Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

dsc08813.jpg

ovdje se mogla izvuci bic staza sad nesto mudruju neki dupli ivicnjaci
dsc08851.jpg

dsc08849.jpg
 
Evo predloga za vezu Brankovog mosta i staze ka Adi.Vidi link na kraju teksta Postojeći lift je često prebukiran korisnicima sa leve strane mosta, a i oni koji prelaze most sa desne strane gledano ka gradu nemaju lift kao opciju, a ni šinu da spuste bicikl niz stepenice. Čak i kada spuste bicikl niz stepenice, opet ostaje nerešena raskrsnica ka pružnom prelazu kod Braće Krsmanović 2. Prelaz je nelegalan ali se masnovno koristi od strane pešaka i biciiklista. Dajte sugestije.

Tacka 1. : Biciklisti sa Brankovog mosta bi preko pešačko biciklističkog prelaza prelazili na desnu stranu ulice gde bi se iscrtanom biciklističkom stazom a posle biciklističkom trakom spustili do Crnogorske ulice i dalje ka Karađorđevoj ulici i biciklističkoj stazi na Savskom šetalištu. U suprotnom smeru od Crnogorske ulice ka Brankovom mostu biciklisti bi koristili isprekidanu biciklističku traku crvene boje koja bi se nakon pešačko biciklističkog prelaza iz tačke 1. uključivala na Brankov most

Tačka 2. Biciklisti koji se kreću desnim trotoarom Brankovog mosta gledano ka gradu bi iscrtanom stazom išli do tačke dva gde bi preko nivelisanog ivičnjaka prešli u isprekidanu biciklističku traku crvene boje i dalje nastavili ka Crnogorskoj ulici.
Tačka 3. Na ovom mestu bi se spajale obe opcije kretanja biciklista sa Brankovog mosta ka Crnogorskoj ulici
Tačka 4. U smeru ka Karađorđevoj ulici odavde bi išla deljena traka ili sharrow koja bi u jednom trenutku prešla u levu traku i to bismo označili sa zakrenutim znakom za sharrow u levo . Ovo bi značilo da biciklista može da zauzme sredinu trake. U suprotnom smeru bismo imali bajk boks u krajnjoj desnoj traci iz kog bi biciklista mogao bezbedno da skrene u levo jer bi bio ispred vozila, i nastavi dalje ka Brankovom mostu isprekidanom biciklističkom trakom
Tačka 5. Kada mu se upali zeleno svetlo, biciklista bi krenuo isprekidanom biciklističkom trakom preko raskrsnice sve do pružnog prelaza ka Savskom šetalištu
Tačka 6. Biciklisti koji spuštaju bicikle preko šina niz stepenice sa Brankovog mosta mogli bi da se uključe na ovu traku kada predju pešački prelaz u Karadjordjevoj, s tim da bi morali da imaju semafor koji im daje zeleno svetlo. U suprotnom smeru bi prelazili pešačko biciklistički prelaz preko zajedno sa pešacima iz bajk boksa u tački 7.
Tačka 7. Biciklisti koji idu iz pravca Savskog šetališta ka Brankovom mostu prelazili bi pešačko biciklistički prelaz u Braće Krsmanović (trenutno nepostojeći, predložili bismo i njega) i išli ka bajk boksu obeleženom žutom bojom. Iz njega bi mogli levo ka prelazu u Karadjordjevoj i dalje preko stepeništa ili uzbrdo Crnogorskom, koristeći isprekidanu biciklističku traku crvene boje. Morali bi da pored bajk boksa imaju semafor samo za bicikliste.
Tačka 8. Nivelisan pružni prelaz, biciklisti bi ovde morali da siđu sa bicikla i treba ga obezbediti
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
 
Dok se to ne usvoji, evo kako se sa Brankovog mosta spustiti na bici stazu bez silaženje sa bicikla.

U ovim ulicama nije preterano jak saobraćaj.

sa-mosta-na-bici-stazu.gif


Potrebno je imati dobre kočnice jer je Svetozara Radića vrlo strma.

Ako se ide stranom mosta gde je lift, onda se ne ide na lift već s produži pravo i trotoarom spusti do Ugostiteljske pa dalje kao na slici.

ps: Ko koristi lift na dole je sisa :)
 
astrodule":2td7nffw je napisao(la):
Dok se to ne usvoji, evo kako se sa Brankovog mosta spustiti na bici stazu bez silaženje sa bicikla.

