Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Не копка ме. Зато и држе форум у тајности. Као да су такве информације тајна.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Što uoppte gledate šta se tamo radi? Posle nekih ograničenja i forsiranja beamialenih slika i pravila, jednostavno sam otišao da se više ne vratim. Možda, ako bi se urednička ekipa promenila.
Ovde je mnogo drugačija i liberalnija armosfera i priča se o prevozu, što je najvažnije
 
Liberalnije jeste ovde. Ja sam prijavljen i tamo jer ima par stvari koje mi znače.
 
Ja ne znam šta mi je smešnije kod njih. Da li ideja da je u redu kad oni drpaju razne tuđe sadržaje sa interneta (ne mislim samo na slike nego na sve u digitalnom formatu) a kad neko bi neko da podeli njihove sadržaje onda se pozivaju na autorska prava i još traže nadoknade... Ili pak ideja da jedan forum o, pazi ovo - autobusima u Beogradu - treba da bude zatvoren za javnost i dostupan samo odabranoj ''eliti''... :laugh:
 
Bili smo, videli, znamo što smo otišli... Ne razmišljaj o njima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893547#p893547:3405y5lh je napisao(la):
Alex_BG » 26 Okt 2021 23:51[/url]":3405y5lh]Koristim liniju 43 gotovo ceo život kad idem kod rodbine u Kotež i danas mi se po prvi put desilo da sam propustio ravno četiri autobusa na liniji 43 jer u njih doslovno nije moglo da se uđe. Bez obzira što su sva četiri vozila dolazila u intervalu od 5-6 minuta, jednostavno je bilo nemoguće ući. Tek u peto vozilo sam ušao stojeći na jednoj nozi do Koteža. Moram priznati da se ne sećam da je ova linija ikada ovoliko loše funkcionisala. Inače je radilo samo jedno zglobno vozilo koje se u međuvremenu isključilo za garažu.
Oko 18h sam kod Ustaničke uhvatio 50. Uspeo sam da sednem. Kada sam izlazio na Banjici, bilo je povuci - potegni da se izađe. Pet minuta kasnije, nailazi nova 50, ne prepuna kao ona sa kojom sam se ja vozio, ali dobrano puna. Nakon desetak minuta čekanja, naišao mi je trolejbus. Maltene je bio prazan. Dok smo došli do mene (muzej Jugoslavije), bilo je povuci - potegni da se izađe. Ne sećam se kada sam zadnji put doživeo tako nešto sa trolejbusom u to doba, a da nije neko vanredno stanje u pitanju.
 
GSP je izbacio program poslovanja za 2022: https://gsp.rs/dokumenti/finansijski_izvestaji/2022/program_poslovanja_2022.pdf

Da sažmem bitno:
- dolazi 100 već kupljenih BMC na CNG
- raspisuje se nabavka 80 trolejbusa sa autonomijom (realizacija u naredne tri godine)
- kupuju 3 vozila za Vrabac


Što se tiče rasporeda novih vozila, prebacivanja i rashoda u 2022, ukratko (i upoređeno sa našim stanjem na forumu):

Centrala

7 prikolica koje mi imamo upisane kod njih ne postoje (kod njih 34, kod nas 41), a uz to planiraju rashod 4 prikolice tokom godine (ostaće 30). Ostalo je nepromenjeno.

Dorćol

Planiran dolazak 20 od naručenih 80 trolejbusa do kraja godine, kao i rashod 15 solo trolejbusa. Planiran dolazak još 3 vozila za Vrabac. Ostalo je nepromenjeno.

Karaburma

Dobija svih 100 BMC na CNG. Rashoduje još 7 solo vozila, kao i 29 zglobnih vozila (u odnosu na naš spisak). U druge pogone šalje 62 zglobna vozila, i to 42 u Novi Beograd i 20 u Zemun.

Kosmaj

Rashoduje 46 autobusa (u odnosu na naš spisak). Od Zemuna dobija 12 solo vozia.

Novi Beograd

Rashoduje još 9 solo i 18 zglobnih vozila (u odnosu na naš spisak). Od Karaburme dobija 42 zglobna vozila.

Zemun

Rashoduje još 6 solo i 2 zglobna vozila (u odnosu na naš spisak). Od Karaburme dobija 20 zglobnih vozila, a Kosmaju šalje 12 solo vozila.

izvor: gspbeograd.net
 
Jel ovo znači da Karaburma ostaje bez Solarisa?

Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
 
Изгледа као да иду у правцу унификације возних паркова по погонима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912294#p912294:14zj34qt je napisao(la):
Zezeljko » Пон Дец 27, 2021 10:38 pm[/url]":14zj34qt]Jel ovo znači da Karaburma ostaje bez Solarisa?

Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk

Не. У Карабурми од зглобних тренутно има 99 урбина, 20 ИК-201, 15 ИК-218Н, 12 ИК-218М, 25 Јапанаца (171 аутобус укупно).
Ако расходују по плану 30ак аутобуса, то значи да се они чак неће решити свих високоподних (Јапанаца и ИК201). Тако да ко зна шта ће се пребацивати у Земун и на НБГ, али сигурно ће део урбина остати на Карабурми.

Карабурма ће после свих тих пребацивања и доласка нових имати 5 зглобних аутобуса више него сада, Земун 15 више, Нови Београд чак 21 више, што може да значи повратак зглобних на одређене линије.

Кога занима детаљнија информација, табела је на странама 46 и 47:
https://gsp.rs/dokumenti/finansijski_iz ... a_2022.pdf
 
Karaburma: 100-62-29-7=2 viška. Dakle kao nijedan, a taj pogon drži krcate centralne gradske linije.
Kosmaj: 46-12=34 manjka!!!
Novi Beograd: 42-9-18=15 viška.
Zemun: 20-6-2-12=0.
Total: 17 autobusa manje! :?

Ovo je još gore nego što sam očekivao, ali dobro, ne bi valjalo da se prekine sada već tradicija da sa svakom narednom nabavkom vozila završimo s gorim prevozom po pitanju kapaciteta. Uostalom, ima tako tih putnika kojima je draže da nov autobus gledaju spolja, nego da u malo stariji uđu, tako da je i tu sve OK.
 
Није гора ситуација по питању капацитета зато што расте број зглобних аутобуса у свим погонима који их имају. У Космају свакако ради много мање аутобуса него што их имају, много хигера је радило на школским линијама и доласком нових аутобуса за децу они су се ослободили.
 
Питање је сад шта ће тачно да расходују, предпостављам све Икарбусе 201 и да ће преосталих 16 МАНова послати на НБГ, свих 15 ИК-218Н и 5 ИК-218М у Земун, и на НБГ још преосталих 7 ИК-218М и 19 Солариса. Но опет, питање је да неће можда да расходују и неке ИК-218Н, па да преживи неки Јапанац или можда чак и 201.
Опет, ако Карабурма после нових аутобуса остане са 100 БМЦ и 80 Солариса, то је 5 зглобних возила више него раније, што верујем да би се одразило на линије потеза 100 и 43 на које Карабурма шаље соло возила. Нови Београд ће имати 165 зглобних аутобуса, што је 21 возило више у односу на тренутно стање. Мада у укупном збиру за цео ГСП биће 41 аутобус мање. Мада верујем да је садашње стање последица набавке великог броја соло возила.
 
A koliko su kvalitetni ti BMC-ovi? Jel ima šanse da to uopšte bude korisno na linijama kao što su 95, 16, 23? Jer, ako bude došlo svih 100 BMC-ova tu, to su 100% linije, na kojima će oni voziti.
 
Користе их већ у Новом Саду, нисам имао прилику да се возим али се надам да су квалитетни и поуздани. Биће сигурно на тим линијама, као и на 31.
 
Мени су сви BMC којима сам ишао осим првих београдских (оних 70 са НБГ) скроз океј.
За Нови Сад и за Ласту су се правили аутобуси посебно (нису купљени са лагера као за ГСП), стварно се види разлика, тиши су много и генерално удобни. Наравно да не могу да приђу урбину, посебно што се тиче детаља (типа налепница ČEKIČ, одсуства дисплеја унутра...), мада те ствари доста зависе и од наручиоца.
 
Ако већ ће бити више зглобова на Новом Београду, или ће узети 53 и 89, или ће ставити зглобове на 75 и 601(што је вероватније).
 
