Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Naravno da je video biciklisticku stazu, nego ga ne zanima kao ni vecinu bu**** u nasem saobracaju. Neophodno je da se postave fizicke prepreke kada biciklisticka staza deli kolovoz pa mozda nakon 50 godina edukacije mozemo da ih uklonimo. Nije da je skupo ulaganje, a drasticno podize nivo bezbednosti.

GettyImages-1342073551.jpg

cycle-lane-divider-separator-recycled.jpg

CycleLane01.jpg
 
Sve to može i treba da se uradi, ali pre toga moraju da se ispočetka isprojektuju saobraćajnice, malo pomere regulacione linije (prvenstveno linija između trotoara i kolovoza), a na mnogo mesta i drveće da se presadi.

A pre toga da se konsulutuju ljudi koji koriste bicikle i da se napravi jedna zajednička radna grupa koja će rukovoditi time.

Ali, džaba sve to kada ne primenjuju ni postojeći pravilnici o projektovanju, pa imamo ivičnjake tamo gde ne smeju da postoje.

Pored biciklista, u tu radnu grupu MORAJU da se uključe udruženja slabopokretnih osoba jer je Beograd totalno neprilagođen za osobe u kolicima.
 
Око 80% улица у Београду је непроходо за особе у инвалидским колицима. Нпр. на Звездари могу да се крећу нормално само дуж булевара и то само до Цветка. На НБГ су ограничени да прођу обе петље код арене или да сиђу код Сава центра на аутобус. На Вождовцу мислим да нема улице прилагођене за кретање особа у инвалидским колицима, можда једино у булевару ослобођења.
 
Pitanje za poznavaoce teme biciklističkih staza:

Zašto se kod nas ne grade biciklističke staze koje su potpuno odvojene od kolovoza i trotoara barijerama? Tako nešto sam video po Beču i po Germanskim zemljama i mislim da bi bilo mnogo bolje napraviti takve staze, makar samo na Novom Beogradu nego staze na kojima pešaci i biciklisti dele trotoar i gde je granica zapravo samo vizuelna (traka), umesto da bude fizička barijera.

Voleo bih da su staze za bicikliste kompletno odvojene i od ulica i od trotoara, da prate trasu kolovoza i trotoara, ali da je kao biciklista razmišljam samo o drugim biciklistima na stazi, a ne i o pešacima i automobilima.
 
У 90% Београда са десне стране Саве за то нажалост нема простора.
А на НБГ су хтели брзо и јефтино да направе десетине километара бици стаза једноставно фарбањем линија по широким тротоарима.
Опет и да постоји одвојеност бициклистичких стаза од пешака и коловоза у виду зеленог појаса остају ризици од укрштања токова код раскрсница, стајалишта јавног превоза и сл.
 
Naravno da je video biciklisticku stazu, nego ga ne zanima kao ni vecinu bu**** u nasem saobracaju. Neophodno je da se postave fizicke prepreke kada biciklisticka staza deli kolovoz pa mozda nakon 50 godina edukacije mozemo da ih uklonimo. Nije da je skupo ulaganje, a drasticno podize nivo bezbednosti.

GettyImages-1342073551.jpg

Koliko prelepa slika i ne radi se samo o biciklistickoj stazi. I koliko smo blizu da sve ovo imamo, a opet tako daleko,
 
Primećujem da je sve više debila i debilki koji voze bicikle po bici stazama i u isto vreme ili pričaju telefonom ili kucaju poruke.

U nedelju jednom na Adi nisam hteo da se sklonim jer sam video da lik uopšte ne gleda i da kuca poruke dok vozi pa je završio (sva sreća) na travi pored staze.

Danas jedna na Adi ide na mene i priča telefonom i naravno opet nisam hteo da se sklonim pa je morala da koči i da joj ispadne telefon i naravno mrakača ušla u raspravu sa mnom na šta joj nisam ostao dužan.

Posle debila koji voze kola i pričaju telefonom sad mora da se pazi na debile koji to isto rade sa biciklama i telefonima.

I naravno šlag na tortu gospođe koje guraju kolica sa bebama po stazi i bune se što im zvonim a šetalište pored Ade kuda idu svi, da kažem normalni, prazno.
 
