Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Није ми баш најјасније шта значи обележавање, ако се мисли само на постављање неких путоказа то је класично замазивање очију пред проблемима. Једина ствар коју признајем као напредак у интересу бициклиста је формирање независних стаза.
Авалски правац са правом заслужује да буде на првом месту јер је прва локација за све који желе мало озбиљније да возе бајс. Чак межу фрибајкерима важи уверење да ко је у стању да савлада Авалу може слободно да крене на било коју већу туру.
 
Увек ме обрадују овакве вести, надам се само да ће бити реализовано.

Biciklistička staza od Kleka do Zrenjanina
ZRENJANIN - Meštani Kleka uskoro će do grada moći da dolaze biciklističkom stazom, kao što to čine i stanovnici Aradca i Ečke. Radove na izgradnji biciklističke staze, investicije vredne 30 miliona dinara, obišli su zamenik gradonačelnika Čedomir Janjić, direktor Direkcije za izgradnju i uređenje grada Goran Kravarušić, kao i pokrajinski poslanik Ivan Bošnjak, navodi portal zrenjanin.rs.

Janjić je tom prilikom istakao da će biciklistička staza imati veliki značaj za stanovnike Kleka.

"Biciklističke staze do Aradca i Ečke su se do sada pokazale kao izuzetno korisne, a znamo i da veliki broj Zrenjaninaca koristi stazu do Aradca za šetnju, a ona pomaže i Arađanima. Siguran sam da će i Klečani isto tako koristiti ovu stazu", rekao je Janjić napominjući da će po završetku radova na izgradnji te biciklističke staze, biti rađeni i projekti za igradnju staza prema drugim okolnim mestima. –

"Druga faza svih projekata koji su do sada urađeni biće izrada projekata i za osvetljenje biciklističkih staza", dodao je on.

Prema rečima Gorana Kravarušića gradnja biciklističke staze ka Kleku, duge oko 4,5 kilometara širine dva metra, počela je pre oko dve nedelje. Vrednost radova iznosi 30 miliona dinara, a sredstva su obezbeđena iz Fonda za kapitalna ulaganja AP Vojvodine.

Izvođač radova je preduzeće Vojvodina – put, ali se, kako je naveo, zbog situacije u tom preduzeću ne može odrediti tačan rok završetka radova.
http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/zren ... 35415.html
 
Biciklistička staza na početku Gandijeve
fotografija2765.jpg

i "tabla za bicikliste"
fotografija2763.jpg
 
Pre par dana, posle odrađenog posla, reko' da promenim malo trasu i da se kući vratim preko Bežanije i NBG-a, pa na trajmvaski most, stazu ka Dorćolu, itd. Ovaj deo i deo kroz Gandijevu mi presedoše (nekih 500-1000m ukupno) više nego svakodnevni prelazak Pančevačkog mosta. Pešaka za izvoz, po svakom mogućem delu staze: zaobiđeš ih malo bliže - žale se, zvoniš im da se sklone sa staze - opet se žale... Zatim prelasci bici. staze preko ulica tj. na semaforima. Naši ljudi misle da ne moraju da uspore kad je uslovno zeleno, rekao bih. Više sam ja kočio na tim prelascima da me neko ne pokupi (iako imam pravo prvenstva prolaza), nego što su oni koji su hteli da skrenu. Sva sreća pa nisam bio nadr*dan tog dana, inače bi se sa nekim sigurno sukobio.

Jednostavno, staze koje se dele sa pešacima nisu staze koje neko može svakodnevno da upotrebljava i da ide 25km/h. Jedini način ili bici. traka (sa desne strane druma) ili voziti po drumu.
 
Vesićeva obećanja:

Весић: Учествовао сам у изградњи прве бициклистичке стазе, која је, нажалост, још увек најдужа у нашем граду

1622726_Nedelja_mobilnosti_v.jpg


Градски менаџер Горан Весић присуствовао је данас у Ташмајданском парку обележавању почетка Европске недеље мобилности 2014 „Наше улице, наш избор”. Он се у друштву секретара за саобраћај Душана Рафаиловића, заменика шефа Делегације Европске уније у Републици Србији Оскара Бенедикта, заменика сталног представника УНДП-а Стелиане Недера, Радише Момчиловића из ГСП-а и деце из ОШ „Дринка Павловић” провозао трамвајем који је избрендиран победничким цртежима основаца и средњошколаца.

