostalo je u domenu SF. Mada, ovo i jeste tema za maštanje.
 
Postoji više modela i filozofija vođenja saobraćaja u gradu (sad će neki dežurni otpravnici vozova reći ''nisu filozofije nego koncepti'' ali zapravo jesu filozofije, jer su mnogo šire od puke gradske mere). Kao što smo svi utvrdili, neki od njih su totalno naopaki, ali neki su i realni i razumni.

Jedan od njih nalaže da u idealnom stanju, svako domaćinstvo treba da aktivnosti tokom radne nedelje obavlja javnim prevozom (posao, odlazak do banke, lične potrebe) a da ima do jedan automobil koji će koristiti za vikend odlaske u nabavku, na izlet, u dalje posete, ili kad se ukaže prilika - za nošenje stvari, prevoz nekoga do bolnice, dočekivanje gostiju izvan grada, specijalne prilike, hitne slučajeve, itd itd...

Taj model nije imperativ nego služi kao nešto čemu se teži. Ideja je dakle da nadležni i društvo pospešuju javni prevoz i infrastukturu i da prosečan čovek obavlja sve što spada u unapred definisane i poznate rute i rutine - javnim prevozom. A da ono što nije rutinski, i ono što ne može da se obavi javnim prevozom (npr. vođenje bolesnog na pregled ili prevoz komada nameštaja) da se obavi automobilom.


Elem, takav način funkcionisanja društva nikad nije 100% moguć u 100% domaćinstava. Zato i kažem da se tome teži. Ali bio bio mnogo mnogo realniji i rasprostranjeniji da ljudi u kolektivu, od običnog čoveka pa sve do nadležnih, se ponašaju u skladu sa njegovim načelima. Da onome što živi na Vračaru nije ispod časti da do Jerkovića putuje 26icom. A isto tako, da Grad ne mrzi da ulaže u prevoz i širi put u Jajincima tako da kad gekne seljobus nasred puta, da se ne začepi celo naselje i ne poseže za automobilima.

Ali pošto to mora da se gradi i neguje decenijama, i pošto je ovo postalo društvo gde više niko nema meru ni u čemu, naravno da je ovde takav model na dalekom štapu. I naravno da ćemo da nastavimo da se davimo u automobilima i da 2/3 svojih pešačkih distanci prelazimo po kolovozima ulica. Ali kažem, takav model je skoro pa dostižan. Samo što iziskuje kolektivizam i svest. I otud i taj postulat da 90% domaćinstava, u takvim okolnostima, ne bi bio ni potreban drugi automobil, a i ovaj prvi bi koristili samo vikendom i u posebnim prilikama.


Inače, primer sa domaćinstvom u kome se vozikaju dvoje kola sam uzeo i zato što nažalost imam jedan takav primer u široj porodici. Da ne bude da druge kritikujem a svoje ne vidim. Jok. Elem, jedno je prevremeni penzioner već dugi niz godina, a drugo ove jeseni odlazi u penziju. Oboje imaju po automobil. Dva automobila na jedno domaćinstvo. S druge strane, a njihov sin se ceo život (kao i ja) klacka u prevozu, a zadnjih 9 godina to znači klackanje tramvajem od Palilule do Banjice svaki radni dan. E o takvim bahatostima govorim. Neki od nas ćute, rade, stižu i snalaze se i bez automobila. A neki ne mogu bez njega čak ni u penziji.
 
Ovo sa povećanjem poreza na drugo vozilo, između ostalog vidim manu toga. Zato što bi onda mogli neki ljudi koji žive u istom domaćinstvu, a na primer da imaju nekog svog koji ne koristi kola, da se prijave da žive na njegovoj adresi, a fizički ostanu na onoj na kojoj su trenutno, i da tako zeznu zakon. Ovo je samo jedan primer koji mi je prvi pao na pamet.
 
