Šta je novo?

Blok 66

Најбоље би било да постоји више мањих депоа на крајевима кракова, макар 3 - НБГ, Кнежевац и Карабурма.
Овако ако се деси неки ванредни догађај дуж Јурија Гагарина, цела мрежа остаје одсечена од депоа.
Prema PGR-u šinskih sistema, plan je upravo takav. E sad, što taj PGR već godinama niko ne grebe ni za suvu šljivu je druga stvar....

U planu još tri tramvajska depoa​

Prema PGR-u šinskih sistema, osim na Novom Beogradu, novi tramvajski depoi predviđeni su i u zoni Panćevačkog mosta, uz Ibarsku magistralu na Vidikovcu i u zoni ukrštanja Severne tangente i Zrenjaninskog puta.
Izvor:
 
@Kailan Da ne pravim krosposting. Vezano za koncepte sa teranjem tramvajskog depoa dalje na periferiju, taj koncept teorijski ima smisla, ukoliko se ispoštuje da depo ima više izlaza. U praksi, imamo pohlepne korumpirane neodgovorne neznalice, koji nemaju ni toliko obraza koliko su imali Đilas i Đilasovci (teško da bi ih nazvao merilom kvaliteta, ali u odnosu na SNS Sveti Petar).

Ako bi se prvo napravila tramvajska pruga Milutina Milankovića - Bežanijska kosa - Blok 45, na primer, postojao bi određeni smisao napraviti veći depo, sa razmatranjem nekoliko perifernih lokacija, sa ukidanjem depoa u Bloku 66. Opet, čak ni u tom slučaju sam ne bih stavio potpis na tako nešto bez određene vrlo ozbiljne studije opravdanosti. Ali sa sektom koja na zahtev za profesionalnom i odgovornom vlašću "odgovara" smanjivanjem školarina, ponudom kredita za stanove, i plate zaposlenima, zaista imam 0% očekivanja da će baš na taj način da se radi.

Da, vrlo, vrlo jako se tema tiče javnog gradskog prevoza, koji je direktni krvotok grada, uslov njegovog opstanka. To je mnogo važnija i viša tema od bilo koje investicije u visokogradnju, ako društvo ima bar zrnce zdravog u sebi.
 
То се потпуно слажем са тобом али та логика не води нигде. Већ годинама, деценијама уназад овај град је у дефанзиви и покушава узалудно да предвиди пад стандарда руковођења како би се минимизирала штета и онда опет се та стратегија покаже узалудно јер пад стандарда буде још гори него што је предвиђено.

Забетонираћемо туристички центар јер руководство не може да постави калдрму.
Фарбаћемо зграде и плочнике у сиво да се не види колико руководство не води рачуна о чистоћи.
Саботираћемо смислени развој града терањем у дивљу градњу далеко од линија јавног превоза јер руководство неће да улаже у трамвајску мрежу.
Посећићемо дрвореде јер руководство не уме да орезује гране.
Уништићемо травњаке јер руководство неће више да их коси.
Приватизоваћемо линије јавног градског превоза јер руководство превише краде да би биле исплативе итд. итд.

Ја не желим да толеришем да мој град пропада нити да се његов развој саботира јер корумпирани политичари одбијају да га подрже на смислен начин. И одбијам целу ту југобумерску стратегију блокирања сваке нове иницијативе јер мења статус кво, прихватајући тренутни ниво лошег руковођења као неизбежну чињеницу. Нећу да подржим борбу против развоја Београда, подржавам само борбу за развој Београда.
 
Ja ne želim da mi se grad razvije u Honkong - favelizovanu sredinu. Prebacili mi tramvaje da imaju depo na periferiji, poukidali sve postojeće depoe GSP - a zarad razvoja grada ili ne, neće nas dovesti do očuvanja i proširenja tramvajske i trolejbuske infrastrukture, niti će nas pretvoriti u grad bez nelegalne gradnje.

