Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863360#p863360:1pjzrlid je napisao(la):
boca-ica » 09 Jul 2021 17:04[/url]":1pjzrlid]
Ti kao pesak na ulicnom kolovozuu nemas šta da trazis ni da ga gazis osim na zebri
Isto tako nema šta da traže na trotoaru parkirana vozila i parkirane bašte kafića i pojedinih restorana, pa ih eto maltene na svakom ćošku. I šta ćemo sada?
 
Da se razumemo ,
jedno su naše želje gradjana
a drugo su obecanja nadležnih

Naše želje gradjana smeju biti i ne realne

ali obećanja nadležnih
to je nešto sasvim drugo ,
imaju težinu, snagu, procenu mogucnosti i zacrtan put.
Ako se NE ispunjavaju kao sada to ne samo da su prazne priče i laži, vec zaludjivanje gradjana radi vlastodržačke samoodrživosti.
Vrlo lepo iz javnih glasila taksativno mogu se poredjati data a NE ispunjena obecanja veznih za biciklizam. ( jedan primer :
- iznamljivačke bicikl gradske podstanice)
...i šta ćemo sada?
E sad cekamo glasački termin da izjurimo te koj nas zaludjuju lažu i mažu
Obojenost narednih nije bitna nek je i ista
bitno je samo sposobnost da naprave napredak u Bg biciklizmu
Jer on latentno vuce za sobom i veću urbanističku humanizaciju Bgda
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863415#p863415:1b93glod je napisao(la):
boca-ica » Pet Jul 09, 2021 10:05 pm[/url]":1b93glod]
Naše želje gradjana smeju biti i ne realne
tenor.gif


Vrlo interesantna filozofija, moram da priznam da u svom dosadašnjem obrazovanju, iskustvu i građanskim akcijama i interesovanjima, nisam naleteo na takav pristup. Kakva su tvoja iskustva sa takvim pristupom i nastupom kod nadležnih?
bitno je samo sposobnost da naprave napredak u Bg biciklizmu
Jer on latentno vuce za sobom i veću urbanističku humanizaciju Bgda
Neki od vas ovde ne razumeju, već godianama jednu stvar - onaj ko u Beogradu želi da koristi bicikl umesto automobila, on to već radi. Onaj ko ne želi, ili ne može, pa nećete ga naterati sve i da zakonom zabranite sve automobile u Okrugu Beograd i prostrete biciklističke staze u svaku ulicu. Tu ubrajam i sebe. Ja za rekreativne i neobavezne, ne-hitne potrebe leti koristim bajs koliko mogu. Ali na pamet mi ne pada da idem na posao bajsem, a pogotovu ne da ga vozim bilo gde u periodu od oktobra do aprila. Mogao bih još da pišem o tome, ali iskreno, mrzi me da gubim vreme. Ovde postoji korpus ljudi koji je u svojim glavama zacrtao to da što se više gradskih ulica natovari biciklistima i biciklističkim stazama, to će nam svima biti bolje. Ne, neće. Takvi problemi se rešavaju kvalitativno, ne kvantitativno.
 
Vrlo interesantna filozofija, moram da priznam da u svom dosadašnjem obrazovanju, iskustvu i građanskim akcijama i interesovanjima, nisam naleteo na takav pristup.

Nije interesantno već osnova
Gradjaninin nema upavljačku odgovornost
Nadležni se temelje na njoj.

Jednostavno
:)
 
I, koliko si dogovora, kompromisa i pobeda izvojevao s takvim nastupom pred nadležnima ili drugima?

U stvari, ne mora samo s nadležnima. Jel ti tako dođeš i komšijama i kažeš ''jaaa zahtevaaam™ da mi date svi po 500 evra da obnovimo fasadu'' ?
 
