Šta je novo?

Budući projekti - planovi, investicije i potrebe

Ambassador":1is3oev5 je napisao(la):
Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem. :D
:lol:

jovanovm":1is3oev5 je napisao(la):
Više mislim da će latte biti 800 din... Ali da, lepo je imati Starbucks, da bismo mogli da idemo u Grinet i da uživamo zato što je bolji... :)
Pa pazi ako uzmemo u obzir da je u Beogradu cheeseburger skoro dvaput skuplji (sada malo manje zbog promene kursa) nego u Americi i Kanadi, i kako se nasim ljudima prodaju fore sa Zapada, ne bi me cudilo uopste...

shmeksi":1is3oev5 je napisao(la):
Kao dobar primer procene tržišta imaš npr. Zaru koja je lepo odredila kako će ući na naše tržište i kako će da rasporedi svoje objekte (npr. muška Zara u Knezu se u unutrašnjoj organizaciji smatra flagship prodavnicom dok je po DC-u i Ušću odrađena totalno minimalno, jer ljudi znaju kako da dobiju najviše uz najmanje ualganje).

Stvar je vrlo jednostavna, otvorili smo se ka svetu i neminovno je da nam "truli zapad" uvali ta svoja sranja. :kafa:
Zara je odlican primer fenomena koji sam spomenuo...priznajem da nisam usao u Zaru par meseci ali onda kada sam ulazio primetio sam da je Zara kod nas primetno skuplja nego u Evropi. I opet, Zara se kod nas tretira kao nesto fensi dok je na Zapadu to jeftin brend...prihvatljiv kvalitet, moderan dizajn i sto je najvaznije vrlo pristupacna cena = recept za uspesnost. U Zari u Atini majice se prodaju za 5, 10 eura...a u beogradskoj Zari to nisam primetio. I opet, puna je radnja, ljudi izlaze sa punim kesama...vidis sta je marketing.

Sa tim mega TC, osim sto licno ne volim taj koncept, plasim se da se ne zalete investitori po semi "tako je to svuda po svetu" u istom trenutku kada u svetu pocinju da shvataju pogubnosti tog koncepta...
 
hazard":1osjeeh2 je napisao(la):
Zara je odlican primer fenomena koji sam spomenuo...priznajem da nisam usao u Zaru par meseci ali onda kada sam ulazio primetio sam da je Zara kod nas primetno skuplja nego u Evropi. I opet, Zara se kod nas tretira kao nesto fensi dok je na Zapadu to jeftin brend...prihvatljiv kvalitet, moderan dizajn i sto je najvaznije vrlo pristupacna cena = recept za uspesnost. U Zari u Atini majice se prodaju za 5, 10 eura...a u beogradskoj Zari to nisam primetio. I opet, puna je radnja, ljudi izlaze sa punim kesama...vidis sta je marketing..
E vidiš na ovo moram da reagujem. Već sam na nekoliko mesta na forumu pričao o tom čuvenom fenomenu kod nas "Zara je skuplja nego bilo gde drugde". Zara sama određuje cene svojih proizvoda i najjeftinija je u Španiji, Portugalu i Grčkoj (o tome ću kasnije), dok je najskuplja u Skandinavskim zemljama. To je jednostavno činjenica i ne možeš da je osporiš pa da hoćeš. Meni je mnogo ljudi pričalo kako je Zara enormno jeftinija u Španiji nego kod nas i verovao sam u to do pre nekih 10 dana, kada sam napokon posetio i ja tu Španiju i uverio se da je sve to preterano do besvesti. Ovo pričam kao neko ko je redovan kupac Zare kod nas i kao osoba koja ima na tone njihovih stvari (mada neke više i ne nosim, a i kolekcije su im sve gore u poslednje vreme). Uglavnom, priča se svodi na sledeće, u Španiji su ti jedino farmerke drastično jeftinije, košulje, džemperi i jakne nešto malko jeftiniji dok je sve ostalo manje više ista cena. Kako su mi ljudi pričali očekivao sam da ću se tamo nakupovati stvari u Zari i drugim Inditexovim radnjama, ali sam se vratio samo sa dve obične bele majice koje su jeftinije za jedan evro nego kod nas. Stvarno bih voleo da ljudi više prestanu sa tim drkanjem oko Zare kako je kod nas najskuplja i slično, razlike su u globalu minimalne, jedino što su farmerke jeftinije nekih 10-20 evra inače ono sve ostalo se kreće u rasponu do maksimalno 5 evra, ali je većina tu negde sa našim cenama.

