Naravno da neće. 23 vozila više nadomešta veću starost inventara/manju pouzdanost/slabiju izlaznost u nedostatku novih vozila. Takoreći "kupuju godine". U suprotnom bi kad tad imali veći broj neobavljenih polazaka, solo upada od Karaburme kojoj je dovoljno 5 više jer je predviđeno da poseduje 55% nov vozni park. Pored toga ostatak voznog parka čini Solaris koji kao sredovečno vozilo ostaje najkvalitetnije u voznom parku. Sa druge strane Novi Beograd (zasad) ostaje bez novih, ali zato dobija više Solarisa i i Japanaca kao zamenu za Ikarbuse. Japanci su stari i izlaznost je slaba, a i Solarisi su već sredovečni. Zato mu treba više. Nema tu viška jer će taj višak uskoro ležati u garaži nepomično.
Ovo je samo prvi korak. Vozila sa sledećeg tendera mogu opet završiti na Karaburmi što bi značilo prelazak Solarisa u Novi Beograd. Alternativno, Novi Beograd može da dobije i 100 BMC, pa da donira 39 Solarisa Zemunu uključujući i Karaburmine donacije. Zemun bi tada mogao preuzeti 18 i 85.
U ovoj fazi se vrši stabilizacija sistema kroz povećanje broja obavljenih polazaka, te izbegavanje solo zamena radi dostizanja minimalnog predviđenog nivoa prevozne usluge. Sledeći korak će biti pojačanje linija, zatim konverzija nekih u zglob i tek posle može da se priča o ozbiljnijem unapređenju nakon otvaranja novih pogona, odnosno nabavke dodatnih vozila. Bez obzira za šta se odluče, ništa više neće biti isto.
Vidim od tramvaja još ništa, a Đilasove klepetuše hoće da desetkuju. Planiraju da zadrže 12 zglobnih Belkommunmaša i dve Trolze, ali i da smanje broj najnovijih solo na 62 (od prvobitna 83). 2023. će ih ostati dvadesetak, kada ćemo opet biti u krizi sa zglobnim ako rasture postojeće jer predviđenih 20 ne može da pokrije 29 i 41. Te dve linije sa redukovanim taktom bez produženja iziskuju 26 vozila u špicu, odnosno 30 u inventaru bez lufta za pojačanje takta bez upada solo. Ovo nije baš dobro isplanirano. Izgleda je poboljšanje 29 i 41 ostalo u senci "zaostavštine Dragana Đilasa".
Ljudi moji hvata me jeza kad pročitam tako nešto. Tramvajski sistem sačinjen od gomile visokopodnih oldtajmera bez niskopodnih modula, trolejbuski od novije otpadne sirovine, dok je autobuski začinjen od svega po malo - od starih i novih kanti do nekolicine dobrih starih (Japanci) i sredovečnih vozila (Solarisi). To sve negativno utiče na operativne karakteristike, performanse i na kraju krajeva kvalitet pružene usluge.