Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

баш може да изиритира кад неко вози бајс жутом траком поред бициклистичке стазе а то виђам да је све чешћа појава.
 
Jer su staže krš - blago rečeno. Ja gledam da vozim stazom (po NBG-u) kad god mogu, ali ako žurim negde, nema tu 'leba od staze zbog pešaka, rupa, onih ograda koje samo smetaju i najiritirajuće stvari - ivičnjaka. 200m pa koči, 200m pa koči... Ma idi begaj, zaboravim kad sam krenuo.
 
Jesu krš na većem delu. Ja ne mogu da shvatim da ne mogu da naprave ništa valjano. Staza koja ide uz Jurija Gagarina ka novom mostu ima neravnine na svakih 20-ak metara i zbog toga razumem ljude koji voze ulicom.

Ali ono što ne razumem je da se vozi ulicom u sumrak ili mraku bez ikakvih svetala kao što sam sinoć video na novom mostu (gde je barem bici staza u dobrom stanju
 
u međuvremenu u Kopenhagenu...

10610530_742176232490615_4983668620720242179_n.jpg
 
Приметио сам да доста бициклиста не обраћа пажњу на сигнализацију и трипују да закон не важи за њих. Проласци на црвено су све чешћа појава, једва чекам да почну пандури и њих да хватају :twisted:
 
Ne da ne obracam paznju, nego me apsolutno zabole za crveno svetlo. Mogu da pocnu da me fataju, ali za onu stvar. Mislim, necu punom brzinom presecati kneza milosa iz kralja milana (kad sam trezan), ali cu na svakom besmislenom semaforu proci kroz crveno kao pored turskog groblja.
 
Zbog čega imaš takav stav?

I mene crveno nervira u više navrata jer je štelovano za automobilski saobraćaj i bukvalno ima trenutaka kada moraš na svakih 200m da kočiš (ako ne uspeš da potrefiš tajming semafora, pa da prođeš na zeleno kroz 2-3).

Ali, baš me zanima razlog zašto svesno prolaziš kroz crveno? Nije ono tu radi fore - ima pešaka, automobila iz bočnih ulica...
 
Malo me mrzi da objasnjavam, ali dobro... Nije u pitanju fora i uopste me ne nervira crveno, nego samo proalzim kroz njega. Znam vecinu ulica u gradu (za 20 godina u bgd, samo promenio isto toliko stanova), vjerujem svojoj intuiciji i anticipaciji; znam sve putanje kojima idem toliko dobro da imam osjecaj da bih zavezanih ociju mogao da vozim. meni jednostavno common sense ne dozvoljava da stanem na nekom semaforu na kojem je apsolutno besmisleno da stanem.

Npr, stacu kad ulazim u supratan smer u ivana milutinovica, a moram da predjem ceo bulevar JNA. Stacu nekad u kneza milosa, i stacu ako moram ceo bulevar da presecem...

Uzgred budi receno, ceo zivot mi ide na k. strejtaski pogled na zivot, prihvatanje pravila bez preispitavnja istih, a najvise od svega mi idu na k. mediokriteti oko nas...
 
Zeznuto je to malo sa biciklistima. Ne bih ja imao protiv da stajem na crveno kad nema nikoga, a na biciklu sam, ali što bih ako znam da će to nekažnjeno proći. Niko neće da seče velike ulice na crveno, ili da izleće ispred tramvaja (osim baš bolida), ali negde gde je savršeno bezbedno će svaki biciklista proći.

Uostalom svako je kovač svoje sreće i ako me uhvai policija da prolazim na crveno, neću se buniti (ali ću prijaviti tog saobraćajca ako posle mene ne kazni još nekoga, a prosto je nemoguće da u blizini nema nekog prekršaja)

Kada se svi prekršaji budu neselektivno kažnjavali neće mi biti problem da stajem na crveno iako nigde nema nikoga na vidiku, ali do tog stadijuma društva ima dosta još...
 
@sem_lumis

Hm... ok. Ne slažem se, ali razumem.

I sam vozim kroz Beograd godinama i nagledao sam se svega i svačega. Ima besmislenih semafora, ali dobar deo to zapravo nije.
 
Somi neprikladan post ti je obrisan kao i reply na njega.
 
Сем Лумис-а у потпуности разумем.

Да ли на форуму постоји ико ко ће као пешак да стоји на црвеном светлу за пешаке а притом нема возила нигде докле поглед допире? Са бициклим је слична прича.
 
Problem je ako pešak pređe na crveno i auto ga pokupi na pešačkom (bez obzira što je crveno za pešaka), naše sudstvo krivi vozača automobila. Naprilagođena brzina, gde si gledao, itd.
Ako sa bajsem prođeš kroz crveno i pokupi te auto, pošto se vozač bicikla po ZOBS-u klasifikuje kao i vozač automobila - vozač/učesnik u saobraćaju, ti si kriv jer nisi poštovao pravila.

Kao što vidiš, nije slično jer su biciklisti u saobraćaju mnogo bliže ostalim učesnicima istog, nego pešacima.
 
