Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

супер фотке @реља
него, мени овако са фотографија стаза делује мало тесно, како то изгледа у пракси?

када смо већ код бицикла, где могу да се изнајме бајкови на дневној бази, колко то отприлике кошта и које су препоручљиве бајк руте по граду? (туристички, за цуру и мене крајем месеца)
 
Steva":rkz26s2v je napisao(la):
супер фотке @реља
него, мени овако са фотографија стаза делује мало тесно, како то изгледа у пракси?

Čini mi se da široka kao i ova na Savskom keju, nezgodno je što se u smeru ka Kuli Nebojši vozi uz samu ogradu. "Nezgodno" - uslovno rečeno, jer ovo je veliko poboljšanje, ne može da se poredi sa onim kako je ranije bilo.

Steva":rkz26s2v je napisao(la):
када смо већ код бицикла, где могу да се изнајме бајкови на дневној бази, колко то отприлике кошта и које су препоручљиве бајк руте по граду? (туристички, за цуру и мене крајем месеца)

Ima na više mesta u gradu, i to uglavnom pored staza koje su uz reku.
Ima na Ušću (kod kružnog toka), kod 25. maja, na stazi uz Savu kod onog groblja brofova, na Adi, kod bloka 70...
Nisam obraćao pažnju na cene, pogledaću.
Jedine interesantne staze su uz Savu i Dunav, kaoi Ada. Novi Beograd i nije nešto interesantan...

Valjda će krajem meseca biti lepo vreme.
 
Super :kk: Jel sad moze da se ide nesmetano od ade do kraja staze na 25. maju? Jel se zna da li i kad je planiran produzetak ka adi huji?
 
@Steva - bicikl na dan, 500 din, kusur gore-dole.

@11030 - pa i do sada je staza išla "u kontinuitetu", uslovno rečeno "prepeka" su bili automobili ispred Beton hale, a ovo je bilo obično usko grlo.

Do Ade Huje ima puno prepreka, pre svega Brodogradilište kao fizička prepreka i pravni spor sa Mr. Burns-om oko vlasništa nad zemljište...
 
Ima da se iznajmi bajs na adi povoljno, neograniceno 250 din, svejedno da li ces sat vremena ili celi dan (na makiskoj strani je to mesto za iznajmljivanje, nekih 10-15 min peske kad se krene od pocetka, uocljivo je vidi se reklama)
 
Ovo je više nego drastična razlika. Kod bloka 70 mi je čovek rekao za cifru od 500, što je bezobrazno mnogo.
 
@relja:
znam da je isla u kontinuitetu nego sam pitala zbog izgradnje mosta na adi, da li je prohodna jer idem na rolerima, ne na bajsu pa nemam bas opciju preko peska i sljunka da prelazim :)

Steta za vezu sa adom hujom, staza se na 25.maju zavrsava ko u crtacu, jednostavno nema vise :notok:
 
^hvala na informaciji, moracu da odem da je ''overim'' :cool:
 
Staza je super ali mogla je biti malo sira jer za to je bilo prostora .Mislim da jedino nesto treba uradit povodom tenkretista na motorima kji divljaju po stazi,I prosirenje tekniskog kompleksa je suzilo stazu a nije moralo .Setaliste ima veliki potencijal moze da se sredi da bude cakum pakum :gobb:
 
direktor":2e5prz2n je napisao(la):
Staza je super ali mogla je biti malo sira jer za to je bilo prostora .Mislim da jedino nesto treba uradit povodom tenkretista na motorima kji divljaju po stazi,I prosirenje tekniskog kompleksa je suzilo stazu a nije moralo .Setaliste ima veliki potencijal moze da se sredi da bude cakum pakum :gobb:

Mogu ti reći, na Novom Beogradu policija krstari šetalištima pored reka sa dva skutera.
Skutere su dobili kao donaciju Opštine Novi Beograd, ali ih u početku nigde nije bilo.
Onda su izgleda shvatili da im je ovo dobar izvor prihoda i sada ih stalno ima.
Isti recept bi se mogao primeniti i na druga mesta u gradu.
 
