Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ne, nisam mislila na tako nešto već da se propis prilagodi kao što je slučaj kod ograničenja brzine kretanja vozila. To bi značilo da se tačno definiše kada i gde se kaciga mora nositi a kada ne.

Tačno, svako je gospodar svog života ali ipak moramo vezati pojaseve dok smo u vožnji, zar ne?
 
Tako je, ali nevezivanje pojasa može loše da utiče i na druge jer nevezana osoba proleće kroz šoferku i može još nekog da ubije pored sebe (nije šala).

Ja sam uvek prvo za poštovanje i SPROVODJENJE postojećih propisa, kao npr. obaveza imanja prednjeg i zadnjeg svetla jer to direktno ugrožava i druge učesnike u saobraćaju.
 
@astrodule
Jedini ispravan pristup. Uvek se zgranem kada vidim koliko ljudi nema svetla noću. Potpuno odsustvo mozga, kaciga tu ne bi pomogla.
 
Kad već astrodule pomenu sela i biciklove, nekako više u vestima vidim da stradaju biciklisti po seoskim i lokalnim putevima u naseljenom mestu nego u (većem) gradu. Ako bih smeo da budem politički nekorektan, uglavnom su u pitanju stariji vozači bicikala (napomena da ni malo ne smanjujem krivicu vozača automobila koja je najveća). Shodno toj generalizaciji, moglo bi se uvesti pravilo obavezne kacige za starije od XX godina.

Ali, mogu zamisliti na kakav bi to (opravdan) odjek naišlo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467737#p467737:1epm9973 je napisao(la):
Mel » 27 Jul 2017 08:33 am[/url]":1epm9973]Kad već astrodule pomenu sela i biciklove, nekako više u vestima vidim da stradaju biciklisti po seoskim i lokalnim putevima u naseljenom mestu nego u (većem) gradu. Ako bih smeo da budem politički nekorektan, uglavnom su u pitanju stariji vozači bicikala (napomena da ni malo ne smanjujem krivicu vozača automobila koja je najveća). Shodno toj generalizaciji, moglo bi se uvesti pravilo obavezne kacige za starije od XX godina.

Ali, mogu zamisliti na kakav bi to (opravdan) odjek naišlo.
U selima i na magistralnim putevima između njih je potrebno izgraditi čitavu mrežu trotoara i bici staza. To je toliko neophodno da nemam reči. Tamo se i deca i stariji i kao pešaci i kao biciklisti kreću kolovozom. Biciklisti izuzetno retko koriste svetla. Osim toga vozače automobila skoro niko ne kontroliše, pa se često voze neregistrovana vozila, voze ih vozači bez dozvole. To je sve zajedno pravi recept za smrt.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467737#p467737:33aewfw0 je napisao(la):
Mel » Today, 08:33[/url]":33aewfw0]Kad već astrodule pomenu sela i biciklove, nekako više u vestima vidim da stradaju biciklisti po seoskim i lokalnim putevima u naseljenom mestu nego u (većem) gradu. Ako bih smeo da budem politički nekorektan, uglavnom su u pitanju stariji vozači bicikala (napomena da ni malo ne smanjujem krivicu vozača automobila koja je najveća). Shodno toj generalizaciji, moglo bi se uvesti pravilo obavezne kacige za starije od XX godina.

Ali, mogu zamisliti na kakav bi to (opravdan) odjek naišlo.

Istina. Ne pamtim kada je rekreativac poginuo na biciklu u Beogradu. Ja pamtim samo slučaj jedne Irkinje koju je auto pokupio na Obrenovačkom putu (ona je bila profi).

