Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Mnogo je ovde legalista kojima je svako slovo zakona bitno, a praksu zanemaruju.

Svašta su ljudi po zakonu dužni, pa nikom ništa. Verujem da u nekom zakonu piše da bici staze moraju redovno da se održavaju.
E kad se nadležni ne bave onim za šta su plaćeni, preostaje gerila, zakon u svoje ruke i sl, što naravno nije dobro.

Btw u moje vreme je važilo da žutom trakom ne smeju da se kreću motorna vozila osim gsp i taxi, što je de facto dozvoljavalo bicikle. Sada verujem da se ta definicija promenila.

Poenta tog posta koji si citirao je da, ako autobus ne može dve sekunde da izdvoji da pređe u srednju traku u bulevaru sa tri trake, to znači da su obe automobilske trake krcate automobilima, koji naravno ne žele bahato ni na trenutak da uspore da propuste bus. Znači, em bahata nekultura, em grad krcat i načičkan smrdljivim automobilima.
To je mnooogo veći problem nego biciklista u traci u kojoj nema toliko mnogo saobraćaja. A taj biciklista koji sme da vozi žutom trakom vozi približno istom brzinom kao i sav ostali saobraćaj, tako da nema govora o držanju stotina ljudi za taoce.

Pitanje za legaliste - kuda voziti Kralja Milana od Slavije do Terazija, ako je zabranjeno žutom trakom, ako je dozvoljeno metar od ivičnjaka i ako je zabranjeno trotoarom?

Tom logikom, ako se već ne držimo zakona, kada neko obori biciklistu, ne treba da odgovara, jer je uvek kriv neko drugi... To što pričaš nema nikakve logike.
 
Vreme je da se uvede red za sve električne trotinete i bicikle. To vozi kuda hoće, po trotoaru neprilagođenom brzinom, bez svetala i migavaca. Bahato jure kao muve bez glave. Za njih izgleda ne važe saobraćajni propisi. Pre neki dan mi je na moje zeleno a njegovo čisto crveno izleteo Voltadžija ispred auta. Srećom da sam vozio polako. Došlo je vreme da vozači automobila, bez obzira na znak, moraju da stanu čim vide dostavljača na bicikli, kako sebi ne bi napravili materijalnu štetu. Jer kako je naplatiti od neosiguranog bicikla. Nadam se da su ove nalepnice samo početak.
 
Jedino zlo koje ja vidim tu su ovi koji su po divljim radionicama ugradili motore u zadnje glave točka, imaju nenormalno ubrzanje, jurcaju po stazama i trotoarima i remete normalne tokove saobraćaja gde su ipak bili dovoljni ljudski refleksi i vremena za reagovanje.
Njihova pojava po NS stazama i jurcanje preko 40km/h su obesmislili sva biciklistička pravila, posebno ugrožavajući decu koja voze tuda i starije kojih ima dosta po stazama, a koji sve više odustaju od vožnje. Njihovi refleksi i reagovanja više nisu dovoljni za bezbednu vožnju.

Naravno, oni neće moći da se registruju, a da nema njih niko ne bi ni znao da ovi koji voze bicikl sa asistencijom imaju neki motor pa se ne bi ni potegla priča oko registracije.
Trotineti su mi negde između, pod uslovom da ne voze po trotoaru.
 
Moze li mi neko reci jel hibridni bicikli spadaju u ovo registraciju (da napomenem da ne moze da me vozi samo na struju moram da motam a on mi na to moje motanje dodaje snagu, i nisam sam ugradjivaot taj motor, vec je takav fabricki bio)?
 
Mislim da niko to još ne zna. Lako motorno vozilo je definisano time da poseduje motor max 600w, ne prelazi 25km/h.
Sad nigde nisam našao da li pogon mora da bude na osovini točka ili je svejedno ako je i asistencija na pedali.

Ja bih rekao da to sa asistencijom ne bi trebalo da upada u kategoriju LMV, ali moja logika se često ne poklapa sa zvaničnim.
 
Цела поента фабричких хибридних бицикала (који имам и ја) и њиховог ограничења на 25 км/х јесте да не потпадају под било какав закон за моторна возила већ да се третирају као обични бицикли. То је дефинисано на нивоу целе ЕУ.

Ти бицикли су заправо безбеднији и за друге учеснике у саобраћају и за самог бициклисту. Имају нешто шире гуме, само 12 брзина и због мотора и батерије тежи су за 10ак кг.
Они су заправо по равном по макс брзини чак и нешто спорији од обичног бицикла али по узбрдици су бољи/физички лакши за вожњу. Такав бицикл је идеалан управо за Београд са местимичним узбрдицама.

Проблем је њихова висока цена и зато тих фабричких модела скоро и да нема на нашим улицама. Волташи и глово у 9 од 10 случајева имају оне прерађене буџевине које су небезбедне и које би заправо требало забранити. Ако се дозволи регистрација тога онда је цела акција легализовање безакоња и кршења безбедности свих.
 
