Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Vozeci po ulicama uz desnu ivicu kolovoza
Ukapirao sam zašto i ako ima mesta
se NE obeležava biciklistička traka.

Prosto
stanje BG ivicnog kolovoza je katastrofalno :rant:
u odnosu na središnji deo.
i to ivice su
- pune manjih a i vecih rupa
- pune zguzvanog asfalta
- pune prosutog betona
- pune utonulih kišnih šahtova
- pune prokopavanih ne nivelisanih kanala
- pune koje kakvog opasnog sitnog otpada
- pune označenih celih ili delimičnih parking mesta
- pune ,, virecih,, tj. loše parkiranih vozila

Otkloniti gore navedeno :vakc:
zahteva mnogoogo ozbiljniji pristup mnogih službi,
a kako ih boli uvo za nj. posao
lakše i jeftinije je oteti deo trotoara pešacima navodnom biciklistickom stazom i tako se hvaliti uradjenim
umesto da stvarno zavrnu rukave ipočnu da rade svoj posao.
:grand:

Buciklista je učesnik u saobraćaju te mora da ima i deo saobracajnica. , Ovo sa bic. stazama se i nije pokazalo kao najbolje rešenje za Bgd.
Potrebne su nam biciklističke trake
a kako stvari stoje
bice biciklističkih traka na , Kukovo leto ,,
Ko zna mozda i ono dodje....
:sesir:
 
Nedavno napravljena biciklistička staza kod pumpe „Dejton“:

Biciklisticka staza.jpg

Vidi se i danas zatrpani kanal za strujni kabl koji vodi do ormana kod trafike na autobuskom stajalištu. Pretpostavljam da je to za neki veliki bilbord ili kamere, i jedno i drugo nam treba ko rupa u glavi.
 
Шта ће ту да никне? Тотем пумпе, стуб за камере, бандера?
 
Na osnovu šrafova i napojnog kabla za struju jasno je da se radi o bilbordu.
 
Dal je realno da nisu mogli da pomere jos pola metra da ne ruse bici stazu.
Kako proveriti da li za ovo imaju dozvolu?
 
Zar je toliko teško uskladiti radove ili doneti unapred plan gde će ići bilbordi ili kamere...

Ma i da nemaju dozvolu, nabavice je :(
 
Mogli su lepo kao u Ruzveltvoj da stave posred bici staze hidrant ili šahtove koji su izdignuti po 30cm.
 
I da taktilnu stazu naprave da ide direkt na bilbord (stanica Rudo kod Prokopa u Bul. oslobođenja).
 
Кад нема јасног пројекта него се бициклистичке и тактичне стазе углавном накнадно убацују. И у 27. марта има бесмислених обилажења и наилажења.
 
Pre oko mesec dana mi kr**** razbio zadnji točak, prošle nedelje drugi id*** mi dokačio zadnji točak ali znatno slabije. Druga pre nekoliko dana na raskrsnici bukvalno pregazio taksista, dečko na sreću ima samo slomljenu ruku, moglo je biti znatno gore.

Da li se meni čini ili su vozači automobila u poslednje vreme veoma agresivni i kao pušteni sa lanca?
 
Генерлно је појачана агресија аммањак толеранције у народу последњих година, што због психичке нпетости због пандемије, што психичким тровањем ријалитијима.
 
To je sada ono pitanje - da li se svet promenio, ili mi sa godinama počinjemo da primećujemo sve ono što nam smeta?

Generalno mislim da su ljudi na izmaku živaca, a pandemija i manjak socijalnih kontakata su sigurno sve pojačali.
 
Meni recimo smeta kada kao pešak idem preko pešačkog prelaza, jer imam zeleno, a neko u kolima, ko ima uslovno zeleno, trubi mi, jer smatra da on ima prednost. Jednom prilikom mi je jedan dobacio iz kola, pa sam mu objasnio kako stoje stvari po zakonu. Nije mu bilo pravo, ali je prošao tek kada sam ja prešao ulicu.
 
To je čest problem.

Ili kada me kao pešaka uhvati crveno dok prelazim, a vozač skreće i onda vidi da je meni crveno, i onda mi kao pokazuje na semafor.

Tu bi jedino pomoglo da ga izvučem iz kola, nalupam šamare i nateram ga da sačekamo sledeći ciklus semafora pa da mu pokažem kako nema mozga.
 
Mislim i da je divljanje ovih dostavljača na biciklima, da ne reklamiram kompanije, dovelo do ozbiljnog revolta kod vozača automobila koje se onda preliva na sve bicikliste nažalost.
 