– У име Града Београда желим да захвалим Европској комисији, господину Оскару Бенедикту на данашњој заједничкој акцији, а то је прослава Европске недеље мобилности. Као што знате, у Европској недељи мобилности промовишу се вредности као што су вожња без аутомобила, вожња бициклима, пешачење и све остало што је део неких савремених и модерних друштава. Као град покушавамо да пратимо ове трендове, што није лако с обзиром на наслеђе које имамо. Ми немамо културу вожње бициклом, и наши грађани нису навикли на такву врсту транспорта. Мислим да у некој будућности заједно можемо да променимо те навике. Посебно ми је част што данас могу да учествујем у Европској недељи мобилности зато што сам 1997. године, као члан Градског већа, био задужен за изградњу прве бициклистичке стазе у Београду од „25. маја” до Аде Циганлије и, нажалост, то је још увек наша највећа бициклистичка стаза, што само говори колико смо за ових 17 година урадили на овом пољу – рекао је Весић.

Он је навео да ће град покушати да у наредном периоду да више простора бициклистима и пешацима. Према његовима речима, на захтев Душана Рафаиловића приликом реконструкције Булевара ослобођења изградиће се и бициклистичка стаза, која ће се простирати од Трга Славија, преко Булевара ослобођења, до Аутокоманде. Слично је планирано и за реконструкцију Рузвелтове.

– Трудићемо се да заједно са УНДП-ом радимо на два пројекта обележавања две бициклистичке стазе, једна је стаза од Новог Београда до Бојчинске шуме. Трудићемо се да и убудуће дамо више простора бициклистима, као и пешацима. Знамо да шта год урадимо није довољно, да треба више, али мислимо да ћемо ако сваке године будемо радили нешто ново, дати свој допринос као и све друге европске земље – изјавио је Весић и додао да је намера града да следеће године купи електричне аутобусе и да на тај начин допринесе борби против загађења, и да свака свака реконструкција улице, изградња нове улице, где год је то могуће, има бициклистичку стазу.

Секретар за саобраћај Душан Рафаиловић поручио је да Европска недеља мобилности подразумева кампању промоције алтернативних и одрживих видова превоза, подизање квалитета услуге у јавном градском превозу, развоју бициклизма, пешачењу.

– Наша намера је да се у периоду који је испред нас бициклистички саобраћај озбиљно „умеша” међу друге учеснике у саобраћају. У том смислу смо у пројекту реконструкције Булевара ослобођења предвидели да се изврши изградња бициклистичке стазе од Бирчанинове улице до Аутокоманде, и тако омогућити да се бициклистички саобраћај веже за једну од главних бициклистичких рута од Аутокоманде – рекао Рафаиловић додавши да је ова рута тренутно у фази обележавања.

Он је истакао да су у име недеље мобилности Град Београд и Секретаријат за саобраћај привели крају изградњу пет нових бициклистичких паркинга на пет локација у граду, а обележене су и четири зоне успореног саобраћаја у ужем градском подручју.

– Што се тиче Рузвелтове, мислим да смо на добром путу да у овој улици успоставимо једну бициклистичку стазу и на тај начин бисмо омогућили бициклистима да се спусте на Дунавски кеј – рекао је Душан Рафаиловић.


Оскар Бенедикт, заменик шефа Делегације ЕУ у Републици Србији, захвалио је Београду на учешћу у Европској недељи мобилности, која је кампања промоције одрживе мобилности у градовима.

Он је на крају промотивне вожње прогласио победнике такмичења „Зелене идеје за наш град”, по троје из основне и из средње школе, и додао да ће церемонија доделе награда бити одржана 20. септембра на Тргу републике. Такође је навео да се радови после изложбе селе у ЕУ Инфо центар, где ће бити до 28. септембра.

Европска недеља мобилности (ЕХМ) је годишња кампања одрживе урбане мобилности која се организује уз подршку Генералног директората за транспорт Европске комисије. Ове године најмлађи грађани Србије су имали могућност да представе како виде град у коме би желели да живе и тако учествују у такмичењу „Зелене идеје за наш град”.

Циљ кампање, која се сваке године одржава од 16. до 22. септембра, јесте подстицање локалних власти широм Европе да унапреде мере одрживог превоза те да позову ширу јавност да испроба алтернативне видове транспорта. У овогодишњој кампањи, 13. по реду, учествује око две хиљаде градова у 43 европске земље, међу којима је и Србија.

Izvor: Grad Beograd
 
Koliko price u vazduh , sta je sa stazom u kneza milosa , brankov most poprvljau godinu dana , elektricni autobusi , staze od nigdje do nigdje
 
Biciklisti će pamtiti ovu nedelju: Dobili su češljeve u Masarikovoj FOTO

M.T. | 21. 09. 2014. - 22:47h | Komentara: 0
Evropsku nedelju mobilnosti JKP „Parking servis“ je obeležio postavljanjem češlja za bicikle u garaži „Masarikova“ čime je realizovao inicijativu Udruženja Ulice za bicikliste i Studija B.