Čak i da imamo apsolutno sve legalno, opet ne dobijamo time više škola, vrtića, bolnica, domova zdravlja, smislenih naselja sa širokim saobraćajnicama, dečjim igralištima, parkovima... , već se nakrcavaju poslovno - stambene zgrade do maksimuma maksimuma, čime se samo pospešuju gužve u gradu jer moraš više vremena da potrošiš da bi došao do postojećih objekata koji su ti potrebni za normalno funkcionisanje. Sigurno nećeš sići do kladionice u prizemlju kada treba da dete da odvedeš u vrtić ili da siðeš do kafića da popiješ hladan sok kako bi snizio temperaturu...​
 
Poslednja izmena:
Теоретски, и вртићи и домови здравља могу да буду у локалима по приземљима стамбених зграда.
 
Теоретски, и вртићи и домови здравља могу да буду у локалима по приземљима стамбених зграда.
Dom zdravlja baš i ne, ali može lokalna ambulanta. Inače poenta mog posta nije bila šta teoretski može, već šta se praktično radi, a što se od strane pojedinaca gura pod tepih kao nebitno, jer je bitno da imamo što više privatnih zgrada, jer jedino tako možemo da držimo korak sa zapadom i da nas ne smatraju prčvarnicom trećeg reda.​
 
Zavisi od okolnosti i konfiguracije same zgrade i lokacije, mada u većini slučajeva je to nedopustivo i bezobzirno prema ljudima koji tu moraju da žive.

Grad treba da se razvija između ostalog tako da stambeni prostor i mir u njemu treba da budu svetinja i prioritet iznad svega. Umesto toga sve funkcioniše i razvija se ko favela, sve svuda može, svako otvara šta mu se digne gde mu se digne, limiti ne postoje, inspekcije ne postoje, i svuda su buka i haos.

Ovo je bre zemlja od 6 i nešto miliona ljudi. Ne može niko da mi kaže da nema prostora i mogućnosti da se sve razvija, otvara i uređuje tako da se ispoštuju neke norme i zdrav razum. Ima. Nego je rđava zemlja, sa mnogo rđavog šljama koji bi sve po svome, i mnogo naivnih koji ih podržavaju na ovaj ili onaj način umesto da ih najure i ućutkaju.
 
Ovom logikom će za nekoliko godina i novi depo u Bloku 72 da smeta nekom budućem "razvoju" grada pa ćemo da ga selimo u Blok 172. I tako u nedogled. Valjda je i javni prevoz razvoj grada i nije poenta da garaža bude 20km i više daleko.
 
A za to vreme im stoje zarasli i ogavni hektari neupotrebljenog ili loše upotrebljenog zemljišta između tog Bloka 66 i centra grada.

Dakle šuplje priče i lobiranja svuda. Niti nas ima toliko, niti su svi ti prostori popunjeni (30% stanova u Srbiji stoji prazno), niti nam privreda toliko buja da nam treba sve to, niti je sve toliko izgrađeno i zauzeto pa da mora da se gradi i zbudžava gde se kako stigne.


Po nekim pisanjima i trendovima koji se veštački nameću ispade bogte ko da živimo u Indoneziji ili Singapuru... Ono, pun kufer ljudi, sve pršti i buja, privreda kipi, a prostora sve manje. A ništa od toga nije tačno u slučaju Beograda i Srbije.

I uvek mi je neverovatno na kakve laži i gluposti od trendova i izjava ljudi mogu da se napecaju. Osećam da kad bih bio neko magnat-mudo i imao dovoljno jakih medija i lobista, da bih mogao po svetu da indoktriniram dovoljno ludaka koji bi jedva čekali da žive u potpuno prozirnim zgradama i kućama, kao u "Mi". I opet bi se našli ti neki ludaci kojima bi to bilo vaaauuu... A da ih pitaš šta će nam to, niko ne bi umeo da odgovori. Ali jbg, trend tako rekao...
 
Poslednja izmena:
Селидба депоа је сада непотребна. Неко је гладан профита. Градска управа је клошарска што се шкртари на јавним објектима, пре свега здравства, социјалне заштите и образовања, као и на саобраћајној инфраструктури. И тако је у суштини дуже време, можда и 40 година у назад кад погледамо само колико је блокова остало недовршено.
 
