Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Vrlo detaljna i realna naša priča :(
@nenad78
+1 :)
 
nenad78":1qj6odu6 je napisao(la):
Proces pribavljanja svih saglasnosti za kopanje rova za optički kabl traje (u zemlji Srbiji) od oko šest meseci (ako ste ministar prostornog planiranja i vlasnik firme za polaganje, eksploataciju & održavanje ovakve firme) pa sve negde do dve godine ukoliko idete legalnim putem i pribavljate saglasnosti svih subjekata koji su dužni ili da vam izdaju saglasnost ili da vam izdaju uslove koje morate ispuniti da bi vam izdali saglasnost na trasu kojom želite da položite kabl.
Ne možete ići suviše blizu ivičnjaku - GSP & Sekretarijat za saobraćaj ne dozvoljavaju ugrožavanje autobuskih stajališta.
Ne možete ići ispod travnate površine - Srbijagas & Telekom su već zauzeli taj pojas, a Zelenilo će vas nataći na neomašćen kolac prilikom podnošenja zahteva za saglasnost.
Ne možete se povući u zeleni pojas (ka zgradama) - ne dozvoljavaju Zelenilo, BVK i EDB koji već ima svoju kablovsku/vodovodnu/kanalizacionu kanalizaciju u tom pojasu.
Niko od navedenih prethodnih ne dozvoljava da se provučete njihovom trasom zato što oni imaju već isplanirano neko proširenje mreže (ili već nešto drugo, a mito & korupcija nisu opcija). Takođe, izbegavate što je više moguće ukrštanja sa drugim kanalizacijama.
Angažujete geometra koji sa katastrom (koji štrajkuje & radi smanjenim kapacitetom) proverava plan podzemnih instalacija i pronalazi jedinu moguću trasu.
Kreću radovi, a mašina koju ste angažovali seče optiku drugog vlasnika koji ju je postavio na divlje (i ta trasa nigde nije ucrtana u planovima). Radovi se otežu zato što mašina ne sme da krene punim tempom rada nego se ide metodom "pipanja u mraku".
Posle dve godine od planiranja deonice, menadžment vas pita zašto posao nije gotov i šta (ili ko) sprečava da se posao završi. Posledice zašto posao nije gotov se osećaju sa svih strana, a vi crvenite.
Kada je konačno kabl postavljen, dolazi deo koji se u sprskom jeziku zove "još neko kopa" i taj neko seče vaš i kablove drugih operatera. Katastar nije ubacio novu trasu u "zbirku podzemnih instalacija"! Kreće novo raskopavanje trotoara (ili čega već drugog) da bi se otklonio kvar.
Optička deonica se pušta u rad (posle, recimo 30ak meseci). Sreća ne traje dugo. Romviljani (ili drugi sakupljači sekundarnih sirovina) upadaju u neobezbeđeni šaht i u potrazi za bakrom kasape optiku koju koristite vi, a i optiku drugih korisnika. Posle nekoliko dana saniranja kvara (i traženja parking mesta za kombi ekipe koja otklanja kvarove, pošte, jelte, svi živi operateri su iskasapljeni i svi žele da kvar otklone u što kraćem roku) vi prelazite na bežično rešenje i psujete na sav glas zašto to niste uradili još prvog dana (u tom trenutku ne pitate za cenu koju plaćate za sve ono što vam je potrebno da ponovo uspostavite servis koji donosi prihode - ne pitajte šta se događa kada vam preseku bežičnu deonicu, a verujte mi i to se dešava kada počne da niče nova zgrada koja poprilično štrči u vis :) ).

A sad malo teorija:
Van gradova optika se postavlja na oko 1m dubine. U gradovima ide plitko, nekad i na samo 20ak cm ispod asfalta (ili behatona). Biciklistička staza je idealno rešenje zato što se teški saobraćaj ne kreće po njoj i minimalne su mogućnosti za oštećivanje kabla.Optički kabl se "uduvava" u plastično crevo. Kroz jedno srevo mogu da prođu tri ili maksimalno četiri optička kabla (zavisno od debljine, odnosno broja optičkih vlakana u kablu).

Više detalja (ako nekog interesuje):
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_optic
http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_cable
http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_jetting

Muppet Show :bash:
+

Samo, ovde nisu kopali biciklističku stazu, već, uslovno nazvano "pešački deo".
Ne bih imao ništa protiv da raskopaju crvenu stazu zbog postavljanja optike, da makar ima neke vajde od nje - to kažem kao neko ko tuda vozi bicikl na putu ka Jugi, Ušću i dalje, kad god imam vremena.
 
nenad78":2gfnh8c6 je napisao(la):
Biciklistička staza je idealno rešenje zato što se teški saobraćaj ne kreće po njoj i minimalne su mogućnosti za oštećivanje kabla.

