dragan
Professional
U bloku 66 je max visina 32m, a može biti i niže.
Poslednja izmena:
Ovo je rani javni uvid (RJU) u elaborat na čijim osnovama se dalje radi PDR koji će opet na javni uvid, pa komisiju za planove, pa u Skupštinu grada na usvajanje.U bloku 66 je max visina 32m, a može biti i niže.
Pogledajte prilog 229164
Nema spora da vizuelno sve to deluje impresivno, pogotovu ljudima koji su u fazi da se impresioniraju megalopolisima i tehnologijom gradnje. Ja sam isto prošao kroz tu fazu i oduševljavao se time, mislim da danas svako prođe tu fazu u svom životu.Komforni urbanizam i kich iz vrtica. Anglosaksonskog tipa, jer ni u majamiju ili zlatnoj obali nije mnogo bolji. Nije nesto najbolje sto je svet video, ali ni najgore, zapravo je u gornjoj zoni kvaliteta u poredjenju sa onim sto je trenutno aktuelno na ravnoj ploci.
Uzivo izgleda prilicno impresivno i cesto oku ugodno iako su mu mane vrlo uocljive.
Ima tu preko 800m izmedju dva stajališta.. . isuviše blizu stajalištu Tošin bunar :/
U pravu si, jer je nešto manje od 1450 metara od stanice NBG do Tošinog bunara. Omladinske brigade su na 450m od Tošinog Bunara, zato je realnije da novo stajalište bude između Bulevara Crvene Armije i Omladinskih brigada na oko 700m od Tošinog Bunara i NBG.Zanimljiva je ova pozicija stajališta BG voza iznad Omladinskih brigada. Ranije se govorilo da bi stajalište trebalo da bude kod Bulevara umetnosti, a i čini mi se da je ova pozicija obeležena na slici koju je Vučko postavio isuviše blizu stajalištu Tošin bunar :/
Nema spora da vizuelno sve to deluje impresivno, pogotovu ljudima koji su u fazi da se impresioniraju megalopolisima i tehnologijom gradnje. Ja sam isto prošao kroz tu fazu i oduševljavao se time, mislim da danas svako prođe tu fazu u svom životu.
Međutim, vremenom čovek (treba da) krene da izlazi iz te faze. Kao neko ko je video svašta, od idiličnih i zabačenih mesta pa sve do megalopolisa, počeo sam da budem umoran od gledanja stakla, betona i čelika, od slušanja gužvi, od mora ljudi, zagađenja u vidu reklama, smoga i svega ostalog što dolazi u paketu sa (pre)velikim gradovima. I najviše od svega - počeo sam da budem umoran od nepraktičnih kulisa i ideja. Bio to neboder koji ima tek polovinu upotrebljive površine i zapremine (da bi bio što viši i izvijen), ili grad u kome je sve podređeno da izgleda WOW a funkcionalno je košnica i haos. Što me dovodi do sledeće tačke.
Drugi sloj problema kod gradova poput Dubaija jeste sam njegov urbanizam, način na koji ga dizajniraju, grade i regulišu, a koji ima katastrofalne propuste. Imperativ je čuveno "samo da se gradi" i da šljašti, a humani, urbani funkcionalni aspekti se zanemaruju. Čak i ekološki i higijenski.
Treći sloj odnosno perspektiva jeste da je sve to građeno robovskom radnom snagom a finansirano i pokupovano od strane ljudi koji su u glavi i dalje divljaci i nomadi, samo što su sada divljaci puni para zbog nafte. Divljaci pored njih, iskompleksirani upravo Dubaijem, su čak hteli da prave linijski grad dugačak 170 km usred faking pustinje. Pa su odustali kad su videli koliko su se izblamirali pred svetom a pogotovu pred stručnom javnošću.
Naravno, neko na sve ovo može da mi napiše "pa ti onda nađi manji grad pa živi u njemu" ili "pa ti onda nemoj u Dubai ako ti se ne dopada". I to je sve na mestu, pošteno. Kao što je pošteno i ok da neko voli Dubai. Ali razlog zašto ja pišem je što se zadnjih 15-20 godina vodi ta neka medijska kampanja širom sveta da je Dubai nešto fenomenalno i da svi treba da se ugledamo na to. A lično mislim da osim vizuelnog, da tu nema ništa vredno ugledanja i hvaljenja. A čak i to vizuelno je vrlo kratkoročnog i selektivnog daha. Jer ko je video druge današnje nakrcane našminkane megalopolise, video je veći deo i srž Dubaija. I mislim da je pogrešno što države, mediji i društvene mreže promovišu to kao nešto čemu svi treba da se dive i teže.