Naravno, još dok sam pisao to znao sam da će biti mogućnosti za muljažu. Ali jbg, tako je sa svakim zakonom. Šta god se donese i implementira, 80% ljudi će poštovati, a uvek ćeš imati 20% jajara - ne samo kriminalaca, nego običnih jajara, škrtica i sebičnjaka - koji će to izvrdati. To je prosto neminovno.

Ali poenta je da se prosečan čovek malo drmne u mozak i da mu se skrene pažnja da nije normalno da u domaćinstvima, u gradskim sredinama, gde ima prevoza a u komšiluku imaš sve što ti treba na nedeljnom nivou (podvlačim ovo na nedeljnom nivou, znači mislim i na vikend aktivnosti) svako vozika svoj automobil.


Poenta je da nema te armije paukova i murije koji, sve i kad bi hteli, mogu da se nose sa ovom opštom poplavom automobila razbacanih na sve strane. Nema, prosto ne postoji sistem koji može da pročisti svaku ulicu i raskrsnicu u gradu, jer su sve redom zagađene, čak i jedna Nemanjina. Vreme je da ljudi počnu da shvataju i prihvataju da se društvo ne okreće samo oko njih i njihovih automobila. Kao što rekoh, 10 godina sam naivno mislio da ako prosečnom čoveku omogućiš bolje uslove i izađeš u susret, da će se obuzdati. Onda sam shvatio da se to nikad neće desiti. Kola će se pazariti i gomilati dokle god se svakom klipanu starijem od 18 omogućava da za jednu prosečnu platu nabavi krntiju i izađe na kolovoz. A onda i da njime ''sedne'' posred trotoara.
 
Ali opet, bez unapređenja javnog prevoza, metroa, saobraćaja generalno ovo bi bilo silovanje. Odnosno, najlakše sve probleme prebaciti na teret građana a država što manje da se cima.
 
Unapređenja javnog prevoza je bilo u par navrata. Ja prvi kritikujem GSP i DJP, ali zato što smatram da za usluge koje im se plaćaju, ne daju dovoljno zauzvrat. Ali u jednom periodu jeste bilo poboljšanja prevoza, pogotovu početkom prošle decenije. Bilo je i izgradnje novih garaža. Istina, i tu su tupadžije radile pogrešno - prave mali broj velikih garaža, umesto obratno. Ali dakle od 2010. do 2015. bilo je određenih poboljšanja i promena.

I opet su i pored toga količine automobila na Beogradskim ulicama nastavile strmoglavo da rastu. Koliko samo ljudi znam koji su se brže bolje dokopali svog prvog automobila baš u tom periodu, odnosno ovih nekih drugih kojima ni tada nije padalo na pamet da iz svog domaćinstva izbace jedno vozilo.

Kao što rekoh gore, krivica leži i na državi i nadležni i ja prvi imam strašnu netrpeljivost prema državnom aparatu, pogotovu ovome koji vodi ova šaka jada. Ali nakon 10 godina davanja prilika, ne može niko da mi kaže da ljudi ovde nisu izgubili meru i počeli da gomilaju automobile čak i kada im ne trebaju. I ne govorim o nekome ko živi u Staroj Pazovi i radi na Konjarniku a ima dvorište pa si kupi auto i koristi njega jer drukčije ni ne može. Ne, govorim o ljudima koji žive u centralnim delovima grada a imaju ne jedan, nego po dva automobila. I koriste ih čak i za putovanja duž trasa javnog prevoza. I misle da ''pa ako svi parkiraju kako stignu, mogu i ja''. Svi se samo pozivaju na ono ''a šta je s onim drugim?'' E zato više u Beogradu ne možeš 200 metara da pređeš kao pešak a da te nešto ne prisili da siđeš na kolovoz i da se izvijaš između prepreka.