516307_biciklisti05-foto-jkp-parking-servis_f.jpg


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/496747 ... asarikovoj
 
Jos da se dodaju table cemu sipke sluze na prvu i zadnju jedno P sa bic crtezom stilzovano
 
Trebalo bi, a bilo bi još bolje da neki komercijalni objekat -(shopping mall, hipermarket) napravi ispred svog parkinga i nekoliko istih, pogotovu ako ima u svom sadržaju radnje sportskog tipa
 
И ја сам био, а има неколико мање активних чланова форума, који су редовни на Критичној.
 
E Karlo, baš mi je drago. Pre nego se opet pridružim vožnji bacam ovde vest, pa da se eventualno izdružimo uz limunadu pre, ili pivce posle ture... :D
 
Zelene površine i kulturni spomenici nisu za parkirališta

Autor: R. M.
1503_ocp_w380_h300.jpg

U sklopu tradicionalne biciklističke vožnje pod nazivom „Kritična masa“ 300 biciklista se juče po 43. put provozalo beogradskim ulicama, ovaj put do Kalemegdanske tvrđave. Biciklisti su pod sloganom „Park, ne Parking“ ukazali na pretvaranje zelene površine kod Leopoldove kapije u parking sa 114 mesta Javno komunalog preduzeća „Parking servis“.

Biciklisti su istakli da to nije praksa u gradovima koji misle o dobrobiti svih građana, a ne samo vozača automobila te da zelene površine i kulturno istorijski spomenici nisu mesto gde treba povećati kapacitet parkirališta.

Biciklisti su reagovali i povodom najave izgradnje četiri nove garaže koje treba da se grade kod Studentskog trga, Kosovske, Skerlićeve i Đeram pijace. Zajedno sa udruženjima slepih i slabovidih, osoba sa invaliditetom, udruženjima roditelja i ostalim nevladinim organizacijama koje se bave ekologijom i javnim prostorom, ukazali su da u gradovima koji brinu o svim svojim stanovnicima i pristupačnosti jedno parking mesto u javnoj podzemnoj garaži treba zameniti jednim uklonjenim parking mestom sa ulice ili trotoara.

Oni traže od gradskle uprave i JKP Parking servisa da i oni budu uključeni u proces planiranja izgradnje garaža i da se njihovi zahtevi i predlozi uzmu u obzir.

Kritična masa je zajednička biciklistička vožnja koja se odvija u više od 300 gradova širom sveta, sa ciljem da skrene pažnju na probleme sa kojima se biciklisti i biciklistkinje susreću u svakodnevnom saobraćaju. U Beogradu se održava svake poslednje subote u mesecu sa početkom od 17 sati sa Trga Republike, a u regionu u Novom Sadu, Šapcu, Skoplju i Zagrebu.
- See more at: http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... WUlfY.dpuf
 
Interesantan eksperiment, svakako.

Ali meni je ova staza ipak interesantna zbog svoje širine.
Ovako treba da se prave staze, a ne ovo kod nas, o čemu smo se sporili godinama na ovoj temi.
I na NBG je moglo nešto slično da se izvede (mada i dalje mislim da je na NBG samo trebalo oboriti ivičnjake na raskrsnicama, trotoari su dovoljno široki).
 
Samo pogledaj sliku i zapitaj se da su kod nas sirine staza u ovoj razmeri gde bi se 90% pesaka kretalo. Pesaci kod nas nemaju kulturu da postuju bicikliste. Ja bih sa gornje slike preuzeo ovu zemljanu povrsinu koja razdvaja dve staze, barem blatom da se nauce bahati i uporni.
 
Kad grad neće, ima ko hoće! Troje kolica šljunka i jedan džak cementa + malo armature + šaka eksera. Ukupan trosak oko 1000 rsd + 3 sata efektivnog rada. — у Pančevački Most.
107311976109101023470666.jpg

UG Ulice za bicikliste
 
Mogli su da zovu na akciju da se potrosi jos 1000 din pa da to bude rampa cijelom sirinom
 
Čekali nadležne, pa uradili sami: Biciklisti sredili trotar na Pančevačkom mostu (FOTO)

M. M. M. | 26. 11. 2014. - 19:33h | Foto: UG Ulice za bicikliste | Komentara: 8
Biciklisti iz Beograda koji se godinama unazad trude da ojačaju svest o važnosti ovog prevoznog sredstva, sada su, nakon neuspele "potere za nadležnima", rešili da sami poprave trotoar na Pančevačkom mostu.

