Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ma kakvi. Biću srećniji kada neki ljudi shvate koliko su postali bahati i bezobzirni, a ujedno i sumanuti, i prestanu sa time. Da im je draže da se provlače između par tona metala koji ih ne vide i da usporavaju druge samo zato što im je ispod časti da budu iza nečijeg automobila i voze kao i svi ostali.


Durite se vi koliko god hoćete, uopšte me nije briga. Kad mi pokažete i dokažete šta se dobija tom praksom, onda možemo dalje da raspravljamo. Do tada je to samo traženje svih prava i privilegije bez ikakvih obaveza i obzirnosti prema drugima. I ponavljaću to svaki put kad se pokrene ta priča.
 
i ja bih bio srećniji kada bi prestao da imputiraš ljudima ono što apsolutno nisu rekli. ali očigledno je to nemoguće.
 
Šta sam imputirao?

A ti kad se već toliko brineš o korektnosti i ponašanju, mogao bi nekad da se pozabaviš Bocinim postovima i načinom (ne)komunikacije.
 
Ja uvek stojim iza zadnjeg u koloni, jer ako odem napred, posle me svi namerno besno obilaze i to sto blize mogu. Stvarno nemam zivaca da se nosim sa budalama. Mada sam jednom dobio i kompliment od drugog bicikliste koji je dobacio, sta stojim tu ko bu****, provuci se na pocetak.
Tako da bicikl u poslednje vreme vozim iskljucivo tamo gde nema mnogo drugog saobracaja, te konfliktne situacije me stvarno iscrpljuju i stvaraju tenziju, tj razvio sam neku saobracajnu anksioznost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868671#p868671:2hmn11wy je napisao(la):
shadestudio » Ned Avg 01, 2021 5:44 pm[/url]":2hmn11wy]Ja uvek stojim iza zadnjeg u koloni, jer ako odem napred, posle me svi namerno besno obilaze i to sto blize mogu. Stvarno nemam zivaca da se nosim sa budalama. Mada sam jednom dobio i kompliment od drugog bicikliste koji je dobacio, sta stojim tu ko bu****, provuci se na pocetak.
Tako da bicikl u poslednje vreme vozim iskljucivo tamo gde nema mnogo drugog saobracaja, te konfliktne situacije me stvarno iscrpljuju i stvaraju tenziju, tj razvio sam neku saobracajnu anksioznost.

Управо смо о таквим људима и говорили. Нормалан човек то не ради и не захтева исто од других. Такав свет угрожава безбедност саобраћа и одвраћа друге од коришћења бицикала.
 
[site=120]Vesić: Nastavljamo politiku kojom dajemo prednost biciklističkom i pešačkom saobraćaju[/size]

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da je Grad Beograd doneo odluku da odvoji 10 miliona dinara, kako bi se 2.000 građana prijavilo za subvencije za kupovinu bicikala

Uslov je da je bicikl proizveden u Srbiji, da ima sertifikat Privredne komore Srbije da je domaća proizvodnja. Naši bicikli koštaju između 20 i 30 hiljada dinara i to znači da ćemo subvencionisati petini ili šestinu vrednosti jednog dvotočkaša – istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, ovo je nastavak politike prema kojoj dajemo prednost biciklističkom i pešačkom saobraćaju.

– U gradu smo uradili preko 30.000 metara kvadratnih pešačkih zona i oko 30 kilometara biciklističkih staza. Plan je da u narednih pet godina uradimo skoro 100 kilometara biciklističkih staza. Predložili smo da se uvede pojam biciklističko-pešačke ulice, kako bi prednost imali pešaci i biciklisti. Tražili smo i izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja da se dozvoli korišćenje žutih traka biciklistima i motociklistima van špica – istakao je Vesić.

Kako je rekao, u okviru „Parking servisa” imamo skoro 5.000 bicikala koji se nalaze u našim garažama, najviše na Adi Ciganliji, zatim kod SC „Milan Gale Muškatirović”, u pešačkoj zoni Obilićev venac i Zeleni venac.

– Građani kada se parkiraju i plate parking imaju pravo na besplatno korišćenje četiri bicikla, dva za odrasle, dva za decu. Tako stimulišemo korišćenje bicikala. Ove godine ćemo početi i postavljanje javnih bicikala, 150 stanica sa po deset bicikala na svakoj. Građani će na svakoj moći da uzmu bicikl i da ga vrate na nekoj drugoj – istakao je Vesić.

izvor: studio B
 
OK al ja bih da čujem šta može da kažu i drugi na to.
Na primer ovaj sa slicice :lol:
 

Prilozi

  • Mrgud.jpg
    Mrgud.jpg
    13,3 KB · Pregleda: 1.582
Staza uz Sajam je prepuna srče. Naravno, tu su splavovi i buran noćan život, pa je to za očekivati. ipak, bilo bi za očekivati i da nadležni svako jutro pokupe i očiste taj potez.

Juče sam prolazio oko 17h, tako da definitivno nadležni ne rade svoj posao (gle čuda)
 
Можда би требало уклонити извор проблема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870162#p870162:zt7hitpb je napisao(la):
astrodule » 08 Aug 2021 11:03 am[/url]":zt7hitpb]Staza uz Sajam je prepuna srče. Naravno, tu su splavovi i buran noćan život, pa je to za očekivati. ipak, bilo bi za očekivati i da nadležni svako jutro pokupe i očiste taj potez.