Da je pičvajz samo u zgusnutim i starim zakržljalim naseljima, pa i da razumem. Nego bre odeš na Novi Beograd, Mirijevo, Medaković, Jerković... i shvatiš da svi oni nizovi garaža i parkinga koji su 2000ih stajali poluprazni (jer su ogromni) se sada prelivaju od automobila, koji se razbacuju po travnjacima, šahtovima, stajalištima, razdelnim ostrvima, pešačkim prelazima. Pa ako to nije dokaz koliko je izgubljena svaka mera, onda ne znam šta jeste. Sutra da se u Jerković (planskom naselju) napravi još 2000 parking mesta na ove postojeće, računajte da bi kolovozi i trotoari opet bili posuti bahatim svinjama koje se tu parkiraju. Znam, jer sam video uživo. Zavučeni parkingi iza zgrada prazni, a zato na trotoarima i kolovozima beskrajne kolone.
 
Na planskim parkiralištima iza zgrada u Jerkoviću pustoš:
Jerkovic11.jpg

Jerkovic22.jpg

A zato po trotoarima i kolovozima redine i redine kočija:
Jerkovic1.jpg

Jerkovic2.jpg

Slikaću ovih dana još. Pa ima toga kolko hoćeš. Nego ja uvek ili žurim ili me mrzi da podešavam kameru. Koga zanima, ovo je Pive Karamatijevića. Skroz planski pravljena ulica u planski pravljenom naselju sa parkiralištima između zgrada, van ulice. I opet je ugušeno automobilima na svakom koraku.

I sad vi mislite da bi neko koga mrzi da mrdne guzicu u autu da samo uđe na taj prokleti parking i tamo ostavi auto umesto posred kolovoza, sutradan se dobrom voljom odricao svog automobila i pešačio do metro stanice, tamo hvatao metro, pa izlazio na presedačkom mestu pa dalje hvatao neki drugi prevoz ili pešačio opet? Ma bi malo morgen. Kad ga mrzi da sedeći utera krntiju na parkiralište, tek bi ga mrzelo da pešači i cima se po prevozu.

Zato, nakon 10 godina davanja prilika i sloboda a zauzvrat dobijanja samo još goreg kolektivnog ponašanja, uzurpiranja površina, isterivanja pešaka na kolovoze i paralisanje čitavih delova grada gužvama, ne preostaje ništa drugo nego da se prosto smanji pristup automobilima. Da ne može svaka dalabu s vozačkom da ode i pazari krntiju i izbaci je na kolovoz i trotoar. Jer ljudi meru i odgovornost očigledno nemaju. I neće ih nikad ni imati, koliko god im pričao ili kazni slao.
 
Nema tu sta nekoga da mrzi ili da ne mrzi. Omogocuti parking ljudima (vidimo na slici da ga ima) a onda nula tolerancija za nepostovanje. Mesec dana da prolazi oko sokolovo svaki dan u naselju pa da vidis kako se menjaju navike. Ma sta mesec, dve nedelje bi bile dovoljne.
 
Ceo NYPD sa svojih 35.000 pripadnika ne bi bio dovoljan za taj poduhvat.

Oko ćoravo je propao sistem, sveukupan pozitivan uticaj na nivou grada je imalo u prvim mesecima rada. Danas, koliko negde protera bahate, toliko ih samo preseli na druge lokacije. Sveukupan uticaj - neutralan.

Saobraćajni bumbari takođe odbijaju da više pišu kazne za parkiranje. Svaljuju to na Komunalce. Koji onda pak svale to na Oko ćoravo.
 
Ja bih rekao da je to najbolji sistem koji smo ikad imali. Posebno jer nije podlozan korupciji, ljuski faktor sveden na minimum (ovde ne pricam o range roverima koji su apsolutno nepotrebni za ovu namenu - Amsterdam npr koristi neki mali Opel suv za ovo). Moze da funkcionise i prema prioritetima, npr primeti se da je negde ucestalo nepropisno parkiranje - pojaca se narednih mesec dana obilazak tog kraja. I tako naizmenicno. Svi bi se doveli u red, samo da se postavljena pravila redovno kontrolisu i sankcionisu, ali to je vec hronican problem u svim sferama srpskog drustva.
 
