Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

To je trotoar, a bajs sme da se vozi po trotoaru. Uz davanje prvenstva pesacima, kao sto i radim.

Ja pesacima na trotoaru nikad ne sviram. Nekad im se priblizim pa vozim iza njih ali im nikad ne sviram. Kao sto ne zelim da meni iko svira dok koracam kao pesak.

Na bilo kom mostu nikad ne vozim kolovozom jer ne samo sto ne zelim da zadrzavam saobracaj iza sebe, nego mi ne prija, nabija mi pritisak i brigu da ce nesto slucajno da me zakaci ili da cu da zapnem za nesto ("cesalj" npr) i da se prospem posred kolovoza pod neciji tocak.
 
Хвала свима на одговорима, мада ми сада делује још компликованије и опасније него што сам мислио.
 
Ne brini, navići ćeš se vremenom. Kao što čoveku izgleda zastrašujuće kad prvi put sedne u auto i mora da misli o svakom davanju migavca, promeni brzine, puštanju kvačila... pa se posle navikne i radi to automatski, tako će ti biti i s ovim. :)

Samo izbegavaj ulice šire od dve trake po smeru i velike trgove i navikavaj se prvo u onim manjim.
 
Ma lagano. Ali opet se mora imati u vidu da saobraćaj nije za***bancija i nema se tu vremena za razmišljanje o desetim stvarima.

Što si slabiji to moraš više da obraćaš pažnju na mnoge stvari.

Neće te niko zgaziti sa leđa ako voziš ravno, ali hoće ako naglo promeniš pravac kretanja zato što si se zamislio pa nisi na vreme primetio krater oko šahta. Naravno, neće te uvek zgaziti ako nešto pogrešiš, ali znaš i sam ono "na pogrešnom mestu u pogrešno vreme".

Jednostavno, vožnja po kolovozu zahteva koncentraciju. Ja kada mi je mozak opterećen nekim stvarima (problemima) ne vozim kolovozom. Isto to važi i za vožnju automobila. Ne sedam u kola ako sam nervozan zbog nečega osim ako baš ne moram, ali tada se koncentrišem maksimalno i pokušavam da izbacim sve iz glave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870394#p870394:3e9eq9pd je napisao(la):
astrodule » Pon Avg 09, 2021 7:32 pm[/url]":3e9eq9pd]Najgora kombinacija. Druga strana je i šira i ravnija i sa manje pešaka.

Pogledaću šta tačno piše u ZoBSu za žutu traku, ali sam 99% siguran da bajs ne sme tu da vozi.

Naravno, prilagodjavamo se, jer voziti po propisima je nekad nebezbedno, a naročito nepraktično.

Непрактично је и возити 30 км/ч у другој брзини, непрактично је кружити око целог стамбеног блока јер постоје само једносмерне улице, непрактично је возити по ограничењу јер има камера која снима брзину кретања моторног возила итд. Да ли возачи моторних возила смеју да се прилагођавају као бициклисти? Не, јер њих кажњавају ако их затекну у вршењу прекршаја.

Бранков моста је проблем, а ништа мањи изазов није ни стари мост на ком саобраћају трамваји. Опет, нико не каже да је дозвољено чинити прекршај јер је тако лакше прећи мост. Једини мост који је прилагођен за вожњу бициклом јесте Мост на Ади.
 
Za vožnju po gradu biciklom je isto kao automobilom: ne treba prva vožnja, pa pravo na Slaviju (tamo verovatno ne treba nikad biciklom). Prvo manje opterećenim ulicama, pa posle širiti krug.
Još jedan savet koji većina zna, ali nije loše ponoviti: šine prelaziti pod velikim uglom. Ako vozite paralelno, otvoriti četvore oči da ne dođete u situaciju da morate da pređete šine bez prilike da povećate ugao. Upadanje bilo kog točka u šine je garantovan pad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870375#p870375:r4kqsghj je napisao(la):
operic » Yesterday, 17:03[/url]":r4kqsghj]

