Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Prolazak kroz crveno svetlo je po meni skroz bezbedno u određenim situacijama, tj. kada biciklista/ kinja proceni da može bezbedno da pređe ulicu i gde je preglednost dobra. I ja sam često prelazim ulicu na crveno ili se ponekada pretvaram da sam pešak pa koristim njihovo zeleno za prelazak. To ne znači naravnoo da prolazim npr. kod Železničke ili kod na raskrsnici kod skupštine, terazijskom tunelu bla bla.
Sve u svemu mislim da je mngo opasnije menjanje traka ili skretanje bez davanja znakova rukom od prolaska kroz crveno na nekoj maloj raskrsnici.
 
Uprao tako.
Biciklista (bez obzira na pol, odnosno rod u pisanju :) ) mora da pazi mnogo više od ostalih "učesnika u saobraćaju" i da računa da mora više od ostalih da koristi zdrav razum i logiku.
 
Retko koji biciklista prolazi kroz crveno ako ima saobraćaja. Ja shvatam da nervira, najviše vozače, kada na nekoj raksrsnici gde nema nikoga biciklista prođe kroz crveno, a on stoji.

Naravno da nije propisno, ali to je ona doza sloboda koju biciklist ima.
 
Не знам зашто трипујете да сте изнад закона, ал ајде, спустиће вас неко кад тад па ћете следећи пут размислити :twisted: :dil:
 
Erysimum Cheiri":3pbsm042 je napisao(la):
boca-ica":3pbsm042 je napisao(la):
Erysimum Cheiri":3pbsm042 je napisao(la):
... manja mi je šteta ako otresem bajs, nego da me neko zvekne sa zadnje strane.
:shok: :shok: :oops: :shok: :shok:

Nisam mislio bukvalno - šteta na vozilu (ima obavezno osiguranje i kasko za to), ali ako ti neko izleti nemaš mnogo mogućnosti šta da uradiš osim da izazoveš lančani sudar naglim kočenjem sa nesagledivim posledicama... Jako je neodgovorno prema drugim učesnicima u saobraćaju namerno i svesno prolaziti na crveno svetlo, da ne komentarišem još i hvaljenje time. O ugrožavanju bezbednosti pešaka da ne govorim.

Hey, Cheri, loš ti je stav!
Iako formalno verovatno nećeš biti proglašen krivim ako rokneš biciklistu koji je prošao kroz crveno, Ti si u obavezi kao učesnik u saobraćaju da učiniš sve što je moguće da izbegneš/umanjiš posledice nesreće, što podrazmeva i okomito kočenji manevar izbegavanja. Materialna štata je nadoknadiva a ljudski život nije!

To što ti pričaš je veoma slično istuaciji da voziš 80 na sat pored škole pa ako ti neko dete izleti na ulicu ti ga pokupiš i jbg-a ono je krivo što izleće na ulicu. Pri 80 na sat nemaš objektivne šanse da bilo šta uradiš kako bi izbegao nesreću ali da si išao 30 verovatnoća da ćeš da ukočiš ili izbegneš je nekoliko puta veća-to se zove bezbedno ponašanje.

Biciklisti su posebna specifična grupa, jedini ekološki prevoz, treba popularisati ovaj vid prevoza a ne ugrožavati ga.
Ja bi take kao ti na ekskurziju u Holandiju i Dansku da vidiš kako to može da funkcioniše.
 
Гага":tx6zhr0g je napisao(la):
А тамо негде у неке Америке :p

Zbog ovoga vozači mrze bicikliste na ulici!
Ali i dalje po zakonu oni imaju pravo da voze putem gde i automobili! Tako da samo mogu da ih mrze..
http://www.telegraf.rs/video/1198791-zb ... e-na-ulici

Ček, zar nije po našem zakonu dozvoljeno da obiđeš biciklistu u okviru svoje trake?
 
I jeste (u okviru svoje i nadolazeće trake, ako nije puna linija). Klip o kome se diskutuje je iz Amerike tj. Sjedinjenih Američkih Država.

Kod nas je problem nepropisno obilaženje bicikliste, na 20-30-40cm od kormana.
 
Преко пуне линије је забрањено претицати, а дозвољено је обићи свако возило које се споро креће па тиме и бициклисту. Овде се ради о дуплој пуној и питање је да ли бициклиста има право да се вози овуда јер обично су дупле пуне линије на путевима резервизаним за саобраћај моторним возилима.

Овај бициклиста или тера неки свој инат или се свети свима онима који су га обилазили на непрописан начин. Једино решење је инсистирање на поштовању саобраћајних прописа свих учесника у саобраћају.
 