Da, ta fabrička vrsta ebike u praksi nije ništa brža, samo dosta više km čovek može da pređe. :)

Po onome što sam čitao da je potrebno za registraciju, ne postoji šansa da se takve budžotne uklope u to, bez deklaracije proizvođača, podataka o snazi, brzini (dobar vic) i ostalom.

Ali nastaviće da se voze tako na divlje, dok se neko jednom ne seti da ih kažnjava.
 
излећу иза аутобуса чим изађу на станици
Na stanicama, tj. stajalištima, je dužnost biciklista da vode računa, i na tim prostorima pešaci imaju svako prvenstvo i neprikosnovenost.


Inače, biciklisti treba da mogu da voze i po kolovozu i po trotoaru. Uz poštovanje ostalih učesnika. Upravo ta dualna priroda bicikla, o kojoj sam drvio sto puta na ovoj temi, su njihova najveća prednost.
 
P.S.
Razumem obe strane , i mislim da je svako u nečemu u pravu. Npr slažem se sa ljudima koji kažu da se ne treba slepo i autistično držati zakona jer bi to onda značilo da u Beogradu biciklisti ni ne smeju da voze kroz Kralja Milana. Inače jednu od glavnih ulica u centru, profila 2+2, sa trotoarima, i mnogim sadržajima.

Takođe, ono što isto često pričam - nije bitno šta kaže mrtvo slovo na papiru, nego i da li se to primenjuje u praksi. Postoji XY zakona koji se ne primenjuju u praksi.

Dalje, u Srbiji ima mnogo zakona koji su nedovoljno razrađeni, ili prosto debilni, ili su bajati, da ih je pregazilo vreme (al se posranici nisu potrudili da ih izmene).

Četvrto, same ulice i grad su debilno razvijani. Ovo je grad stogodišnjeg slepila. Mnoge ulice nemaju trotoare, mnogi trotoari služe kao kolovozi, grade se zgrade sa prostorima ispred uskim čak i za jedan bajs ili kolica za bebe, na dosta mesta fali pešačkih prelaza, znakova, ivičnjaka... Opšti haos, sto godina slepila slepljeno u jedan veliki haotični aljkavi klupko.

Tako da kod ovih tema oko bicikliranja ne treba da bude crno-belih pogleda nego mora svaka situacija da se tretira zasebno i da se uzmu svi faktori i okolnosti u obzir.
 
Na stanicama, tj. stajalištima, je dužnost biciklista da vode računa, i na tim prostorima pešaci imaju svako prvenstvo i neprikosnovenost.


Inače, biciklisti treba da mogu da voze i po kolovozu i po trotoaru. Uz poštovanje ostalih učesnika. Upravo ta dualna priroda bicikla, o kojoj sam drvio sto puta na ovoj temi, su njihova najveća prednost.
На стајалиштима градског превоза пешаци су апсолутно неприкосновени и ту ако не могу да прођем, сиђем са бицикла и гурам га док не наиђем на ”чистину”. Једна од ствари коју често раде бициклисти у Београду, а која ме највише нервира, је кад наиђу на стајалиште поред ког нема бици стазе него само обичан тротоар, па онда звоне ко бесни и очекују од људи који чекају превоз да им се склоне и направе пролаз.

Али, ја сам у свом коментару мислио на ситуацију кад сам у улози возача у колима, а путници који су тек изашли на стајалиште претрчавају улицу где стигну, и испред и иза аутобуса, иако им је пешачки одма ту. Већина пешака више не шљиви 2% ни пешачки ни семафоре, претрчава ко како стигне.

Иначе, ја нисам само бициклиста, ја сам и пешак (јако често користим ноге као превозно средство), возач (на недељном нивоу возим кола барем једно) а и корисник сам ГСП-а кад ми не одговарају ни бицикл ни ауто. Чега сам се све нагледао, како се понашају и бициклисти, и пешаци и возачи (укључујући ГСП), често помислим да је у питању нека скривена камера и да мене неко зај???ва. Овај народ има колективну дијагнозу и тешко би ми било да се изјасним која је категорија од наведених у просеку најбахатија, мада то су тренутно достављачи, Волт-Глово и екипа, било да су на бициклима, тротинетима, скутерима или у колима.

Према томе, прича о угрожености само једне категорије пада у воду. Када је саобраћај у питању, у Београду су у проблему сви и сви су угрожени.
 
Velika je razlika između GSP vozača i ostalih u okviru JGP-a, uz par izuzetaka.
 
