Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ideš li do ade i nazad istom stazom preko mosta, ili u povratku pređeš na onu stranu koja gleda ka gradu?
 
Ja sam prvenstveno biciklista, pa tek onda vozač automobila. I dok sam za volanom nikada ne gledam da li pored puta ima bici staza ili ne. Kad naiđem na biciklistu koji vozi putem, obići ću ga čim uslovi to dozvole. Kuda ja to žurim, pa da mi on oduzima neko dragoceno vreme? Koliko puta se (pošto idem biciklom na posao) "utrkujem" sa vozačima od Narodne skupštine do Obilićevog stadiona. Ne mogu oni meni pobeći koliko ja mogu da ih stignem, zahvaljujući gužvi u saobraćaju i semaforima. Dakle, nismo za gužve u gradu problem mi biciklisti koji se krećemo uz desnu ivicu kolovoza (a sad ispada da nas ima nekoliko hiljada pa pravimo problem vozačima motornih vozila). Infrastruktura nije dobra. Ali da ne dužim. Baš bih voleo da imamo saobraćajne probleme kao u Holandiji ili Danskoj. Tamo su biciklisti u haosu kao kod nas vozači automobila.
 
Vala stvarno biciklisti smaraju u žutoj traci, nije mi jasno samo zašto se nekada ne isključe sa puta da propuste autobuse da prođu pa nazad na kolovoz.
Jednom je tako jedan od Beograđanke do Terazija zlostavljao 31, a vozač šta će za njim, jer nije imao prilike da ga bezbedno obiđe.

Ovako u Ženevi busevi dele traku sa biciklistima, dosta je šira i tu je logično da isti dele trasu.
DSC_5216.jpg
 
E pa ako ćeš da budeš legalista do kraja, onda vozi sa suprotne strane. Ova staza koja gleda ka adi je za smer od nbg prema adi i nije korektno da blokiraš saobraćaj onima koji je koriste na korektan način. 😎😋
 
Znaš kako, ako može da se desi da jedan biciklista "blokira 100 ljudi" u autobusu, jer autobus ne može da ga zaobiđe tako što će ući u levu traku za par sekundi, onda nešto deeebeeelo nije u redu sa tim gradom i saobraćajem u njemu, a biciklista je ponajmanje kriv za to.

Po žutoj traci svakako nije dozvoljeno voziti, osim za vozila javnog prevoza (taksi, GSP...), tako da nema teorije da si u pravu i da ima opravdanja za takvo ponašanje.
Takvo ponašanje biciklista je jednako bahato kao i ponašanje vozača-ludaka koji im se branikom nalepe na zadnji točak ili ih pretiču nebezbedno blizu i usput odvale sirenu... Daleko smo mi od neke normalne vozačke kulture bilo da je reč o biciklistima ili vozačima automobila.
 
Mnogo je ovde legalista kojima je svako slovo zakona bitno, a praksu zanemaruju.

Svašta su ljudi po zakonu dužni, pa nikom ništa. Verujem da u nekom zakonu piše da bici staze moraju redovno da se održavaju.
E kad se nadležni ne bave onim za šta su plaćeni, preostaje gerila, zakon u svoje ruke i sl, što naravno nije dobro.

Btw u moje vreme je važilo da žutom trakom ne smeju da se kreću motorna vozila osim gsp i taxi, što je de facto dozvoljavalo bicikle. Sada verujem da se ta definicija promenila.

Poenta tog posta koji si citirao je da, ako autobus ne može dve sekunde da izdvoji da pređe u srednju traku u bulevaru sa tri trake, to znači da su obe automobilske trake krcate automobilima, koji naravno ne žele bahato ni na trenutak da uspore da propuste bus. Znači, em bahata nekultura, em grad krcat i načičkan smrdljivim automobilima.
To je mnooogo veći problem nego biciklista u traci u kojoj nema toliko mnogo saobraćaja. A taj biciklista koji sme da vozi žutom trakom vozi približno istom brzinom kao i sav ostali saobraćaj, tako da nema govora o držanju stotina ljudi za taoce.

Pitanje za legaliste - kuda voziti Kralja Milana od Slavije do Terazija, ako je zabranjeno žutom trakom, ako je dozvoljeno metar od ivičnjaka i ako je zabranjeno trotoarom?
 
Избегавати улице са јавним превозом за бициклирање, користити паралелне мање прометне улице.
 
Nažalost veoma loše funkcioniše, većina biciklista se bahato ponaša na trotoaru (voze 30 km/h itd..)

Taman kada se osetim srećnim što nema parkiranih automobila, eto ti nekog rođe da me pokupi sa bajsom, čast izuzecima.
U Beogradu je najgore biti pešak, niko te ne poštuje.
 
Најбоља опција би била да су све жуте траке у средини коловоза, стајалишта јавног превоза пешачка острва попут трамвајских стајалишта у Јурија Гагарина, БКА и Војводе Степе, а да је бициклистичка трака уз десни ивичњак, а десна коловозна трака уз њу да је довољно широка, и да уз ивичњак имамо дрворед са травњаком као баријеру између бициклистичке траке и тротоара.
 