U ovim ulicama nije preterano jak saobraćaj.

sa-mosta-na-bici-stazu.gif


Potrebno je imati dobre kočnice jer je Svetozara Radića vrlo strma.

Ako se ide stranom mosta gde je lift, onda se ne ide na lift već s produži pravo i trotoarom spusti do Ugostiteljske pa dalje kao na slici.

ps: Ko koristi lift na dole je sisa :)


Generalno, Hercegovačka i jeste mesto na kojem Beograd lako može da "siđe na reku". Na nekoj od tema sam već pisao o tome.

Ima tu par problema, ali se lako i brzo mogu rešiti:
- ulicom prolaze autobusi, pošto su im tu negde parkinzi (tu je i Lastina stanica)
- ulica nema dovoljno širok trotoar, ali je sama dosta široka za jednu praktično "slepu ulicu"
- "sadržaji" u ulici su: šoferske kafane, perionice, skladišta, otpadi (u široj okolini). Umesto kao centar grada na prilazu reci, prostor izgleda kao svratište na Ibarskoj ili smederevskom putu, i to u nekoj jeftinij varijanti.

Valjda će sa rekonstrukcijom Zadruge nešto da se pokrene i u toj ulici...
 
Da, ali za Hercegovacku imajte u vidu da ne idu svi biciklisti ka Adi, nego i ka 25. maju odnosno Dorcolu. Takodje, tu su i oni koji silaze stepenicama gurajuci bicikle niz sine, a opet nemaju gde bezbedno da predju kolovoz odnosno tranzit. Prostor koji Ulice za bicikliste (clan sam) koriste se nalazi na raskrsnici Crnogorske i Svetozara Radica (gleda na nju). Tek poneki biciklista se odluci za spust niz Svetozara Radica. Realno, treba da preseces Crnogorsku, semafor na Karadjordjevoj i Travnickoj. Imajte u vidu i da nisu svi biciklisti toliko "hrabri" u saobracaju.
 
Ne znam da li vam je poznato, ali iznajmljivanje bicikla po belom svetu nije unosan posao. U ogromnom su gubitku i na kasicicu prezivljavaju. Ne znam ko ce to dotirati. Mozda jos ova sezona, a posle adio.
Ne da bi Beogradu ovo rentiranje trebao da bude primer, jer nama je grad ipak brezuljkast i tesko bi bilo naterati narod da iz prakticnih razloga motaju pedalama uzbrdo, ali i da ne pomislite kako ce ovi ostali jos za dugo uzivati na ovom zdravom i zabavnom sredstvu.
Gledajuci Bixi sistem oko mene, nikada mi nije bilo jasno da li ima smisla da se sa toliko muke i kamionima svakodnevno prevoze bicikla sa jedne stanice na drugu, a u medjuvremenu bicikla se raspadaju i treba im neprestani remont... to je ogroman posao.

http://www.forbes.com/sites/michelinema ... ankruptcy/
http://www.macleans.ca/economy/business ... o-trouble/
 
Skoplje opstina centar daje 50 e zakupovinu bicikla

http://frontal.rs/index.php?option=btg_ ... vost=43537

Скопље: Општина Центар даје 50 евра свакоме ко хоће да купи и вози бицикл
Скопска градска општина Центар одлучила је да субвенционише са по 50 евра сваког грађанина са њеног подручја који одлучи да купи нови бицикл, с циљем растерећења саобраћаја у централној градској зони, смањења концетрације издувних гасова и доприноса заштити животне средине.
 