невероватно ми је да се уопште дискутује око тога да ли треба или не треба бициклиста да прође на црвено
 
Zakon i pravila moraju da važe (izaberite samo jednu od ponuđenih opcija):

- za sve
- ni za koga.
 
Vidite, nije to ništa neobično niti karakteristično za naše prostore:
čuvena Top Gear trka kroz London, Hemond vozi bicikl, i moj omiljeni deo

http://www.youtube.com/watch?v=CkOzNK4l ... page#t=133


Naravno - prolazak kroz crveno je saobraćajni prekršaj, za vozača, pešaka, biciklistu.
Ali, ako automobila nema na vidiku i ako je potpuno bezbedno (i za vozače) proći kroz rasrksnicu ili preko pešačkog na crveno bez ugrožavanja bilo čije bezbednosti, zašto bi biciklista ili pešak kao najslabiji učesnik u saobraćaju čekao?

Postavlja se logično i principijelno pitanje: ako biciklisti smeju da krše propise, zašto onda to ne bi radili i vozači, da po slobodnoj proceni "da je bezbedno" prolaze kroz crveno?
Principijelno i zakonski - ne bi niko smeo, a razum kaže da je to za biciklistu sasvim logično i poželjno.
Uostalom, biciklista je svestan svoje ranjivosti na ulici, dok vozači automobila u najvećem broju slučajeva nisu svesni koliko je biciklista ugrožen.
 
Закон треба да се поштује, слажем се.

Међутим, волео бих да ми на просто питање одговорите? Да ли стојите на црвеном за пешаке када нигде около нема возила?
 
Ја нисам мислио на пролазак кроз црвено у некој пустој улици на периферији већ у краља милана, кнеза милоша, булевару, устаничкој..
 
stf":3taiykyk je napisao(la):
Закон треба да се поштује, слажем се.

Међутим, волео бих да ми на просто питање одговорите? Да ли стојите на црвеном за пешаке када нигде около нема возила?

Да
 
I onda se desi isto ovo na istom mestu kad biciklista ode udesno...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dNFaAqS2f18[/youtube]

Taj deo puta je poseban po izletanju sa puta, da l' motocikala ili automobila. Krivina, lep drum, svi hoće da ga brzo izvuku iz iste... A, ameri i zadnja vuča, malo jače pritisneš papučicu i već si se obrnuo.

Generalno je glupost to što je biciklista uradio, vozi po sred puta dosta sporo, ali ako ne krši zakon i zbog svega što se dešavalo u prošlosti, razumem zašto je to uradio.

Još jedan udes na istom mestu:
http://www.youtube.com/watch?v=bGAXsv2SL0c

Još jedan...
http://www.youtube.com/watch?v=dciyhfaScAo

Još još jedan:
http://www.youtube.com/watch?v=HM-k0yD-c58

I još jedan:
http://www.youtube.com/watch?v=oBTGgT_V5F8

Ko zna koliko ih još ima...
 
sem_lumis":1cc616xd je napisao(la):
Malo me mrzi da objasnjavam, ali dobro... Nije u pitanju fora i uopste me ne nervira crveno, nego samo proalzim kroz njega. Znam vecinu ulica u gradu (za 20 godina u bgd, samo promenio isto toliko stanova), vjerujem svojoj intuiciji i anticipaciji; znam sve putanje kojima idem toliko dobro da imam osjecaj da bih zavezanih ociju mogao da vozim. meni jednostavno common sense ne dozvoljava da stanem na nekom semaforu na kojem je apsolutno besmisleno da stanem.

Npr, stacu kad ulazim u supratan smer u ivana milutinovica, a moram da predjem ceo bulevar JNA. Stacu nekad u kneza milosa, i stacu ako moram ceo bulevar da presecem...

Uzgred budi receno, ceo zivot mi ide na k. strejtaski pogled na zivot, prihvatanje pravila bez preispitavnja istih, a najvise od svega mi idu na k. mediokriteti oko nas...

Kada te kasnije ili pre neko oterese o haubu, neće kao u slučaju pešaka on biti kriv, nego ti, mada je to nebitno. Tvoja stvar naravno, ali ja lično ne usporavam kada me preseče bajs ili proleti na crveno, jer neću da me neko udari otpozadi (manja mi je šteta ako otresem bajs, nego da me neko zvekne sa zadnje strane).
 
boca-ica":90q6fhcf je napisao(la):
Erysimum Cheiri":90q6fhcf je napisao(la):
... manja mi je šteta ako otresem bajs, nego da me neko zvekne sa zadnje strane.
:shok: :shok: :oops: :shok: :shok:

Nisam mislio bukvalno - šteta na vozilu (ima obavezno osiguranje i kasko za to), ali ako ti neko izleti nemaš mnogo mogućnosti šta da uradiš osim da izazoveš lančani sudar naglim kočenjem sa nesagledivim posledicama... Jako je neodgovorno prema drugim učesnicima u saobraćaju namerno i svesno prolaziti na crveno svetlo, da ne komentarišem još i hvaljenje time. O ugrožavanju bezbednosti pešaka da ne govorim.
 
Vrh