I ne znam odakle vam to da je u žutoj traci bajsu zabranjeno kretanje. Kada sam ja polagao žuta traka je značilo: zabranjeno za sva motorna vozila osim za bus i taksi

Sadašnji zakon

18) saobraćajna traka za vozila javnog prevoza putnika je saobraćajna traka namenjena isključivo za kretanje vozila javnog prevoza putnika i koja može biti izgrađena tako da se po njoj mogu kretati tramvaji,
 
Ja sam jutros mislila da ću odleteti sa mosta, u koliko lošem stanju je strana Brankovog mosta gde je lift, i ne znam koji djavo me je terao da tuda prodjem, kad uvek idem onom drugom stranom. No dobro, sad bar znam, nikad više tuda. Ko je pominjao tramvajske šine, recimo na B mostu postoje neke spojnice, ne znam kako to da nazovem, preko čega moram da predjem da bih zaobišla izdignutu metalnu ploču (sad sam kao Velja Ilić), ali poenta je da dok nisam prvi put prešla preko tog čuda pod lošim, tj maltene paralelnim uglom, nisam znala kako izgleda zamalo se sroljati sa bajsa....

Što se trotoara tiče, na istom ne zvonim pešacima, trotoar je njihov, idem polako iza ako mi se ne ide kolovozom, mada uglavnom predjem na kolovoz.

Zvonce upotrebljavam recimo kada na širokom trotoaru koji ima i bici stazu, pešaci hodaju posred bici staze, ali ne privremeno da bi došli do negde, nego onako, opušteno, pa još razvežu lanac od kučeta celom širinom. Imam neko zvonce koje pomera iz mesta, budi mrtve. Uglavnom se sklone, ima nekih koji cokću :roll: . Posebna kategorija su pešaci koji se zanesu na bici stazu jer im je glava ušla u ekran na telefonu. Ili juče, ženska u kolima je stala posred pešačkog (ulica pre Tiršove, uključenje u Bul Oslobodjenja), gleda u telefon dok se pali uslovno zeleno za nju, svi joj sviraju, ne mari ona za to. Pošto sam pešak 34 godine dobro sam procenila navedeno kretensko ponašanje i sačekala da ode, mislite li da je prilikom stiskanja gasa pogledala ima li nekoga ispred njene haube ili levo/desno.

Slaviju vozim kolovozom kratki deo iz Nemanjine na gore pored MekDonaldsa, da bih izbegla usko grlo kod onog tržnog centra.

Trotineti umeju da budu nezgodni, nečujni, odjednom se pojave, ali ja se svakako okrećem svaki put kada bih da nalravim neku promenu...

Ivičnjaci ponekad ubiju želju za vožnjom :D Verujem da nijedan grad na svetu nema takve ivičnjake.

Malo sam nabacala utiske i misli, ali to je ustvari samo ukratko šta videh i doživeh za samo par meseci svakodnevnih 15km do posla i nazad...
 
Na ovo sam mislila što se Brankovog mosta tiče:

IMG-20210810-214956.jpg


Kao zamka. Ovaj StreetView je od pre par godina, metalna ploča se podigla u medjuvremenu, ali više ni ne zaobilazim ni pod kakvim uglom, nego podignem prednji točak pa preskočim.
 
Бранков мост није прилагођен за вожњу бициклом и једноставно је безбедније сићи са бицикла и гурати га, него возити пешачком стазом, која је уска и неравна.
 
Trotoar na uzvodnoj strani Brankovog mosta je nedavno obnovljen, širi je, sa mnogo manje pešaka nego na nizvodnoj strani. Ima sasvim dovoljno mesta i za pešake i za bicikliste, slične je širine kao trotoar na mostu na Adi. Jedina razlika je što nema obeleženu biciklističku stazu na samom mostu.
 