Staklena_Wool_nica":1c60hu6l je napisao(la):
Ne znam da li vam je poznato, ali iznajmljivanje bicikla po belom svetu nije unosan posao. U ogromnom su gubitku i na kasicicu prezivljavaju. Ne znam ko ce to dotirati. Mozda jos ova sezona, a posle adio.
Ne da bi Beogradu ovo rentiranje trebao da bude primer, jer nama je grad ipak brezuljkast i tesko bi bilo naterati narod da iz prakticnih razloga motaju pedalama uzbrdo, ali i da ne pomislite kako ce ovi ostali jos za dugo uzivati na ovom zdravom i zabavnom sredstvu.
Gledajuci Bixi sistem oko mene, nikada mi nije bilo jasno da li ima smisla da se sa toliko muke i kamionima svakodnevno prevoze bicikla sa jedne stanice na drugu, a u medjuvremenu bicikla se raspadaju i treba im neprestani remont... to je ogroman posao.

http://www.forbes.com/sites/michelinema ... ankruptcy/
http://www.macleans.ca/economy/business ... o-trouble/

Prica o smanjenju guzve u prevosu u starom delu Bg nema smisla, ustvari kori[cenje bicikla stvara kolaps, verovatno je svako imao priliku da vidi koji kolaps moze da stvori jedan biciklista voznom zutom trakom po brankovom mostu, kneza milosa ili terazijskim tunelom.

evo jedna vest iz NS, malo bajata ali dovoljna da se shvati sustina naseg problema.
У оквиру ИПА прекограничног програма Србија – Мађарска, одобрена су средства за пројекат "Ride across Europe" - Изградња бициклистичких стаза у циљу бољег физичког повезивања у оквиру мађарско–српске прекограничне сарадње. Носилац пројекта је ЈКП ПУТ Нови Сад, а партнери у пројекту су Општина Морахалом, Мађарска, и ЈП Завод за изградњу Града Нови Сад. Пројекат обухвата активности на развоју инфраструктурних објеката бициклистичких стаза. На територији Града Новог Сада, носилац пројекта је ЈКП „ПУТ“ са активностима израде главног пројекта бициклистичке стазе од Новог Сада до Бегеча; израде студије оправданости за бициклистичку стазу Нови Сад – Беочин и развој (израда) катастра бициклистичких стаза на територији Града Новог Сада. Активности ЈП „ЗИГ“, као партнера у пројекту, се односе на радове на изградњи бициклистичке стазе на делу Темеринског пута до аутопута Е-75, а активности партнера из Мађарске, општине Морахалом, на радове на изградњи бициклистичке стазе између места Морахалом и Реске. Укупна вредност пројекта износи 1.307.458,40 евра, од чега вредност пројекта који се односи на ЈКП ПУТ износи 361.777 евра, односно вредност пројекта који се односи на ЈП ЗИГ износи 258.360 евра.
http://www.novisad.rs/izgrad-bitsiklist ... rekogran-0

kakav bre katastar staza, takve stvari odrade entuzijasti i mogu se naci na google. Naravno u madjarskoj grade staze, video sam ovu izgradjenu.

Cuni mi se i da je i za BG bila neka glupava studija o odrzivom prevozu.
dakle ne trebaju nam studije, popularizacije biciklizma, TREBAJU NAM BICIKLISTICKE STAZE
 
Aко некога натера нека мука па буде морао да вози Булеваром препоручујем да набави ретровизор за бајс иначе ће се вожња претворити у унезверено гледање напред-назад и процени да ли је већа опасност од возила ако се помери од ивичњака или од шахтова ако се приближи ивичњаку.

Наравно ово не важи само за Булевар.
 
Jедина конкретна "победа" бициклиста је што су постали видљиви од стране железнице, чак на сајту постоји ставка везана за превоз бицикла. Додуше мало је релација које су покривене али бар превоз бицикла више није у сивој зони договора са кондуктером.
http://www.zeleznicesrbije.com/active/s ... 88208.html

Требало би актуелизовати ово питање и код БГвоза, али рационално имајући у виду да тренутно не постоје услови за превоз бициклиста у шпицу. Ван шпица може опуштено и са овим возовима.


Услови постоје за обезбеђивање пакринга за бицикла на ж. станицама.
 
U subotu masovna promocija urbanog biciklizma u Beogradu

Tanjug | 11. 06. 2014. - 13:09h | Foto: AP | Komentara: 0
U subotu, 14. juna, u Beogradu će biti održan biciklistički festival “Beograd Velograd”, čiji je cilj da promoviše urbani biciklizam, odnosno vožnju biciklom kao način prevoza u srpskoj prestonici.

