Šta je novo?

Blok 66

A zašto ne bi smo uradili obrnuto i nakrcali gradski prevoz pored postojećih blokova zgrada širom grada?​

Једно не искључује друго, управо и треба да обезбедимо да новоградња буде тамо где је већ добро повезано И да развијамо превоз да боље обухвата староградњу. Све остало је сумануто а најсуманутије је што ова власт ради супротно (гради далеко од града у њивама где нема превоза а уништава превоз тамо где га има)
 
Pa tako izgleda i sada pod ovim mentolima. 🤣
Tako sada izgleda 3/4 grada.
Pa ne bih bas reako, ja ti to pricam kao turistaiz inostransta koji je redovno u Beogradu.
Sada se puno vise vidi da se nesto desava u gradu, novi parkovi, trgovi, fasade renovirane. Samo Beograd na Vodi nije bio, to setaliste je super i mnogo puno ljudi ga rado koristi. Mozda se tebi licno ne svida, ali cinjenica da je parking u tom trznom centru redovno prepun, pokazuje da je tako.
 
Наведи један нови трг. Нови парк има само један. Ок фасаде слажем се. Шеташ ли шеталиштем у Београду на води, и ако да, куда се крећеш?
 
Pa ne bih bas reako, ja ti to pricam kao turistaiz inostransta koji je redovno u Beogradu.
Sada se puno vise vidi da se nesto desava u gradu, novi parkovi, trgovi, fasade renovirane. Samo Beograd na Vodi nije bio, to setaliste je super i mnogo puno ljudi ga rado koristi. Mozda se tebi licno ne svida, ali cinjenica da je parking u tom trznom centru redovno prepun, pokazuje da je tako.
Sam si prvi ničim izazvan pominjao DS. Sam si sada ničim izazvan pominjao i Beograd na vodi. A sećam te se i po oduševljavanju na Kušnerovu megalomaniju na mestu Generalštaba.

Meni je na osnovu toga odmah jasno da si ili politički motivisan, ili si prosto video jedan delić postojećeg Beograda i delić onoga što je planirano, pa si na osnovu tih delića došao do paušalnog zaključka da SNS dobro vodi Beograd.

Znaš zašto se oni bave fasadama, parkovima, trgovima i kružnim tokovima koje niko nije tražio? Zato što 1) deo para preusmeravaju u druga mesta gde imaju lojalnije glasače i 2) ne umeju i ne smeju da se bave većim i kompleksnijim stvarima.

UMP, Most preko Ade Huje, kolektor, Filharmonija, rekonstrukcija Kneza Miloša, metro, širenje BKA... sve su to ovi pompezno najavljivali a sve je ostalo samo na papiru. Zato što takve stvari traže stručnjake, vreme, strpljenje, eksproprojacije, pravne akcije, ljudstvo, mehanizaciju... a njih mrzi da se bakću s time, a neke stvari ni ne znaju kako bi uopšte realizovali. I onda dovate pa okreče malo fasade, preurede neki trg i obnove par manjih ulica gde najviše ljudi cirkuliše. I ti koji dođeš povremeno misliš da se Beograd bog zna kako promenio na bolje. A iza kulisa je sve na staklenim nogama.

Ne sporim da su i radovi na fasadama i trgovima neki rad i neki boljitak. Ali sve je to minorno naspram drugih stvari koje hronično odlažu, naspram svega ovoga gore što sam nabrojao. Grad se ne održava i ne razvija tako što se samo umivaju fasade i popločaju trgovi iznova. I tako što se podigne par "prestižnih" naselja koja će izgledati tip top na uštrb ostatka grada. Imaće vrhunsko i prioritetno čišćenje, vodovod, rasvetu, kolovoze... dok će ostali po gradu da čekaju da dođu na red, ko kmetovi.

Fasade nalivene bojama (onako aljkavo i na brzaka) i preuređenje par trgova sa osrednjim kvalitetom radova je bukvalno presmešno za jedan grad kao što je Beograd. Pogotovu kada sve to izvodi vlast koja se pretprošle i prošle godine busala da ima "najveći gradski budžet u istoriji". A ništa veće i kompleksnije nisu uradili sa njim. Apsolutno ništa. Sve što nije partijsko ili investitorsko čedo je samo dobro našminkano i to je sve.

I ovo što su radili na platou iznad Zelenog venca će biti zrelo za obnovu za tri godine. I Šapićevi idiotski kružni tokovi koje mu niko nije tražio, isto. Živi bili pa videli. Ne umeju da urade ništa konkretno, samo šminke i pretumbacije.
 
Poslednja izmena:
Sam si prvi ničim izazvan pominjao DS. Sam si sada ničim izazvan pominjao i Beograd na vodi. A sećam te se i po oduševljavanju na Kušnerovu megalomaniju na mestu Generalštaba.

