Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Još prvih meseci kada je postajalo jasno da će elektro trotineti doživeti bum (behu novinski članci, reklame, diskusije, videi...) MUP i K/Carina je trebalo da uvedu odredbu da ništa što ima preko XY W i može da razvije preko 20 ili 30 km/h ne može da se uveze. I time ako ne bi trajno rešili problem, makar bi kupili vreme dok ne izmene zakon i dok ne naprave dugotrajne i šire mere i rešenja za ovaj problem.

Srbija, koliko znam, nema svoje proizvođače elektromotora koji se stavljaju u bicikle ili trotinete. Sve to mora da dođe iz uvoza i da prođe neke kontrole i odobrenja. Sve to država propušta i vidi. Da su na vreme reagovali privremenim rešenjem da ne može da uđe to i to, danas bi imali i trajno rešenje. A veći deo problema, nesuglasica, nesreća i sporova bi bili izbegnuti. Ili bolje rešeni, natenane i sistematski.
Nije tako jednostavno kao sto kazes. Trotinetima je elektrosnki ogranicena brzina, jednim klikom se skida ta blokada.

Slicno je i sa benziskim skuterima, uz minimalne prepravke se sa maximalnih 45km/h digne na 70km/h+
 
Sve je opasno
Prosecan vozač sa biciklom ili trotinetom ima težinu oko 60+ kg brzina do 30 km/h
Udarac je kao maljem oko 150 do 180 kg.plus pad na ulicu uglavnom posledica lomovi jedne ili više kosti.
Sve je opasno i opasna je i saksija kad padne sa prozora zgrade
pa ipak ne treba nikakav ispit i dozvola za saksisko cvece vlasnicima stanova u zgradi.
 
Sve je opasno
Prosecan vozač sa biciklom ili trotinetom ima težinu oko 60+ kg brzina do 30 km/h
Udarac je kao maljem oko 150 do 180 kg.plus pad na ulicu uglavnom posledica lomovi jedne ili više kosti.
Sve je opasno i opasna je i saksija kad padne sa prozora zgrade
pa ipak ne treba nikakav ispit i dozvola za saksisko cvece vlasnicima stanova u zgradi.

To nije isto i ne bih se bavio sitničarenjima. Zna šta je ozbiljna priča, a šta su gluposti.
 
Хибридни бицикл има блокаду на 25 км/х и чим се пређе та брзина мотор се гаси а иначе кретање није могуће само на електро мотор него ради искључиво као помоћ окретању педала. Просечна брзина је већа од обичног бицикла на истој мешовитој деоници али максимална је заправо мања од било ког обичног бицикла. Има само 12 брзина и 23-25кг тежину и нешто шире/безбедније гуме. Дакле, свеукупно у питању је безбеднија макина од обичног бицикла и по возача и по друге учеснике у саобраћају. То су вам фабрички електро бицикли и они су у целој причи најмање спорни али и најскупљи

Волт/глово буџевине су обични бицикли конвертовани у нешто што су суштински мопеди и за пакет од 500 евра добија се брзина од 70-80 на сат па и више. Имајући у виду чврстину рама, гуме и кочнице то је нешто што не би смело да се налази у саобраћају.

Тротинети су по мом мишљењу најнебезбеднији а возе их и деца, маторци, шлогирани програмери без координације, девојке, родитељи често ставе и децу испред... А возе се на такав начин да је потребан исти или чак већи "скил" него за мотор док су управљивост и прозор за грешку минимални због малог пречника точкова и високог тежишта (људско тело у стојећем положају са све контраротираним ставом - ноге бочно, рамена право). Дакле рецепт за катастрофу. Уз све то тротинети имају највећи опсег брзине, од 20 до 130км/х у зависности од модела.


Е сад, кукњава о небезбедности свих тих возила је ипак претерана обзиром да је однос несрећа и одговорности за незгоде и даље у несразмери "у корист" аутомобила који нам свакако заузимају цели град и највећи део свих ресурса а свакодневно нам убијају и повређују људе на улици, пешачким прелазима а богами и на тротоарима.
Са изузетком ове последње вести возачи бицикала, мопеда и тротинета представљају опасност искључиво по себе у 99,9% случајева. А кола су опасност већим делом по друге учеснике у саобраћају и друге возаче аутомобила.