A kog đavola su stavljali ogradu tik uz stazu? Pa sada onaj rubni deo staze uopšte ne može da se koristi jer bi volanom kačili ogradu. Ogradu je trebalo pomeriti malo i udaljiti od staze koja je malo uža nego inače, ali verovatno postoje železnički propisi o min. razmaku između šina i ograde.
I još nešto, pala mi na pamet ideja o biciklističkom autoputu, mislim da bar na jednom segmentu staze, onom najopterećenijem, imamo po dve trake u jednom, dve u drugom pravcu, a u sredini ograda i trava. :cool: To bi moglo da se uradi npr. u delu staze od novog mosta do Ade jer će se tu spajati biciklisti koji silaze sa mosta i oni koji dolaze od sajma i obrnuto. Dalje, mogao bi da se negde uradi i biciklistički tunel, a o neophodnosti prave bici staze npr. do Avale da i ne govorim...
 
Jasno je da će ovde prilikom mimoilaženja 2 bicikla jedan od njih morati da pređe na trotoar, staza stvarno deluje preusko... Šteta što tik do ograde nije postavljen trotoar, a biciklistička staza na poziciju sadašnjeg trotoara, tad ne bi bilo opasnosti od zakačinjanja te ograde biciklom.
slika0807.jpg

Bez obzira na to, lepo je videti da se nastavlja sa uređivanjem staza po gradu :kk:
 
Kao najveći kritičar biciklističkih staza :D na forumu, moram da branm ovo rešenje - bolje ne može.
Uostalom, železnički vagoni izlaze iz gabarita širine koloseka.

Pitanje je i koliko je i ovo po železničkim propisima.
 
Nema veze - neka ostane mesta za slučaj da se neka bu**** nađe na pruzi kada naiđe voz, na ga voz ne protera kroz rešetku kao kroz rende.
 
relja":g6kbgvpa je napisao(la):
Mogu ti reći, na Novom Beogradu policija krstari šetalištima pored reka sa dva skutera.
Skutere su dobili kao donaciju Opštine Novi Beograd, ali ih u početku nigde nije bilo.
Onda su izgleda shvatili da im je ovo dobar izvor prihoda i sada ih stalno ima.
Isti recept bi se mogao primeniti i na druga mesta u gradu.

Bilo ih je od pocetka, od kako su dobili te skutere ja ih vidjam na Savi :) Prosle godine su mi opasno isli na nerve sa tim zujanjem tamo-ovamo :lol:
 
Za 20 dana prebrojano više od 16.000 biciklista u gradu

Beoinfo | 20. 09. 2011. - 16:46h | Komentara: 0

Za poslednjih 20 dana, jedini brojač bicikala na Balkanu postavljen na beogradskom pristaništu, zabeležio je više od 16.000 biciklista koji su se provozali prestonicom. Ovo je razlog više da unapređujemo i gradimo infrastrukturu u gradu za ovaj sport, izjavio je Novica Mićević iz Sekretarijata za saobraćaj.

177267_brojac-za-bicikle_ig.jpg


Jedini brojač bicikala na Balkanu nalati se na beogradskom pristaništu


– Velika cifra trebalo bi da znači da u Beogradu ima dosta biciklista i da treba razvijati infrastrukturu za njih. Biciklizam je održivi saobraćaj, smanjuje zagađenje, gužve u saobraćaju i to je dobra stvar koja se u Evropi stimuliše. Sekretarijat za saobraćaj poslednjih godina čini napore za poboljšanje biciklističkog saobraćaja – rekao je Mićević novinarima prilikom promocije brojača.

Nebojša Matijašević iz Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju GTZ, koja je donirala brojač za bicikle, kazao je da je postavljanje brojača deo projekta koji podrazumeva podršku razvoju turizma na Dunavu, posebno razvoju biciklističkog turizma.

– Ova vrsta turizma se u Evropi razvija velikom brzinom. Tako na primer 2,5 miliona Nemaca godišnje ide biciklom na odmor, a 200.000 biciklističkih turista prolazi dunavskom rutom. Ovaj brojač je postavljen da bi se biciklistički turizam razvijao u Beogradu, kao i zato da bismo znali koliko ljudi koristi bicikl u ovom gradu. U zadnjih šest godina cela dunavska ruta je signalizirana u dužini od 1.000 kilometara kroz Srbiju, a poslednja deonica je urađena pre godinu dana u Beogradu. Nekoliko hiljada ljudi koristi ovu rutu kroz Beograd, tako da je potrebno poboljšati ulazne i izlazne delove grada, kako bi ova deonica bila što atraktivnija – istakao je Matijašević.