Skoro uvek ginu matorci po selima. Em pijani biciklisti, em pijani vozači (i bez dozvole što reče @Goje).

edit: Setih se i na Pančevačkom mostu da je poginuo biciklista pre par godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467758#p467758:ag631zy4 je napisao(la):
astrodule » 27 Jul 2017 10:22 am[/url]":ag631zy4]Skoro uvek ginu matorci po selima. Em pijani biciklisti, em pijani vozači (i bez dozvole što reče @Goje).
Em, po pravilu, bez ikakvog svetla ili retroreflektivne povrsine. Vozim barem jednom nedeljno magistralom i selima na njoj, i to nocu, i ta grupacija biciklista mi je ubedljivo najveca frustracija.

Cak su se i traktoristi najvecim delom upristojili i gotovo svaki ima zutu rotaciju. Govorim o Banatu, ne znam kakva je situacija u drugim krajevima.
 
Evo prilažem neke članove ZOBSa ( od osnovnih pojmova do vaznih odredba) vezane za biciklizam

-obeležavanje (svetla) bicikla
se pominju u članu 81 i obazena su samo nocu i pri smanjenoj vidljivosti
-a kaciga
se spominje u članu 91 i ne obavezuje nošenje iste za bicikliste
-dr. ,,zanimljivosti,, kao ,,višak,, priloga
nekom mladjem biciklisti ce sigurno biti i koristan :D


ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA
"Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 -
odluka US, 55/2014, 96/2015 -dr. zakon i 9/2016 -odluka US)

Član 7
Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje :
31) vozilo je sredstvo koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za kretanje po putu,
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove,
33) motorno vozilo je vozilo koje se pokreće snagom sopstvenog motora, koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za prevoz lica, odnosno stvari, za obavljanje radova, odnosno za vuču priključnog vozila, o sim šinskih vozila,
34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm 3 , ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,
67) učesnik u saobraćaju je lice koje na bilo koji način učestvuje u saobraćaju,
68) vozač je lice koje na putu upravlja vozilom,

član 81
Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti:
5) bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani

Član 88
Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima.
Izuzetno u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja, zoni "30", zoni škole i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina. Izuzetno u pešačkoj zoni i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mlađe od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.

Član 89
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom
trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Na bi ciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila. Ako se dva ili više vozača bicikala, mopeda, tricikala i motocikala kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.

Član 90
Vozač bicikla, mopeda, tricikla i motocikla mora da upravlja vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne
ometa druge učesnike u saobraćaju, a naročito ne sme da:
1) ispušta upravljač iz ruku,
2) sklanja noge sa pedala,
3) se pridržava za drugo vozilo,
4) vodi, vuče ili potiskuje druga vozila, odnosno životinje, osim da vuče priključno vozilo za bicikl,
5) dopusti da vozilo kojim upravlja bude vučeno ili potiskivano,
6) prevozi predmete koji mogu da ga ometaju tokom upravljanja,
7) upotrebljava na oba uva slušalice za audio uređaje.

Član 91
Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan deklaracijom proizvođača kacige.
Vozač bicikla, mopeda, tricikla, odnosno motocikla, ne sme da prevozi lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno
psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.
Bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju zaštitne kacige koje koriste vozači, odnosno lica koja se prevoze na
motociklu, mopedu, triciklu i četvorociklu, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.

Član 92
Bicikl, moped i motocikl u saobraćaju na putu mogu da imaju priključno vozilo sa dva točka namenjeno za prevoz tereta, priključeno tako da je obezbeđena stabilnost vozila u kom ne smeju da se prevoze putnici. Priključno vozilo ne sme biti šire od jednog metra, a na zadnjoj levoj strani mora imati poziciono svetlo crvene boje ili trouglasti katadiopter ako je vuče bicikl.

Član 140
Za regulisanje kretanja bicikala i mopeda na biciklističkim trakama ili stazama, mogu se upotrebljavati semafori sa trobojnim svetlima.
Svetla na semaforu iz stava 1. ovog člana su crvene, žute i zelene boje, na kojima se svetla postavljaju po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno gore, žuto u sredini, a zeleno dole.Crveno i žuto svetlo su u obliku kruga sa simbolom bicikla
crne boje dok je zeleno svetlo sa simbolom bicikla smešteno u krugu crne boje.
Na prelasku biciklističke staze za kretanje vozila iz stava 1. ovog člana preko kolovoza, mogu se koristiti uređaji za regulisanje kretanja pešaka, ako se staza nalazi uz obeleženi pešački prelaz.

