Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ko rekreativno vozi bicikl po mokrom, to radi na spostvenu odgovornost. To kažem kao biciklista.

Uostalom, jasno je da to nije bio razlog za lomljenje kocki. U nardnim godinama će uslediti serija "popravki" šetališta na tom potezu, zbog štete koja će biti prouzrokovana ovim radovima.
 
Стара исцртана стаза са поломљеним коцкама је била добра само за добијање шуљева и то цело дужином од аде до бранковог моста, тако да заиста не разумем оволико пљу вање по нечему добром, а ових година има јако мало добрих ствари. такође ми изгледа да старе коцке и неће да скидају са дела за пешаке, што би било врхунско рационално решење. а онај део са "дивним"белим коцкама садржи и неколико кратера где би омањи аутомобил могао да се смести, тако да је и ту крајње време за реновирање.
 
Ovo kopanje i razbijanje kocki će dovesti do "rastresanja" celog pločnika, ne razumem kako to nije jasno.
Jedna po jedna, ploče će se odvajati i bez oslonca susednih ploča će početi da se klimaju i da pucaju zato što neće moći da prenesu težinu na okolne.
Počeće da ulazi voda ispod ploča (kiša, sneg) i kroz par godina će sve morati da menja.

Meni neravnine nisu smetale, nisam vozio baš po stazi (a primetio sam da isto radi i većina biciklista kada postoji dovoljna širina i kada nema šetača).

O ovakom "tipu" "dvosmernih" staza, guranju sa drugim bicklistima, vožnji u društvu, obilaženju, šetačima, biciklistima koji zastanu, maloj deci na triciklima, kvalitetu radova i još o mnogo toga sam već pisao na ovoj temi.

Ovo nije urađeno zbog nas biciklista već zbog ugrađivanja u radove i onaj koje je "osmislio" ove uske dvosmerne vijugave staze na veoma širokim šetališima pored reka, na već postojećim pravcima za vožnju, verovatno ni ne vozi redovno bicikl.
 
Проблем бициклистичких стаза је у њиховој некорисности.
Ова ширина стаза је за туристишке туре од десетак и више километара, где на миру возиш бајс кроз природу. Међутим, ова ширина за градски бициклизам је непримерена. Толика количина бициклиста на а
Ади и дуж реке углавном вози ван стазе да се не би посударали.

Иначе, по урбанистичким правилима ширина једносмерне бициклистичке стазе је 1.25м а двосмерне 2.50.
Да ли је иједна стаза у БГ те ширине?

Тако да, да, слажем се са Рељом, овде је у питању уграђивање и чисто прање пара, а свој ефекат ће постићи код гласача. Ево, ради се, само тако. :rolleyes:
 
Баш тако, бициклистичка стаза на Ади је небезбедна за медаљу. Не треба заборавити да ове стазе користе и они који возе ролере а за њих је тек уска. Ако се узме у обзир да је на Ади доста почетника који изнајмљују ролере слика постаје само гора. :violina:
 
Ludilo se nastavlja:

slika0676.jpg


Ove tamne fleke uz desni ivičnjak su rupe od razvaljenih ploča.
 
Juce fotkano

Radi se biciklisticka stazica

img3266a.jpg
 
Ludilo je preteška reč, pošto je ovo dobro sračunato. Po meni su ovi radovi i nepotrebni i štetni.

U Omladinskih brigada su naknadno raskopavali i ponovo asfaltirali trotoar da bi ga doveli na nivo staze.
I ovde će za par godina morati da se povade kocke i postavi nešto novo.

Meni ovde ništa nije smetalo. Ako je staza zaista bila neravna i truckava - ili mi se moje dupe posle 20-30 godina voženja naviklo, ili je nečije dupe razmaženo.

Slažem se i ja sa STF-om. Jedina prava staza u ovom gradu je u Goce Delčeva, ali to je zato što je cela ulica tako i projektovana.
 
Ja sam danas provezao celu tu dužinu odnosno od Brankovog do Ade. Ajd da kažemo da radovi nisu nepotrebni, ali im je tajming užasan. Biciklistička sezona je sada u punom jeku, ako nije sada onda će biti uskoro, sigurno pre kraja radova.
 
Na savskom keju je ucrtavanje staza i postavljanje onih "saobraćajnih" znakova dovelo do kontra efekta - manje ljudi sada tuda vozi bicikle nego pre.

Samo se nadam da se to neće ponoviti i na ovom potezu.
 
Ja sam onda razmažen.
Po tom delu je bilo i malo zastrašujuće voziti, jer je odmah pored reka bez ikakve prepreke. Neka nezgodna rupa i ode ti u vodu.
Ima nas koji i malo brže vozimo.
 
E, sada nećeš više moći da malo brže voziš, sigurno ne brzinama da ne možeš da zakočiš il izbegneš sletanje u reku (?!) među one olupine.