PIGLET":3altwfuk je napisao(la):
Hey, Cheri, loš ti je stav!
Iako formalno verovatno nećeš biti proglašen krivim ako rokneš biciklistu koji je prošao kroz crveno, Ti si u obavezi kao učesnik u saobraćaju da učiniš sve što je moguće da izbegneš/umanjiš posledice nesreće, što podrazmeva i okomito kočenji manevar izbegavanja. Materialna štata je nadoknadiva a ljudski život nije!

To što ti pričaš je veoma slično istuaciji da voziš 80 na sat pored škole pa ako ti neko dete izleti na ulicu ti ga pokupiš i jbg-a ono je krivo što izleće na ulicu. Pri 80 na sat nemaš objektivne šanse da bilo šta uradiš kako bi izbegao nesreću ali da si išao 30 verovatnoća da ćeš da ukočiš ili izbegneš je nekoliko puta veća-to se zove bezbedno ponašanje.

Biciklisti su posebna specifična grupa, jedini ekološki prevoz, treba popularisati ovaj vid prevoza a ne ugrožavati ga.
Ja bi take kao ti na ekskurziju u Holandiju i Dansku da vidiš kako to može da funkcioniše.

Znam, posebno u Kopenhagenu http://www.b92.net/automobili/razno.php ... _id=786910

Ne brini - bio sam u NL i DK više puta (nije baš tako drastično kao na linku gore): ne možeš da zamisliš koliko je Holandija miljama daleko od nas kada je u pitanju to odsustvo samoživosti tako lepo opisano u postu "bicikliste buntovnika" u ovom threadu koji krši pravila i prolazi kroz crveno "fore radi".

Upravo to o čemu ti pričaš sam i opisao - u toj hipotetičkoj situaciji bih izbegao višestruki lančani sudar koji bih izazvao manevrom koji si ti opisao. Ne znam da li te je nekada neko uradio od pozadi, ali npr. ako voziš dete može biti jako opasno, a tebi vrlo izvesno sledi kragna 20-tak dana u situaciji koju si opisao zbog nekog indijanca koji je procenio da crveno tu zbog nekakvih hirova...

Ne znam zaista o čemu pričaš - kakvo dete i kakvih 80 km/h, ali ne vozim po gradu 80 na sat i vozim u skladu sa propisima... Davno sam prošao te faze da su mi "pravila tu da bi se kršila" - valjda otkako ne vozim nekakve krš automobile - nemam neku potrebu da dajem gas po gradu, a i po autoputu često koristim tempomat na nekih 135-140 km/h. Na crveno lepo staneš, pročitaš SMS-ove ili mailove i tako.

Ne znam o čemu uopšte ovde raspravljamo - neozbiljno.
 
PIGLET":32exk86g je napisao(la):
Ti si u obavezi kao učesnik u saobraćaju da učiniš sve što je moguće da izbegneš/umanjiš posledice nesreće, što podrazmeva i okomito kočenji manevar izbegavanja. Materialna štata je nadoknadiva a ljudski život nije!

To što ti pričaš je veoma slično istuaciji da voziš 80 na sat pored škole pa ako ti neko dete izleti na ulicu ti ga pokupiš i jbg-a ono je krivo što izleće na ulicu. Pri 80 na sat nemaš objektivne šanse da bilo šta uradiš kako bi izbegao nesreću ali da si išao 30 verovatnoća da ćeš da ukočiš ili izbegneš je nekoliko puta veća-to se zove bezbedno ponašanje.

Aha, tek sada kapiram da ti zapravo nemaš pojma šta radiš dok voziš bajs po gradu... Ja sam u obavezi da uradim sve što mogu da te izbegnem dok ti prolaziš kroz crveno, jer nećeš da se ukalupiš u pravila?

Još jedan dokaz da ne znaš o čemu pričaš je i poređenje nekakve vožnje od 80 km/h pored škole gde je limit 30 km/h i gaženje bicikliste koji prolazi kroz crveno. Razlika je u tome što je u prvom slučaju kriv vozač automobila, a u drugom biciklista - dakle ti si zapravo taj vozač koji pored škole prolazi 80 km/h, jer obojica dovodite na sličan način tuđe živote u opasnost, ne mareći za ostale učesnike u saobraćaju.

Kažem, takvi kasnije ili pre zavriše na nekoj haubi, nadam se samo da neće biti ništa ozibljno.
 
Нешто слична ситуација као у дискусији. Ипак су крива оба учесника у саобраћају.