Градиће се и ту.
Нема више превише места да се град смислено шири на исток и југ, у следећим деценијама најинтензивније ће се ширити сремски део.
За само 50ак година Нови Београд је од "нећу да живим у блоку 65" постао међу траженијим локацијама и све више се претвара у пословни центар града.
На то треба додати и да је велики део привредних објеката (радних места) смештен уз стари новосадски аутопут, у Добановцима, Шимановцима, Крњешевцима, Пазовама.
На све то и већ постојећу саобраћајну инфраструктуру (мотопут, магистрала Нови Београд - Сурчин, обилазница, пруга Београд - Нови Сад, планирана пруга Земунско поље - Експо) и раван терен погодан за градњу.
 
Poslednja izmena:
Ima i dalje mnogo mesta. Nego je slađe otimati javno odnosno poklanjati javno uz masne ugradnje i mita.

I veštački je napravljen taj neki osećaj urgentnosti, eksplozije privrede, eksplozije stanovništva, i manjka prostora.

 
Ако изузмемо Русе раст броја становника Београда у последњих 10-12 година је значајно успорио.
Између пописа 2002. и 2011. број становника повећан је за око 80.000 док је између 2012. и 2022. повећан за око 25.000.
Без обзира на то судећи према ценама квадрата очигледно је да и даље постоји велика тражња.
Висока цена квадрата значи и померање дела становништва ка периферији.
И за град и за становнике много је боље да се та периферија буду Земун Поље, Батајница, Ледине, Сурчин него, рецимо, Калуђерица 4.
 
Треба ићи редом, прво да се реурбанизује Старо сајмиште, па обала око бродоградилишта, па блок 26, па блок 32, па лука и Вилине воде, па ИМТ, па зон уз пругу од Земуна ка Батајници, па тзв. 3 Београд у зони уз пругу, да се реурбанизују Крњача и дуж Зрењанинца.
 
Ima da uzmem da napravim još jednu mapu online koja će prikazati sve hektare neiskorišćenog i propalog zemljišta u krugu od 5 km od Trga, i njihovu celokupnu površinu.

Što se prostora na njima tiče, bukvalno ima mesta za još jedan grad veličine 50.000 ljudi. Samo na tim deponijama i napuštenim površinama.

Ali mentalitet SNSa (gradskih čelnika) i investitora je po pravilu u sukobu i nekompatibilan sa zdravim razumom i opštim interesom.

Evo predlažem im da sledeće za rušenje i iseljenje bude postrojenje Makiš, jer nigde više nema mesta a broj Srba kipi svake godine (ima nas 60 miliona) pa nema druge nego da se i on ruši a na njegovom mestu gradi novi stambeno-poslovni kompleks. Posle Makiša mogu da razmisle i o toplanama Dorćol i NBG. Realno, šta će kome to...
 
Poslednja izmena:
Има смисла само што будући Вотерфронт 2,3,4 и гарден спа про макс пословно-стамбени комплекси на месту бродоградилишта, на Вилиним водама и, можда, Сајмишта неће бити за нас обичне смртнике.
 
Pa polovina stanova koji se grade i nisu za obične kmetove nego se prave radi pranja ili štekanja para. A smrdljiva država ne samo da dopušta nego i podstiče tu bolesnu praksu.

U jednoj Kanadi su džukele uspele da ubede ljude i da naprave atmosferu da nema više mesta i mogućnosti za život i kupovinu prostora za dom.

Kanada. Nema prostora. Okej...

Pa kad su tamo uspeli, što ne bi i u jednoj Srbiji. Mnogi ljudi će drage volje da progutaju sve što im se nametne i kaže.Kao i ovi što se lože na "razvitak i gradnju po svaku cenu". A polovina toga će da završi kao prazna Potemkinova sela.
 
