Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Mislio sam da vlast u NS koja shvata kakvi ivičnjaci moraju da budu i imaju sluha da to poprave jer im je neko bici udruženje dalo savet, a u Beogradu vlast ima veoma malo sluha za zahteve biciklista. Možda je i do čelnih ljudi tih udruženja i njihovom pristupu u odnosima sa vlastima.

Cenim da su oba problema prisutna u Beogradu.
 
Upravo fotografisao drug u Čingrijinoj, jel neko zna šta je ovo vozilo???? Očigledno nije trotinet

165689635_10222652770802884_5372907124138981874_o.jpg
 
Ako se poslužimo analogijom da je vozilo sa dva točka trotinet, onda mu ovo dođe četvorotinet. :)
 
Mislim da je to ono što ima zglob između prednjeg i zadnjih točkova (kao neki kardan).

edit: swing scooter, a možda i stepper scooter
 
Zašto se bicikl povezuje sa "savetima za bezbednu vožnju" dok pored ostalih tema ne piše "tramvaju i saveti za bezbednu vožnju"?
 
Zato što se sve to prepliće i što je bilo par takvih diskusija u ovoj temi.

A i takve su nam staze i saobraćajna kultura da su ti pojmovi baš povezani.
 
A propo gornjeg pitanja razlike između vlasti u NS i vlasti u Bgd, u NS imaju radno telo čiji je stalni član i NSBI, udruženje biciklista iz NS. To smo u Bgd više puta tražili da imamo i svi su klimali glavom i da je to super ideja i da tako treba, ali nikada se niko iz grada nije setio da kaže ok hajde sad da napravimo tu radnu grupu i da krenemo da rešavamo probleme. Naše gradske vlasti misle da oni znaju sve šta biciklistima treba i biće kako oni odluče.

Drugo, što reče jednom Marko Trifković iz NSBI, tamošnji gradski čelnici su listom Novosađani, odrasli u tom gradu i ako ništa, ono kao deca, svi su vozili biciklu po tim novosadskim ulicama, a i danas mnogi od njih idu biciklom na posao.

Dalje, imamo u UZB jednu lepu želju (Naročito Zoran Bukvić :D), da Brankov most jednog dana dobije spiralne rampe i viseću stazu (konzole) sa donje strane mosta. Kako se vama čini ideja?

https://uzb.rs/biciklisticke-konzole-na-brankovom-mostu/

BRANKOV-MOST.jpg
 
preskupo.
samo treba na svakom kolovozu obezbediti bici traku - kantice farbe rešavaju gomilu problema.
o ovakvim sklepotinama treba razmišljati na opasnim deonicama kao što je npr most preko ade
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835774#p835774:2as4soew je napisao(la):
operic » Ned Mar 28, 2021 1:26 pm[/url]":2as4soew]preskupo.
samo treba na svakom kolovozu obezbediti bici traku - kantice farbe rešavaju gomilu problema.
o ovakvim sklepotinama treba razmišljati na opasnim deonicama kao što je npr most preko ade

Pa nije stvar samo u prelasku mosta već i na koji način ga prelaziš. ovako si zaštićen i od vetra, kiše, snega, možda se vozi 365 dana godišnje. Gore te prskaju autobusi i automobili kad padne kiša. Obaška što te ovde neće udariti nijedan auto.

Most na Adi već ima stazu za prelazak, koja je potpuno izdvojena i bezbedna. Možda si mislio na Gazelu?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835774#p835774:2as4soew je napisao(la):
operic » Ned Mar 28, 2021 1:26 pm[/url]":2as4soew]...
samo treba na svakom kolovozu obezbediti bici traku...