Okupljanje će početi u 16 sati na Trgu republike, a biciklisti će odatle ići Makedonskom, Svetogorskom, Takovskom, pa će se spustiti Ulicom Kneza Miloša, a iz Savske pored železničke stanice ići će Karađorđevom i vožnju završiti u Savamali, najavili su organizatori na konferenciji za medije.

Ambasador Kraljevine Holandije Laurent Luis Stokvis rekao je da je cilj festivala da se promoviše biciklizam ne samo kao sport, već kao prevozno sredstvo za kretanje kroz grad.
“
Beograd ima dosta problema sa parkiranjem, a kao i svaki grad koji raste imaće ih još više. Bicikl je zato dobro prevozno sredstvo, jer je sa njim kretanje brže, pogotovo ako se krećete u manjem krugu”, rekao je ambašador.

On je naveo da je Holandija sa 19 miliona bicikala na 17 miliona stanovnika jedan od svetskih lidera u urbanom biciklizmu, sa “korisnim praksama i znanjima, koja bi mogla da pomognu u razvoju urbanog biciklizma u Srbiji”.

Osnivač “Beograd Velograd” festival Ralf van der Zijden kazao je da očekuje najmanje 500 biciklista, jer ih je, kako je dodao, toliko bilo i prošle godine.
“
Imamo i 500 narandžastih majica koje ćemo dodeliti onima koji prvi dodju na start trke”, rekao je Zijden i pozvao sve koji dodju da obuku narandžastu majcu, a da će oni koji budu bili najviše naradžasti na lutriji imati šansu da osvoje bicikl.

Pošto i sam vozi bicikl po Beogradu, on kaže da vožnja nekad može da bude i frustrirajuća, te da je nekad puna izazova, ali da je često vrlo zabavna.
“
Najveći mi je do sada izazov bila vožnja bicikla po Beogradu. To je ne samo frustrirajuće već i uzbudljivo”, kazao je Zijden i dodao da uvek uspe da nađe “sigurnu rutu”.

Ovo je drugi po redu “Beograd Velograd” festival, a nakon trke u Savamali biće organizovanje brojne zabavne, edukativne aktivnosti poput biciklističke modne revije, takmičenja u akrobacijama sa biciklom, biciklističkog polo meča….

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/472646 ... u-Beogradu
 
To je sa konkursa u sklopu miksera trebali su pobjednicki radovi biti izvedeni
 
Biciklisti, šaljite inicijative institucijama ili kome god već (recimo članu ovog foruma i GGA Foliću) da se ubace biciklističke staze u BG/H2O. Posle nema kukanja, pošto se priča da Arapi ne vole biciklističke šorceve i slične uske stvari koje čine život lepšim makar na tren :) .
 
Trenutno je (od juce) zbog radova u prekidu "staza" na nizvodnoj strani Brankovog mosta, od stepenista na NBGD strani do silaska na NBGD strani. I, ne, to ne popravljaju onu rupu sto stoji vec godinu ili koliko, vec je zatvorena i druga strana sada.
Za sada se jos uvek moze provuci, ali stoji znak zabrane i za pesake i za bicikliste.
 
http://www.beogradput.rs/rad/30.07.2014.htm?iframe=true

РАСПОРЕД РАДОВА ЕКИПА ГРАЂЕВИНСКЕ ОПЕРАТИВЕ
30.07.2014.
...
РЕДОВНО ОДРЖАВАЊЕ
...
НОВИ БЕОГРАД
Бранков мост - компресор
Тошин бунар - уливно изливне рампе са аутопута - фреза
Гандијева - асфалт
Мост у продужетку Бранкове улице –уклањање оштећеног асфалта са пешачке стазе моста
...
 
Savski nasip, kraj bloka 45 (okretnica tramvaja), početak staze na nasipu u smeru ka Ostružnici.
Nasipom krstare kiperi i vlasnivi nelegalnih sojenica.
 
Da se nadovezem na reljinu konstataciju, asfalt na nasipu je toliko unisten (nagnut na jednu stranu i izrovaren vecim delom u poslednjih 10 godina) da izbegavam voznju na tom pravcu (zivim u bloku 44). Takodje voze kao nenormalni. Posebna je prica sta su napravili od sume i nasipa izgradnjom nelegalnih kuca. A nekad je bila milina voziti/setati se tuda.
 
Vrh