Demagogiska zamka.... :lol:
mani to ,
a ako ti je do prepucavanja postoji PP

Ovde se radi o evidetnim oportunizmu nadležnih za boljiak Bg biciklizma
A to se vidi iz gomile starijih postova dr. članiva o stanju na terenu.
Misliš da su ljudi izmišljali i pravili foto motaže kao priložene fotografije.
ccccc
:sesir:
 
Ne, najprostije rečeno, ovde se radi o deluzijama nekih članova, i biciklističkih udruženja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863415#p863415:2ts0tr0p je napisao(la):
boca-ica » 09 Jul 2021 22:05[/url]":2ts0tr0p]
...i šta ćemo sada?
E sad cekamo glasački termin da izjurimo te koj nas zaludjuju lažu i mažu
Obojenost narednih nije bitna nek je i ista
bitno je samo sposobnost da naprave napredak u Bg biciklizmu
Jer on latentno vuce za sobom i veću urbanističku humanizaciju Bgda
:sesir:
Baš će taj što parkira vozilo po sred trotoara da izađe da glasa protiv onoga koji ga ne sankcioniše zbog toga.
A ako ne smem da idem kolovozom, a fizički ne mogu da idem trotoarom jer sam onemogućen, ispada da jedino mogu da sedim u stanu i čekam da se desi čudo. A taman u međuvremenu i da ispunimo želje nekih za dobrovoljnim karantinom, kako bi smo konačno pobedili koronu.

Takođe, farbanje kolovoza i trotara u svrhu bici urbanizma ne rešava problem urbanističke humanizacije Bg - a. Iako neki tako ne misle, humanizacija podrazumeva i dekanjonizaciju dobrog dela grada, a što svi vrlo dobro znamo, desiće se na sveto Nikadija. Naravno, da ne zaboravimo i debetonizaciju.
 
Tako je Sole. Prečesto se u zadnje vreme meša humanizacija sa natrpavanjem i nametanjem.

Evo primer prost da prostiji ne može biti. Ako neko ima stan od 40 kvadrta, već opremljen i uređen, i odluči da u njega ubaci i 30 slika, novi ogroman TV, ergonomsku fotelju za masiranje, 40 biljaka, muzičke stubove, statue i vaze... Jel to čini taj stan humanijim? Ili ga više pretvara u prenatrpani haos?
Jer to je Beograd. On je jedan prenatrpani zbijeni stan koji postaje sve tesniji i nehumaniji, a prostora je sve manje. I takav problem se ne rešava tako što se nastavi da se trpa u njega sve što dohvati. Nego pametnim, kvalitativnim planiranjem i organizacijom. I naravno, određenim žrtvama ili odricanjima.


Al ne vredi. Sad su aktuelne te ideje da samo zato što neko vozi bicikl, treba da ima razvučenu štraftu i crveni tepih od svog ulaza pa do svakog odredišta.
Jedan od manifesta današnjih generacija i trendova gde bi svako sva prava, a nulte obaveze. I naravno, kao što smo imali prilike gore da pročitamo - potpuno nerealna očekivanja, a potpuno odsustvo spremnosti na kompromise i dijaloge.
 
....Ako neko ima stan od 40 kvadrta, već opremljen i uređen, i odluči da u njega ubaci ......
ili ga više pretvara u prenatrpani haos...
.... On je jedan prenatrpani zbijeni stan koji postaje sve tesniji i nehumaniji, a prostora je sve manje....

Nemoj da se ljutiš , primer ti opet pogrešan , Da govorimo o bojama nakon toliko pogrešnih primera pomislio bih da si daltonista :lol:

Veci broj i raznovrsnost saobracajnica u bilo kom prostoru NE čini prenatrpanost
nego doprinosi boljoj funlcionalnosti .

Konkretno u datom tvom primeru u stanu
uvecanjem broja tvojih fotelja zvučnicika , vazne ...
fizički ometaju prohodnost po tom stanu
- A bolji i novi ,,saobracajni koridori,, u tom stanu samo doprinose njegovoj funkcionalnosti tj boljitku.

Verujem da ovde na forumu ima prisutan i poneki arhiktekta koj bi ti to bolje pojasnio nego ja ovakav neuk
:sesir:
 
Ja se ne ljutim. Mislim da si ti taj koji se ljuti otkako sam pokazao da ne znaš šta želiš, a da ne znaš ni o čemu pričaš.
Očigledno imaš problem da za početak razumeš da su prostor i mogućnosti ograničene, pogotovu u jednom gradu poput Beograda.
 
kad ste se već uhvatili tog kneza miloša i žute trake...

polazite od pretpostavke da biciklista usporava autobuse. ok. a zašto ih usporava? zato što je traka preuska. kada bi žuta traka bila šira, bilo bi dovoljno mesta i za buseve i za bajseve.

problem ste sveli na bezobrazne bicikliste, a ne vidite pohlepu saobraćajnih upravljača i vlasti da potrpaju trideset šest traka u pet metara širine kolovoza.
 