Бициклисти и ови што возе електричне тротинете су најгори у последњих годину дана.
 
Ја све извињавам што генерализујем, али ја стварно не могу да разумем да људи возе 30км на сат електрични тротинет по тротоару или да се крећу по сред улице и јурцају. То раде и бициклисти, плус колико пута сам видео бициклисту да се залети и пролази кроз црвено светло и понаша се као да је сам у саобраћају.
 
Procenat bahatih je isti u svim kategorijama učesnika u saobraćaju.

Što se tiče bahatih biciklista i pešaka, oni kad se bahate retko ugrožavaju živote drugih.

Jedino se mogu složiti za trotinetaše, ali samo zato što je to potpuno nova kategorija u saobraćaju, neuređena zakonom i što sam uveren u to da dobar deo njih nije imao pre trotineta nijedno prevozno sredstvo, pa nije ni učestvovao u saobraćaju. Imaju previše konjskih snaga i što je najgore, voze ih po trotoarima češće i brže nego biciklisti.

Da svuda imamo bici staze, najlakše bi bilo uklopiti ih u postojeće stanje (dozvoliti im da koriste samo te staze). Ovako, apsolutno nema rešenja za njih jer zbog malih točkova trotineti ne smeju na kolovoz.

Evo možda jednog rešenja. Po kolovozu možeš da voziš trotinet samo ako imaš vozačku dozvolu bilo koje kategorije. To bi važilo i za bicikliste koji po zakonu ne smeju da voze kolovozom ako pored postoji biciklitička staza.
 
Jedna od retko dobrih stvari u vezi sa ovom temom je sistem iznajmljivanja bicikala na parkingu Ade. Ko ne zna, parking za ceo dan košta 150 dinara i možete da uzmete do 2 + 2 bicikla po automobilu (2 za odrasle i dva dečija).

Bicikli se moraju vratiti do 21h (što je napredak jer je do prošle godine bilo do 20h).

Jedinu zamerku imam na sistem izdavanja bicikla. Naime, potrebno je dati parking tiket, što je sasvim normalno, jer njiima dokazuješ da si platio parking, ali onda sledi neprijatno iznenađenje za sve nas koji volimo da stvari budu proste, jasne i umrežene. Naime, tada sledi uzimanje izjave o prihvatanju opštih uslova za korišćenje bicikla i davanje lične karte i usmenih pitanja o registraciji, adresi i broju telefonu.

ugovor-za-iznajmljivanje-bajsa.jpg


Prvo mi je šok što mi uzimaju ličnu kartu i onda pitaju ono što u ličnoj karti piše. Onda kada se malo razmisli, zar nije dovoljan samo tiket o plaćenoj usluzi parkiranja? Zašto prilikom parkiranja ne potpisujemo izjavu o prihvatanju opštih uslova za korišćenje i plaćanja parkinga?

Zar nije dovoljno na kućici gde se plaća parking, napisati te opšte uslove (za bicikl) i da negde napišu "plaćanjem parking karte saglasni ste sa uslovima za korišćenje bicikla" ?

Ako neko ukrade bicikl, tj. ne vrati ga, postoje podaci o vlasniku vozila i njega treba goniti.

Ne čeka se mnogo, možda minut, maks 2 po osobi, ali par puta sam video gužvu, a na suncu, sa decom nije baš zgodno čekati na užarenom asfaltu.

Sad ću baš da napišem pismo Parking servisu pa da vidim šta ima da kažu povodom toga.
 
Probo... ukrakto ne leži mi nije ko moj
a i kormani - volani su im preširoki što ima veliki uticaj pri savladjivanju krivina
S druge strane a sta to fali bajsu kad ide 2+2 za ,, djabaka,,.
U sustini akcija ,,Parkiraj i bicikliraj,, je odlična
ali vrlo sporo se ßiri ocigledno nema dovoljnu opipljivu podrsku ,,ozgo,, sem na recima
 
Danas sam video genijalku koja vozi trotinet po Mostarskom nadvožnjaku preko kog prolaze trolejbusi.

Njima najpre treba jednogodišnji kurs iz Prirode i društva, pa jednogodišnji kurs iz fizike, pa se tek onda može razmišljati o puštanju ih na ulice. Gomila njih nema veze sa životom i realnošću, a kamoli da znaju saobraćajne propise i ponašanje.
 
Nije to ništa. Ja pre neki dan video jednog koji se sa Gazele uključuje na Bulevar vojvode Putnika.
 
Vrh