Meni je na osnovu toga odmah jasno da si ili politički motivisan, ili si prosto video jedan delić postojećeg Beograda i delić onoga što je planirano, pa si na osnovu tih delića došao do paušalnog zaključka da SNS dobro vodi Beograd.

Znaš zašto se oni bave fasadama, parkovima, trgovima i kružnim tokovima koje niko nije tražio? Zato što 1) deo para preusmeravaju u druga mesta gde imaju lojalnije glasače i 2) ne umeju i ne smeju da se bave većim i kompleksnijim stvarima.

UMP, Most preko Ade Huje, kolektor, Filharmonija, rekonstrukcija Kneza Miloša, metro, širenje BKA... sve su to ovi pompezno najavljivali a sve je ostalo samo na papiru. Zato što takve stvari traže stručnjake, vreme, strpljenje, eksproprojacije, pravne akcije, ljudstvo, mehanizaciju... a njih mrzi da se bakću s time, a neke stvari ni ne znaju kako bi uopšte realizovali. I onda dovate pa okreče malo fasade, preurede neki trg i obnove par manjih ulica gde najviše ljudi cirkuliše. I ti koji dođeš povremeno misliš da se Beograd bog zna kako promenio na bolje. A iza kulisa je sve na staklenim nogama.

Ne sporim da su i radovi na fasadama i trgovima neki rad i neki boljitak. Ali sve je to minorno naspram drugih stvari koje hronično odlažu, naspram svega ovoga gore što sam nabrojao. Grad se ne održava i ne razvija tako što se samo umivaju fasade i popločaju trgovi iznova. I tako što se podigne par "prestižnih" naselja koja će izgledati tip top na uštrb ostatka grada. Imaće vrhunsko i prioritetno čišćenje, vodovod, rasvetu, kolovoze... dok će ostali po gradu da čekaju da dođu na red, ko kmetovi.

Fasade nalivene bojama (onako aljkavo i na brzaka) i preuređenje par trgova sa osrednjim kvalitetom radova je bukvalno presmešno za jedan grad kao što je Beograd. Pogotovu kada sve to izvodi vlast koja se pretprošle i prošle godine busala da ima "najveći gradski budžet u istoriji". A ništa veće i kompleksnije nisu uradili sa njim. Apsolutno ništa. Sve što nije partijsko ili investitorsko čedo je samo dobro našminkano i to je sve.

I ovo što su radili na platou iznad Zelenog venca će biti zrelo za obnovu za tri godine. I Šapićevi idiotski kružni tokovi koje mu niko nije tražio, isto. Živi bili pa videli. Ne umeju da urade ništa konkretno, samo šminke i pretumbacije.
Izvini nemam vremena niti volje da citam tvoj roman...

Nezmam zasto je sada u Srbiji mrznja svuda prisutna. Ako se ne slazem sa tobom, ja sam SNS-ovac? Onda si ti placenik ruskih sluzba. Koja glupost.
DS sam samo spominjao kao vremenski period, nista drugo.

I ja dobro znam da se veliki deo para preusmerava. To je tako bilo u Srbiji i na Balkanu od uvek. I nadam se da ce nekada da bude kraj tome!
Ovde ja pricam o arhitekturi, i BnV nije daleko dobar ili idealan projekat. Ali je za siromasnu Srbiju super ispao.
Vidi se po tome da ljudi hrle tamo, promenada i trzni centar su puni. Tako da ima dosta ljudi kojima se svida ovo sada vise nego ono ruglo iza bivse zel. stanice sa narkomanima, klosarima itd.

A sa tobom se slazem 100% da je Sapic idiota.

Pored toga moze da mi se svidi neki delic Beograda, ti se bavi celokupnom pricom ako nemas druga posla.
Samo nemoj mene da vredas da sam politicki motivisan, mozda si ti, ja sigurno nisam.
 
1000004784.jpg
 
 
Требало је одавно изнети притисак да се промени план регулације јер је гурање депоа у сред најгушће насељене општине и то поред железничке санице сумануто. То је, заједно са тим несрећним ућаривањем пара на насип који пресеца општину као јефтиније решење од надвожњака, вероватно и најглупља урбанистичка одлука на целој општини. План је требало изменити и много пре појављивања икаквог инвеститора

Такође, екстремно је јадно покушавати да се ово у оквири у "шта нам раде" наратив јер "грађани губе јавно добро" будући да се депо само премешта а постојеће стање је бетонирана парцела затворена за јавност. И да на тој парцели овом градњом буде 15% зеленила опет ће бити 15% зеленила више него што је тренутно

 
Ne znam, po meni nema smisla da ti depo bleji u centru opstine, valjda ima vise smisla da se nalazi negde na periferiji iste.
Po meni je skroz normalna odluka da se izmesti, sad cime se menja je vec diskutabilno, po meni bi bilo bolje da su i tu stavili jednu kulu ala West/Geneks visine + malo vise poslovnih zgrada nego stambenjaka zbog blizine vozne i autobuske stanice.
 