Valter Hirmke je biciklista iz Nemačke i putuje preko Mohača do Loma u Bugarskoj, što mu je, kako kaže, cilj za ovu godinu.

On kaže da je za ulazak u grad koristio voz zbog saobraćajnih gužvi, i da će, takođe, prilikom izlaska iz grada, koristiti taj prevoz. Kako je dodao, utisci su bolji nego što je očekivao, a ljude u Srbiji opisuje kao veoma srdačne i prijatne.
 
sallae":3fk2qanc je napisao(la):
.........
Za poslednjih 20 dana, jedini brojač bicikala na Balkanu postavljen na beogradskom pristaništu, zabeležio je više od 16.000 biciklista koji su se provozali prestonicom. Ovo je razlog više da unapređujemo i gradimo infrastrukturu u gradu za ovaj sport, izjavio je Novica Mićević iz Sekretarijata za saobraćaj.
.............
Jedini brojač bicikala na Balkanu nalati se na beogradskom pristaništu


– Velika cifra trebalo bi da znači da u Beogradu ima dosta biciklista i da treba razvijati infrastrukturu za njih. Biciklizam je održivi saobraćaj, smanjuje zagađenje, gužve u saobraćaju i to je dobra stvar koja se u Evropi stimuliše. Sekretarijat za saobraćaj poslednjih godina čini napore za poboljšanje biciklističkog saobraćaja – rekao je Mićević novinarima prilikom promocije brojača.


Staza duž pristaništa nema veze sa saobraćajem, ona može da služi samo za rekreaciju.
Dobra PR prilika da se malo nalupeta bez nekog smisla.

Među tih 16.000 sam i ja prošao bar 6 puta u tih 20 dana :D
 
Moze li pojsanjenje za nas nebicikliste kako broje te bicikliste,da li je u pitanju senzor,cikica sa blokcetom koji lupa recke ili nesto trece?
 
Nisam ni znao da postoji taj brojac,cool, al eto jos samo da sklone pse da nas ne jure dok prolazimo pored Save :rolleyes:
 
relja":ub7k0in5 je napisao(la):
Među tih 16.000 sam i ja prošao bar 6 puta u tih 20 dana :D

Onda ti hvala sto si doprineo da cifra bude toliko velika :) Ako taj podatak od broju biciklista bude uticao na nadležne da se ubuduće još više ulaže u biciklističke staze po gradu, potpuno mi je nebitno da li je ta cifra realna ili ne ;)
 
vucko":2ou8mrdj je napisao(la):
Moze li pojsanjenje za nas nebicikliste kako broje te bicikliste,da li je u pitanju senzor,cikica sa blokcetom koji lupa recke ili nesto trece?

Hmmm, kolika sam plavuša ja taj brojač nisam ni konstatovala. Tj primetila sam tablu, ali mi na pamet nije palo da je to to :| Mada, baš u tom delu i ne vozim direktno do ograde - reke tj. uglavnom nisam na biciklističkoj stazi...

Mislim da je u pitanju senzor koji broji prolaz biciklista u jednom smeru.
Ovde može da se vidi kako brojač izgleda u Kopenhagenu http://infosthetics.com/archives/2009/06/copenhagen_bicycle_counter.html

There is a 'sensor line' in the asphalt on the bike lane a few metres in front of the counter which registers the cyclists, probably via a motion sensor.

Bilo bi lepo uslikati kako to izgleda na ovom našem, jedistvenom balkanskom primerku :)

Nije mi samo jasno kako brojač "razlikuje" običnog pešaka od bicikliste (ili motocikliste...) tj kako je "naštelovan" na to. Ali, kako god, što reče Felix, ako će zbog ovoga da srede staze super :kk:
 
@nova
Уколико функционише као остали бројачи које знам, онда мери на основу проводљивости тела које преко њега пролази, тако да не мери пешаке јер они нису направљени од метала, за разлику од бицикала.
 
jovanovm":107xzd3r je napisao(la):
... они нису направљени од метала, за разлику од бицикала.

Hvala za rimu, I'm blond, that’s my excuse ;)

Znači u šetnju sa robokapom za bolje staze :D
 
Vrh