Više beogradskih biciklističkih udruženja se već skoro godinu i po obraća gradskim i republičkim institucijama u vezi sa ovim problemom, ali bez uspeha.
Do sada smo dobili najrazličitije odgovore, što u telefonskim razgovorima što pismenim putem. JP "Putevi Srbije", koje je do sad radilo sitne popravke na trotoarima, kao što je zamena upalih betonskih ploča ispod asfalta, odriče se odgovornosti i upućuje na Grad Beograd, odnosno gradsku Direkciju za puteve - kažu u ovom udruženju.

U vrtlogu prebacivanja nadležnosti sa jedne na druge institucije, ljubitelji bicikala odlučili su da sami urede trotoar.

A ovako izgleda nakon 1.000 dinara vredne intervencije bicklista
"Ukupan trošak 1.000 dinara, plus tri sata efektivnog rada", napisali su uz fotografiju obnovljenog ivičnjaka.

- Postavljamo pitanje: Da li je moguće ni posle skoro godinu i po dana ne znamo ko je nadležan za popravku? Zahtevamo od ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović i gradonačelnika Beograda Siniše Malog da reše ovo pitanje, jer je besmisleno obraćati se gradskim i republičkim službama koje ovaj, žargonski rečeno, ping - pong nadležnosti mogu da nastave u nedlogled, bez namere da nešto konkretno urade - dodaju u UG Ulice za bicikliste.


542240_rampa_ff.jpg


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/514488 ... mostu-FOTO
 
Гага":2ajzd2d9 je napisao(la):
А тамо негде у неке Америке :p

Zbog ovoga vozači mrze bicikliste na ulici!
Ali i dalje po zakonu oni imaju pravo da voze putem gde i automobili! Tako da samo mogu da ih mrze..
http://www.telegraf.rs/video/1198791-zb ... e-na-ulici

orion":2ajzd2d9 je napisao(la):
Овај бициклиста или тера неки свој инат или се свети свима онима који су га обилазили на непрописан начин. Једино решење је инсистирање на поштовању саобраћајних прописа свих учесника у саобраћају.

Vi ste ljudi slepi koliko i novinari Telegrafa, ovo je očigledno TRKA, a automobili i skuteri iza su PRATNJA na toj trci, verovatno je tip dosta zaostao od ostatka ekipe iz nekog razloga.

orion":2ajzd2d9 je napisao(la):
И прича о еколошком превозу по граду пада у воду јер успорење саобраћаја које може да изазове само један бициклиста доводи до огромног загађења, односно једини еколошки презоз у БГ је градски превоз.

Kako objašnjavaš to da se vrlo često dešava da automobili i javni prevoz stoje zaglavljeni u kolonama, a ja ih biciklom pretičem i prolazim do svoje destinacije bez problema i najverovatnije stižem pre svih tih zaglavljenih ljudi? Je li možda zato što oni mene moraju da čekaju da stignem, pa da se odglave? :)

Prema tvojoj logici, ako bih ja koji koristim bicikl kao prevozno sredstvo postao vozač automobila, ja bih onda dovodio do manjeg zagađenja i manje bih usporavao saobraćaj, tada kada bih zauzimao 3 puta više prostora na kolovozu, kada bih time sagorevao sopstveni benzin i kada bih time zauzimao parking mesto zbog čega bi neki drugi vozač morao više da kruži da nađe svoje parking mesto.

Kada si i gde u životu video, da odem da se nagledam i ja tog čuda, da neki biciklista u urbanoj sredini izazove toliko usporenje koje ti spominješ? To ne postoji nigde na svetu, da duže od nekoliko sekundi ne postoje uslovi da automobili preteknu biciklistu, sve i da biciklista konstantno vozi samom sredinom trake.