У 90% Београда са десне стране Саве за то нажалост нема простора.
А на НБГ су хтели брзо и јефтино да направе десетине километара бици стаза једноставно фарбањем линија по широким тротоарима.
Опет и да постоји одвојеност бициклистичких стаза од пешака и коловоза у виду зеленог појаса остају ризици од укрштања токова код раскрсница, стајалишта јавног превоза и сл.

Na nbgd u Bul m. Tolbuhina, je staza odvojena zelenim pojasom i od kolovoza i od trotoara. To ne sprecava pesake da budu svuda po biciklistickoj stazi i da se bune kad im zvonis. Stvar je kulture, ne barijera.
 
Primećujem da je sve više debila i debilki koji voze bicikle po bici stazama i u isto vreme ili pričaju telefonom ili kucaju poruke.

U nedelju jednom na Adi nisam hteo da se sklonim jer sam video da lik uopšte ne gleda i da kuca poruke dok vozi pa je završio (sva sreća) na travi pored staze.

Danas jedna na Adi ide na mene i priča telefonom i naravno opet nisam hteo da se sklonim pa je morala da koči i da joj ispadne telefon i naravno mrakača ušla u raspravu sa mnom na šta joj nisam ostao dužan.

Posle debila koji voze kola i pričaju telefonom sad mora da se pazi na debile koji to isto rade sa biciklama i telefonima.

I naravno šlag na tortu gospođe koje guraju kolica sa bebama po stazi i bune se što im zvonim a šetalište pored Ade kuda idu svi, da kažem normalni, prazno.
Tako je to kada nadležni ne rade svoj posao. Na kraju to dovodi do nekog vida anarhije, a to je da mi pokušavamo da zavodimo red, što često dovodi do fizičkog obračuna.
 
Primećujem da je sve više debila i debilki koji voze bicikle po bici stazama i u isto vreme ili pričaju telefonom ili kucaju poruke.

U nedelju jednom na Adi nisam hteo da se sklonim jer sam video da lik uopšte ne gleda i da kuca poruke dok vozi pa je završio (sva sreća) na travi pored staze.

Danas jedna na Adi ide na mene i priča telefonom i naravno opet nisam hteo da se sklonim pa je morala da koči i da joj ispadne telefon i naravno mrakača ušla u raspravu sa mnom na šta joj nisam ostao dužan.

Posle debila koji voze kola i pričaju telefonom sad mora da se pazi na debile koji to isto rade sa biciklama i telefonima.

I naravno šlag na tortu gospođe koje guraju kolica sa bebama po stazi i bune se što im zvonim a šetalište pored Ade kuda idu svi, da kažem normalni, prazno.
Ja za takve nemam ni malo milosti. Zna se kome je namenjena bici staza. Ako ti se telefonira, stani sa strane. Ako ti se šeta, znaš gde ti je mesto.
 
Primećujem da je sve više debila i debilki koji voze bicikle po bici stazama i u isto vreme ili pričaju telefonom ili kucaju poruke.

U nedelju jednom na Adi nisam hteo da se sklonim jer sam video da lik uopšte ne gleda i da kuca poruke dok vozi pa je završio (sva sreća) na travi pored staze.

Danas jedna na Adi ide na mene i priča telefonom i naravno opet nisam hteo da se sklonim pa je morala da koči i da joj ispadne telefon i naravno mrakača ušla u raspravu sa mnom na šta joj nisam ostao dužan.

Posle debila koji voze kola i pričaju telefonom sad mora da se pazi na debile koji to isto rade sa biciklama i telefonima.

I naravno šlag na tortu gospođe koje guraju kolica sa bebama po stazi i bune se što im zvonim a šetalište pored Ade kuda idu svi, da kažem normalni, prazno.
Podsecas me na mladog mene :love:

Zato sam se prebacio na trcanje.
 
Pitanje za poznavaoce teme biciklističkih staza:

Zašto se kod nas ne grade biciklističke staze koje su potpuno odvojene od kolovoza i trotoara barijerama? Tako nešto sam video po Beču i po Germanskim zemljama i mislim da bi bilo mnogo bolje napraviti takve staze, makar samo na Novom Beogradu nego staze na kojima pešaci i biciklisti dele trotoar i gde je granica zapravo samo vizuelna (traka), umesto da bude fizička barijera.