Uska "dvosmerna" staza povećeva opasnost od sudaranja sa drugim biciklistima. Drugi ti dolaze u susret i mimoilazite se na malom rastojanju, oblaženje je takođe nebezbedno, razni ljudi sa raznim "doživljajima" prostora i različitim sposobnostima za koordinaciju voze, tu su i mala deca, porodice koje voze usporeno, vožnja u društvu se svodi na gledanje u nečije dupe ili jedo od tog para vozi po "tudjem" delu staze...
Dovoljno je da se ljudi sretnu sa poznanicima, zastanu da popričaju. Nema veze sa li su poešaci ili biciklisti, drugi moraju da ih obilaze, pa se prelazi na "tudji deo".
Jedan lep doživljaj vožnje je upropašćen, ljudi će vremenom odustajati. Desilo se na Savi, verovatno će se desiti i ovde.

Druga je priča što niti jedna novoizgrađena staza na mestu postojećeg trotoara nije ravna (nisu se trudili da ih "ispeglaju") niti je od početka bila u nivou sa postojećim trotoarom.

Ideja o "podeli" već postojećih trotoara na "pešački" i "biciklistički" deo se u praksi pokazala kao promašaj, i u praksi i finansijski (dobro, zavisi koliko je ko dobar u tom poslu).
 
slika0699.jpg


slika0700.jpg


Danas sam prošao ovom stazom, od Brankovog do špica Ade.

Da ne bude da samo pljujem, moram da pohvalim kvalitet radova. Novopostavljeni asfalt je mnogo ravniji nego na stazama na NBG. Ivičnjaci koji razdvajaju asfalt i kocke su "oboreni", pa je prelaz točkom bicikla blaži.
Loša stvar je što zazor između starih kocki i ivičnjaka nije svugde dobro popunjen. Kišnica će da prodire kroz te otvore i vrlo brzo će morati da se interveniše i na neasfaltiranom delu. A možda je to i bila namera.

Sama vožnja, zbog većeg broja biciklista i sporije vožnje, nije bila ni prijatnija ni neugodnija na tom delu. Novo je, pa je neobično, ali ako se sporije vozi ne vidi se neka drastična razlika.

Ako neko hoće da organizuje trke na ovoj stazi, onda je OK :)
 
Ja sam vozio vec dosta puta.Moram da priznam da ako ne vozis vikendom onda je staza bogom dana,nema guzve,ubacis u brzinu i letis,ne razmisljas o rupama ... zahavlni su i dupe i zglobovi na rukama.Sad nesto krpe pesacki deo da kao lici na nesto,al sve je to bezveze
 
Ok je to, ali nije staza sprovedena zbog tebe i mene da možemo da se zaletimo kada nema nigde nikoga, već da svako može da vozi po njoj na miru, sam ili u društvu.
 
Јел на горњој слици онај бетонски брод из 2 св. рата? Један од 3 преостала на свету?
 
Kuku lele. A mogli smo i mi da imamo muzej na vodi, kao HMS Belfast u Londonu :(
 
Ljudi iz zezanja zovu taj potez sa olupinama "Muzej srpskog rečnog brodarstva".

Ima tu nekoliko primeraka za muzej:
parobrod Župa (između Brankovog i tramvajskog) još kao pomoćni brod KuK flotile učestvovao u opsadi i bombardovanju Beograda
Jahta "Krajina" (sagrađen za Karđorđeviće, kao "Dragor") izgoreo jedne noći, nema para za popravke
Vojni monitor "Morava", promenio n zastava, učetsvovao u oba svetska rata, sada trune u Novom Sadu
Ovaj betonski
itd, itd...
 
Zar nije bilo proce da ce ovog proleca ili leta ukloniti sve olupine sa obala.

Sta se desilo, jel ta prica i dalje aktivna ?
 
Вредне олупине не треба склањати. Треба на шеталишту поставити таблу са подацима пловила и њиховим улогама у историји. Може настати спонтани музеј олупина. Па кад буде пара, полако дотеривати.
Ако их одшлепају негде, могу да раде са њима шта хоће, далеко од очију јавности. И трунуће у некој баруштини.
 
+

A i dosta toga je već pod "zaštitom države" :rolleyes:

Svi ti brodovi koje sam naveo, i još neki, mogu da postanu atrakcije, ali oni koji o tome odlučuju to ne razumeju.

edit - zašto vredne "olupine"? Dok god plutaju, mogu da se srede.
 
e ljudi sta cemo sa deonicom od bloka 45 do ostruznickog mosta tamo je haos voze kola biciklisti roleri i pesaci...da ovo je jedna slika te deonice
 
savanbg":19drutij je napisao(la):
e ljudi sta cemo sa deonicom od bloka 45 do ostruznickog mosta tamo je haos voze kola biciklisti roleri i pesaci...da ovo je jedna slika te deonice

To je servisni put za održavanje nasipa, a ne ulica, u tome je problem.
Već smo nekoliko puta pričali o tom putu.
Pre 10-12 godina, automobili su tu bili retki, uglavnom pecaroši, vlasnici čamaca, mladi parovi...
Izgradnjom sojenica (btw nelegalnom) taj put su počeli da koriste svi koji tu dolaze, plus kamioni sa građevinskim materijalom. Nema tu leka, osim da se saobraćaj izmesti ispod nasipa, u livade i njive gde već postoje pristojni asfaltirani putevi.
Ali, ovde se izlazi u susret onome koji zakida državu i gradi nelegalno, treba pomoći ljidima koji se snalaze....
 
Vrh