Izvor http://www.paragraf.rs/propisi_download ... tevima.pdf

:sesir:
 
Kacige su samo proizvod koji se "uvaljuje" potpirivanjem straha od povreda.
Čak i argument iz ovog simpatičnog nastupa iz posta iznad o smišljenom širenju straha od mogućih povreda tokom vožnje bicikla zarad demotivacije i vraćanja u biciklista u automobile - ima smisla.

Iz svog iskustva, raznih padova i sudara sa drugim biciklistima, jedim "češanjem" sa motorciklistom (on pobegao) i sa automobilom (takođe pobegao), ožiljaka na više mesta po nogama itd... i dalje ne vidim šta to kaciga može značajno da pomogne rekreativcu ili "učesniku u saobraćaju" i u kojim to situacijama može da zaštiti glavu ili eventualno vrat?
O profi sportistima nisam kompetentan da dam sud ali zato argument da štiti bicikliste početnike jednostavno ne pije vodu.
Dete, dok je još malo, će više naučiti iz padova, ali zato neće voziti u saobraćaju i pa i neće doći u tu retku situaciju da mu kaciga možda i nekim čudom i sticajem okolnosti pomogne.
Oni koji su kao stariji počeli da voze pa nemaju to iskustvo i kontinuitet vožnje bicikla od mladosti... pa tu nema puno filozofije, ko je pametan neće praviti gluposti i paziće, ko nije pametan - kaciga je tek njemu suvišna.

Ja razumem da određeni modeli kaciga u određenim situacijama mogu da spasu motorcikliste, da na gradilištima mogu da spreče neptrebne povrede od sitnijih predmeta koji padaju sa neke visine... sve je nauk iz neke prakse. Pa vojska nosi šlemove da dobrim razlogom... jes' da je objašnjenje da štiti ako te neko pogodi iz puške u šlem sa daljine od hiljadu metara... duhoviti kažu da je to razlog da se odmah predaš :) ali pravi razlog je da štiti od gelera artiljerijskih granata i avionskih bombi kao i od raznih parčadi koje mogu da ozbiljno povrede glavu, ali se to ne spominje jer će u startu da odmah svi dezertiraju :)

Kacigu za bicikliste ću da prihvatim tek kada se dokaže da poštovanje i sprovođenje u praksi svega propisanog u sadašnjem ZOBS-u nema efekta po bezbednost biciklista.
 
Slažem se sa reljom, gotovo od reči do reči. Jesam zahovornik HTZ opreme na radu, pojaseva u automobilima, i pridržavanja bezbednosnih procedura, ali kacigu za bicikl ne smatram dovoljno kritičnom.

Inače, padao sam kao klinac, češao se i sudarao s automobilima...
 
Relja nisi u pravu.
Prelazim prosecno god 4000km sta na drumasu u uslovima saobracaja sto na mtbu offroud .
Kaciga je samo stvar navike, sad mi je nelagodan osecaj bez nje, nesto kao kad bi u potkosulji izasao zimi napolje.
Sustina je da ona ne treba sve do momenta kad stvarno zatreba: kolega je u spustu sa Avale ispravio krivinu i zviznuo glavom o drvo-kaciga je pukla na dva dela ali je njegova glava ostala citava :) .
Istina kad komutiram i ne nosim "borbenu opremu" ne nosim ni kacigu, ali su to voznje po trotaru na stazi van kolovoza i uglavnom krace voznje u lokalu...
Ista moze biti i modni detalj pa je neki iz tog razloga nose... :D
 