Једна од ствари коју често раде бициклисти у Београду, а која ме највише нервира, је кад наиђу на стајалиште поред ког нема бици стазе него само обичан тротоар, па онда звоне ко бесни и очекују од људи који чекају превоз да им се склоне и направе пролаз.
Potpuno se slažem, na to sam i mislio kad sam pisao o stajalištima. Ja isto vozim bajs pa mi u 99% slučajeva na pamet ne pada da zvonim pešacima na trotoaru, a kamoli kada prolazim kroz stajalište. Čak sam par puta, kao pešak, terao u tri lepe takve degene. Kad znaju da prolaze kroz neke od najprometnijih i najhaotičnijih stajališta sa po 50 ljudi na njima a opet drndaju zvono i očekuju da im se svi sklanjaju dok trče ka vratima autobusa. Hoće, baš... Ali ne, ovaj misli da to što vozi bajs da je bogom dan i da mora da ima čistu savršenu pistu od doma do bilo gde u gradu... U gradu u kome 70% infrastrukture i rasporeda počiva na 19. veku i gde nema više gde igla da padne...

I slažem se da se i mnogi pešaci ponašaju kao debili, nema nikakvog opravdanja za pretrčavanje ulice nekome pred haubu da bi se ušlo u autobus. Kao ni pretrčavanje u bilo kojim okolnostima na nekim prometnim ulicama. Fascinantni su mi ljudi koji su u stanju da pretrčavaju velike ulice u kojima se automobili često zalete.

Takođe nema opravdanja za one fijuke koji iz nekog bolesnog inata namerno izlete pred vozila jer misle da je zakon na njihovoj strani, da zakon dozvoljava teranje inata i izletanje pred vozila.

I da, sve tri grupe učesnika saobraćaja u Beogradu imaju svoj procenat ludaka i bahatih pajsera, do te mere da se zaista više i ne zna ko je gori. Prosto, ceo grad je u rasulu. A i nadležne službe sa njim.
 
Poslednja izmena:
Usput, malopre vidim mladog oca i majku u Grande Puntu BG tablica kako dopuštaju detetu od 3 godine da stoji između njih, dakle između sedišta i iznad menjača.

Žao mi je što nisam slikao pa da ih posle razvlače po mrežama. Sramota od roditelja i sramota od države i nadležnih organa koji su svojim neradom normalizovali ovakve stvari.

P.S.
Fali još samo ker u krilu.
 
Poslednja izmena:
Jedino zlo koje ja vidim tu su ovi koji su po divljim radionicama ugradili motore u zadnje glave točka, imaju nenormalno ubrzanje, jurcaju po stazama i trotoarima i remete normalne tokove saobraćaja gde su ipak bili dovoljni ljudski refleksi i vremena za reagovanje.
Njihova pojava po NS stazama i jurcanje preko 40km/h su obesmislili sva biciklistička pravila, posebno ugrožavajući decu koja voze tuda i starije kojih ima dosta po stazama, a koji sve više odustaju od vožnje. Njihovi refleksi i reagovanja više nisu dovoljni za bezbednu vožnju.

Naravno, oni neće moći da se registruju, a da nema njih niko ne bi ni znao da ovi koji voze bicikl sa asistencijom imaju neki motor pa se ne bi ni potegla priča oko registracije.
Trotineti su mi negde između, pod uslovom da ne voze po trotoaru.
I šta konkretno mi ostali učesnici u saobraćaju imamo od toga, kada će ih oni voziti bez obzira dal mogu ili ne mogu da ih registruju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Mel
Pa nemamo ništa, i ja sam tog stava a i napisah da će i dalje voziti.

Oni su i sad u prekršaju, kao i ovi koji su deblokirali limit od 25km/h.
 
*Tekst je izmenjen u utorak, 5. marta, u 16:20 časova, današnjim odgovorom Agencije za bezbednost saobraćaja. Agencija je pisanim putem pojasnila da će se novi Pravilnik odnositi samo na električne trotinete, ne i na električne bicikle. Naslov i sadržina teksta su izmenjeni kako bi se izbegla dalja zabuna.
 
Па да, корпоративни интерес. Обзиром да буџевине глово и волт достављача не би било могуће регистровати кад би закон важио и за електробицикле ови би могли да гасе предузеће. Највећу зараду имају управо достављачи на електробициклама.
 
Bicikl sa asistencijom ne pruža asistenciju preko 25kmh, osim ako mu se ne skine blokada. Možda sam pomešao, za EU je to prekršaj, za srbiju možda i nije mada nisam siguran.

Moguće i da si u pravu za ove ugradnje motora da nije prekršaj voziti ga, ali kad bi došlo do neke nezgode sa štetom ili povredom, verujem da bi (verovatno nakon tužbe tek) bio itekako odgovoran zbog neusaglašenosti konstrukcije bicikla, kočionog sistema sa snagom koju isporučuje na točak.
 
ZOBS:
moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,
----
Dakle, wolt elektro budževine su mopedi, treba da se registruju, treba PSP, kaciga itd. To važi već neko vreme, samo niko ne sprovodi.
Ko se seća, Tomosi su nekad imali pedale pa su i dalje bili mopedi.
 
ZOBS:
moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,
----
Dakle, wolt elektro budževine su mopedi, treba da se registruju, treba PSP, kaciga itd. To važi već neko vreme, samo niko ne sprovodi.
Ko se seća, Tomosi su nekad imali pedale pa su i dalje bili mopedi.
U pravu si, ali nisi u pravu.

 
Vrh