@Extroniks

Prvo, nije još grad toliko popunjen da bi bio imperativ da se izmešta depo i gradi ovde, jer nena gde drugde. Postoje hektari zemljišta koji su još bliži centru od ovog, a koji se ne prodaju i ne izgrađuju.

Na Dorćolu mute istu stvar, imaju hektare hektare raznih sramotnih brloga od ušća Save u Dunav pa sve do Višnjice, a oni bi od svega najradije da isteruju mali trolejbusko-tramvajski depo koji je tu 100 godina.

Drugo, mnogi se boje na šta će da liči novi depo (znajući kvalitet SNS radova) i da li ova selidba neće biti iskorišćena da se GSP još malo okrnji a Strela još malo pogura i favorizuje.

Treće, jedno je isterivati neophodan gradski objekat da bi se na njegovom mestu gradilo nešto državno ili od opšteg interesa, a drugo je isterivati ga da bi se posle prodalo zemljište privatnicima.

To su razlozi zašto se ljudi protive ovome. A i generalno, što mnogi više ne veruju SNSu ni oko čega, pa ni oko ovoga. S opravdanim razlogom. Beskrajno su sebični i maliciozni u maltene svemu što rade.
 
Prvo, nije još grad toliko popunjen da bi bio imperativ da se izmešta depo i gradi ovde, jer nena gde drugde. Postoje hektari zemljišta koji su još bliži centru od ovog, a koji se ne prodaju i ne izgrađuju.

Na Dorćolu mute istu stvar, imaju hektare hektare raznih sramotnih brloga od ušća Save u Dunav pa sve do Višnjice, a oni bi od svega najradije da isteruju mali trolejbusko-tramvajski depo koji je tu 100 godina.
To je OK ali mislim da nema potrebe cekati da to postane nuzna potreba za izmestanjem. Trenutak izmestanja jeste diskutabilan to se slazem.

Drugo, mnogi se boje na šta će da liči novi depo (znajući kvalitet SNS radova) i da li ova selidba neće biti iskorišćena da se GSP još malo okrnji a Strela još malo pogura i favorizuje.
To se slazem, generalno sve sto SNS odradi je ocaj, ali pricam vise generalno o odluci izmestanja depoa da li ima smisla ili ne.

Treće, jedno je isterivati neophodan gradski objekat da bi se na njegovom mestu gradilo nešto državno ili od opšteg interesa, a drugo je isterivati ga da bi se posle prodalo zemljište privatnicima.
Poslovni blok tu u blizini voza i autobuske stanice bi znacio doduse, posebno jer bi bio na slicnoj udaljenosti kao Airport City od vozne stanice..
Ako si ikad bio na stanici tosin bunar oko 4-5 posle podne mozes videti kolika kolicina ljudi koristi voz da tu da dodje na posao ili ode kuci.
Ja bih rekao da nova radna mesta koja su dobro povezana jesu u opstem interesu rasterecenja saobracaja kolima + omogucava periferiji da lakse rade u BGu, kao i pare koje bi se slivale u budzet, e sad druga je stvar sto u nasoj vladi i burazer ekonomiji to se ne bi iskoristilo kako treba...
Po meni najgora odluka je ovde postaviti stambeni blok kao sto nameravaju.

To su razlozi zašto se ljudi protive ovome. A i generalno, što mnogi više ne veruju SNSu ni oko čega, pa ni oko ovoga. S opravdanim razlogom. Beskrajno su sebični i maliciozni u maltene svemu što rade.
To je OK, meni se ne svidja ko donosi odluku i trenutak je los, medjutim mislim da je to neminovna stvar svakako i razumna.
Mislim da bi bilo skroz suludo da imamo "Sacuvajmo depo" aktiviste npr zbog same odluke izmestanja, ali razumeo bih da imamo aktiviste protiv burazerskih odluka kome ce pripasti zemljiste i koliko ce kostati novi depo.
 
Godinama se radi na Srbizaciji Beograda, odnosno dovlačenju ljudi indirektnim putem iz manjih mesta u Beograd, a svi znamo u šta se dobar deo Srbije pretvara. Na prvom mestu mi to smeta, jer je Beograd nekada bolje funkcionisao, odnosno nije bio prenatrpan stambenim novogradnjama i naseljima sa izgradnjom potrebnih škola, vrtića i domova zdravlja na nivou statističke greške. Svaka površinaq koja je sa zelenilom, svaka kuća, garaže GSP - a, objekti postojećih bolnica i drugih državnih ustanova se vide kao leva smetala i gledaju da se uklone zarad stanogradnje. Sa druge strane, imamo problem što kockarnice niču k'o pečurke posle kiše i maltene su postali nezaobilazni dekor svake novogradnje.

