Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Tek pre neki dan sam skontao da i na uazu u Knez, kod taksista, postoje ovi novi parkinzi za biciklove... Ipak se pomeraju stvari lagano :)
 
http://pricesadusom.com/super-ideja-za- ... ene-staze/

Sjajne ideje za bici staze, pogotovo me interesuje ta trasa kroz Ovcar-Kablar:

Ovcar-Kablar-1.jpg



Koliko sam video, dobar deo te trase je vec pretvoren u put?

20121104277aa.jpg
 
...ali je moguce staviti voz za pruge uskog koloseka.

Poslije drugog svjetskog rata, pruge uskog kolosjeka su proglasene nepozeljnim na prostoru bivse Jugoslavije i pristupilo se njihovom uklanjanju. U mnogim krajevima bivse nam drzave uklonjene pruge nikad nisu zamjenjene nekom prugom normalnog kolosjeka i mnoga sela i gradovi su zauvjek ostali bez zeljeznickih veza. Posljedica, siromasenje sela, mogracija stanovnistva u gradove i vece centre, itd...

Postavlja se pitanje, da li je uopste bilo neophodno uklanjati pruge uskog kolosjeka. No to je za neku drugu temu.

Dodacu samo jos jedan podatak...
Pored Jugoslavije bila je jos jedna zemlja koja je imala mnogo kilometara uskotracne zeljeznice ali oni nisu bili toliko napredni u razmisljanjima kao Jugoslavija i ostali su do danas sa skoro 1000km uskotracne zeljeznice. Ta zemlja se zove Svajcarska.
 
Te pruge su uglavnom imale Vmax od 40 kmh, a kroz brda i manje. Ono, jeste da nam ni ovi vozovi nisu mnogo brži ali je tehnološki na pruge normalnog poloseka moguće staviti i brzine od 300 kmh. I kapacitet teretnih vozova na njima je bio smešan, nijedna ozbiljnija industrija se nije mogla time poslužiti.
 
Da, tako je to bilo prije drugog svjetskog rata. Poslije su napredovala i vozila i pruge. Danas se vozovi na uskotracnim zeljeznicama krecu znatno brze. Svjetski rekord u brzini je 210 km/h. No, nije sve u brzini.

Prednost uskotracne zeljeznice je bas u njenoj upotrebi u planinskim i izolovanim krajevim, kakvi postoje i u Srbiji. Uskotracne zeljeznice omogucavaju savladjivanje vecih uspona, imaju manje radijuse krivina, jeftinije su za izgradnju i odrzavanje (manji tuneli, manji mostovi, itd...)
Zbog toga se i koriste u velikom obimu u alpskim predjelima kakvi postoje u Svajcarskoj, Italiji, Njemackoj.

Njihova uloga je da poveze ruralne sredini sa regionalnim centrima i na taj nacin omoguci opstanak i razvoj sela i manjih gradova. Kod nas se na zalost o tome uopste ne razmislja i strategija razvoja saobracaja potpuno zapostavlja manje sredine i fokusira se na velike sisteme.

Ali, da ne bi otisli sad predaleko u pricu o zeljeznici, samo bih rekao da mislim kako biciklizam nije prepreka za razvoj zeljeznice, pa ni neke uskotracne (koja se uzgred receno, sad naziva "lakom zeljeznicom") vec je prepreka negdje sasvim na drugom mjestu, u planiranju razvoja, koje ne uvidja znacaj sinskog saobracaja. Biciklisticke staze na nekim napustenim zeljeznickim trasama, u ruralnim sredinama, nece donijeti nista revolucionarno ni znacajno za te sredine ali isto tako nece nanijeti ni nekakvu stetu.
 
Biciklisti upozoravaju: Zakrčena nam je staza ka Adi Ciganliji
I.N. | 16. 12. 2015 - 13:33h | Foto: Promo

Biciklisti koji se još voze stazom pored Save odolevajući hladnom vremenu, zatekli su pre neki dan prepreku. Na delu staze koji vodi ka Brankovom mostu postavljen je temelj za bilbord. Kako su radovi u toku, radnici su postavili obaveštenja sa obe strane temelja, te je jedan deo trake ka Adi Ciganliji zatvoren.

3badc809b52dc7bcf2907639520e89ec.jpg


Na tom mestu je nekoliko dana bila razbijena staza i stajale su ove iste oznake da su radovi u toku, a tog dana kad sam fotografisala, nikao je i temelj - kaže autorka fotografije T. Ciganović.