@Piglet
Svestan sam da sam se preterano raspisao u prehodnom postu, a sad vidim da to može da važi samo na "normalnu" gradsku vožnju po asfaltiranim biciklističkim stazama, tamo gde sada ugvavnom vozim.
Za off road i međumesne puteve ne bih da ikome solim pamet. Za mene lično je to sada već ekstremna vožnja, verovatno bih i ja stavio kacigu kada bih se spuštao sa Avale :) ali to su već krajnosti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467751#p467751:31eidv4p je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » Čet Jul 27, 2017 10:55 am[/url]":31eidv4p]Uvek postoji način da se ograniči na vožnju van lokalnih i nekategorizovanih saobraćajnica.
Upravo to sam i ja napisala u pretposlednjem postu na ovoj temi.

Bicikl vozim bez kacige jer se uglavnom krećem po biciklističkoj stazi i u lokalu. Da idem na put duži od 1000 km svakako da bih je imala u priboru.
 
@GOJE, nema potrebe da citiraš post iznad. Zauzima previše prostora a zna se na šta se odnosi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468169#p468169:24txioxa je napisao(la):
Ksenija » Sub Jul 29, 2017 11:48 pm[/url]":24txioxa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467751#p467751:24txioxa je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » Čet Jul 27, 2017 10:55 am[/url]":24txioxa]Uvek postoji način da se ograniči na vožnju van lokalnih i nekategorizovanih saobraćajnica.
Upravo to sam i ja napisala u pretposlednjem postu na ovoj temi.

Bicikl vozim bez kacige jer se uglavnom krećem po biciklističkoj stazi i u lokalu. Da idem na put duži od 1000 km svakako da bih je imala u priboru.

Mislim da kaciga treba da se nosi cak i kad se ide do prodavnice, iskljucivo zbog licne bezbednosti, bez umanjivanja vaseg znanja i iskustva u voznji biciklom.
 
Pa ti je onda nosi (što verovatno i činiš), ali zašto nametati obavezu svima?

Obaveza nošenja kacige bi imala vrlo negativan efekat na broj biciklista po gradovima.

Svako je gospodar svoje sreće i svog života.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470069#p470069:2khbqage je napisao(la):
astrodule » Uto Avg 08, 2017 7:18 pm[/url]":2khbqage]Pa ti je onda nosi (što verovatno i činiš), ali zašto nametati obavezu svima?

Obaveza nošenja kacige bi imala vrlo negativan efekat na broj biciklista po gradovima.

Svako je gospodar svoje sreće i svog života.

A recimo da se umanji rizik od neposredne opasnosti? To je jednosmeran pogled, zamisli da te slucajno neko gurne i ti padnes udaris glavu (bilo koj los scenarijo), i osoba koja te gurnula mora da zivi sa cinjenicom da je povredila drugu osobu. Cilj je da se bezbednost odnosi na sve, a ne na pojedince.
 
Onda treba i pešaci da nose kacigu.
Ko procentualno više gine? Osobe na biciklu ili osobe koje nisu na biciklu?
Zašto svi automobili nemaju zaštite kao F1 ili reli vozila?
Negde se mora povući crta.

Poslato sa telefona
 
Ova tema me podseća na onaj trend u Amerikanci kad ljudi zaviju celu kuću u najlon, sunđere i rešetke u nameri da zaštite bebu od povreda koje imaju šanse da se dese taman koliko i da ja dobijem lutriju.

A sve to upravo pod tim izgovorom ''da ali, šta ako se desi to i to... postoji šansa tolika i tolika...''
Pa postoji šansa za sve. Postoji šansa da pri silasku sa obične hoklice od 50 cm čovek u kući padne na stranu tako da klepi glavom o ivicu komode i polomi sebi vrat. I šta sad, jel to znači da treba svi da nosimo štitnike i kacige ceo svoj život, zato što postoji šansa...?
 
Vrh