Као искусан возач али и бициклиста видим шта је заправо највећи проблем - Возачи кола по први пут не могу без обзира према осталима да наставе да возе бахато оним "београдским стилом вожње". Мора да се гледа ретровизор, не може са 30 на сат на условно зелено, не може да се гази разделна линија смера, не може више тако лако ни претицање са десне стране у булеварима, не може летећи старт на семафору јер је испред волт, не можеш се набити оном испред у гепек и што је најгоре - не можеш насести на сирену јер бициклисту тако можеш избацити из равнотеже (ово последње најспорије уче).
 
Poslednja izmena:
Iako se u načelu slažem s postom, jer i sam vozim i auto i bicikl, ne mogu a da ne primetim očigledan animozitet prema vozačima automobila. Mislim da je to malo preterano, jer su, na sreću, ti koje opisuješ i dalje u manjini. Ja se prvi užasavam takvih i dođe mi da ih izvlačim iz kola, ali iz tvog posta se da zaključiti da su svi vozači bahati. Što se tiče bahatih dostavljača, najgora iskustva su mi jednosmerne ulice u centru kroz koje uleću u suprotan smer i još se ljute ako im dobaciš nešto. Mislim ok, ako žele da se ubiju nemam ništa protiv, ali ne moraju drugima da navlače traume.
 
Достављачи су пре свега социо-економски проблем. Брза, релативно лака али опасна зарада за претежно младе људе, студенте или тешку социјалу у 30им и 40им међу којима иначе има доста дипломираних филозофа, историчара, социолога и људи других звања за које овде не постоји "тржиште".


Да, постоји хеjт према аутомобилима са моје стране али неко мора и то да ради пошто овакав пресек улице је могућ/прихватљив једино у овој аутомобилској касаби:

Дакле, по метар и по за пешаке и 16-18метара за аутомобиле у улици која је иначе јако лепа и пријатна али неправедно подељена, да се благо изразим.
 
Opet moram da ponovim, sve je ovo samo do nesprovođenja postojećih zakona.

Sistem namerno ne radi ništa i time dovodi stanje skoro do anarhije (svako će uzimati pravdu u svoje ruke, a policija će samo gledati).

Neko bi rekao nesposobnost vlasti, a neko bi rekao da to odgovara vlasti, a neko bi rekao kakav narod takva i vlast i obrnuto.

Sve u svemu, predivno vreme za razne filozofe i kritičare društva i sistema.
 
U bloku svetozar marković krunski desanka maksimović postoji velika podzemna garaža ulaz iz desanka izlaz u krunskoj nju je u volsebnoj privatizaciji uzeo neki sumnjiv lik koji više voli da naplaćuje iznos koji je čak i vracaskoj gospodi prevelik mislim da je 200e mesto i garaža je više prazna nego puna
U bg u ovom trenutku ima bar 30 garaža manjih ili većih koje nisu završene u kojima bi stalo bar 500 kola ako ne i vise
 
Током реализације манифестације „Дани породице 2024 – Породични бициклистички дани у Београду“ дана 11.05. и 12.05.2024. године доћи ће до промена у раду линија јавног превоза. Током одржавања манифестације, доћи ће до потпуне обуставе саобраћаја на следећим локацијама:


11.05.2024. године у периоду од 09.30 до 12.00 часова

- потпуна обустава саобраћаја на потезу од подножја Авале (раскрсница са улицом Булевар патријарха Германа) до врха Авале. За време одржавања манифестације, возила са линије бр. 400 ће чекати на терминусу „Вождовац“;