Voleo bih da su staze za bicikliste kompletno odvojene i od ulica i od trotoara, da prate trasu kolovoza i trotoara, ali da je kao biciklista razmišljam samo o drugim biciklistima na stazi, a ne i o pešacima i automobilima.
Hocu da se nadovezem na ovo pitanje. Dakle ima li neko podatak juzno od Save i Dunava gde postoje iskljucivo biciklisticke staze? Dakle da ne dele sa nekim, pesaci, automobili....vec iskljucivo staza za bicikliste. Prijatelj iz Kanade mi salje sliku i kaze da bukvalno mozes da ides od istocne do zapadne obale iskljucivo biciklom i da nemas dodira sa saobracajem. I nije mi cilj da se poredim sa Kanadom vec uzimam kako primer.
Evo recimo druga slika, jeste da se ulazi u USA ali nema veze sad to. Dakle, da li ce se ikada iskoristiti ova opcija na Google za ?
P.S.verujem da gore po Vojvodini i ima zasebnih staza ali zanima me juzno dole. Iskreno ja ne znam.
404bac6adf93d72732490db25a511e7c.jpg
18a40cc1f631cb8a95c31c63c40c784d.jpg


Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Ja za takve nemam ni malo milosti. Zna se kome je namenjena bici staza. Ako ti se telefonira, stani sa strane. Ako ti se šeta, znaš gde ti je mesto.
Ја мислим да ти њега ниси разумео. Он се као пешак инати бицклистима на бици стази јер су ето причали на телефон. Ја ти се кунем да не би закочио у тој ситуацији, макар причао на два телефона
 
Hocu da se nadovezem na ovo pitanje. Dakle ima li neko podatak juzno od Save i Dunava gde postoje iskljucivo biciklisticke staze? Dakle da ne dele sa nekim, pesaci, automobili....vec iskljucivo staza za bicikliste. Prijatelj iz Kanade mi salje sliku i kaze da bukvalno mozes da ides od istocne do zapadne obale iskljucivo biciklom i da nemas dodira sa saobracajem. I nije mi cilj da se poredim sa Kanadom vec uzimam kako primer.
Evo recimo druga slika, jeste da se ulazi u USA ali nema veze sad to. Dakle, da li ce se ikada iskoristiti ova opcija na Google za ?
P.S.verujem da gore po Vojvodini i ima zasebnih staza ali zanima me juzno dole. Iskreno ja ne znam.
404bac6adf93d72732490db25a511e7c.jpg
18a40cc1f631cb8a95c31c63c40c784d.jpg


Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Tehnički gledano, južno do Save i Dunave takve odvojene staze imamo samo uz obalu Save i Dunava na nekim delovima kroz Beograd. (i na Adi)

Jedino gde zaista imamo potpuno (fizički) odvojene staze u Beogradu (urbanom delu) su Bežanijska kosa i Goce Delčeva.
 
Inače juče sam išao pored Prokopa, postoji neko malo parče bici staze u dužini od nekih 100 metara ali je tako nesrećeno napravljeno da jednostvano pešaci i biciklisti ne mogu da se mimoiđu.

Naravno pešaci neće da se sklone jer nemaju gde pogotovo što većina njih vuče i kofere po stazi jer idu sa ili na put, a drugo opet zbog (ne)kulture
 
Искрено ту стазу могу да користе само бициклисти који иду на воз.
 
Ne mogu ni oni jer se staza tu prekida i dalje moraju da voze po ulici do ulaza na Prokop.
Isto važi i za one koji npr iz NS dođu u BG, voze po ulici, izbegavaju taksiste koji stoje na 4 migavca i GSP autobus pa tek onda dolaze do ove staze koja ih vodi do Gemaxa a posle već nema staza😂
 
Možda je bilo već ovo pitanje.
Kako sa Ade da dodjem do Pinka? Mislim, znam put, nego gde i kako da se popnem na Most na Adi? Ili imate neki bolji predlog... (uzbrdice nisu problem).
 
Apelujju,, apeluju .... i tako godinama ... i to je sve što znaju

Nek apeluju svom dedi kad ih načini retardima

Koliko novčanih kazni su napiisali auto vozačima za ugrožavanje biciklista u nazad za 365 ili za 3650 dana.
Follirati običnii 😡
 
Vrh