STRAVIČNO: Automobil pokosio biciklistu na pešačkom (UZNEMIRUJUĆI VIDEO)

Biciklista je na veoma prometnoj raskrsnici pokušao da brzo pređe ulicu, iako je bilo pitanje vremena kada će se upaliti zeleno svetlo za vozila koja se tu nalaze


Ukupno komentara11

Ovaj video će sigurno uveriti sve one koji prelaze ulicu kada je crveno svetlo na semaforu upaljeno, da to nikako ne bi trebalo da rade. Naime, na video-klipu koji se brzo proširio internetom, jedan biciklista je na veoma prometnoj raskrsnici pokušao da brzo pređe put, iako je bilo pitanje vremena kada će se upaliti zeleno svetlo za vozila koja se tu nalaze.

Nažalost, biciklista nije uspeo da na vreme pređe ulicu, pa ga je automobil udario u punoj brzini i odbacio nekoliko desetina metara. Nije poznato da li je momak koji se nalazio na biciklu preživeo, ali je sudeći prema padu sigurno doživeo ozbiljne povrede.

Krivica je obostrana. Iako je vozaču bilo zeleno svetlo, ipak je trebao da uspori na raskrnici, a bicklista nije poštovao saobraćajnu signalizaciju, i na svoju odgovornost pokušao je da pređe ulicu.

Pogledajte video:
http://www.telegraf.rs/vesti/1182544-st ... juci-video

(Telegraf.rs)
 
Ovaj klip samo dokazuje da nije krivica onoga ko trpi nasilje već onoga ko čini nasilje jer oni imaju moć, i mogućnost da prestanu da vrše nasilje. Samim tim i priče o ko zna kolikim mrežama biciklističkih staza i ko zna kakvim znakovima, pogodnostima bla bla su bezpredmetne ukoliko se vozači/ ce automobila ne dovedu u red.
 
Nije isto kada biciklista ili pešak prelaze pustu ulicu kada nema automobila na vidiku i kada se pokušavaju da budu brži od automobila.
To je razlika između razumnog čoveka i potencijalnog samoubice. Vožnja bicikla na ulici nije ekstremni sport.

Ili što bi rekao Forest Gamp: "glup je onaj koji pravi gluposti".
 
Da, ili kako se kaže kod nas: "Ko se čuva i Bog ga čuva".

Biciklistkinja":2zwkh5k9 je napisao(la):
Ovaj klip samo dokazuje da nije krivica onoga ko trpi nasilje već onoga ko čini nasilje jer oni imaju moć, i mogućnost da prestanu da vrše nasilje. Samim tim i priče o ko zna kolikim mrežama biciklističkih staza i ko zna kakvim znakovima, pogodnostima bla bla su bezpredmetne ukoliko se vozači/ ce automobila ne dovedu u red.

Nasilje je proletanje kroz crveno svetlo. Te mudrolije tipa ko koga treba da dovede u red, neće pomoći ovom nesretniku čak i da je bio u pravu. Kao što autom ne ideš da sečeš raspali kamion koji vozi cement preko Gazele, jer je vrlo izvesno da te isti potkači i očeše (pošto ga boli uvo za kamion koji je ionako sav očešan sa svih strana) tako isto nije realno da uletiš biciklom na auto. Jednostavno, nemaš šanse. Kasnija dokazivanja ko je kriv ti neće mnogo pomoći u slučaju ozbiljne povrede...
 
Не ради се само о бахатости возача, ради се и о незнању неки никад не науче да возе како треба неко може да буде одговоран и добар возач али умор му ослаби концентрацију па направи грешку. Ипак возач аутомобила се налази у лименом оклопу који може да га заштити посебно у градској вожњи а бициклиста може да страда и због најмање грешке небитно са чије стране а кад се то деси ирелевантно је ко је крив и да ли је неко бахат или не зна да вози.

Једноставно вожња бициклом по улицама у граду као што је БГ је екстреман спорт ма колико неко желео да га представи као алтернативни превоз. Наравно нормално је да је по форумима легитимно представљати бицикл као алтернативни превоз али неко ко ради у институцијама које су одговорне за саобраћај свесно угрожава животе грађана промовишући бицикл као пожељно превозно средство посебно у шпицу.

И прича о еколошком превозу по граду пада у воду јер успорење саобраћаја које може да изазове само један бициклиста доводи до огромног загађења, односно једини еколошки презоз у БГ је градски превоз.

Све ово пишем као неко ко обожава да вози бајс и кога излуђује стање са бициклистичком инфраструктуром у БГ.