Fantastican argument za pravljenje biciklistickih staza po celom gradu: potrebne su nam kao zastita za opticki kabl koji nam je neophodan da bi postali drustvo 21. veka. Biciklom u 21. vek :)


ps. jel potrebna dozvola ratnog vazduhoplovstva za postavljanje wi-fi mreze? :D
 
Za mene je cela ova priča oko raskopavanja ulice za optički kabal, pravljenje bici staza i trotoara pored njih dokaz kako na bitnim položajima u ovoj zemlji rade ljudi koji su došli preko veze i koji nemaju nimalo iskustva (a najmanje mozga imaju).

Normalan (učen) mozak bi predvideo šta sve može da se desi i shvatio boi da je jeftinije da se se postavi malo više instalacija, nego da se ponovo raskopava.

Takav isti čovek bi shvatio da je lakše kopirati neke stvari iz zemalja koje imaju razvijenu bici tradiciju i ne bi izmišljao one žute prepreke pri svakoj raskrsnici na stazi.

Znao bi koliko znači dobra nivelacija između staze i trotara/ulice...
 
Kada se pređe Kovinski most a u samom Kovinu mogu se videti ovakave figure








Duž Beogradskih biciklističkih staza ima dosta zelenila i ovakve figure bi morale biti
postavljene iz više razloga a samo jedan od mnogih je i :

Pasivno na vrlo dobar i očigledan vidno obeležen način potseca sve učesnike u saobracaju
na postojanje same biciklističke staze i biciklista na njoj

Ne iziskuje ni velika ni posebna sredstva za postavljanje istih.
Jedini i naj veci zahtev je dobra volja nadležnih
 
Pojam ružnoće - lepote je relativna stvar - stvar ličnog ukusa , obrazovanja, kulture, trenda i itd . . . . .

a šta ćemo ?
Za početak pohvali ču (jako siromašnu) gradsku vlast Kovina :) :kk:
 
Није ово ружно, већ се изгледа зеленило није примило.
Осим тога, сасвим је примерено и локацији, и насељу.
 
U Beogradskom gradskom zelenilu ima stručnjaka koj mogu to da realizuju i to dosta kvalitetnije i estestki lepše
a vec dokazano postojećom zahtevnijom konstrukcijm ,,Žirafe,, na kružnoj raskrsnici Topčiderske zvezde,
koja je sasvim OK (konstrukcija je jedno a ozelenjavanje drugo)

Ovakve zelene velike biciklističke figure duž biciklističke staze
bi za male pare imale višestruku korist i efikasnost :)

Pasivno na vrlo dobar i očigledan vidno obeležen način potseca sve učesnike u saobracaju
na postojanje same biciklističke staze i biciklista na njoj

Plus popularizacija dvotočkaša kojoj svi težimo. :)
Zamislite samo par figura na na različitim mestima NBG biciklističkih staza naročito uz frekvetne saobracajnice kuda
prolaze autobusi i automobili, kakav bi bio njihov uticaj i korist . . . .
 
Ljudi za šta služe one šipke na svakom prelazu? Juče sam zbog njih, i gomile ivičnjaka imao slabiju prosečnu brzinu nego prošli put kada sam vozio po keju.
 
Pa, recmo da sipke sluze da se, u slucaju prolaska automobila i drugih vozila u trenutku dolaska na raskrsnicu, biciklista po zaustavljanju drzi za iste, da ne mora da silazi sa bajka. :lol: Plus, primoravaju te da usporis, te samim tim ucestvujes u bezbednijem saobracaju. :p

(nemam pojma, jedino sam to uspeo logicki da zakljucim)
 
ovo poslednje i ja isto mislim. mada sam uhvatio sebe par puta da se više koncentrišem da ne udarim u te gadosti nego da me ne udari automobil
 
I ja sam se to pitala, i laički zaključila isto što i Felipe.... sve dok jednom nisam naletela na par, momak i devojka, oboje na bajsevima, naslonjeni na šipku, ljube se...
Pomislih da ako je zbog nečega dobro što te šipke postoje, onda mora da je zbog tih slatkih predaha ;)
 
Mislim da je stvar sa tim šipkama u tome što je neko od projektanata naših biciklističkih staza loše iskopirao tj. loše razumeo svrhu tih šipki, videviši ih po gradovima zapadne/severne Evrope.