Objekti Zare kod nas i u Španiji ne mogu da se porede, naši su lepši i komforniji, a ušao sam tamo u njihovih pet radnji tako da sumnjam da sam stekao pogrešan utisak.
 
Npr ja sam se isto tako iznenadio kad sam ušao u Zaru u Miami Beachu, ja mislio kako je sve drugo u SAD jeftinije da će i Zara biti.. kada ono.... skuplja je poprilično od naše ;) sigurno nekih 15%
 
OK shmeksi ja sam samo pricao na osnovu onoga sto sam imao prilike da vidim (u Spaniji nisam bio) - a i dalje imam utisak da je kod nas Zara kao brend precenjena (slicno i sa nekim drugima brendovima, vec spomenuti Hilfiger). Takodje mislim da treba uzeti u obzir i plateznu moc stanovnistva.

Btw Zara u sev. americi je prilicno neprimecen brend, tamo verovatno uglavnom pazare oni koji su je upoznali u Evropi ili "pate" od toga da nose neki evropski brend. Americko trziste je vec preplavljeno radnjama i brendovima na fazon Zare.
 
Zara, kao i 80% ostalih robnih marki je precenjena, kao i gomila drugih stvari, npr. pizza hut.
A ovde je Zara "European", i zato je dosta skuplja.
 
Pogledaću u ovim mojim spisima o Zari (nekih 150 strana, studija sa Harvarda) koja je fora sa Amerikom, ali to tek sledeće nedelje jer me kraj fakultetskog života ubija.
 
U Americi je sve osetno jeftinije. Ali uzmite u obzir da je tamo porez mnogo nizi, a konkurencija ogromna. Amerika je super za one koji odu na kratko u nju, kupe jeftinu robu, a pri tom ne moraju da placaju porez na svoje prihode krajem godine.
 
U Americi je jeftinija skoro sva potrosna roba, i ne samo zbog poreza. Medjutim neke druge stvari su skuplje. Jeftiniji je benzin i manji su troskovi oko registracije kola (osiguranje, kako gde) ali automobili generalno vise trose i neophodni su za zivot pa se vise benzina kupuje (pa je diskutabilno da li je jeftiniji prevoz u Americi ili Evropi). Onda npr. zdravstveni izdaci su ogromni ako vam neka bolnicka ili lekarska usluga zatreba (to ne pokriva drzava, skoro sve je privatno), itd. Ne razumem opasku o porezu - porez na prihod je takodje nizi nego vecini evropskih zemalja. Sve to ima svoje + i -
 
Meni se ucinilo kada sam bio u Zara Bg da tamo pisu cijene rucno sto me iznenadilo. Prertavaju cijene koje su istampane i dodaju ih rucno.
To je bilo prije dvije godine (kada se otvotrila).

I da dodam da je tada bila skuplja nego u parizu.
 
Kada ste toliko zapeli sa Zarom, ako vas baš interesuje koja je cena u Španiji, Portugaliji i Grčkoj, a koja za ostatak Evrope (ali ne baš sve zemlje) pokušajte da odlepite nalepnice na srpskom i ispod će vam se naći cena u evrima, eto to je čitava magija.

Now back to the projects and investments.
 
btw videste li u Knezu da su pregradili (koliko se meni čini) onu zgradu gde je bila apoteka, izgleda da će biti sva u staklu... jel ta apoteka koja je bila tu stara apoteka, ili su one police samo to što je staro?
 
Nije bila apoteka. Na tom mestu je bila druga kuća Julke Garašanin, srušena 1961. U prizemlju su pred rušenje bili smešteni modna prodavnica ''Opatija'' i časovničar.
 