Ja nemam ništa protiv da žute trake budu šire, samo što je to retko gde moguće.

P.S.
Pohlepa, nesposobnost i lenjost ''gradskih upravljača'' ne isključuje bezobrazluk pojedinih biciklista i biciklističkih udruženja, kao ni deluzije i nerealna očekivanja pojedinaca, koja se mogu pročitati ovde.
 
Vidi se i pohlepa saobraćajnih upravljača i vlasti da potrpaju trideset šest traka u pet metara širine kolovoza. Ali opet, nije ni rešenje da imam 8m široku traku u koju ću da smestim i žutu traku, i taxiste i bicikliste i mopediste i motoriste i trotinetiste, pa i ove što džogiraju... i da pritom niko nikoga ne ometa. I još bih morao i da instaliram stubiće kojima bih fizički onemogućio bahate i nervozne vozače da iz svoje trake prelaze u tu specijalnu žutu traku.

Drugo, da bi novoizgrađeni saobraćajni koridori bili bolji, potrebno je da stari budu uređeniji, jer šta vredi kada imam bulevar sa po tri trake u smeru koji se nadovezuje na uličicu 1+1 profila. Sa druge strane, imam kraj grada gde su ulice, primera radi, 1+1. Ja uzmem i izgradim nove i šire saobraćajnice i nadovežem ih na ove 1+1. Gužve se neće ništa više smanjivati, jer će ljudi morati da idu i kroz te 1+1 ulice. Čak i da se naprave obilaznice oko tog naselja koje su široke, opet se neće gužve smanjivati, jer će i dalje velika većina ljudi da ide tim širokim ulicama.
 
Bilo bi mesta za sve kada bi se uklonila parking mesta sa kolovoza i trotoara.
Gledajte malo ulice po evropskim gradovima i gradićima. Evo, svaki dan na Eurosportu imate prenos neke biciklističke trke i videćete biciklističke trake skoro svuda, između kolovoza i trotoara. Kakva crna parking mesta. Ne možeš da stimulišeš istovremeno i parking mesta i bciklizam

Doduše, tamo nemamo zgrade i ograde kuća koje izlaze na kolovoz i slične urbanističke nebuloze.
 
Sole , jasno si objasnijo :kk:
ali si ispustio iz vida da ,,gomila ,, ulica 1+1 su pretvorene u jednosmerne (1+0)
sa obostranim parkinzima park. servisa. :kum:
Ako uzmeš u obzir da je bic. traka 50 cm
a parkirana vozila zauzimaju bar pola metra i viiše kolovoza . Samo ,,okretanjem,, parkinga gde god je to moguce u ne malom procentu u celom gradu dobija se mesto za bic. traku

Kombinacija traka i staza iz trenutne ,,tufnaste,, - prelazimo gotovo u mrežastu
bic. infrastrukturu

a uz minimalna finansiska sredstva. :!:

E sad o rešavanju broja auto parking mesta mozemo na toj temi .
Uzgred mnogi medu blokovski (dvorišni) prostori su sada jedno nivoima, a sa ponekom višljim etažama naplatnih parking prostora ,
daju Bgdu novi prostor.... ( Korisno kao dodatni prihod zgradama pa i grad. kasi)

Da se vratimo biciklizmu....
Rešenja i opcija kad se hoce ima
a kad se nece onda i zapinje kao sada

Totalno je od ovoga treca prica kada
stvarno postoji fizička ne mogucnost
a takvih ulica mozda ima svega 30 %
a i manje u Bgdu
Imam utisak da trenutna iskorišcenost za bic. infrastrukturu je i manja od 5%
Hajde daj nek uradimo bar pola od mogucnosti
Tih 50% kapaciteta nemamo zbog
uprave grada, koja samo deklarativno a NE i stvarno podržava Bg-biciklizam
što dokazuju mizerno malim ostvarenim ovogodišnjim kilometrima.
:sesir:
@ Astrodule , hvala za slikovit i svetao primer kako se to rešava u velegradima.
:sesir:
 