Drugo, kada smo kod premeštanja depoa na periferiju, nadam se da možemo da se složimo da je Kosmaj na periferiji. Tamo gde je on pogon Gradske čistoće kao i postrojenje EPS - a. Prema prvobitnim planovima je trebalo da se depo Dorćol premesti da bude pored Kosmaja. Naknadno je preinačeno kroz GUP 2041 da se čitav pomenuti prostor Kosmaja, EPS - a i Gradske čistoće, kao i neizgrađeni prostor oko Medakovića III pretvori u prostor za stanogradnju, baš kao i depo Dorćol.​
 
Постоје ли неки конкретни планови, кад креће изградња новог депоа?
 
Ukidanje depoa u Bloku 66 = ukidanje tramvaja
Ukidanje depoa u Bloku 66 = dalja favelizacija u koliko-toliko urbanistički podnošljivoj zoni Novi Beograd.

Ako negde ima smisla da se pametno i planski gradi, to su sledeće zone:
-1- Dunavski venac od Krnače do Ovče
-2- Pančevo
-3- Opština Batajnica takođe uz pružni pojas
-4- Opština Stara Pazova uz železničke stanice
-5- Umka i Obrenovac nakon gradnje pruge za Obrenovac na obaloutvrdi
-6- Vrčin uz prugu
-7- Ripanj uz prugu

Naravno, ovi projekti podrazumevaju sistem ulaganja i u železnicu, i u drumsku, i komunalnu infrastrukturu, dvokolosečni železnički most na mestu Starog železničkog, i još mnogo toga. Ali to je i jedini logičan put širenja grada, da od 1500 evra datih za neku novogradnju (na primer), 500 ode na infrastrukturu.

A vezano na sama ulaganja uz Železničku stanicu Novi Beograd, logično je da ona budu u samom Bloku 42. Autobuska stanica je postavljena na najgluplji mogući način, umesto na kraj bloka, postavljena kao romb upisan u kvadrat (mozak gde).

Ukidanje tramvaja ovde nije bezveze napisano. Za razliku od autobusa, za tramvajski depo je važno da bude u srednjem delu, vezan za jezgro mreže, sa nekoliko veza sa mrežom. To je pitanje pouzdanosti i dostupnosti depoa u svim slučajevima smetnji i otkaza delova tramvajske mreže. Takođe i nultih vožnji (prazne vožnje iz garaže i za garažu). Takođe i metro, ZLF slučajno pravilno poentira. Ako bi iko pametan sada krenuo da gradi metro, inicijalna mreža bi bila Vukov spomenik - Tašmajdan - strogi centar - most preko Save - Hajat - Arena - Blok42. Laki-teški-podzemni-nadzemni oko toga je postojao konsenzus svih razumnih. Dakle, prvi metro depo u Bloku 66.

Sada nam je glavna prepreka širenja tramvaja ograničenje kapaciteta postojećih depoa. Uzimajući u obzir da su najperspektivnija širenja u ovom istorijskom trenutku ka Zemunu i ka Vidikovcu, za njih je potrebno čak širiti tramvajski deo Bloka 66.
 
Ако сам добро разумео аргумент је да на овом месту депо има више веза са мрежом што је важно и да га због тога не треба селити на обод града, где има само једну везу са мрежом?

Зар у том случају није смисленије да се, при пресељењу депоа на обод града, трамвајска мрежа прошири тако да тај нови депо има неколико веза са мрежом? И да то генерално буде принцип ширења града да се уједно шири и трамвајска мрежа тако да депо увек буде на ободу и увек има више веза са мрежом?

Као што се обилазнице око града прстенасто шире око новоизграђених делова како се шири и град и то је просто развојни принцип истог. Уместо да се гуши развој града да не би изашао ван оквира постојећих обилазница

Што се метроа тиче, не видим поенту толико скупог подухвата ако не би циљ био повезивање периферије са центром и стога ми трошење толиких пара на правац Блок 42 - Вуков споменик нема смисла за метро, утолико пре што та линија већ постоји преко Беовоза
 
Најбоље би било да постоји више мањих депоа на крајевима кракова, макар 3 - НБГ, Кнежевац и Карабурма.
Овако ако се деси неки ванредни догађај дуж Јурија Гагарина, цела мрежа остаје одсечена од депоа.
 
Vrh