Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863560#p863560:3rpiwmmh je napisao(la):
solecar » Yesterday, 22:38[/url]":3rpiwmmh]Može i bez pomeranja parking mesta. Odmah da se bacimo na iscrtavanje traka i staza, i da u septembru imamo mrežu na kojoj bi nam pozavideo i grad sa najvećom bici infrastrukturom na svetu. Ko bre da čeka celu godinu.

Mislim da nema mesta. A svako, ali svako smanjivanje broja traka za motorna vozila u trenutnom stanju bi izazvao kolaps saobraćaja (osim u nekim NBG bulevarima i to samo nekim delovima)
 
Veći broj manjih garaža.

Za početak.

A i onda preostaje još puuuuuno, puno posla za rešavanje problema parkiranja, saobraćaja i uopšte - nedostatka prostora u Beogradu.
 
A zašro bi smanjivali br.traka ?
Jednostavno u postojece
iscrtati plavu isprekidanu uz desnu ivicu
( 50 cm širine )
i sva druga vozila smeju da je koriste
samo u situaciji kada je biciklista u noj neposredno ispred vozila
ono ce biciklistu zaobici prvom prilikom
na taj način što tockovi vozila bi bila van plave trake , kojom po preticanju motorno vozilo bi nastavilo da se krece i koristi je

Na taj način se samo obezbedjuje na tih 50 cm biciklista , u mometu nj. preticanja
a saobracaj gotovo ne ometa

U suštini dešava
isto kao i sad kad nema tih bic. traka
ali se izbegavaju ekcesne situacije kada namerno ili slučajni biciklistu preticu tako da mu ostve 30 tak cm
a manje vešti ili udare u ivicnjak i padnu ili stanu gledajuci prohujalo vozilo...

Velika je razlika imati te trake
pa bi mnog dvotočkaši ii sišli sa trotoara.

U suštini bic. sezona za masovno bicikliranje je kratka te osim povecanja
bezbednosti u saobracaju tokom sezone
nema bitnih promena za vozače mot. vozila sa iscrtavanjem isprekidane plave trake :!:

Bicikli i trotineti čine sve veci broj u u ucestvovanju u saobracaju
te kako nije zanemarljiv , nadležni imaju i zakonsku obavezu da pristupe saob. regulaciji kretanja učesnika.u cilju povecanja bezbednosti.
Da li ispunjavaju svoju obavezu
vrlo jasno se vidi ...
:sesir:
 
Zato što u praksi to ne ide tako štap-i-kanap kako si ti zamislio.
Još ranije sam pokazao da ti ne znaš koliko iznosi minimalna širina biciklističke trake. Niti pod kojim uslovima se uvodi.
a manje vešti ili udare u ivicnjak i padnu ili stanu gledajuci prohujalo vozilo...
Onda takvi ne treba da izlaze na kolovoze prometnih ulica.
Na taj način se samo obezbedjuje na tih 50 cm biciklista , u mometu nj. preticanja
a saobracaj gotovo ne ometa
Opet, pogrešna širina. I naravno da ometa saobraćaj. A pored toga, uzima i prostor. Nešto što desna obala Save ima manjak.


A što se tiče ''silaska sa trotoara'', nema šta bicikli da silaze sa trotoara. Bicikl nije vozilo, a nije ni pešak. On je između ta dva. I upravo da dualna priroda je ono što mu daje prednost u odnosu na jedne i druge. I zato i treba da se ostavi mogućnost da se vozi kako po kolovozu, tako i po trotoaru.
Vazda bilo tako i biće. Neće niko terati bicikliste sa trotoara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863663#p863663:34ohuel3 je napisao(la):
boca-ica » Ned Jul 11, 2021 3:05 pm[/url]":34ohuel3]A ti ne razlikuješ pojam trake i staze :D
E tu sam te čekao. Sad si nepovratno dokazao da ne znaš o čemu pričaš.
Trake.jpg


https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... rb-konacna).pdf
 
Ja tebe ne čekam, :lol:
samo ne kapiram dobro uvek o kom obliku bic. površina govoriš ?


Tehnički oblici biciklističkih površina su:
- biciklistički put,
- biciklistička staza,
- biciklistička traka,
- biciklisti na kolovozu (zajedno sa
motornim saobraćajem).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863644#p863644:2cpkwtxk je napisao(la):
boca-ica » 11 Jul 2021 13:08[/url]":2cpkwtxk]
.... da se bacimo na iscrtavanje traka i staza, i da u septembru imamo mrežu na kojoj bi nam pozavideo ...