1) Biciklistička traka nije širine 50 cm
2) Smanjenje uglova pod kojim se parkiraju vozila dovodi i do smanjenja parking mesta. Što ja podržavam i želim, ali da bi se to uradilo, da bi se svi ti automobili smestili negde, mora da se prvo naprave garaže
3) ''Mrežasta'' biciklistička infrastruktura je moguća samo u planskim ili širokim naseljima i gradovima poput Novog Beograda
4) Širenje biciklističkih staza i infrastrukture po gradskom jezgru su ''minimalni troškovi'' kada se gleda samo mazanje farbe po kolovozu, ali kada se gleda šira slika i seriju drugih problema i uslova koje to postavlja, nisu uopšte zanemarljivi i ''minimalni''. Podvlačim ovo - po gradskom jezgru. Naravno da širenje staza po Starom obrenovačkom ne iziskuje hiljade eksproprijacija, premeštanja i garaža...
5) Naselja poput Novog Beograda i sličnih čine tek 1/3 površine Beograda. Preostale 2/3 otpada na ulice gde više nema gde ni igla da padne, a to nije uvek samo zbog parkiranih autmobila nego i zbog imbecilno malih i zakržljalih ulica iz 19. veka i kaubojske gradnje po principu ''da zid poljubi kolovoz'')
6) Pohlepa, nesposobnost i lenjost ''gradskih upravljača'' ne isključuje bezobrazluk pojedinih biciklista i biciklističkih udruženja, kao ni deluzije i nerealna očekivanja pojedinaca, koja se mogu pročitati ovde.
 
Oni idu onom taktikom "tražićemo nemoguće da bismo barem nešto dobili".

Ali što je najgore, mnogi misle da to nije nerealno, ali to samo govori o njihovom znanju i realnom iskustvu.

Kao kada daju primere iz uređenih zemalja koje se ni po čemu (a najviše po mentalitetu) ne mogu porediti sa Srbijom.

OK, treba stremiti ka nečemu, ali nemoj odmah da tražiš nešto što je ni u tim zemljama, koje su decnijama ispred nas, nije nastalo preko noći.
 
Ma upoznat sam ja sa tim pristupom, kao cenjakanje, tražiš više da bi se na kraju našli negde između. Samo što slepci iz udruženja biciklista, i ljudi koji ih slede, ne kapiraju da to ovde dovodi do kontra efekta. I kod nadležnih, i kod ostatka naroda. Jer kada ljudi vide pojave poput npr ''Kritične mase'' koja je blokirala ulice da bi tražila stazu od svakog do svakog ćoška u gradu, oni i javnost to ne vide kao racionalne razloge i zahteve, nego kao preterivanje i bezobrazluk.

Mnoga udruženja biciklista za koje znam su izuzetno drčni, isključivi, ograničeni i bezobzirni u svojim nastupima. I polaze od tog nekog stava da to što neko koristi sredstvo na sopstveni pogon koji ne zagađuje, mu daje pravo da traži sve benefite i privilegije sveta, a nikakve obaveze.

Pa šta ako neko vozi bicikl? Onaj koji vozi auto, plaća to što radi kroz poreze, takse, akcize, tehničke, zatim kroz stajanja u gužvama, traženje parking mesta, zentanje od pauka, stres u vožnji (zbog drugih oko sebe) itd tid... A to se potpuno ignoriše. Kao što se ignorišu potrebe i benefiti putnika javnog prevoza. Postavlja se taj neki argument da treba svi da budu zahvalni biciklistima što postoje. A sve ostale ko šiša, uključujući tu i pešake i putnike JGPa. Ma kako da ne. Ajde pali.

I naravno da stoji to što kažeš, da gomila njih nema pojma o čemu priča, da imaju nerealne zahteve i da na planeti od 7 milijardi ljudi uvek nađu neke fensi modele na koje bi da se ugledaju a zaboravljaju ili ignorišu da gradovi širom sveta mogu da budu različiti i unikatni koliko i ljudski organizmi. I onda bude to čuveno ''e hajde copy paste ovoga'' a ostali faktori i delovi te priče ih ne interesuju.


Čuj, mrežasta infrastuktura bici staza po gradu... Jeste. Mreža bici staza u delu grada gde nema prostora ni da se dva pešaka mimoiđu, a kamoli nešto drugo. I ne pričam tu samo o mestima gde trotoar uzuzpiraju bašte, nego o tome da ogroman deo Beograda i dalje stoji na ulicama i građevinskim linijama iz 19. veka. I onda dođu ovi i kažu ''e ja hoću pistu od mog ulaza do svake tačke u gradu''. A jel? Pa hoću i ja stajalište autobusa ispred ulaza sa linijom u svaku ulicu grada.
Al ne ide.
 