Verano se prvi put oglasio sa rokovima izgradnje:

14. 05. 2009. | 13:44
TC "Trošarina" na 73.000 m2 - "Verano group" konkuriše postojećim beogradskim šoping molovima

TC_Trosarina1_140509.jpg


"Verano Grupa" krajem 2009. godine počeće rekonstrukciju i dogradnju TC "Trošarina" koji će se prostirati na skoro 73.000 m2 i imati tri podzemna nivoa, prizemlje i dva sprata. Projekat je trenutno u fazi prikupljanja neophodnih dozvola i saglasnosti, a njegova gradnja trebalo bi da traje dve do tri godine, najavila je za eKapiju Vesna Krizmanić, izvršna direktorka preduzeća "Projmetal", koje je projektant i glavni izvođač radova na budućem objektu.

- Kopleks "Trošarina" prostiraće se između Bulevaru vojvode Stepe i naselja Banjica na površini od 5.18 ha. Arhitektonsko-urbanistički koncept odražava ideju multifunkcionalnog poslovno-prodajnog tržnog centra koji će, osim prodajnih objekata, imati i brojne sadržaje zabavnog karaktera. Na drugom spratu će biti multiplex bioskop sa 6 sala, kuglana, bilijar sala, prostor za kompjuterske igrice, internet kafe, fitness i wellness centar, kao i otvoreni ugostiteljski prostor (food court)- objasnila je Krizmanović.

TC_Trosarina_140509.jpg


Sadržaji kompleksa su podeljeni po nivoima, a kolski pristupi omogućuju cirkularni saobraćaj oko objekta i garažiranje prevashodno u podzemnoj garažI na nivoima -3,-2, i -1. Komercijalni nivo u prizemlju i na prvom spratu ostvaren je kombinacijom jedno-etažnih i dvo-etažnih prodajnih sadržaja-lokala, a na nivou +0 je pozicioniran supermarket.
Izvor Ekapija

Znaci negde 2012. ce biti otvaranje. Plaza je i dalje u trci, ako zapocne projekat na vreme. Cika Misko se malko hvata za glavu, njegov projekat je trenutno u najgorem polozaju, ali je i daleko najambiciozniji.
 
Mene zanima da li je MPC sem Ušća imao još neki tržni centar tih gabarita u planu ili je ovaj jedan sve što ćemo videti od njih na tom polju.
 
Generalno se izdvajau tri imena koja dominiraju trzistem nekretnina i trgovine - MPC, Delta i Verano, sa potencijalom da im konkurenti postanu i druga veca ima poput Ceptera na primer.
 
MPC je jos svez na polju trznih centara, iako se vec dugo godina bave trgovinom. Verovatno je njihov najveci domet pre Usca bio Immocentar na Novom Beogradu, a grade jos jedan na Ceraku, koliko znam. U toku je i adaptacija Robne kuce "Pionir" u Nisu koja ce biti pretvorena u nest nalik Baazaru, ili New Norku u Novom Sadu. Ono sto je zanimljivo jeste da Uscem ne upravlja MPC, vec nemacka kompainja ECE koja menadzerise gomilom takvih centara u Evropi.

Koliko sam skontao, MPC planira i dalji razvoj velikih trznih centara, poput Usca, i to kako u ostatku Srbije, tako i u Beogradu, pa i u regionu. Mislim da je Beograd, imajuci u vidu da je dosta trznih centara u planu, zasicen za narednih pet godina, ali gradovi poput Novog Sada ili Nisa ostavljaju dosta mogucnosti za takve investicije.

MPC se pominje i kao investitor poslovno-komercijalnog kompleksa uz Holiday Inn u Sarajevu.

Uglavnom, njihovi planovi u oblasti trznih centara se ne zavrsavaju na Uscu.
 
Plaza u Visnjickoj ce imati 160 radnji i bice mozda za nijansu veca od Usca. .
 