Ti se rugaž :(
Ne rugam se nego na slikovit način pokušavam da objasnim da ne može da se radi tako kako ti misliš da može, nezavisno od celog sistema. U jednoj od prethodnih poruka sam istakao problem toga da je "svaka vaška obaška" nešto što ne funkcioniše. To tvoje nije samo pomeriti ugao parkiranja vozila, jer to povlači za sobom manjak parking mesta, sa kojima i sada kuburimo, a to povlači činjenicu da kuburimo sa garažama, a to opet povlači za sobom da će vozači samo još više da uzrpiraju slobodan prostor za pešake, a to opet povlači za sobom da treba da se grade javne garaže, koje bi mogle da se grade i u nekim dvorištima zgrada ili na privremeno napuštenim placevima, a što povlači za sobom da treba to finansirati, a za tako nešto nisu baš spremni u gradu... Drugo, sigurno bi bilo i onih koji bi se pobunili da u dvorištu imaju izgrađenu garažu...
 
Ne znam zašto ste agresivni ka bocaici. Meni se sviđa ovaj njegov predlog da se samo iscrtaju "polu-zajedničke" trake pri čemu bi to bilo formalizovanje sadašnjeg stanja. Dakle efektivno je. Ne vidim da su ostali predložili nešto što bi imalo smisla a pritom da je moguće veoma brzo realizovati.

Što se tiče smanjivanja broja traka (samim tim bi se npr proširila žuta traka tako da u njoj ima mesta i za bus i za bajs), ne vidim zašto neki prognoziraju kolaps?
 
Zato sto je i on pasivno agresivan i drzak.

A sto se tice predloga, njegovi predlozi nemaju utemeljenja u realnlm svetu, jer ignorisu neophodne propise i nacine na koje se prave bici staze i trake.
 
, jer ignorisu neophodne propise
Propisi se uskladjuju (menjaju) u odnosu na životne potrebe i stanje.
Naravno da ignorišem jer su zastareli i ne funkcionalni u nekim delovima :!:
Na primer uopšte ne prepoznavaju
vozilo koje se zove Trotinet

Po tebi zato sto ga zakon ne prepoznaje
niko ne bi smeo da ga vozi u Bgdu :lol:
Okreni se oko sebe, ima ih puno i dugo
a to što nadležni čekaji da Medved padne sa kruške da bi uskladili zakon
sa životom u gradu govori samo o njihovom lošem radu i sporosti do ne rada
Ti ih čekaj
A ja i mnogi drugi tražicemo da rade svoj posao kako Bgd i život u njemu se odvijao u savremenom duhu a ne kao u 19 tj 20 -prošlom veku.

Naravno da se treba da uskladjuje i minimalna propisana širina jednosmerne bic. trake na delovima trase samo gde tako mora ,a to je širina ljudskih ramena i to je otprilike oko 50 cm

Cela mudrolija rečenice bi glasila
biciklistička traka je širine 1,5 m osim na suzenjima gde ne moze biti uža od 0.5 m

Eve ga, :lool:
bez znoja ,samita i radnih grupa
:sesir:
 
Opet ti s 50 cm...

Ti ne samo da ne znas propise i zakone, nego ne razumes bi potrebu tih nekih rastojanja, izvedbi i propisa. I dalje mi nisi odgovorio gde u Prirucniku koji sam okacio igde ista iznosi 50cm (od stvari koje smo pominjali).
 
Ovo sve treba shvatiti kao smernice
a ti očekuješ studiju izvodljivost u posti
Shvatanja su razlicita prema mogucnostima.

Od mene dosta , nemam za te snage više
ko je isčito ove 2-3 stranice shatice ili nece
 

Prilozi

  • преузимање.jpeg
    преузимање.jpeg
    1,9 KB · Pregleda: 1.180
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863723#p863723:1lf1j5wg je napisao(la):
operic » 11 Jul 2021 20:40[/url]":1lf1j5wg]Ne znam zašto ste agresivni ka bocaici. Meni se sviđa ovaj njegov predlog da se samo iscrtaju "polu-zajedničke" trake pri čemu bi to bilo formalizovanje sadašnjeg stanja. Dakle efektivno je. Ne vidim da su ostali predložili nešto što bi imalo smisla a pritom da je moguće veoma brzo realizovati.

Što se tiče smanjivanja broja traka (samim tim bi se npr proširila žuta traka tako da u njoj ima mesta i za bus i za bajs), ne vidim zašto neki prognoziraju kolaps?
Nisam ja agresivan, ali ne mogu ni da budem svedena gejša. Ko god prati moje pisanje, zna da umem da na slikovit način , sarkazmom i sl. da objasnim neke stvari. E sad što neki to tumače kao napadanje, ja tu ne mogu ništa. To što sa nekim uđem u "žučnu" raspravu, ne znači da automatski imam nešto protiv nekoga. Pogotovu što iste te osobe znam da pohvalim u drugim temama, a i da se složim sa njima.