И једна мала молба за све ове који пуцају од самопоуздања и мисле да су увек у стању да процене кад је безбедно а кад не да пређу на црвено: Немојте то да радите бар кад неко дете може да вас види!
 
orion":xzdcngyz je napisao(la):
И прича о еколошком превозу по граду пада у воду јер успорење саобраћаја које може да изазове само један бициклиста доводи до огромног загађења, односно једини еколошки презоз у БГ је градски превоз.[/b]!

Biciklistički saobraćaj je daleko čistiji od automobilskog pa i od javnog saobraćaja jer ne troši nikakvo gorivo, pravi manje gužve, potrebno je manje mesta što ostavlja prostor za parkove drvorede, travnjake, održavanje infrastruktore je neznatno jer se podloga ne oštećuje prilikom vožnje bicikala. Uz sve to bicikl stvara čak i manje medicinskog otpada jer ljudi od hroničnih bolesti tako da manje koriste lekove, imaju manji broj dana ležanja u bolnicama...
 
Мислим да сам лепо објаснио шта значи у пракси са еколошког аспекта вожња по Бг улицама. Са здравственог аспекта ако не рачунам опасност од повређивања остаје удисање издувних гасова јер је бициклиста много изложенији него остали учесници у саобраћају.

Са здравственог аспекта је добра рекреативна вожња па још ако се вози по некој ваздушној бањи и комбинује са другим спортовима заиста може да има позитиван утицај на здравље.
 
Erysimum Cheiri":1ufynx25 je napisao(la):
PIGLET":1ufynx25 je napisao(la):
Ti si u obavezi kao učesnik u saobraćaju da učiniš sve što je moguće da izbegneš/umanjiš posledice nesreće, što podrazmeva i okomito kočenji manevar izbegavanja. Materialna štata je nadoknadiva a ljudski život nije!

To što ti pričaš je veoma slično istuaciji da voziš 80 na sat pored škole pa ako ti neko dete izleti na ulicu ti ga pokupiš i jbg-a ono je krivo što izleće na ulicu. Pri 80 na sat nemaš objektivne šanse da bilo šta uradiš kako bi izbegao nesreću ali da si išao 30 verovatnoća da ćeš da ukočiš ili izbegneš je nekoliko puta veća-to se zove bezbedno ponašanje.

Aha, tek sada kapiram da ti zapravo nemaš pojma šta radiš dok voziš bajs po gradu... Ja sam u obavezi da uradim sve što mogu da te izbegnem dok ti prolaziš kroz crveno, jer nećeš da se ukalupiš u pravila?

Još jedan dokaz da ne znaš o čemu pričaš je i poređenje nekakve vožnje od 80 km/h pored škole gde je limit 30 km/h i gaženje bicikliste koji prolazi kroz crveno. Razlika je u tome što je u prvom slučaju kriv vozač automobila, a u drugom biciklista - dakle ti si zapravo taj vozač koji pored škole prolazi 80 km/h, jer obojica dovodite na sličan način tuđe živote u opasnost, ne mareći za ostale učesnike u saobraćaju.

Ma ne mogu da se složim s tobom.

Ne opravdavam prolazak kroz crveno-nijednog učesnika u saobraćaju.
Biciklisti to rade u praksi na manje opterećenim i sporednim ulicama čime nikog ne ugrožavaju -ni sebe ni komfor i lagodnost drugih-naravno oni obzirni (savesni).

Neprihvatljiv je tvoj stav da nećeš da učiniš ono što možeš da izbegneš/umanjih posledice neminovne nezgode.
Fali ti nedostatak tolerancije za ovaj vid (oseteljivi) prevoza. U konfliktu biclista/vozilo očigledno je ko će da izvuče deblji kraj pa vozač automobila treba da ima viši novo tolerancije. (moram da priznam da većina vozača se i tako ponaša ali uvek se nađe neke netolerantna bu****...)


No možda ćemo i mi nekad postati deo civilizovanog sveta pa će BUS lane postati i Bike lane. AKo može London, zašto ne o Beograd, možda te motiviše da i ti uzjašeš dva točka i dovezeš se do posla...

Obziram da sam ozbiljan rekreativac i da godišnej prelazim oko 3000km na dva točka (isključivio na ulicama i putevima), mogu da tvrdim da se percepcija biciklizma menja. Kada vozimo u grupi vozači nas pozdravljaju sirenom ali na deset takvih afirmativnih, pojavi se jedan retro koji nas obiđe na 20cm, trubeći sav isfristriran što je morao da skine nogu sa gasa zbog grupe.
 
