Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Пре свега возити бицикл између саобраћајних трака није пријатно, а ни безбедно, јер су уз њега најбрже траке из којих су честа излетања возила на зелено острво у средини.
На пример на углу булевара и Прилучке ето ја памтим бар двадесетак излетања у оба смера. Чак и Ластин туристички аутобус који је срећом промашио платан, али је порушио бандере и једва се зауставио да не излети у супротан смер.

Такође би бициклисти могли силазити са острва само на обележеним местима, која би била поприлично удаљена једна од других, што наравно не би било поштовано и изазивало додатну опасност по све учеснике у саобраћају.

Једноставно за таквим нечим нема потребе, јер је тротоар поред шуме довољно широк да прими бициклистичку стазу, а поред тога паралелно са њим на десетак метара удаљености кроз шуму пролази широка осветљена стаза, која је пријатнија за вожњу од ове поред пута.

Мада и ово решење није толико лоше, уосталом као млађи возивши тркачки бицикл магистралним путевима нешто и нисам примећивао уређене бициклистичке стазе, па се некако возило. А највеселије би било када табулар пукне због ударне рупчаге на путу усред неке недођије..
 
astrodule":2e9pjhi1 je napisao(la):
Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

:pob:
 
jLaki kad se vec pojavis mozes da postvis i koju fotku sa bloga nije tako tesko
5220497_orig.jpg


8697892_orig.jpg


8205605_orig.jpg


3203721_orig.jpg


http://www.bck.rs/blog/archives/09-2015
 
prijatno sam iznaneđen viđenim na slikama.
U praksi, da li su sada trake za vozila dovoljno široke tj. da li motorna vozila kače bici stazu?
 
Desna traka je izgleda šira od leve, normalno se vozi.
Samo što ljudi parkiraju na trotoarima i dalje pa zakače i stazu. Svakako je prekršaj, ali u zoni škole stvarno ne znam gde će ljudi sa kolima.

S3
 
Biciklisti dobili šest novih parkinga
M.Tašković - Tanjug | 23. 09. 2015. - 13:58h | Foto: M. Ilić | Komentara: 0

Danas je kako Dan bez automobila i Dan sa šest novih parkinga za bicikle. JKP “Parking servis” u saradnji sa udruženjem “Ulice za bicikliste” otvorio je nove parkinge "P" profila za dvotočkaše koji, kako kaže, smanjuju rizik od krađe ili oštećenja.

670956_parking-za-bicikliste04rasfoto-milan-ilic_f.jpg


Kako je rečeno na današnjoj konferenciji ispred Doma omladine Beograda, parkinzi su, osim na toj lokaciji, postavljeni ispred Palate Albanija, Elektrotehničkog fakulteta, Železničke stanice, na Trgu Nikole Pašića i u garaži Obilićev venac.


Gradski menadžer Goran Vesić rekao je da je cilj akcije promovisanje biciklizma i parkiranja.

670954_parking-za-bicikliste02rasfoto-milan-ilic_f.jpg


Parking kod Doma omladine

“Na ovaj način želeli smo da pokažemo da smatramo da su biciklizam i promocija vožnje biciklom jedna vrsta civilizacijskog standarda koji Beograd, na žalost, još uvek nema iz mnogo razloga, ali to je nešto što treba da ostvarimo u narednim godinama”, rekao je Vesić.


Kako je istakao, Skupština Beograda usvojila je novi standard da se prilikom rekonstrukcije svih ulica u gradu, dok god je to moguće, stavljaju biciklističke staze, a tamo gde to nije moguće, kaže Vesić, radiće se odredjene biciklističke rute.


Direktor JKP “Parking servis” Andrija Čupković rekao je da će do kraja sledeće godine, problem parkiranja biciklista i motorista biti rešen, jer će biti otvoreno više od 1.000 novih parking mesta.


“Oni neće biti više u poziciji u kojoj se danas nalaze, da nemaju gde da parkiraju bicikle”, rekao je Čupković.

670953_parking-za-bicikliste01rasfoto-milan-ilic01_f.jpg


Prema njegovim rečima, novi parkinzi otvoreni su na inicijativu biciklista.


“Do kraja godine, na ukupno 25 lokacija, postavićemo parkinge novog profila, kakve su biciklisti i tražili, tako da mogu da zaključaju bicikl za ram parkinga, ne samo za točak, što smanjuje rizik od kradje ili oštećenja”, objasnio je Čupković.
Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović rekao je da nova gradska vlast u Beogradu neće da tretira bicikle kao samo sredstvo za rekreaciju, već kao sredstvo za prevoz.


“Prošle nedelje Beograd je dobio prvu biciklističku traku, gde je praktično bicikl integrisan u kolovoz sa ostalim saobraćajem, što je najbolji dokaz da bicikl tretiramo kao sredstvo prevoza, a ne kao sredstvo rekreacije”, kazao je on.
Direktor AMS S-a Mirko Butulija rekao je da je u cilju unapredjenja bezbednosti saobraćaja i kreiranja saobraćajne kulture medju vozačima, AMS S podržao ovu inicijativu za nove parkinge za bicikle i sprovede tradicionalnu akciju “Kaciga glavu čuva”.


“Kao društveno odgovorna organizacija, na ovaj način želimo da podstaknemo bicikliste i motocikliste da koriste zaštitnu opremu i tako povećaju sopstvenu bezbednost”, rekao je Butulija.