Zato što je neko kome je to posao izračunao da mu se ta investicija isplati i to je cela priča. :kafa:
 
Kompanija "Verano Group" na najvećoj regionalnoj smotri investicija i nekretnina "Real Vienna 2009"

b23_officepark2_150409.jpg


Kompanija "Verano Group" će na najvećem regionalnom sajmu investicija i nekretnina na području Centralne, Istočne i Jugoistočne Evrope "Real Vienna", koja počinje sutra, 26. maja u Beču i traje do 28. maja, imati samostalan nastup u okviru kog će predstaviti svoje aktuelne investicije iz oblasti izgradnje, projektovanja i upravljanja nekretninama.

Na sajmu "Real Vienna", koji se svake godine u maju pretvara u najveću evropsku berzu za sklapanje poslova kada su u pitanju nekretnine, ove godine izlagaće čak 327 izlagača iz 27 zemalja, na 16.000 m2 izložbenog prostora.

Čuveni bečki "Messe Wien" postaće mesto gde se prezentuju ne samo projekti već i sreću predstavnici gradova, opština i regija, a svetski investitori i donosioci odluka sklapaju poslove i biraju najprofitabilnije države, gradove i lokacije za investiranje. Na ovogodišnjem sajmu predviđeno je održavanje čak 44 panel – diskusije na tri bine, a očekuje se skoro 10.000 posetilaca i učesnika iz 47 zemalja.

"Verano Group", koja u svom vlasništvu ima više od 500.000 m2 u fazi izgradnje i projektovanja i više od 600.000 m2 planiranih za dalji razvoj prvoklasnog poslovnog prostora u Beogradu i Srbiji, namenjenog prodaji ili zakupu, predstaviće u austrijskoj prestonici sledeće projekte: ekskluzivni poslovni prostor B23 Office Park - prvu zgradu AAA klase u regionu, "Robne kuće Beograd" - najveći lanac robnih kuća u zemlji, Zira Centar, Trošarina Shopping Mall i Brdo Shopping City - prvi maloprodajni park u Beogradu.

"Verano Group" (www.veranogroup.com) u poslednjoj deceniji izrastao je u jednu od najuspešnijih kompanija u Republici Srbiji, a prisutan je na tržištima Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Grčke.

Danas "Verano" objedinjuje 57 kompanija i ima više od 5.000 zaposlenih u oblasti građevinarstva, projektovanja, trgovine, usluga, hotelijerstva i poljoprivrede.
Izvor E kapija
 
Trošarina Shopping Mall... Neće valjda tako da se zove?
Užas.

Trošarina, jbt. Idem u trošarinu da trošim. Wtf?
 
Što da ne?
Идем у Трошарину да пазарим у дућану :gobb:
 
Понедељак, 25. мaj 2009.

Mирослав Чучковић обишао Индустрију машина и трактора

...

Град ће активно пратити све приватизације привредних и индустријских комплекса попут новобеоградског ИМТ-а и раковичког ИМР-а, како више ниједан квадратни метар у Београду не би био продат у бесцење. Ове две фабрике требало би да буду измештене на трећу локацију, а 36 хектара ексклузивног земљишта на Новом Београду и 22 хектара у Раковици да се прода по комерцијалним ценама – рекао је Чучковић.

Како су ово једине две фабрике трактора у југоисточној Европи, будућност им је загарантована на новој локацији у Сурчину, Обреновцу или по ободима Београда, где су већ формиране индустријске зоне. Битно је да ће 1.500 људи који раде у ове две фабрике сигурно задржати своја радна места уколико се субвенционисање продаје трактора настави и уколико их пољопривредници буду куповали, с обзиром на то да је њихов извоз битно порастао. Град ће напоре ове две фабрике да остану у послу помоћи тако што ће наћи локацију на коју ће оне бити измештене, било да се уједине у једну фабрику или да наставе засебну производњу, казао је Чучковић.
...
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346225
 
Ovaj Vladin post se uveliko nadovezuje na temu o Insajderu i nadam se da cemo imati prilike da se uverimo da (li) je ovakav nacin prodaje zemljista isplativiji za grad.
 
Vrh