Ma kakvi. Situacija širom grada je još gora otkako je uvedeno Oko ćoravo. Pisao sam o tome na temi Bahato parkiranje ali ponoviću i ovde.

Šta je Oko ćoravo donelo nakon što se istrošio inicijalni nalet trepeta kod BG vozača posle 6 meseci od puštanja u rad:

1) Saobraćajni bumbari više ne žele da se angažuju za nepropisno parkiranje, pa čak ni nepropisno zaustavljanje
2) Komunalna policija (obična) takođe više ne interveniše za to, nema više da iz Škode izađu štrumfovi pa da slikaju nepropisno parkirano vozilo, i pišu kaznu ili zovu pauka smesta. Nego ti kažu ''javili smo centrali, dobiće on svoje kad prođe Oko sokolovo''. Aha, oće. Njih 30 na ceo Beograd... :lol:

3) Poplava vozila koji se vozikaju sa prikrivenim ili skinutim tablicama. Ovoga ranije nije bilo sem kod lerdija i najvećih kriminalština. Sada je ko dobar dan. Nekad se znalo - možeš svašta, ali vozi bez tablica je već ozbiljna priča i računaj da ćeš biti zaustavljen brzo. Danas svaki treći vozi tako. I znači glupošću Oka ćoravog, uvedena je nova epidemija ''novih'' prekršaja koji ranije skoro pa da nisu ni postojali
4) Motorciklisti su takođe počeli da prekrivaju tablice. I meni je delovalo neverovatno kad sam video, ali lično sam video jednom u Admirala Geprata lika na motoru sa maskom razvezenom preko cele zadnje (i jedine) tablice

5) Epidemija situacija gde na kolovozima i trotoarima stoje parkirana vozila sa otvorenim gepecima, da Oko ne bi moglo da snimi a vozač da, ako se ikad desi čudo pa dođe patrola ili pauk (ali slabe su šanse za to) može da se vadi da ''čeka da unese nameštaj'', iako se već posle 30 sekundi vidi ko zaista čeka nešto/nekog, a ko je samo parkirao i vadi se sa otvorenim gepekom

5) Oko ćoravo, baš zato što je pravljeno da bude automatizovano a nedovoljno razrađeno, nije u stanju da razlikuje situaciju kada 1) neko negde stoji zato što je bahat, i time ometa druge, i 2) kada neko negde stoji zato što bukvalno nema gde drugde da se privremeno zaustavi i pritom se zaustavio tako da ne ometa nikog. Priča za javnost je da ako je vozač za volanom, sistem neće napisati kaznu. Ali prvo, to nije tačno, jer ljudima stižu kazne i u tim uslovima. Drugo, to ''vozač je za volanom'' se opet zloupotrebljava na razne načine. Treće, nije isto ako se neko privremeno zaustavi u jednoj polupraznoj Ilije Garašanina da snese bolesnu babu iz zgrade da je vozi na pregled ali naiđe Oko ćoravo i zalepi mu kaznu, i ako se neko na poduže zaustavi ili parkira u Francuskoj da bi se nadžrao kod Bucka. Ta dva ne treba da se poistovećuju, a ipak, Oko ćoravo to radi.

6) U celokupnom lancu sankcionisanja, Oko ćoravo je samo deo posla. Nakon što ono napiše kaznu, preostaje korak da ta kazna bude poslata na pravu adresu i da prekršioc za nju odgovara. Bilo novčano, bilo na sudu. U praksi, u Srbiji gde je vrdanje kazni nacionalni sport, mnogi to sele na sud, pa odlažu saslušanja, pa se žale, pa trt mrt... I niti odgovaraju za svoja dela, niti se smanjuje epidemija bahatosti, nego se još guši već zagušeno ''pravosuđe''.