11.05.2024. године у периоду од 15.30 до 20.00 часова

- потпуна обустава саобраћаја на потезу од Лондона до палате „Албанија“, тј. у улицама Краља Милана, Теразије и Коларчева. За време одржавања манифестације, возила јавног превоза ће саобраћати на следећи начин:
  • тролејбуска линија бр. 29 ће саобраћати на скраћеној траси Трг Славија – Медаковић 3 и носиће ознаку 29Л;​
  • електробус линија ЕКО 2 ће саобраћати на скраћеној траси Трг Славија – Београд на води и носиће ознаку ЕКО2Л;​
  • Аутобуси са линија бр. 24, 26, 37 и 44 ће у оба смера саобраћати улицама Француска, Трг републике, Македонска, Дечанска, Трг Николе Пашића и даље редовним трасама и користиће стајалиште „Трг републике“ које у редовном режиму користе линије бр. 28 и 41, док ће у смеру ка Дорћолу користити стајалиште „Дом омладине“ које у редовном режиму користе линије бр. 16, 27Е, 35, 58 и 95;​
  • Аутобуси са линије бр. 31 ће саобраћати делимично измењеном трасом: Трг Републике, Булевар деспота Стефана, (Браће Југовића, Француска у смеру ка терминусу „Трг републике“) Браће Југовића, Дечанска, Трг Николе Пашића, Булевар краља Александра, Кнеза Милоша, Немањина, Трг Славија и даље редовном трасом;​
  • Минибус линија Е2 ће у оба смера саобраћати улицама Трг републике, Македонска, Дечанска, Трг Николе Пашића и даље редовном трасом и користиће стајалиште „Трг републике“ које у редовном режиму користе линије бр. 28 и 41, док ће у смеру ка Дорћолу користити стајалиште „Дом омладине“ које у редовном режиму користе линије бр. 16, 27Е, 35, 58 и 95;​
  • Минибус линија Е9 ће у оба смера уместо преко Теразија саобраћати од Трга Славија улицама Београдска, Булевар краља Александра, Трг Николе Пашића, Дечанска, Македонска, Трг републике и даље редовном трасом;​

12.05.2024. године у периоду од 08.30 до 15.15 часова

- потпуна обустава саобраћаја у обе коловозне траке улице Булевар Николе Тесле, на делу од Бранковог моста до улице Трешњиног цвета. За време одржавања манифестације, возила јавног превоза ће саобраћати на следећи начин:
  • Аутобуси са линија бр. 15, 84, 704, 706 и 707 ће се у оба смера кретати улицама Булевар Михајла Пупина, Трешњиног цвета и даље редовно;​
  • Минибусеви са линије бр. 60Л ће у време одржавања манифестације саобраћати следећом трасом:​
  • У смеру ка окретници "Нови Београд (Топлана)": Бранков мост - Милентија Поповића - интерна саобраћајница - Владимира Поповића - Земунски пут - Бродарска и даље редовном трасом;​
  • У смеру ка Зеленом венцу возила са ове линије користиће редовну трасу линије бр. 60, односно саобраћаће улицама Сајмиште, Бранков мост и даље редовно.​

 
Možda bi rešenje bilo da se postave saobraćajni znaci tako da se trotoari označe kao bici staze a bici staze kao trotoari. ;)
 
Resenje je da se ne gube zivci i ne vode uzaludne bitke. Ko ide na posao, lagano nek ide. Nisu samo pesaci krivi, a ni vozaci, kao da su biciklisti bolji, voze u obe trake, ne gledaju kad skrecu... Svi su govna, ne treba deliti.

Ja sam nasao svoju stazu, asfalt, ravno, okolo priroda. Nije nesto duga, 1,6 km, ali idem tamo i nazad koliko mi se ide. I vozim kako hocu i mogu i da pevam i derem se i sta god mi padne na pamet.

Uzaludno je borba dok je ova vlast i ovaj sistem vrednosti. Cuvajte glavu i zivce.
 
Ima bolida u svim kategorijama.

Ja redovno viđam pešake koji u nekim prometnim dvosmernim ulicama kreću kada se zaustavi jedan smer, misleći da se automatski iste sekunde zatvara i drugi. Pa se desi da automobili prolete pored njih jer neće da ustuknu, a neće ni ovi pešaci. Samo čekam da neko pogine pa da posle bude iju otkud ovo.