да се реурбанизују Крњача и дуж Зрењанинца.
Било би лепо а и непоходно али сваком је јасно да ће се пре градити тамо где изграђености нема или тамо где се, као у овом случају, на атрактивној локацији практично у централном делу НБГ поред железничке и аутобуске станице налази депо.
Док се (некада) не изгради нови мост на Дунаву, не заврши спољна магистрална тангента, док се не среди мучени панчевачки мост и док се не пробије планирани тунел од Булевара деспота Стефана до економског факултета свако ширење трећег Београда је за саобраћај погубно.
 
Ja ne želim da mi se grad razvije u Honkong - favelizovanu sredinu. Prebacili mi tramvaje da imaju depo na periferiji, poukidali sve postojeće depoe GSP - a zarad razvoja grada ili ne, neće nas dovesti do očuvanja i proširenja tramvajske i trolejbuske infrastrukture, niti će nas pretvoriti u grad bez nelegalne gradnje.​

Град већ јесте фавелизован и то управо кретенском градњом која деценијама гура становнике у оближња села а ближе центру града обезбеђује силне површине за фабрике, депое, гараже, стоваришта, паркинге итд.

Не долази фавелизација Београда од Белвила већ од Калуђерице



Čak i da imamo apsolutno sve legalno, opet ne dobijamo time više škola, vrtića, bolnica, domova zdravlja, smislenih naselja sa širokim saobraćajnicama, dečjim igralištima, parkovima... , već se nakrcavaju poslovno - stambene zgrade do maksimuma maksimuma, čime se samo pospešuju gužve u gradu jer moraš više vremena da potrošiš da bi došao do postojećih objekata koji su ti potrebni za normalno funkcionisanje. Sigurno nećeš sići do kladionice u prizemlju kada treba da dete da odvedeš u vrtić ili da siðeš do kafića da popiješ hladan sok kako bi snizio temperaturu...​

Гужве у граду долазе управо због тога што се стамбена градња гура на периферију и људи морају да путују по сат и више поред разних депоа, гаража, празних фабрика итд. да би дошли до одредишта. Уместо да се градило као у Западној Европи од центра ка периферији са нагласком на градњу у близини саобраћајних чворишта да људи не би морали да се ослањају на кола нити путују далеко до одредишта

Ovom logikom će za nekoliko godina i novi depo u Bloku 72 da smeta nekom budućem "razvoju" grada pa ćemo da ga selimo u Blok 172. I tako u nedogled. Valjda je i javni prevoz razvoj grada i nije poenta da garaža bude 20km i više daleko.

Зашто не би била? У чему је проблем да гаража буде на крају линије? Хоћемо ли депо за метро да градимо на Врачару јер је кључно да гаража за возове буде што ближе центру а да се становници гурну у Миријево и Железник?

хоће да граде стамбене јединице где је добро саобраћајно повезано јер су похлепни -> похлепни су јер хоће да зараде -> зарадили би јер би ту био скуп квадрат -> квадрат би био скуп јер би људи хтели да дају пуно пара за живот ту -> људи би хтели да дају пуно пара јер је здраворазумска локација која чини људима живот бољим

- > док депо по својој логици може да буде било где докле год је смислено повезан шинама

Овде је иначе повезан једним шинама и које се касније рачвају (раније су се много даље рачвале јер није постојао Мост на Ади).

И сад не треба да преместимо Депо на периферију (већ људе) зато што ако преместимо депо било би потребно да се додатно развија трамвајска мрежа. Стога овде треба да остане депо иначе ће нам се уништити трамвај
 
Jaoj daj da napravimo neku forumsku zajedničku akciju da nađemo Kailanu državljanstvo, novi dom i kartu za Hong Kong...
 
