Mislio sam da je ovo tema o biciklističkoj infrastrukturi, a sad sam skontao da u naslovu ima i ovaj deo "saveti za bezbednu vožnju", ok.
Moj savet za bezbednu vožnju je sticanje iskustva i prilagođavanje ponašanja biciklista ponašanju vozača automobila, a dominantan stil vožnje je ofanzivan i agresivan, pa sam godinama shodno tome i ja naučio da se ponašam tako. Ako se ponašam drugačije, na mnogo više negodovanja od strane vozača nailazim. A što više iskustva imam, to je motorni saobraćaj u Beogradu haotičniji, pa se samim tim i ja ponašam sve luđe i boli me uvo da se prilagođavam zakonu kao štreber i posebno ne na svoju štetu, kada se zakon poštuje proizvoljno, kako kome odgovara, posebno od strane onih koji upravljaju vozilima koja mogu da ubiju. Bicikl to nije.
Obratite pažnju na svoje ponašanje umesto toga. U poslednje vreme prečesto viđam vozače automobila kako uleću velikom brzinom u raskrsnice čak i pri desnom skretanju, žureći da prođu kroz semafor, to su situacije u kojima se strada. Mobilni telefoni takođe, doslovno juče žena u uskoj ulici u naselju ne gleda drum, a kreće se gledajući u telefon. Usporavanje pred pešačke prelaze je idejni koncept koji u ovom gradu ne postoji i prevashodno zbog toga se osećam mnogo bezbednije kada se krećem kolovozom, zato što vozači automobila tu očekuju druga vozila, pa igrom slučaja primete i mene.
Saberite se i odje*******ite od biciklista bukvalno, posebno ako nikad niste u dužem kontinuitetu koristili bicikl kao prevozno sredstvo raznim putanjama kroz grad - onda nemate pojma kako je to. Drugo, ima nas par hiljada, dok je automobila na stotine hiljada, i mi smo vam problem. je*******o vas zakon isto, to je vaš, automobilski zakon. Biciklističke staze su usrane. Kada dostignu kvalitet kolovoza, možemo da pričamo o nekakvim obavezama. Do tad ću voziti kolovozom i kroz Jurija Gagarina i preko Mosta na Adi i kuda god hoću, zato što imam 8 atmosfera u točkovima, putanje su mi preko 15 kilometara u jednom smeru i ne mogu da se trkeljišem po ivičnjacima, kroz retardirane raskrsnice, niti želim da maltretriam pešake. Hoću i ja zeleni talas. Veoma je jednostavno zapravo. To što saobraćajni inženjeri, saobraćajni policajci i vozači koji nikad ne izlaze iz automobila misle da su naši točkovi kockasti je problem koji oni moraju da reše u svojim kockastim glavama, a ja nisam dužan da svoju slobodnu volju držim na pauzi dok se to ne desi. Pre neki dan mi komunalci iz auta trube i sugerišu da idem na trotoar u Nemanjinoj, a na trotaru tu ispred Vlade u tom trenutku neki protest. Ta sranja nacrtana po pločama se isto računaju kao biciklističke staza u ovom gradu, ja bih im rekao da poskidaju one vertikalne stubove koji ih označavaju i da ih si nabiju u dupe, umesto toga mogao sam samo da im pokažem srednjaka i da nastavim svojim putem.
Prijatnu vožnju vam želim, koliko god da je to moguće u vašim, automobilskim gužvama! Meni je do jaja baš ovako kako se ponašam, obožavam bicikl i sve više obožavam sve prednosti koje meni donosi sve veći haos koji automobili stvaraju. I nadam se da će ekipe iz Sankt Petersburga sve više voziti bicikle po gradu, samostalno i u grupama, da vas i nas sve još malo edukuju o tome kako se voze bicikli u gradovima prilagođenim automobilima!