A isto tako ima i gmazova među biciklistima i trotinetašima koji misle da ako je staza iscrtana kroz pojas stajališta (gde ima brdo ljudi) da im to daje za pravo da sviraju svima i očekuju da im se svi bacaju u stranu da bu oni prošli bez usporavanja. Takve povremeno teram u k... Mada demorališe me kad vidim da sam jedini, da svi ostali pešaci ćute ko ovce i trpe majmune.
 
Konflikt Pešaka i Biciklista, vrhunac toga je u Nemanjinoj gde su mrtvo ladno nasred trotoara iscrtali samo stazu iako je trotoar bio zamišljen, pazi sad, kao trotoar.

Neki ljudi u ovom gradu misle da iscrtavajući kanticom staze po trotoarima prave nekakvu infrastrukturu, ali baš supeotno samo produbljuju jaz između pešaka i biciklista.
 
Konflikt Pešaka i Biciklista, vrhunac toga je u Nemanjinoj gde su mrtvo ladno nasred trotoara iscrtali samo stazu iako je trotoar bio zamišljen, pazi sad, kao trotoar.

Neki ljudi u ovom gradu misle da iscrtavajući kanticom staze po trotoarima prave nekakvu infrastrukturu, ali baš supeotno samo produbljuju jaz između pešaka i biciklista.

Da, te improvizovane bici staze po sred trotoara su kontraproduktivne i po tome što navikavaju ljude da se šetaju po bici stazama i uopšte da ih ne poštuju i primećuju, a sa druge strane biciklisti umeju da budu bahati i da se zalete ne obazirući se na pešake (posebno oko stajališta) iako je svima jasno da je bici staza idiotski iscrtana gde joj nije mesto, i to stvara nepotrebne konfliktne situacije. Tako da bi bez tih bici staza bilo daleko bolje i za bicikliste i pešake. Prosto ako nisu spremni da nađu adekvatno rešenje i odvoje adekvatan prostor za bici koridore onda ih ne treba gurati na silu kao bu**** Sićve.
 
20240516_141742.jpg
 
Juče na Adi sam video dva sudara biciklista i pešaka na biciklističkoj stazi.
Na sreću bež težih posledica.

A video sam i novi trend: da se vozi bicikla i puše one elektronske cigarete, vejpovi i sl.
I to solidan broj "biciklista" pedalira i izbacuje dim ko lokomotiva
 
Maštam da postavim ovako nešto ispred zgrade:


Šta kažete vi koji imate više iskustva sa bajsevima? Jel da odustanem odmah ili postoji neke nade?
 
Pa vidis sa stanarima da li su voljni da tu drže bajseve. Ali opet morate da gledate da to ne stavite na neku javnu površinu pa da smeta nekom pešaku.

Po meni je bolje rešenje da negde u prizemlju, ako ima mesta, postavite nešto gde mogu da se vežu nekoliko bicikala.

Što se tiče bezbednosti, ja se pouzdam u ozbiljne U-Lock brave.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Pa vidis sa stanarima da li su voljni da tu drže bajseve. Ali opet morate da gledate da to ne stavite na neku javnu površinu pa da smeta nekom pešaku.

Da, to je realno najveći problem. Automobili na sve strane, a sve ostalo su staze za pešake i zelene površine.

Po meni je bolje rešenje da negde u prizemlju, ako ima mesta, postavite nešto gde mogu da se vežu nekoliko bicikala.

Iskreno, plašim se da običan češalj ne bi bio dovoljno bezbedan... Ali možda je to samo moj subjektivni osećaj. Drugim rečima, nisam probao pa ne znam.


Što se tiče bezbednosti, ja se pouzdam u ozbiljne U-Lock brave.

Verovatno si u pravu. Ne znam što se toliko skiram oko toga. Valjda sam čuo previše priča o krađama bajseva.
 
Maštam da postavim ovako nešto ispred zgrade:


Šta kažete vi koji imate više iskustva sa bajsevima? Jel da odustanem odmah ili postoji neke nade?
Ako se vecina stanara slozi da stavite u svoje dvoriste ne vidim u cemu bi bio problem.
 
Vrh