Stvar je u sledećem:
- te polukružne šipke kojima su nam iskomplikovali život po raskrsnicama služe po svetu pre svega za parkiranje/zaključavanje bicikla, i postavljaju se u nizovima ali ne na raskrsnicama kao u Bg-u
196AW.jpg
image004.gif
cycle_parking-sheffield_stand.jpg


- za naslanjanje biciklista na raskrsnicama služe šipke drugačijeg oblika, očigledno mnogo logičnije dizajnirane, poput ovih:
4769035634_6ca2a2d7f8.jpg

ili ako se ide na tu polukružnu šipku, onda se postavlja samo JEDNA, kako se ne bi stvorili uski, opasni prolazi između 2 šipke, kao što je to na žalost slučaj sada u Bg-u.
ludlam-miami002.jpg
 
Felix55":3f8u936a je napisao(la):
ili ako se ide na tu polukružnu šipku, onda se postavlja samo JEDNA, kako se ne bi stvorili uski, opasni prolazi između 2 šipke, kao što je to na žalost slučaj sada u Bg-u.

Da, to sam i ja primetio. Gde je logika da staviš tri šipke za odmaranje.

Onom koji prilazi raskrsnici dovoljna je, ako baš hoće da se drži za nešto, krajnja desna šipka.

Ako je razlog i usporavanje neka bude i da je srednja šipka neophodna, a tu srednju i levoruki bi mogli lakše da koriste(glupa i nategnuta logika, ali ajde, nek prođe).

Ono što nema ni grama logike je krajnja leva šipka, jer za nju nema potrebe bilo ko da se drži(jer je to traka iz suprotnog smera). Takodje, faktoru usporavanja tu takođe nema mesta, jer je valjda logičnije da se što pre skloniš sa ulice, a ne da dok si na ulici, koncetrišeš na nišanenje prolaza između dve šipke.
 
Ne radi se o drzanju vec usporavanju,sigurno ste videli decurliju koja iz sve brzine bajsom prelaze ulicu.
 
Та дечурлија ће сада само заобилазити ове боксове за жигосање волова.
 
Redovno zaobilazim ove šipketine i pelazim preko ulice na nelu ivičnjaka koji je oboren zbog dečijih i invalidskih kolica.
Još jedna od stvari koju smislio neko ko kao da nikada nije seo na bicikl.
 
relja":3j9dnevh je napisao(la):
Redovno zaobilazim ove šipketine i pelazim preko ulice na nelu ivičnjaka koji je oboren zbog dečijih i invalidskih kolica.
Još jedna od stvari koju smislio neko ko kao da nikada nije seo na bicikl.

Gomila raskrsnica nema čak ni taj oboreni deo.
Imam ja još jedno pitanje zašto biciklistički lift mora da ima pratioca? Juče se desilo da čova nije bio tu i lift nije radio, nije bilo vreme pauze. Inače, jednom sam došao nije bilo nikog ja sam pozvao lift, on je došao ja sam kliknuo da ide dole, on se spustio vrata su se otvorila i ja sam izašao, ne znam zašto bi neko drugi morao to da radi.
 
Da nema tog čoveka u liftu, davno bi huligani, grafiteri i divljaci svih sorti ostavili svoj trag u njemu... Pogledaj na šta liče mnogi liftovi po stambenim zgradama na Novom Bg-u, čak i oni koji imaju kameru, i interfon na ulazu u zgradu...
 
Kokos":2t1eanxm je napisao(la):
relja":2t1eanxm je napisao(la):
Redovno zaobilazim ove šipketine i pelazim preko ulice na nelu ivičnjaka koji je oboren zbog dečijih i invalidskih kolica.
Još jedna od stvari koju smislio neko ko kao da nikada nije seo na bicikl.


Imam ja još jedno pitanje zašto biciklistički lift mora da ima pratioca? Juče se desilo da čova nije bio tu i lift nije radio, nije bilo vreme pauze. Inače, jednom sam došao nije bilo nikog ja sam pozvao lift, on je došao ja sam kliknuo da ide dole, on se spustio vrata su se otvorila i ja sam izašao, ne znam zašto bi neko drugi morao to da radi.

Pre jedno 5 i više godina kad je lift počinjao sa upotrebom bilo je dozvoljeno korišćenje lifta bez pratioca. Lift je radio bukvalno 2-3 nedelje i posle pauzirao neko vreme, ako se ne varam. Vandali su ga raskantali (više puta), ne znam tačno šta, ali mogu da pitam. Na kraju je grad odlučio da to sve sredi i plaća treće lice (firmu) koje će da održava lift i da plaća pratioca jer bez toga bi se ponovo dešavalo ovo što Felix55 priča.
 
OK, to je u redu. Znam da kad su ga napravili malo malo pa nije radio.
 
Vrh