Sekretarijat mi odgovorio na pitanje oko Brankovog mosta, kao i na pitanje u vezi nacrtane biciklističke staze uz Buvljak gde sam ih pitao što je ne produže do Milentija Popovića

most bici staza.jpg
staza-koja-nedostaje.jpg
bici staza iza buvljaka.jpg
 
Поздрав свима. Већ годину дана активно возим бицикл мада због посла можда возим једном или двапут месечно око 80км укупно. Живим на Петловом брду и пошто не могу сваки пут да превезем бицикл аутобусом до Аде или ЗВ као што сам данас хтео па сам избачен иако није било никакве гужве у аутобусу нити би било а и самим тим не бих никога угрозио јер сам већ у највећим гужвама превозио бицикл и није било никаквих проблема нити се ко жалио. Ако може неко да ми каже где детаљно могу прочитати о томе да се бицикл не сме односно сме превозити возилом ЈП. Немам кола а најближа стаза ми се налази на Ади. Када идем у вожњу обилазим Ибарску од ОМВ пумпе јер није безбездно возити туда због ограничења од 60kmh. Возим паралелно са Ибарском до ЛАВ аута, Трговачком, Ендија Ворхола и даље кроз ЧП до Аде. Проблем је што не могу да возим уз Ендија Ворхола због превеликог нагиба.

Моје питање је како побољшати кондицију и које су што лакше и што безбедније руте за вожњу до 40км а да могу без проблема да се вратим кући и да у повратку не морам да се уздам у градски превоз?

Возим друмски бицикл, имам скоро 21 годину висок сам око 183цм, тежак 59кг без неке посебне физичке способности јер радим 7 сати дневно 6 дана у недељи тако да би ми свака помоћ значила. Немам страх од вожње улицом и носим светлоодбојну и дречаву гардеробу када возим. Хвала свима унапред.
 
Bolje svrati do nekog biciklističkog kluba
tamo ceš sigurno od trenera dobiti tačna upustva vezano za kondiciju.

Ovde su ti uglavnom ulični ratnici - hazarderi na biciklovima .

Bgd još uvek je ko bojno polje
jer nema uredjenu bicikističku infrastrukturu te je svaka vožnja hazarderska
Nikad ne znaš kad i na šta ćes da naletiš pravo minsko polje
što moze biti katastrofalno po život i telo.
A ostale pa i nadležne
zabole ljubičica za to.
:sesir:
 
Хвала ти на помоћи експлодирала ми глава од твог сечења реченица.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
jesi li probao preko železnika do makiša?
jeste koji km duže ali je verovatno malo bezbednije od trgovačke jer nema toliko puno saobraćaja
 
Нисам никад ишао туда, познат ми је терен али недовољно јер тамо слабо идем.
Морам навести да успон мора бити што мањи јер после нећу моћи да се вратим кући ако не успем да унесем бајс у аутобус као што сам данас хтео и тог возача овом приликом поздрављам могао је нормално да ми каже да не може а не тоном којим ми је рекао.

Возио бих буквално свуда само да нема презахтевних успона. Највећи успон који сам успео да изгурам је од ОШ 14. Октобар у Кнежевцу до продавнице Крки. Требало ми је сигурно 15-20 мин. Мој трекинг односно друмаш нема вешање па и пут мора бити што бољи.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Ako je živ sajt -klub putnika Srbije-
ima tema sa bicikliom
Tu mozeš naci davno ispisane i dobro opisane malo poznate staze rute raznnih dužina i pravaca .
Dobar deo teme ispisali ih biciklisti iz Bgda.
:sesir:
 
tako je, ne treba se držati staze na adi kao jedine. ima toliko lepih i bezbednih alternativa. taman dok se ne skupi iskustvo i kondicija :)
 
operic":h89fb95z je napisao(la):
šta je vešanje? misliš menjač/brzine?
idi na https://ridewithgps.com/routes/new (route planner, možda moraš da kreiraš free nalog) pa iscrtaj rutu kojom bi vozio. videćeš dole kilometražu i nagibe.
Мислим на виљушку за коју је закачен предњи точак. Мењачи су друмски и имају одличан пренос за друм. Немам амортизер. Да га је било не бих искривио фелну и не бих се плашио низ Мост на Ади да ћу упасти у реку колико бицикл поскакује.