7) Ne znam detalje, ali pričali su ljudi da iako načelno autonomno u snimanju i slanju kazni, i povezano na gradski server, i kod tog Oka ćoravog postoje načini da se neka bahatost ''preskoči'' i ''izignoriše''. Mislim ne samo vozač, nego sam sistem.

8 ) Oko ćoravo hvata i šalje kazne samo za ono što može direktno da vidi prolaskom kolovozom. Ono uopšte nije u stanju da vidi, kazni i počisti automobile koji su parkirani tako da uglom ne daju kameri pogled na tablicu. Automobile koji su iza neke prepreke. Automobile koji su parkirani unutar trotoara (Kneza Miloša, Bezistan). Kao ni automobile unutar blokova.

Sistem je pun mana, a jedini boljitak koji je doneo gradu bilo je u prvih par meseci od puštanja u rad i neznanja prosečnog Srbende kako da mu doaka i kako kazna putuje do vlasnika. Ubrzo nakon toga, stanje je u nekim delovima grada i aspektima postalo isto, a u nekim drugim pak još gore.
 
Jedine dve ulice za koje pouzdano, od lokalaca, znam da su trajno i potpuno očišćene od bahatosti jesu Save Tekelije i Gružanska. Da li je slučajno ili ne što su obe na Crvenom krstu, ne znam. Ali jedino za njih znam da su očišćene.

ALI, ne zahvaljujući Oku ćoravom, nego još pre 4-5 godina, jakim pritiskom lokalnih poglavica. Save Tekelije je očišćena pre 5 godina (možda i 6), malo pošto je uvedena zona u ulice okolo. Pričali su mi ljudi koji žive tu, kažu pauci su dolazili svaki dan i nosili, uz pratnju bumbara. I nisu stali nedeljama dok na kraju nikome nije palo na pamet da se parkira u Save Tekelije a ulica, bar prva polovina, postala čista i pusta.

I drugi primer je Gružanska, koja je počišćena na isti način, samo pre oko 3 godine. U njenom slučaju, znam pouzdano od ljudi tamo da u jednoj novoizgrađenoj fensi zgradi žive neka mooda u gradskim službama, i da su oni izdejstvovali da se ta ulica počisti od vašara koji je tu vladao do skora.

Evo kako je izgledala Save Tekelije pre čišćenja oko 2015. I evo kako je izgledala Gružanska do pre 3 godine. Sada su obe čiste, na kolovozu i trotoarima obe ulice ne sme više da se nađe nijedno vozilo.

Ni jedna ni druga nisu počišćene zaslugom Oka ćoravog. Nego kad su Saobraćajni bumbari mobilisani i prisiljeni da se krvi napiju svakome ko pomisli samo da se zaustavi tu.

A do dana današnjeg, Oko ćoravo nijednu jedini ulicu, nijednu jedinu deonicu ulice, nije učinilo ''čistom'' na duže od sat vremena dnevno. A doprinelo je da ovakva već grozna mesta (snimak iz 2014.) postanu još gora (moja slika od prošlog meseca):
Dusanovac.jpg

Ne zanosite se, neće taj sistem nikad ništa rešiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880362#p880362:1sp0x3mw je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 15, 2021 2:26 pm[/url]":1sp0x3mw]Na planskim parkiralištima iza zgrada u Jerkoviću pustoš:
Jerkovic11.jpg

Jerkovic22.jpg

A zato po trotoarima i kolovozima redine i redine kočija:
Jerkovic1.jpg

Jerkovic2.jpg

Slikaću ovih dana još. Pa ima toga kolko hoćeš. Nego ja uvek ili žurim ili me mrzi da podešavam kameru. Koga zanima, ovo je Pive Karamatijevića. Skroz planski pravljena ulica u planski pravljenom naselju sa parkiralištima između zgrada, van ulice. I opet je ugušeno automobilima na svakom koraku.