Nažalost veoma loše funkcioniše, većina biciklista se bahato ponaša na trotoaru (voze 30 km/h itd..)

Taman kada se osetim srećnim što nema parkiranih automobila, eto ti nekog rođe da me pokupi sa bajsom, čast izuzecima.
U Beogradu je najgore biti pešak, niko te ne poštuje.
А кога или шта пешаци поштују? Ходају или стоје по бициклистичкој стази иако имају простора и поред стазе, прелазе улице и на црвено и ван пешачких прелаза, често без гледања, излећу иза аутобуса чим изађу на станици, често док ходају буље у телефон и не држе правац него лелујају лево десно...

Не понашају се бициклисти/возачи/пешаци бахато, бахато се понашају људи у којој год од наведених улога да се нађу. У Београду је најгоре бити човек, а београдски пешаци као категорија учесника у саобраћају нису ништа мање бахати него београдски бициклисти или возачи.
 
Nije zabranjeno trotoarom.
Nije zabranjeno isto koliko i automobilima nije zabranjeno, ako se vratimo na nemuštu definiciju u zakonu, da parafraziram: trotoar je namenjen pretežno za kretanje pešaka. Što bi značilo da ponekad i tenkovi mogu da se kreću trotoarom.
 
Samo sto automobilom ako se vozis trotoarom policija ti pise kaznu, a biciklom ako se vozis ti nece pisati :)
 
Niko ne voli bicikliste u Beogradu, a ja bih se zapitao zato je to tako.
Molim te da pričaš u svoje ime. U svakom žitu ima kukolja, pa tako i među nama, biciklistima. Pre svega treba imati kućno vaspitanje i elementarno poznavanje saobraćajnih propisa. Iskren da budem (da se sad ne foliram), samo u izuzetnim slučajevima vozim po trotoaru i to kad pada jaka kiša da me zapljuskuju automobili. I tada sam po trotoaru manji od makovog zrna. Pešacima ne trubim da se sklone (pobogu, ja sam na njihovoj teritoriji), vozim izuzetno obazrivo i polako da ne ugrozim nekog. Inače po ulici je druga priča. Gas do daske, kada skrećem pokazujem rukom putanju (čak i kada zaobilazim parkirana vozila), propisno sam osvetljen i nosim uvek žutu fluorescentnu majicu. Poštovanje prema drugim učesnicima u saobraćaju mi je na prvom mestu, pa tako želim da se i prema meni ophode.
 
Kao što rekoh, čast izuzecima, a ako je ovako kako si opisao ti si jedan od njih.

Tako treba da se svi ophodimo, počev od pešaka da ne prelaze na crveno, van pešačkog, biciklista da ne divljaju na trotoarima, pogotovo da ne seku vozače, pa opet i vozača motornih vozila da ne parkiraju po trotoarima i ne prekoračuju brzinu u okolini škola i užem centru itd..

Sve može na bolje kada se hoće.
 
Ми као народ скупа немамо саобраћајну културу, ни пешаци, ни бициклисти, а посебно возачи. Зато мора све да буде строго дефинисано, и инфраструктура јасна. Као тор за овце, да се зна ко куда иде.
 
Da svako razmišlja od drugima nebi bilo problema. Ja svoje dete od godinu ipo ne smem ni na trotoaru da pustim da se samo šeta jer može neki glovo da je udari ili neki biciklista. Trotoar negde širine 1 metar a oni lete. Ispada da sad i kada izlazim iz zgrade mora da gledam levo desno?
Ajde što biciklisti, sad je in da i glovo motorima leti po trotoarima
 
Па да. Нема размишљања. Зато мора све да буде намештено као да терамо овце у тор. Све мора да буде јасно дефинисано, до ситних детаља и све мора да буде предвиђено у напред.
 
Da svako razmišlja od drugima nebi bilo problema. Ja svoje dete od godinu ipo ne smem ni na trotoaru da pustim da se samo šeta jer može neki glovo da je udari ili neki biciklista. Trotoar negde širine 1 metar a oni lete. Ispada da sad i kada izlazim iz zgrade mora da gledam levo desno?
Ajde što biciklisti, sad je in da i glovo motorima leti po trotoarima
Ma Wolt i Glovo su posebna priča. Ja sam svaki dan na bicikli po gradu. To šta oni rade i kako se ponašaju u saobraćaju je za apsu. Zinulo im d*pe za pare. A čujem da su na Ortopedskoj bolnici česti gosti.
 
Какви год да су, у просеку и по закону су и они бициклисти.
Napisao covek pre 2 strane, a vi ste uspeli u medjuvremenu i da se posvadjate :)

Resenje je ocigledno batina, po dzepu, naravno
Морају ствари и да буду јасно дефинисане прво. Ми смо овде нашироко расправљали да ли је Газела сада као део "булевара" за бициклирање или не.
 
Vrh