Kako bih ti rekao, bici trake nisu rešenje, naročito na opasnim deonicama kao što su mostovi. To neće privući nove korisnike, koji su Beogradu i više nego potrebni kako bi nas bilo još više na ulicama i izvršili pritisak na vlast još lakše i brže.
 
ne, mislio sam na prelazak mosta na adi kada se ide iz pravca topčiderskog parka prema nbg i obratno, npr od west65 ka topčideru.

koja je logika da si zaštićen od kiše, snega i vetra samo na parčetu-pasareli ispod mosta, šta pre i posle toga?

ajmo za početak da održimo postojeće korisnike, da ih ne diskriminišemo i ne teramo na nekakve debilne bici staze po trotoarima koje su mogle da smisle samo najveći diletanti koji nikad nisu seli na bajs. posle će novi korisnici sami da se pridružuju, a kao što sam već rekao posebno treba obraditi opasne deonice, koje su opasne i za postojeće i za potenijalne-nove korisnike
 
Nije ni rešenje smanjivati kolovozne trake na Brankovom mostu, jer i sa postojećim stanjem imamo svakodnevne gužve.
 
Mislim da je ovaj predlog odličan za jednu Holandiju ili Dansku, za nas NE jer bi se te pare mogle iskoristiti na mnogo pametnije stvari.

Ako mi je neki pravac odličan, to je upravo preko Brankovo mosta i tu je jedini problem (za manje iskusne) spuštanje ka Karađorđevoj (i povratak), tj, krivina kod Srednje turističke.

Glavni problem u Beogradu je ovaj

Drugo, što reče jednom Marko Trifković iz NSBI, tamošnji gradski čelnici su listom Novosađani, odrasli u tom gradu i ako ništa, ono kao deca, svi su vozili biciklu po tim novosadskim ulicama, a i danas mnogi od njih idu biciklom na posao.

Nije toliki problem ako čelnici nisu Beograđani, problem je što ne koriste bicikl pa nisu uopšte upućeni u problematiku. Oni se ne voze ni autobusom, pa čak ni kola ne voze jer imaju vozače i zato ih problemi Beograđana ne zanimaju.

Pa mi ne možemo da isteramo ukidanje ivičnjaka, a UZB pokušava da probije ideju u budženju mosta. To mi je kao da danas neko predloži izgradnju kosmodroma u Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835814#p835814:147233fx je napisao(la):
astrodule » Ned Mar 28, 2021 3:28 pm[/url]":147233fx]Pa mi ne možemo da isteramo ukidanje ivičnjaka, a UZB pokušava da probije ideju u budženju mosta. To mi je kao da danas neko predloži izgradnju kosmodroma u Srbiji.

Kad tražiš ukidanje ivičnjaka, oni kažu da je to skupo i koštaće najmanje 100 hiljada eura.
Kad im staviš ovako skup projekat pod nos, oni će reći daj da vam te ivičnjake napravimo, to je 10x jeftinije.

Moraš, Dule, da razumeš kako njihov mozak razmišlja.

Btw, spiralne rampe, ako se lepo uklope, mogu da budu višedecenijsko rešenje 24/7/365, dok lift ima radno vreme, često se kvari, popravke nisu jeftine + plaćaš radnike koji upravljaju njime, a na koje često ima pritužbi.

P.S. Ako tražiš kosmodrom, dobićeš magistralni put, što je bolje nego ništa.
 
U neku ruku se slažem sa takvim razmišljanjem "tražimo nemoguće da bismo dobili bar nešto)", ali mislim da postoji neka granica koju kada pređeš ne dobiješ ništa.

Na žalost, svi problemi su povezani i skoro ništa ne može da se reši bez promene ljudi u vlasti jer oni su kao kancer. Šire se svuda i sklanjaju normalne ljude koji postoje u nekoj vlasti ili nekom preduzeću.
 
