Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Evo genijalke od pre dve godine. Ide ona, ne j... živu silu.

elektricni-trotinet-tramvajske-sine-beograd.jpg
 
Svaka čast, ja sam koristio na početku pandemije tramvajske baštice dok neki vozači bicikala to non stop rade u Bulevaru. Meni je super bila varijanta dok nisam naleteo na pesak od kočenja tramvaja na stanici kod Đerma, samo što nisam poginuo.
 
Problem sa neiskusnim učesnicima u saobraćaju je što su često uvereni da sve znaju.

Evo primer devojke sa gornje slike. Jeste, super su te baštice za bajs, ali samo ako se koriste na potpuno nepropisan način, a to je da ideš levom stranom i tako vidiš tramvaj koji ti dolazi u susret. O tome šta se dešava kada neki bahatiji vozač automobila skrene na šine, ili ako se nađeš između dva tramvaja, bolje da ne pričam, ali te osobe koje nemaju pojma o saobraćaju misle da su najpametniji.
 
Vozao sam baš juče tako u suprotnom smeru tramvajskom stazom i da, treba puno skila za to pogotovu na usponu od Đerma do Liona.
 
Problem je što Bulevar nema biciklističku stazu a to je jedna od glavnih arterija grada i ma koliko da se smisli neka staza paralelnim uličicama ljudi će uvek mnogo više koristiti glavnu ilicu kojom pravo i brže mogu da stignu nego da krivudaju nekakvim uličicama.

Šine na Bulevaru koriste jer imaju osećaj da je tuda sigurnije i sa manje saobraćaja, a zapravo ih niko tu ne očekuje. Uglavnom po šinama voze početnici dok oiskusniji voze ulicom.

Biciklisti neće naprasno nestati odatle i pre ili kasnije će morati da se obeleži biciklistička traka duž desne ivice kolovoza jer drugo rešenje osim pri rekonstrukciji cele ulice ne postoji.
 
Bulevar je meni sjajan za vožnju desnom trakom. Trake su dovoljno široke, plus što je saobraćaj u toj traci veoma redak jer UVEK, ali zaista UVEK ima vozila koja su zaustavljena u toj traci. Samo treba malo više pažnje prilikom obilaženja tih vozila i sve je super (naročito kada se ide ka gradu jer je nizbrdo)
 
Pa da, zato baš i treba obeležiti biciklističku traku uz desnu ivicu, i onako je ona često blokirana vozilima i neupotrebljiva.
 
Silazak niz bulevar desnom je super ali penjanje pogotovu na pravcu od Đerma do Liona je samoubistvo, više puta su me obarali a kada se toka parkira na ivici trotoara u sendviču si umesto parkiranog auta i saobraćaja. Od tada uzbrdo uvek idem trotoarom a retko kada tramvajskom stazom.
 
Da, uopšte ne treba bežati od trotoara tamo gde ima mesta. Ovi Đilasovi se veoma dobro drže, tako da samo cepajte trotoarima uzbrdo.
 
Ponovo nagrnuli trotinetaši na ulice, haos koliko krše pravila.
 
Evo Vesara najavio opet tender za gradske bicikle. Zna li ko zašto su prva dva propala? U Splitu je isto vlasnik stanica i bicikli gradska firma (Split parking) a operater je franšiza Nextbike. Cijena 25 eur godišnje za do 30 minuta free. 100 dinara plaćenih pola sata.

Ako će sve bit električne ovo će se vozit

https://www.blic.rs/vesti/beograd/na-po ... bi/qhwbmhr
 
Ау џиберотија. Мада и ова стаза је скроз беспотребно углављена ту кад постоји одвојена са друге стране улице.
 
Juče se vozila prva kritična masa ove godine. Više stotina biciklista je bilo što je možda i najviše do sada. Posebno mi je zanimljivo da smo vozali Vračarom i Zvezdarom koje praktično nemaju biciklističke staze :gobb:
 
Kada ce biti zavrsena staza uz Savu, do ade, da se ne zaobilazi ona kula u izgradnji? Zna li se?
 
Pa kako se onda ide biciklom na Adu? Oko kule?
 
Ideš dokle možeš uz reku, onda skreneš ka Bulevaru Vudroa Vilsona, pa onda na sledećoj raskrsnici levo, pa pre Galerije skreneš (pored garaže) i izađeš ispred Galerije.

BnV-bici-putanja.jpg
 
Samo bih se nadovezao na astroduletov screenshot...

BnV-bici-putanja1.jpg


Ovuda, pa do pretposlednjeg semafora, pa preko ulice i kroz ulaz u parking sajma i druga desno, pa se izlazi ispred novog železničkog mosta - to je "zvanična putanja" na koje znakovi za obilazak biciklom vode.
 
Pa i nije strašno toliko. Dobra je staza, široka ihaha, ima par semafora to stoji, ali meni je bilo sasvim ok i da idem "zvaničnim putem".
 
Vrh