Konkretno ovde, pukim iscrtavanjem se ne rešava problem. Pa tako se ni proširenjem žute trake ne rešava problem gužvi. Imaš određeni broj ljudi koji bez obzira na sve ne izbija iz svojih kola, jer to smatra komfornijim nego što je vožnja gradskim prevozom, uprkos tome što se nerviraju u nekim situacijama. Sa širom žutom trakom, samo će se kolona vozila produžiti, i problem će ostati isti, iako će samo prividno izgledati da se nešto promenilo na bolje. Jednostavno, ne mogu se problemi rešavati svaki za sebe, već se moraju zajednički rešavati, dakle sistem posmatrati kao celinu, a ne kao skup zasebnih celina koje međusobno nemaju nikakvih veza.
 
Sole, tvoj postpvo su OK :kk:
Ti stojiš sa obe noge na zemlji, ali pokretačka snaga ka boljitku
umesto nogu ima krila :lol:

E sad nešto se mora uraditi
koliko , to je dr.stvar
Činjenica je da je došlo do zastoja u napredovanju
U svakom slučaju treba pogurati da krene
biciklističko pitanje da se rešava
a siguran sam da se sa tim svi slažu
samo treba jasnoi glasno tražiti od ovih
nadležnih koj su se učmalili po tom pitanju.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863739#p863739:17ossn50 je napisao(la):
boca-ica » Ned Jul 11, 2021 10:16 pm[/url]":17ossn50]Ovo sve treba shvatiti kao smernice
a ti očekuješ studiju izvodljivost u posti
Shvatanja su razlicita prema mogucnostima.
Pa onda napisi tako. Ne ocekujem ja od tebe studiju izvodljivosti niti projekat. Ali ako vec predlazes i zagovaras da se nesto radi mimo postojecih propisa onda naznaci to. A ne da mi nastupas tu sa stavom i pricom "ma ja bi to vako i nako ocas posla" a kad ti ja kazem da postojeci okviri i propisi to ne dozvoljavaju, ti mi pricas "ma nemas ti pojma, ti ne shvatas genijalnost mojih zamisli".

Znam ja da bi ti svasta nesto promenio na bolje kad bi mogao. Ne sumnjam ja da smo obojica na ovom forumu zato sto nam je stalo do naseg grada i zato sto zelimo da pomognemo. Ali neke stvari koje ti iznosis su prosto nerealne.

Ti uopste ne shvatas, odbijas da shvatis, da kad se prave biciklisticke trake uz ivicnjak, to se ili pravi PO PROPISU ili se ne pravi. Nema izmedju. Nema 50 cm. Ima 50 + 25, ima 1,00 ima svasta... Ali nema to tako polovicno kako si ti zamislio.

I kao sto moze covek Zumi da kaze i dokaze nesto 1000 puta i on ce samo da nastavi po svome (Spinal Tap - "These go to eleven...") tako i ti teras po svome misleci da ti drugi citaju misli i da ako se ne slazu s tobom, to je zato sto te ne vole ili mrze Beograd ili bicikliste. Ne covece, nego postoji nacin nakoji se sve radi. I zasto se tako radi.

I duri se ti koliko hoces, bacaj viceve, emituj pasivnu agresiju... tvoje pravo. Ali kad god predlazes nesto nema veze s vezom, ja cu da te vratim na to i da pokazem da to nema logike i smisla.
 
Džaba ti pokretanje biciklističkog pitanja ako će to da ide na štetu drugih. Zato i kažem da se mora sve posmatrati kao jedna celina, a ne skup nezavisnih celina, i to bez bilo kakvih međusobnih dodirnih tačaka i veza.
 
vec u praksi sada imamo kod Juge deo bic. staze umanjenih dimenzija bic traka
a metar na sličici meri baš tu bic. traku

Tamo gde moze bic traka
- nek se iscrta uobicajenih mera,

tamo gde je suzeno ,
- moze i ovako kao kod Juge

Tamo gde nema mogucnosti
- nece je ni biti.

:sesir:
 

Prilozi

  • IMG_12072021_202732_(300_x_400_pixel).jpg
    IMG_12072021_202732_(300_x_400_pixel).jpg
    38,9 KB · Pregleda: 948
  • IMG_12072021_202748_(300_x_400_pixel).jpg
    IMG_12072021_202748_(300_x_400_pixel).jpg
    45,1 KB · Pregleda: 942
  • IMG_12072021_202721_(300_x_400_pixel).jpg
    IMG_12072021_202721_(300_x_400_pixel).jpg
    55,6 KB · Pregleda: 939
A ti vozi i po kamenim kockama
niko ne brani ,
da bi zadovoljio svetski standard te širine
tu su ti i uslikani betonski žandinjeri - klupice , sta su več
al ako uspeš i po njima da voziš
sigurno ceš dobiti i aplauz
od posetilaca keja
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863956#p863956:qz8zc42b je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 21:28[/url]":qz8zc42b]Vozio i tu bez problema.

:pob:
 
На бициклистичкој стази у Омладинских бригада у смеру ка Општини код аутобуске станице "Ерпорт сити" неко је поставио надстрешницу за аутобуско стајалиште...
 
Vrh