Oni su primer ove grupe koju je opisao Milan Ćirković

Energetski hipsteraj: klimatske promene su realne i katastrofičke, alarmizam je opravdan, moramo zaustaviti emisiju gasova staklene bašte ODMAH! Ovde spada najveći deo kontroverznog Green New Deal, beskonačne subvencije za razne obnovljive izvore energije, uključuje vetropark „Čibuk“ i slične projekte, ekološki eksponirani aktivisti tipa Bernija Sandersa ili Džeremija Korbina, istaknuti britanski tabloid Gardijan, blentavi holivudski celebrities poput Gvinet Paltrou ili Aleka Boldvina i ostali gorepomenuti „bacači fatwe“ na Murov film.

https://talas.rs/2020/11/02/energetski- ... eta-ljudi/
 
Čitam i pitam se šta sa nama nije u redu kada svaka grupacija zamišlja da grad treba da se uredi prema njihovim potrebama i da drugi nisu bitni. Biciklisti bi mrežu bici staza, oni koji ne izbijaju iz kola bi parking mesta na svakom ćošku i kolovoz prilagođen njima, oni koji koriste gradski prevoz bi čitav grad pretvorili u žute trake gde mogu samo oni da idu, pešaci bi da mogu svuda da budu pešačke zone, ljubitelji prirode bi Beograd da pretvore u džunglu, ljubitelji kafića bi čak i kolovoze da pretvore u bašte kafića, pa onda pojedinci bi da imamo kanjonizaciju, drugi bi da se prošire do ulaza u dvorište komšije preko puta, pa onda ovi što zamišljaju da ni muva ne treba da se čuje noću...
 
Upravo je to problem što se problemi rešavaju pojedinačno (Vesić crta bici staze, menja pravila, traži izmene ZoBS-a) bez ikakvih konsultacija SVIH faktora.

Znači, treba da sednu za jedan sto predstavnici Grada, Beograd puta, Parking servisa, bici udruženja, uduženja pešaka, trotinetaša, Sekretarijata za saobraćaj, građana... i da počnu da rešavaju problem.

Da, zvuči kao još jedna radna grupa, ali samo tako može da se reši problem. Doduše, možete i meni (ili nekom drugome kome verujete) da date apsolutnu moć i rešio bih skoro sve probleme za 10-ak godina. Mali je problem finansija, ali rešićemo i to nekako (nije da nemam ideja, tipa pojačana kaznena politika i obavezan društveno koristan rad)
 
...rešio bih skoro sve probleme za 10-ak godina....

Do tada već cu biti deda
a onda jedino da odma pravimo bic. infrastrukturu za tricikle :lol:
Pojeli mi vreme po 10 god te ovi te oni...
a sad bi i ti još 10...
E ne , da moze
Iscrtavanje farbom bic. traka i okretanje uzdužno parking mesta po gradu
gde god je to moguce
je posao od 1-2 god. maksimalno
To mogu da cekam a 10 ...
verovatno necu ni docekati...

Zašto jedači vremena
da stalno pobedjuju ?
Kad treba samo malo zasukati rukave

Ah da ako mogu da drpe neku proviziju
radice po tom pitanju,
ako ne
ješce nam i dalje vreme ...

:sesir:
 
Može i bez pomeranja parking mesta. Odmah da se bacimo na iscrtavanje traka i staza, i da u septembru imamo mrežu na kojoj bi nam pozavideo i grad sa najvećom bici infrastrukturom na svetu. Ko bre da čeka celu godinu.
 
.... da se bacimo na iscrtavanje traka i staza, i da u septembru imamo mrežu na kojoj bi nam pozavideo ...

Ti se rugaž :(
i ako sam napisao rok 1-2 god
da te potsetim

Ovog proleca u roku oad 1-2 meseca Parking servis je u čitavom gradu sva svoja parking mesta obelžio novom farbom u dve boje ( bela i plava) i sa ispisanim brojevima tel. za uplatu parkinga.

To je mnogo više farbe i rada
a uradjeno u Bgdu za mesec dva :grand:

A za farbanje bic. traka jednom plavom bojom, bez pisanja brojeva
mali je rok od 1-2 god

E Sole, sole mio...
:sesir:
 
Vrh