Evo tebi jedan lepi tekst da pročitaš: http://www.bck.rs/bck-blog/ubie-nekoga Izdvojiću jedan citat:

„Moram da stignem na razna mesta! Previše si spor!“
U redu, odlično, cenim tvoju žrtvu. Pogledajmo matematiku. Matematika ne podleže različitim mišljenjima. Biću skroman i pretpostaviti da si na putu na kome je ograničenje 70km/h (bicikliranje se uglavnom odvija na putevima sa većim ograničenjem, ali sam lepo raspoložen i stalo mi je do tebe). Kada ja vozim, krećem se brzinom od oko 30km/h. Znači da se ti krećeš oko 35km/h brže od mene ili oko 55% brže. Opet, pošto sam velikodušan, ti možeš biti zaglavljen iza bicikliste oko 8 sekundi. Obično mnogo, mnogo manje. Znam da to zvuči kao puno vremena, ali nije. To je 8 sekundi. I to u slučaju velike gužve u saobraćaju iz suprotnog smera. U svakom slučaju, za to vreme ti nisi zaustavljen, već putuješ brzinom od oko 30km/h. To znači da usporavanje i čekanje da se stvore uslovi za bezbedno preticanje bicikliste tebi oduzima oko 4 sekunde... najviše. Da li zaista želiš da rizikuješ moj život i da postaneš ubica zbog 4 sekunde? Zaista?

Ostale tvoje kretenizme sam ignorisao pošto se vidi da ne znaš o čemu pričaš, ali ova rečenica je toliko nebulozna da mi se prevrnuo želudac. :laugh: Ali evo, ustvari ne mogu da se iskontrolišem i da ne reagujem ni na sledeću:

orion":2ajzd2d9 je napisao(la):
Имајући у виду да бициклиста нема много, проценат несрећа у којима страдају бициклисти јасно говори колико је то једна опасна активност и да је под хитно потребно предузети нешто у циљу смањивања те црне статистике.

Vožnja bicikla NIJE opasna aktivnost, već su opasni AUTOMOBILI koji ne ugrožavaju samo bicikliste, već i pešake. Nametanje obaveze kacige može samo da umanji popularnost vožnje bicikla, a statistike nam upravo govore da su mesta sa većim udelom biciklista u saobraćaju generalno saobraćajno bezbednija, ne samo za bicikliste već i za sve druge učesnike, jer su na takvim mestima automobili OBUZDANI. To treba da počne da se radi i ovde, a ne da se neprestano svaljuje krivica na žrtve.

dzonihsv":2ajzd2d9 je napisao(la):
Zatim prelasci bici. staze preko ulica tj. na semaforima. Naši ljudi misle da ne moraju da uspore kad je uslovno zeleno, rekao bih.

Mogu oni da misle šta hoće, ali ono što uče u auto-školi jeste da moraju da STANU, a ne da uspore. A kako nema efikasnog načina da se ovakvi prekršaji detektuju i sankcionišu (ili nema volje, svejedno), treba zaključiti da je infrastrukturna mera USLOVNE STRELICE kretenska i istu ukinuti na mestima na kojima pravi problem. A nije da se nije dešavalo da biciklista bude oboren, jer vozač nije ispoštovao njegovo prvenstvo prolaza iza uslovne strelice.

kopte3":2ajzd2d9 je napisao(la):
Samo pogledaj sliku i zapitaj se da su kod nas sirine staza u ovoj razmeri gde bi se 90% pesaka kretalo. Pesaci kod nas nemaju kulturu da postuju bicikliste. Ja bih sa gornje slike preuzeo ovu zemljanu povrsinu koja razdvaja dve staze, barem blatom da se nauce bahati i uporni.

Bilo je i još uvek ima po Novom Beogradu sasvim dovoljno prostora da se naprave ovako široke biciklističke staze, razdvojene od pešačkih zelenim površinama, ali niko o tome nije razmišljao. To što među pešacima nema kulture za poštovanje biciklista kako ti kažeš je samo iz dva razloga, a to su:
1. biciklista NEMA, realno;
2. loša infrastruktura, koja navodi na konflikte.

Da ima biciklista i da je infrastruktura kvalitetnija, taj nedostatak kulture koji ti spominješ bi bio manje izražen.
 
Тачно, возачи аутомобила угрожавају бициклисте и пешаке с тим да су бициклисти угроженији ма колико били савесни јер много више зависе од обзира и пажње возача, ево још једног кретенизма за размишљање :) (хвала модерацији што не стимулише дискутанте да пазе на речник иначе би дискусија била стерилна :)

Помало ми се гади промоција бициклизма по сваку цену а посебно ону која угрожава бициклисте. Ево нпр. на све стране се промовише да бициклисти возе Ђердапском клисуром, многи су се уградили у тај пројекат промоције, а туда је због одрона, лудих возача камиона опасно проћи и аутомобилом. Камење је на све стране и бициклиста може да очекује камен било одозго било од стране возила које га обилази било да га сам не примети на путу. Нпр у овом случају кацига није свемогућа али може да помогне, то што би обавезно ношење кациге отвореним путем некога демотивисало да вози бајс није разлог да безбедност не буде примарни аргумент за дефинисање закона.
 
Vrh