Naravno da neće. 23 vozila više nadomešta veću starost inventara/manju pouzdanost/slabiju izlaznost u nedostatku novih vozila. Takoreći "kupuju godine". U suprotnom bi kad tad imali veći broj neobavljenih polazaka, solo upada od Karaburme kojoj je dovoljno 5 više jer je predviđeno da poseduje 55% nov vozni park. Pored toga ostatak voznog parka čini Solaris koji kao sredovečno vozilo ostaje najkvalitetnije u voznom parku. Sa druge strane Novi Beograd (zasad) ostaje bez novih, ali zato dobija više Solarisa i i Japanaca kao zamenu za Ikarbuse. Japanci su stari i izlaznost je slaba, a i Solarisi su već sredovečni. Zato mu treba više. Nema tu viška jer će taj višak uskoro ležati u garaži nepomično.

Ovo je samo prvi korak. Vozila sa sledećeg tendera mogu opet završiti na Karaburmi što bi značilo prelazak Solarisa u Novi Beograd. Alternativno, Novi Beograd može da dobije i 100 BMC, pa da donira 39 Solarisa Zemunu uključujući i Karaburmine donacije. Zemun bi tada mogao preuzeti 18 i 85.

U ovoj fazi se vrši stabilizacija sistema kroz povećanje broja obavljenih polazaka, te izbegavanje solo zamena radi dostizanja minimalnog predviđenog nivoa prevozne usluge. Sledeći korak će biti pojačanje linija, zatim konverzija nekih u zglob i tek posle može da se priča o ozbiljnijem unapređenju nakon otvaranja novih pogona, odnosno nabavke dodatnih vozila. Bez obzira za šta se odluče, ništa više neće biti isto.

Vidim od tramvaja još ništa, a Đilasove klepetuše hoće da desetkuju. Planiraju da zadrže 12 zglobnih Belkommunmaša i dve Trolze, ali i da smanje broj najnovijih solo na 62 (od prvobitna 83). 2023. će ih ostati dvadesetak, kada ćemo opet biti u krizi sa zglobnim ako rasture postojeće jer predviđenih 20 ne može da pokrije 29 i 41. Te dve linije sa redukovanim taktom bez produženja iziskuju 26 vozila u špicu, odnosno 30 u inventaru bez lufta za pojačanje takta bez upada solo. Ovo nije baš dobro isplanirano. Izgleda je poboljšanje 29 i 41 ostalo u senci "zaostavštine Dragana Đilasa".

Ljudi moji hvata me jeza kad pročitam tako nešto. Tramvajski sistem sačinjen od gomile visokopodnih oldtajmera bez niskopodnih modula, trolejbuski od novije otpadne sirovine, dok je autobuski začinjen od svega po malo - od starih i novih kanti do nekolicine dobrih starih (Japanci) i sredovečnih vozila (Solarisi). To sve negativno utiče na operativne karakteristike, performanse i na kraju krajeva kvalitet pružene usluge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912446#p912446:1o0uikfu je napisao(la):
TheOnlyLuka » Uto Dec 28, 2021 1:08 pm[/url]":1o0uikfu]A koliko su kvalitetni ti BMC-ovi? Jel ima šanse da to uopšte bude korisno na linijama kao što su 95, 16, 23? Jer, ako bude došlo svih 100 BMC-ova tu, to su 100% linije, na kojima će oni voziti.

Zglobni BMCi su se u Novom Sadu pokazali sasvim korektno. Oni što su sa lagera došli u Novi Beograd i ovi za NS su nebo i zemlja po pitanju kvaliteta. Ni ti Cumminisovi motori nisu loši, jako fino idu busevi, unutra uopšte ne lupaju, sve je lepo uklopljeno. Bilo je tu nekih malih problema, ali sve se to rešava u hodu (fabrička greška sa ABS sistemom, kada se namota pun levo kida se ABS, to je sređeno. Pa je bilo problema sa gubljenjem gasa, ventilatorom motora itd ali to je sve sređeno i sada rade generalno bez problema). E sada, problem je da li će oni kao gasni busevi izdržati tolika opterećenja beogradskog terena. Novi Sad je ravan i tu se busevi lepo nose sa gužvama, ali linije poput 23, pa gore na Karaburmi 16ica itd, ne znam da li će moći da izdrže duže od 17-18h. Mislim da će ih prvo staviti na 31 i 95.
 
Ne, Novi Beograd.

Sent from my IN2023 using Tapatalk
 
Da li bi bilo moguce redukovati guzve time sto bi firme iznajmljivale vise radnih hub-ova/prostorija po gradu. Recimo neka firma koja je na NBGD iznajmi prostorije na Zvezdari i ljudi koji zive blizu rade tu.
 
Vrh