Juče sam prolazio oko 17h, tako da definitivno nadležni ne rade svoj posao (gle čuda)
U pravu si da nadležni ne rade svoj posao.
Ali nadležni nisu gradska čistoća već roditelji tih delinkvenata.
 
Планирам да мало возим бајс после дужег времена, нисам никада возио по коловозу, само по кеју и слично, да ли може неко у кратким цртама пар савета за почетника са бајсом у саобраћају и једно питање да ли може бајс да се вози у зауставној траци на аутопуту?
 
Бицикл не може да се креће ауто-путем.
 
Kretanje autoputem je zabranjeno i pre svega opasno. Neki su to radili i još si živi, ali ja ne bih, pogotovo ne u gradu.
Generalni saveti:
- izbegavaj prometne ulice i bulevare gde kola voze brzo.
- poštuj pravila, ne prolazi na crveno
- i ako imaš prednost po pravilima, ne znači da će te onaj drugi propustiti jer si slabiji i ti ćeš da završiš u bolnici, a ne on
- trudi se da uhvatiš pogled vozača automobila koji mogu da te ugroze, da znaš da su te videli
- ako nisi siguran da te je vozač video, ponašaj se kao da ne zna da si tu.
- očekuj neočekivano (tipično, skretanje automobila desno bez migavca, presecanjem tvoje putanje, kao da ne postojiš)
- nemoj da se provlačiš između automobila koji se kreću (prilazak semaforu i slično).
- vozi defanzivno
 
Stegni guzu , uzjaši bajs i vozi
ubrzo češ se zapitati
- a što sam se do sad onoliko matretirao po trotoaru :bash:

eto i od mene ti koje slovo
:sesir:
 
Pogled preko ramena pre svakog skretanja, makar i obilaženja šahta.

Poznavanje saobraćajnih propisa jer na kolovozu su svi vozači ravnopravni.

Pazi na šahtove i slivnike. Desni deo desne trake je obično u katastrofalnom stanju.

Slobodno koristi široke trotoare umesto kolovoza.
 
Pazi na šahtove i slivnike. Desni deo desne trake je obično u katastrofalnom stanju
.

Da , sva stanja su prava katastrofa :(
Umesto da sa leve bude obilazak utonulog šahta,
više volim po desnoj ivici da ga pregazim
Koja najcešce ima najmanje utonuce
Taman ima još malo prostora do ivicnjaka da prozujim, a uglavnom tu su najmanja oštecenja u odnosu na levu stranu šahta,
tako i nema potrebe da zakovrčem ko pile glavu u nazad, nego pratim situaciju ispred a i nikog ne ometam - i nema iznenadenja
:sesir:
 
Kada se ovako nabacaju saveti, početnik izgubi volju jer se čini da je mnogo teško voziti kolovozom.

Istakao bih posebno Kliskov savet za "hvatanje" pogleda vozača kao možda i najvažniji. Većina vozača su zaista korektni, puštaju te nekada i kada nemaš prednost, ali pošto na biciklu smo slabija strana, mora se voziti defanzivno.

Sve to vremenom pređe u naviku, ali mora se paziti, nema druge.

Kao posebnu opasnu situaciju bih naglasio prelazak pešaškog prelaza sa više traka, jer mnogi vozači ne staju ako je neko stao da vas propusti. To je generalno opasnost i za pešake, ali pešak je ipak u prednosti u odnosu na bicikl jer brže reaguje.

Takođe posebno obratiti pažnju kada stane kombi jer on mnogo smanjuje preglednost i vama i ostalim vozačima.
 
A sada pitanje za teoretičare.

Brankov most. Biciklistička staza ne postoji na njemu. Imamo stazu sa obe strane mosta, ali na samom mostu nemamo. Da zbunj bude veći, imamo bici lift.

Sada dolazimo do vekovne nedoumice jer (ukratko) trotoar je površina prvenstveno namenjena za pešake, a ako nema staze, biciklista treba da koristi kolovoz. Ali na mostu imamo žutu traku, a ona nije za bicikliste.

Do ove glavolomke sam došao jutros truckajući se preko katastrofalnog asfalta na strani gde je lift.
 
Нема теорије. Бициклиста је дужан да сиђе са бицикла и да исти гура до лифта идући пешачком стазом.
 
Ako idem ka novom bgd vozim žutom trakom (sa strane gde je lift), ako idem ka centru vozim po trotoaru (sa suprotne strane mosta).
Vožnja bajsa u ovom gradu nije algoritam, već prilagođavanje uslovima.

I ne znam odakle vam to da je u žutoj traci bajsu zabranjeno kretanje. Kada sam ja polagao žuta traka je značilo: zabranjeno za sva motorna vozila osim za bus i taksi
 
Ja retko kad prelazim Brankov most na bajsu, al kad prelazim, vozim trotoarom na strani gde je lift.


Btw jel taj nesrecni lift radi uopste trenutno?
 
Najgora kombinacija. Druga strana je i šira i ravnija i sa manje pešaka.

Pogledaću šta tačno piše u ZoBSu za žutu traku, ali sam 99% siguran da bajs ne sme tu da vozi.

Naravno, prilagodjavamo se, jer voziti po propisima je nekad nebezbedno, a naročito nepraktično.
 
Vrh