I sad vi mislite da bi neko koga mrzi da mrdne guzicu u autu da samo uđe na taj prokleti parking i tamo ostavi auto umesto posred kolovoza, sutradan se dobrom voljom odricao svog automobila i pešačio do metro stanice, tamo hvatao metro, pa izlazio na presedačkom mestu pa dalje hvatao neki drugi prevoz ili pešačio opet? Ma bi malo morgen. Kad ga mrzi da sedeći utera krntiju na parkiralište, tek bi ga mrzelo da pešači i cima se po prevozu.

Zato, nakon 10 godina davanja prilika i sloboda a zauzvrat dobijanja samo još goreg kolektivnog ponašanja, uzurpiranja površina, isterivanja pešaka na kolovoze i paralisanje čitavih delova grada gužvama, ne preostaje ništa drugo nego da se prosto smanji pristup automobilima. Da ne može svaka dalabu s vozačkom da ode i pazari krntiju i izbaci je na kolovoz i trotoar. Jer ljudi meru i odgovornost očigledno nemaju. I neće ih nikad ni imati, koliko god im pričao ili kazni slao.

Čekaj, zar ovo stvarno treba da ti se objašnjava?

Ko radi prvu smenu, parkira se popodne na normalno parking mesto, ko radi drugu, parkira se uveče gde stigne jer je sve već puno. Sutradan ujutru ovi iz prve opet odu na posao i prava parking mesta ostanu prazna i onda ti misliš da su ovi debili i namerno se parkirali ko je gde stigao umesto na parking mestima.

Stvarno ne treba biti Šerlok Holms.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880434#p880434:2u5jffon je napisao(la):
leobutters » Sre Sep 15, 2021 5:44 pm[/url]":2u5jffon]
Čekaj, zar ovo stvarno treba da ti se objašnjava?

Ko radi prvu smenu, parkira se popodne na normalno parking mesto, ko radi drugu, parkira se uveče gde stigne jer je sve već puno. Sutradan ujutru ovi iz prve opet odu na posao i prava parking mesta ostanu prazna i onda ti misliš da su ovi debili i namerno se parkirali ko je gde stigao umesto na parking mestima.

Stvarno ne treba biti Šerlok Holms.
Ne, bojim se da ''ne kapiram''.

Da si ti meni živ i zdrav, gledao sam ženu na dnu Pive Karamatijevića, na uglu sa Braće Jerković (gde je onaj Skadar na Bojani) kako se parkira na trotoar koji se još uvek betonira jer ju je mrzelo da guzicu zavaljenu u sedište odveze malo iznad i parkira se u divljnoj ''niši'' za parkiranje gde neće smetati pešacima.

Nema to veze sa smenskim radom, ja ne padam na te priče. Ima veze sa time da ljudi ovde žele da koriste automobile sa svim svojim benefitima i prednostima, a da ih ne ostavljaju na propisna mesta i na propisane načine. Nego zamišljaju kretanje automobilom po gradu ovako:
izađu iz stana -> izađu iz ulaza -> pređu 5 metara -> sednu u auto -> voze se do destinacije -> izađu iz auta -> pređu 5 metara -> uđu u željeno mesto.

Zato je svaki kvadrat grada prekriven automobilčinama, a neke garaže oko njih stoje prazne.

Znam to dobro i po situaciji sa Rajićevom i okolnim ulicama. Ima garažetinu u Rajićevoj, ali neće baja da plati. A i voli kad su mu kolica pod prozorom. Još ako je u nekom od fensi kafića tu u komšiluku, bitno je da se vidi da je tu. Istrpeće i trubnjavu kamiona Čistoće, i psovke pa čak i opomene Komunalaca. Ali mrdnuti auto do garaže 100 metara - jok. Uostalom, i po i po situaciji sa kokoškom u Miniju koju sam juče doživeo i opisao. Iz garaže Minijem na ulicu pa posred kolovoza pa 3 metra do kafića gde se bleji. Tako prosečan Srbin zamišlja kretanje automobilom po gradu. Čast retkim izuzecima.