Последњих дана црне хронике су пуне вести о саобраћајним несрећема у којима су страдали бициклисти. Да их не преносим свако може да их види. Имајући у виду да бициклиста нема много, проценат несрећа у којима страдају бициклисти јасно говори колико је то једна опасна активност и да је под хитно потребно предузети нешто у циљу смањивања те црне статистике.
Иронија је да имамо агенцију за безбедност саобраћаја, сектор у министарству саобраћаја задужен за безбедност саобраћаја, сектор при путевима србије задужен за безбедност, комитет з абезбедност саобраћаја... али сумњам да се икоме због овога упалила црвена лампица.

Ја не памтим да сам на путевима по Србији видео прописно означеног бициклисту а и ретки су возачи који их прописно обилазе али да би их прописно обишли први услов је да их виде.
На жалост просечан бициклиста који вози по мраку у Србији је обучен у тамно, без икаквог осветљења и врло често има неки додатни терет који му онемогућава да одржава равнотежу посебно кад се успаничи због возила које му иде иза леђа.

Сматрам да би требало унети у закон да је бициклиста обавезан да користи кацигу, бар када возе ван насеља а деца обавезно да увек носе кациге. Наравно није та кацица свемогућа али сама обавеза ношења би можда подигла свест да вожња бициклом није ни мало наивна.
 
Kaciga je i sad obavezna po zakonu o saobracaju , kao i svjetlosna signalizacija i flo prsluk
 
да али за мотоциклисте
Član 91. - Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan deklaracijom proizvođača kacige (kazna od 5.000 dinara).

за бициклисте нема речи о обавези ношења кациге
 
Biciklisti Beograda poručuju MUP-u: Ima nas!

Beta | 27. 08. 2014. - 10:13h | Komentara: 5
Povodom nedavne izjave načelnika Saobraćajne policije za Beograd, Dragana Bogosavca, da "gotovo nema ljudi koji biciklom svakodnevno idu od kuće do posla i nazad", biciklisti će u subotu, 30. avgusta, s Trga republike u grupnoj vožnji otići do Palate Srbija gde je sedište MUP-a, s "jasnom porukom: IMA NAS!", najavilo je juče Udruženje građana "Ulice za bicikliste" koje ima više od 6.000 članova.

"Upućujemo javni poziv gospodinu Draganu Bogosavcu da se, u ulozi građanina Beograda, pridruži vožnji i upozna građane i građanke koji ovaj grad čine biciklističkim, i to u bezbednim uslovima koje stvara zajednička vožnja", piše u saopštenju.

Dodaje se da će za načelnika Saobraćajne policije biti obezbeđen odgovarajući bicikl, kakve voze gradonačelnici "biciklističkih gradova Evrope".

Udruženje "Ulice za bicikliste" u saopštenju podseća da je samostalni prelazak Brankovog mosta, preko reke Save, iz starog u Novi Beograd, za neiskusne bicikliste "zastrašujući zbog trubljenja ili zbog bliskog preticanja", a ne zbog toga što bi biciklista, kako je načelnik Bogosavac nedavno izjavio za dnevni list, "mogao da izgubi ravnotežu i padne s bicikla".

Da li stanje na Brankovom mostu i beogradskim ulicama "govori da su biciklisti opasni ili su to možda neodgovorni i netolerantni pojedinci - vozači motornih vozila, koji su u posedu opasne stvari?", pita Udruženje, dodajući da je to, "nazalost, biciklistička svakodnevnica: ili to ili provlačenje među pešacima" jer broj biciklista u Beogradu raste, a infrastruktura propada.

Zbog toga će subotnja vožnja - "41. beogradska Kritična masa" biti posvećena i ukazivanju na problem infrastrukture i propadanje Brankovog mosta čiji je jedan trotoar zatvoren već godinu dana, "zbog nesposobnosti Direkcije za puteve i JKP 'Beograd put' da sprovedu javnu nabavku i poprave ga u razumnom roku", piše u
saopštenju.

"Kritična masa" je grupna vožnja ulicama grada čiji je cilj podizanje svesti o ravnopravnom učešću biciklista u urbanom saobraćaju. Veliki broj gradova u svetu, a sve više i u Srbiji, održava te redovne mesečne manifestacije poslednjeg vikenda svakog meseca kao vid borbe za bolje uslove i prava biciklista, i kao
podsticaj onima koji to još nisu počeli, da koriste bicikl kao prevozno sredstvo.

U Beogradu se "Kritična masa" organizuje više od tri godine, raznim trasama, svake poslednje subote u mesecu, s polaskom u 17 sati s Trga Republike.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/490748 ... Pu-Ima-nas
 
Vrh