Једна од кобнијих ствари била је што је у време бума станоградње и колико-толико планског развоја тадашња периферија једноставно прескочена и разна насеља грађена иза ње.
Један од разлога зашто ни путна инфраструктура у добром делу града није испратила развој града.
Тако се и данас пола Миријева за везу са центром и магистралним правцима ослања на 1+1 уличице а Булевар краља Александра не може да се прошири даље од Цветкове пијаце као да треба прокопати тунел испод мора.
Шире подручје панчевачког моста је и даље полупропала индустријска зона.
Ту је такође због проблема саобраћаја погубно било шта градити док се не обезбеди веза са магистралним правцима и левом обалом Саве.
Тунел се највећим делом због тога и планира.
Ваља поменути и ону бруку и срамоту од "петље" Душановац и прилаз насељу Браће Јерковић.
Наравно да је зато логично да су и локација бившег ИМТ-а а посебно депоа врло атрактивне и за становање и за пословне делатности.
 
Poslednja izmena:
Sve to stoji a ja prvi redovno pričam o tome, baš o tim primerima. Ali ovde je na delu lobiranje za beskrajno tovarenje Beograda kvadratima i to najviše u vidu kulčina. Sa rezonom i pričama kao da nas ima 65 miliona i sa prirodnim priraštajem od milion godišnje, a ne 6.5 miliona sa opadajućom populacijom i rastom, i gradom koji je već pretrpan a nehuman i odvratan za život.

Drugo, funjarski je i učestvovati ali i lobirati i podržavati rušenje funkcionalnih celina i kompleksa da bi se zemljište poklanjalo da se grade kulčine, dok u Beogradu, u krugu od 5 km od Trga republike i dalje stoje hektari zemljišta koja mogu i treba da se prodaju ili izdaju, preurede i izgrade.


"Samo nek se gradi" likovima i kompleksašima smetaju soliteri u Mirijevu ili Lazarevcu kao i depo na Novom Beogradu a ne smeta im čitav jedan wasteland od Dorćola do Višnjice, ruglo kod Bogoslovije, favela kod Starog sajmišta, wasteland uz reku do Toplane, itd... Sve to ignorišu i prećutkuju, prave se da ne vide to. A kad se pokrene priča o rođačko-partijskom ustupanju u Bloku 66 i isterivanju javnog servisa odatle, odmah se sjate da pričaju kako mora više da se gradi i da se menja i razvija grad. Inače će milioni novostasalih Srba svake godine završiti na ulicama ili kod roditelja, nemoćni da kupe stan. A ovako ako se budu nizali ovi ultra skupi kompleksi, svi će kupiti krov nad glavom i svima će nam biti bolje. Aha...
 
Poslednja izmena:
Ако изузмемо Русе раст броја становника Београда у последњих 10-12 година је значајно успорио.
Између пописа 2002. и 2011. број становника повећан је за око 80.000 док је између 2012. и 2022. повећан за око 25.000.

Ne bih uzimao te popise za ozbiljno, ovaj poslednji je tek bio organizacioni fijasko (gomila ljudi nije ni popisana pa je nikad veći broj dopunjavan iz administrativnih izvora). Ovde se u popisima uopšte ne uzimaju u obzir migracije niti je to uređeno našim zakonom, ti imaš minimum 300 hiljada ljudi koji za stalno žive i rade u Beogradu a zvanično su popisani kao stanovnici drugih gradova i to samo jer tamo imaju prebivalište. Da i ne ulazim da su u Bg brojke popisani mnogi koji godinama ne žive u Bg, znam nekoliko takvih primera. Kod nas je zakon loš, prevaziđen i još policiju nije briga da to kontroliše pa većina stanodavaca ne dozvoljava ljudima kojima izdaju stan da se prijave na tu adresu, pa preko 90% podstanara u Bg se vode kao stanovnici drugih gradova. Tako da mi vidimo sve veće gužve i preopterećenje u svakom smislu a po popisu skoro isti broj stanovnika kao pre 20 godina, nema šanse.
 
Ако постоји тражња за квадратима логично је да ће инвеститор у томе видети прилику да гради и заради.
Није питање да ли ће се градити већ где.
Моја поента је да је и за саобраћај и за фунционисање града и за саме и тренутне и будуће становнике боље градити у блоку 66 или на Бежанији него дизати куле на Врачару који има 2 и по нормалне улице или градити по Малом Мокром Лугу.
 
Vrh