Biciklisti kažu da će bilbord koji bude sagrađen na ovom mestu dodatno zaći u biciklističku stazu kada mu se doda oplata, zbog čega će prolaz za bicikliste izgubiti smisao.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/bicikl ... ji/ldllnmm

:bash: :bash: :bash: :bash:
 
Ne znam da li je bilo u temi o BnV ili Savskom amfiteatru, ali biciklistička obilaznica oko BnV je već sada upotrebljiva. Na nekim mestima je novi asfalt, a dobrim delom je već postavljena ograda.

Ako se ide od Brankovog mosta, odmah posle tramvajskog mosta skrenuti levo i posle 100-200m se nailazi na asfalt. Ta staza izlazi malo posle Gazele.

bici-obilaznica-bnv.jpg


e085e24b160f0ade7cb09f8694e7e69e.jpg


77346dbc3ad5e133e764711cc7d0daef.jpg
 
Privremena staza zbog radova izgleda da je neko naucio lekciju sto se tice staze
 
@Astrodule To je plan biciklističkih staza kroz Beograd na vodi kad se izgradi. Sve će to dobiti drugačiji izgled, ta obilaznica će biti raskopana kao i sve ostalo. A na regulaciono nivelacionom planu jasno je ucrtana biciklistička staza duž obaloutvrde. Inače, velika primedba je što nova obilanznica nema osvetljenje. Ipak će biti u upotrebi dve godine. Sad, moram da prođem noću pa da vidim na šta liči i da li je upotrebljivo.
 
Trasa u SA skoro pa završena:
izvor:beociklizacija
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

[/quote]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363930#p363930:j67t88r1 je napisao(la):
milos.tro » 23 Dec 2015 07:21 pm[/url]":j67t88r1]Trasa u SA skoro pa završena:
izvor:beociklizacija
file.php

.............
[/quote]


Ovo trba da naprave i na suprotnoj obali, duž Gazele.
 
Бициклистичка стаза у једном мањем градићу Добелну (Döbeln) у Немачкој, сликао сам у суботу - 19. децембра 2015.

 
Biciklistička udruženja trenutno pokušavaju da izdejstvuju prečicu koja je na mapi obeležena žutom bojom. Ukoliko se na tom delu gradilišta u skorije vreme ne očekuju neki veći radovi, asfaltni put bi svakako mogao da se iskoristi. Dobili smo i uveravanja da će obilaznica biti osvetljena, ali tek treba da se uverimo u to. Na fotografijama se može videti kako izgleda ta deonica obeležena žutom bojom.
 
Sta fali postojecoj putanji. neznatno je duza taman nesto veca razdaljina za rekreiranje, nova tj dobra je podloga jedino eventualno da se dodatno malo osvetli.
 
Biciklisti uvek biraju kraću i atraktivniju rutu. Ukoliko se naravno "žuta ruta" fizički ne pregradi, verujem da će deo ljudi koristiti prečicu, osim onih koji se baš drže PS-a. Da ne shvatite pogrešno, ovo će trajati par godina, a suština nije da se biciklisti voze kroz Pripjat. Scenografija je idealna za Stalkera od Tarkovskog, ali svakako nije idealna ruta za bicikliste. Tako da bismo pokušali da zadržimo rutu koja je bliže reci što duže u upotrebi, pa kako kome volja. Osvetljenje bi trebalo da bude rešeno.
 
Pa baš žuta ruta će ići kroz gradilište, a postojeća ide obodom. Mislim da se reka ne vidi ni sa plave ni sa žute trase.

Nemojte shvatiti da vas nešto kudim, samo stvarno ne vidim problem u stazi koja je već napravljena (osim osvetljenja).
 
Ne shvatam pogrešno, sve ok :). Vidi fotku iznad, vidi se reka. Elem, ukoliko bude saobraćaja, biciklisti će sami birati onu dužu rutu. U svakom slučaju, moje je da tražim što više i da pomeram granice. Bilo je dosta onih koji su smatrali i da nam je obilaznica preko NBG super. Ukoliko je moguće i ukoliko se idućeg leta tu ne planiraju radovi, ja bi ostavio i tu kraću varijantu. Pitanje je vremena kad će ljudi početi da "seku" čim uoče da imaju tu opciju.
 
Vrh