[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395748#p395748:1m9n49ew je napisao(la):
Igor » 04 Jul 2016, 02:20[/url]":1m9n49ew]Milance postujem trud da ovakav prosecan studenstski rad koliko toliko opravdas sa akcentovanjem par objekata. Urbanisticka postavka je porazavajuca pogotovo imajuci u vidu da opis i zadatak konkursa kazu sledece:
...
Prostor ni na koji nacin ne korespondira sa okruzenjem a jos manje vrednuje staro sajmiste kome je projekat okrenuo ledja bez ikakvog prodora na tom delu ali i u celom konceptu.
Zanima me samo kakvo ce obrazlozenje zvanicno biti posebno imajuci u vidu da je u konkursnoj komisiji bila zaista relevantna osoba poput dr Ljiljane Blagojevic kao vrstan poznavalac Novobeogradskog modernizma.
Nemah vremena ranije da lepo otkucam sve, zato sam odgovaram. Neopravdavam ja nikog, vec iznosim cinjenice, da takav koncept nije pao sa marsa, vec da se decenijama razmislja na tu temu. Ova pitanja koja si postavio, nadam se da cemo dobiti odgovror u vidu neke publikacije sa ocenom i komentarom zirija, ali i opisom koncepta autora. Bez sumnje Ljiljana Blagojevic je jedan od najvecih autoriteta i poznavaoca pogotovo u teoriji arhitekture kod nas, pa me iskreno njen stav i obrazlozenje zanima.
Jos jednom, ovde se nije razmatarala sama arhitektura objekata. Evo zamislite da je arhitektura kao u Park apartmanima, da su takve zgrade, zamislite takav ambijent. Sto se tice stanova, da sjajni su ti stanovi u skoro svim blokovima, po mom misljenju jedno od najboljih, ato to se ni ne postavlja kao pitanje. Poznata je ta "Begradska skola stanovanja" koju su razvili u IMS na calu da Mihajlom Cankom - cika Mikom.
@spatio
Saobracaj na novom beogradu, moje misljenje je, da je samo prividno dobro resen. Sad ce krenuti salva komentara na ovo, ali evo obrazlozenja.
Blokovi na Novom beohradu su 800x400m. centralni blokovi 24,25,26 su 400x400. Da kazemo da na 800m dolazi 6 straka po smeru (po tri sa obe strane). Po mnogima je idealni gradski blok 125x125m kao u Barseloni. Takvih 6 staje u jedan od 800m.Dakle da izmedju tih blokova postoje ulice samo sa po jednom trakom u smeru to je isto 6 traka po smeru, ali je i to bolje jer se saobracaj ne koncetrise na samo dve ulice, pa u slucaju sutara, ili neke intervencije nastaje haos. Ukoliko bi recimo ulice posle svakog 4 bloka od 120m bila sa po 2 trake po smeru tada bi imali i vise traka. To se najbolje shvati u Mokvi, gde su ulice ogromne ali se i blokvi mere kilometrima. Guzve su nenormalne, pa sam tako na izazu iz Moskve,bukvalno proveo 4 sata u koloni.
Sto se tice parkova, najbolje bi bilo kada bi mesne zajednice, ili na nivou blokova bili odgovorni na uredjenje okoline. Ne znam da li je tako nesto predvidjeno novim zakonom o skupstini stanara ili ne, ali bi to svakako bilo mnogo efikasnije. Drugo to ne bi bilo ni skupo za same stanare, mnozda bi po stanu bilo 200dinara jer iam jako puno stanova u jednom bloku, a nije botrebno tako puno ljudi koji bi to odrzavali.
@Zidar: pa ti sa ovim primerima stravno ko da si i hteo BNV u ogledalu, a ne samo da si uradio jednu maestralnu sprdacunu na racun BnV