Бумбарево брдо
Higher intermediate
војводе степе као улица ван свих безбедносних критеријума и која на само 200 метара има паралелни бул ослобођења, се не може узимати за репер било чега, ту је гомила левих скретања и укинута због поменутог булевара.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707450#p707450:1e7b594g je napisao(la):solecar » Uto Feb 11, 2020 8:53 pm[/url]":1e7b594g]Bilo da se autobus stavi po sredini da deli tramvajsku bašticu, bilo da se tramvaj stavi uz ivicu kolovoza, svakako je bolje rešenje od trenutnog. Ne samo što se izbegavaju nepotrebna i nebezbedna pretrčavanja, nego se i poboljšava i iskorišćenost tramvaja. A i automobilski saobraćaj ne bi smetao autobuskom, pod uslovom da se uvede žuta traka.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707326#p707326:1e7b594g je napisao(la):Bumbarevo brdo » 11 Feb 2020 15:24[/url]":1e7b594g]Сви знамо (иако трамофиличари то никад неће признати :laugh: ) да је средња баштица овде очајно и најгоре могуће решење, а простим пребацивањем колосека споља, решили би се сви проблеми трамваја - раздвојеност од аутобуса и лош сигнал због колизије са сигналом левог скретања.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707376#p707376:1e7b594g je napisao(la):Дошљак » 11 Feb 2020 17:22[/url]":1e7b594g]Ја сам за обрнуто, решење из Војводе Степе - да се асфалтира цео профил са трамвајским баштицама и да се аутобуси пребаце у средњу жуту траку заједно са трамвајима. Чини ми се као јефтиније и функционалније решење.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707410#p707410:1e7b594g je napisao(la):Kailan » 11 Feb 2020 18:54[/url]":1e7b594g]Дошљак је у праву.
Возио сам се јако често за време шпица туда и кад год сам могао сам бирао трамвај јер је био далеко бржи баш због тога што нема кола. Чак иако пођемо од претпоставке да би сви аутобуси који иду кроз Јурија Гагарина буду приморани да се крећу брзином трамваја (што је само по себи сулудо) опет би били далеко бржи него што су сада када је гужва. Дешавало ми се у време великих гужви да у аутобусу изгубим и по 30-45 мин у Јурија Гагарина јер колона аутомобила стоји у месту и једва се мрда. Вероватно би се чак и гужва мало растеретила јер би се укинуле жуте траке чиме би фактички била добијена једна цела трака за кола.
Плус би био мањи ризик од судара и гажења пешака јер не би било претрчавања са аутобуске на трамвајску станицу и обрнуто што се дешава код Делте, Пирамиде, Кинеза итд.
Једини прави изазов који мени ту пада на памет је организовање скретања аутобуса ка бочним улицама и обрнуто.
такође, ванредно стање се не може узимати као критеријум за било шта, а саобраћајни застоји у јурија гагарина јесу ванрендно а не редовно стање, и решавају се додавањем још једне друмске траке, а не бацањем бусева у средину што би у осталом делу дана, ван шпица, направило катастрофалан ефекат.
поред колизије са левим скретањима, средња баштица са бусевима би била више него проблематична и због аутобуских десних скретања из баштице, којих због разгранатости аутобуске мреже има далеко више (него трамвајских), а који би у много већој мери гушили саобраћај него на спољној позицији где се уз условну десну стрелицу то чак може и убрзати.
у условима београдских саобраћајних капацитета и самих габарита улица, не постоји ниједан критеријум који фаворизује средњу баштицу а да то истовремено није на велику штету осталог саобраћаја и посебно његове проходности и функционалности, а тиме и загађења.
са друге стране, спољна баштица, под условом да се ослободи паралелног паркирања, а тамо где постоје услови и од паркирања уопште, је далеко функционалнија у односу на остали саобраћај, економичнија по питању заузимања простора (због позиције станица) и рационалнија по питању искоришћености свуда где трамваји и бусеви деле трасу.