Рута коју највише желим да возим је Ибарском кроз Сремчицу, Железник и даље назад. Али не смем Ибарском због ограничења брзине није безбедно. Покушаћу да израчунам и направим неку своју руту.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Ovo ti je Beograd. Krenuo si pogrešnom filozofijom za vožnju i ubiće te u startu (kao i 99% potencijalnih biciklista).

Ne postoji opcija da svima sve odgovara i uvek ćeš imati boljih i lošijih delova za vožnju. Uzbrdo ako si baš spor, uvek imaš trotoar, pa lagano. Kondicija će doći tako što voziš. 80km mesečno je za biciklizam prilično malo. Moraš da ciljaš na 200-inak ako želiš da kondicija bude neke niže kategorije. Ja sam u mojim najnaj vremenima vožnje imao između 500 i 700 km mesečno. Tada sam na MTB-u (26, semi-slick gume) bez problema vozio Kosmaj, pa dođem kući i "sunem" partiju basketa da malo odmorim noge. I tada čak nisam bio u top kondiciji, moglo je to još više ali mene mrzelo da se toliko baš cimam i da budem lud kao neki sa kojima sam vozio tada. :)

A kako ćeš doći do kondicije? Vožnjom i čučnjevima (znače dosta za jači potisak, posebno zimi kada se ne vozi toliko često). Ako te ne mrzi da šetaš, šetaj duge šetnje (10km+) ili ako te ne mrzi da trčiš, trči po kraju (koliko god možeš). Nema opcije da sediš i da kondicija dođe sama od sebe. Samo vozi i ona će doći. :) Ili sve ovo ili da skupljaš pare za bicikl sa elektromotorom i uzbrdice ti više neće smetati.

Deo oko busa je valjda regulisan Odlukom o javnom linijskom prevozu. Tu je ako se ne varam definisano šta je prtljag i slično, da ne sme predstavljati opasnost za tebe i druge i da je za kontrolisanje te odluke zadužen vozač. Zato nekada uspeš da se prevezeš busom, nekada ne. Jer je ostavljano na vozaču da proceni šta je bezbedno za putnike.
 
Djole, moraš mnogo više da voziš. Ne mora svaka vožnja da ti uzme 2+ sata, mada je dobro da bar jednom nedeljno voziš toliko (lagane vožnje). U danima kad nemaš mogo vremena, vozi kratke ali jake trening vožnje u svom kraju, ima sigurno par mirnih ulica.
Lagan si, mlad, nikako ne bi smeo da imaš problem sa brdima. Da bi to rešio, moraš da voziš brda. Nađi neko manje brdo koje ti je blizu, koje možeš da savladaš. Zagrej se desetak minuta, pa napadni to brdo. Vozi toliko jako da ne staneš na pola, a da na vrh dođeš dobro zadihan. Probaj da rasporediš snagu. Odmori 3-5 minuta, pa ponovo. Prvih nekoliko vožnji odradi taj uspon 3 puta uz duže pauze. Vremenom, kako forma bude bolja, skraćuj pauze za po 15-tak sekundi) i povećaj broj ponavljanja. Probaj dva puta nedeljno ovo da radiš, ali nikako dva dana uzastopce, bar jedan dan pauze između. Tek kad dođeš do forme da možeš da savladaš to brdo 6-7 puta, sa 3m pauze, pređi na veće brdo. Pauza nije stajanje nego sasvim lagana vožnja.
Ja živim blizu tog strmog dela koji tebi pravi problem i ponekad, kao deo treninga, koristim uspon od crkve na ČP do Vodovodske. I radim sa tim brdom to što sam ti napisao. U jednoj takvoj vožnji odvezem 5-10 ponavljanja. U prvom delu (manje strmo) vozim ulicom, onda pređem na trotoar posle autobuske stanice. Ne vozim u špicu, kad je gužva.
Imam više nego duplo više godina od tebe, preko 80kg, kad mogu ja 10 puta, ti ćeš moći 20, ali moraš da voziš.
 
Vrh