Samo da se duре ne mrdne ni 10 cm više ako ne mora... A ostale ko šljivi, neka preskaču.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880454#p880454:1kwgct32 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 15, 2021 6:35 pm[/url]":1kwgct32]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880434#p880434:1kwgct32 je napisao(la):
leobutters » Sre Sep 15, 2021 5:44 pm[/url]":1kwgct32]
Čekaj, zar ovo stvarno treba da ti se objašnjava?

Ko radi prvu smenu, parkira se popodne na normalno parking mesto, ko radi drugu, parkira se uveče gde stigne jer je sve već puno. Sutradan ujutru ovi iz prve opet odu na posao i prava parking mesta ostanu prazna i onda ti misliš da su ovi debili i namerno se parkirali ko je gde stigao umesto na parking mestima.

Stvarno ne treba biti Šerlok Holms.
Ne, bojim se da ''ne kapiram''.

Da si ti meni živ i zdrav, gledao sam ženu na dnu Pive Karamatijevića, na uglu sa Braće Jerković (gde je onaj Skadar na Bojani) kako se parkira na trotoar koji se još uvek betonira jer ju je mrzelo da guzicu zavaljenu u sedište odveze malo iznad i parkira se u divljnoj ''niši'' za parkiranje gde neće smetati pešacima.

Nema to veze sa smenskim radom, ja ne padam na te priče. Ima veze sa time da ljudi ovde žele da koriste automobile sa svim svojim benefitima i prednostima, a da ih ne ostavljaju na propisna mesta i na propisane načine. Nego zamišljaju kretanje automobilom po gradu ovako:
izađu iz stana -> izađu iz ulaza -> pređu 5 metara -> sednu u auto -> voze se do destinacije -> izađu iz auta -> pređu 5 metara -> uđu u željeno mesto.

Zato je svaki kvadrat grada prekriven automobilčinama, a neke garaže oko njih stoje prazne.

Znam to dobro i po situaciji sa Rajićevom i okolnim ulicama. Ima garažetinu u Rajićevoj, ali neće baja da plati. A i voli kad su mu kolica pod prozorom. Još ako je u nekom od fensi kafića tu u komšiluku, bitno je da se vidi da je tu. Istrpeće i trubnjavu kamiona Čistoće, i psovke pa čak i opomene Komunalaca. Ali mrdnuti auto do garaže 100 metara - jok. Uostalom, i po i po situaciji sa kokoškom u Miniju koju sam juče doživeo i opisao. Iz garaže Minijem na ulicu pa posred kolovoza pa 3 metra do kafića gde se bleji. Tako prosečan Srbin zamišlja kretanje automobilom po gradu. Čast retkim izuzecima.

Samo da se duре ne mrdne ni 10 cm više ako ne mora... A ostale ko šljivi, neka preskaču.

Ajde reci iskreno da li si aktivan vozac? Po svemu ovome sto pises, garantujem da nisi. Zvucis kao da nemas predstavu koliko je tesko bilo sta zavrsiti danas u gradu kolima jer parking mesta nema nigde.

Ne pricam o tim bahatima sto ga ostave na sred ulice dok piju kafu, to je zaista zanemarljiv broj slucajeva u odnosu na normalne ljude koji jednostavno nemaju gde da ostave auto ni u svom kraju ni gde god da krenu.

A ljudi cesto po defoltu ne idu u parking u Rajicevoj jer je uvek prepun, a desava se da nema nijednog jedinog mesta iako na ulazu pise da ima jer senzori ne rade pa se vrtis u krug i po 20 minuta dok se ne zabodes negde.

Ja licno nikada ne ostavljam auto nepropisno, ali to je zato sto nisam primoran svakog dana da vozim do posla ili do grada, ne garantujem da bih bio tako strpljiv i pristojan da svakodnevno moram da kruzim i da molim boga da se negde pojavi mesto da parkiram.
 
Vrh