Ove staze sa strane Brankovog Mosta su nepotrebne jer već postoje staze iznad a zaštita od vremenskih prilika nije neki razlog jer te vremenske prilike utiču i pre i posle mosta koji ima 500m najbolje. Mnogo bi bio bolji X most kod Beton Hale ili pešački most preko Dunava na 25. Maju koji bi treći beograd spojio sa centrom direkt.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835953#p835953:3nfh0jkc je napisao(la):
Biciklistkinja » Ned Mar 28, 2021 10:04 pm[/url]":3nfh0jkc]Ove staze sa strane Brankovog Mosta su nepotrebne jer već postoje staze iznad a zaštita od vremenskih prilika nije neki razlog jer te vremenske prilike utiču i pre i posle mosta koji ima 500m najbolje. Mnogo bi bio bolji X most kod Beton Hale ili pešački most preko Dunava na 25. Maju koji bi treći beograd spojio sa centrom direkt.

Na zapadu i kraći mostovi imaju ovo rešenje za bicikliste.
X most je odlično rešenje ali nema nikakvu zaštitu i daleko je skuplji od ovih konzola na Branku.
Pešačko-biciklistički most je nemoguće uraditi na Dunavu, to će ti svako ko se malo razume u mostove reći, iako bih ja kao neko ko živi u Kotežu najviše voleo to rešenje.
 
Zašto je bitno da most preko koga prelazi biciklistička traka / staza bude natkriven, a svi ostali delovi u gradu, kuda se vozi bez nadstrešnica?
 
Pa jedino zbog izbegavanja prskanja od motornih vozila. Iskreno, zaista je to najmanji problem kada pada kiša.

No dobro, bitno je da se ideje vide, ali ipak mislim da će 99% nebiciklista, kao i dobar deo biciklista da pomisli - "da li su ovi normalni?"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836124#p836124:x5klorew je napisao(la):
astrodule » 29 Mar 2021 12:08[/url]":x5klorew]Pa jedino zbog izbegavanja prskanja od motornih vozila. Iskreno, zaista je to najmanji problem kada pada kiša.
To stoji, ali opet ne mogu da se ne zapitam zašto je tako nešto problem na mostu, a nije u drugim delovima grada, gde takođe nije moguće skloniti se? Možda deluje kao da cepidlačim, ali pokušavam da nađem neku logiku u svemu tome. Mada, i ja našao da ovde tražim tako nešto. Mislim generalno, i nije upereno protiv biciklista.
 
pa nema logike, ideja je da se traži mega a dobije mikro.
 
Sećate se kad sam svojevremeno rekao da trotinet - kauboji ne samo da ne poznaju saobraćajne propise, nego ne poznaju ni najosnovniju logiku?
Epa, evo još jednog primerka koji se na loš način proslavio i završio u medijima:

Muškarac pao sa trotineta na šine i povredio glavu u centru Beograda

U Ulici kraljice Marije u Beogradu, nedaleko od Palilulske pijace, danas malo posle 18 sati muškarac je pao sa trotineta i povredio se.

https://www.kurir.rs/vesti/beograd/3655 ... u-beograda
 
Pa dobro, i meni se desilo da mi bici guma zapne u šine, razbio sam se, sreća pa je bilo kasno i malo saobraćaja.
To ne znači da nemamo logiku, ne poznajemo propise i da smo kauboji.
 
Pa ko vozi bicikl od neke godine života, on hteo ne hteo vremenom nauči osnove u funkcionisanju saobraćaja.
A ko stane na trotinet u 30 godina a nema ni vozački, ni PSP ni iskustvo u saobraćaju kao još nešto osim pešaka, taj završi ovako.


Beše pre dve godine i snimak one genijalke što vozi trotinet po šinama u Bulevaru a tramvaj ide iza nje. Za takve se tačno vidi da ne umeju da funkcionišu u gradu. Ali eto, videše trotinet pa zajahaše brže bolje i misle da je ceo svet njihov.
 
Eto nam prve žrtve rekonstrukcije, šine su smrt za bicikliste. Evo meni je frka u 27. marta jer ne mogu da idem skroz desno već moram da idem levom trakom uz šine. Veoma loše rešenje za bicikliste, nisu morali da naprave bici staze ali su morali da stave šine u sredinu. Smem bajsom da idem niz Bulevar baš zato.
 
Vrh