Dogadjaju su prisustvovali načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić, kao i generalni sekretar AMSS-a Predrag Đurđev.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/592827/Biciklisti-dobili-sest-novih-parkinga
 
"Kao što je rečeno: rekonstrukcija dela Savske promenade biciklistima ne donosi ništa novo, osim potencijalno novih problema."
120321919033432364128586.jpg

izvor:beociklizacija
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BCAUo0ye2yM[/youtube]

Biking in NYC - Hudson River Greenway
 
Vozio sam bicikl u njujorku. Ovaj deo je stvarno lep. Kroz grad ima puno staza koji su i odvojeni od kolovoza i gde se deli sa automobilima, na tim mestima je katastrofa. Svi se parkiraju, taksisti zaustavljaju... Pešaci šetaju po stazama..
 
Prošao sam danas kolima Bulevarom oslobođenja. Bici staza izgleda OK i nije bilo prepreka.
Međutim iz ugla vozača automobila mi se ne sviđa mnogo širina traka. Usko je kao u Brankovoj, ali ovde se brže vozi. Nemoguće je izbeći slivničke rešetke uz levu ivicu leve trake, a čini mi se da jedna rešetka fali.
Još jedna stvar: naime stara srednja isprekidana linija je uklonjena grebanjem asfalta celom dužinom puta i to sigurno 1cm.
Bolje bi bilo da je uzeto metar razdelnog ostrva. Drveće je na oko 3m od kolovoza, tako da ima mesta. Ove grebotine će morati nekako krpiti i izgledaće užasno.

Poslato sa telefona
 
Pa, dozvoljeno je 50 km/h, a najmanja propisana širina trake za tu brzinu je samo 2,75 metara. Moram da priznam da mi je to kao klincu bilo omiljeno mesto za jurcanje, ali sad bih samom sebi zbog toga retroaktivno oduzeo dozvolu na duži rok. Sa užim trakama biće i manje jurcanja.

(mali off za tebe: ukinuše nam "Fontanu", kao što se još onomad pričalo :cry: )
 
Ostaste bez kultne kafane nisam znao da je prostor delezov
 
posto je lezeci policajaz onaj iz gumenih segmenata, trebalo bi skinuti 1-2 segmenta da ne smetaju biciklistima (koji svakako ne mogu brzo :))
 
mekbejn":jyloje6z je napisao(la):
posto je lezeci policajaz onaj iz gumenih segmenata, trebalo bi skinuti 1-2 segmenta da ne smetaju biciklistima (koji svakako ne mogu brzo :))
Да ли сте Ви господине нормални? Па сви би аутомобили ишли бициклистичком стазом како би барем са два десна точка омашили лежећег полицајца.
 
Бициклисти би ширу стазу
М. Љ. П. | 02. новембар 2015. 11:56 | Коментара: 3

Возачи двоточкаша још једном упозорили на чињеницу да на шеталишту крај саве нема довољно простора

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... siru-stazu
 
Кацига главу чува

ЈКП „Паркинг сервис” и Ауто-мото савез Србије поделили су данас кацигe за бициклисте на Ади Циганлији, Савском и Дунавском кеју у оквиру акције „Кацига главу чува”. Како је саопштено из „Паркинг сервиса”, ово је још једна у низу акција усмерених на побољшање безбедности свих учесника у саобраћају. Директор ЈКП „Паркинг сервис” Андрија Чупковић рекао је да ће то предузеће и следеће године наставити са промовисањем здравoг начина живота и обновити бициклистички парк.

– Нових сто бицикала ћемо поставити на наша два паркиралишта, део на Ади Циганлији, а остатак код СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”. Сваки возач ће на једноставан начин, уз паркирање аутомобила на једном од ова два паркинга, моћи да позајми два бицикла без додатног плаћања или потписивања уговора – истакао је Чупковић.

Он је апеловао на учеснике у саобраћају, нарочито на возаче аутомобила, да воде рачуна о бициклистима. Генерални секретар АМСС Предраг Ђурђев рекао је да су Ауто-мото савез Србије и „Паркинг сервис” потписали уговор о пословно-техничкој сарадњи и да се ово предузеће истиче у друштвено одговорним акцијама у којима се промовише саобраћајна култура.

– У наредном периоду планирамо још много заједничких пројеката, а МУП и Министарство саобраћаја су направили агенду, коју ми следимо. Пратећи те смернице крајем месеца ћемо организовати бесплатну проверу техничке исправности путничких возила – нагласио је Ђурђев.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1713039

Тешко је наћи заједнички став о томе да ли да се законски уведе обавељно ношење кациге али мислим да не треба трошити речи на то колико је неодговорно малу децу довести на стазу на Ади и незаштићену их пустити на милост и немилост бициклиста и ролераша. При томе овде је гомила оних који само повремено изнајме бајс и ролере па имају проблема и са одржавањем властите равнотеже а камоли да могу да воде рачуна и о деци.
Неко на овој слици из чланка може да види нешто романтично а ја видим тешку неодговорност, случај је да је слика настала на низбрдици која има и кривину на Ади која је познато место за кршење ролераша почетника
 
БЕСПЛАТНЕ КАЦИГЕ ЗА БИЦИКЛИСТЕ

09. новембар 2015.


Ауто-мото савез Србије је у сарадњи са ЈКП ”Паркинг сервис”, Управом саобраћајне полиције МУП Србије и Општином Земун на земунском кеју спровео 7. новембра традиционалну акцију ”Кацига главу чува”. Тим поводом су председник ГО Земун Дејан Матић и генерални секретар АМСС Предраг Ђурђев делили заштитне кациге бициклистима.

“Општина Земун подржала је и прикључила се овој превентивној и едукативној акцији која ће омогућити подизање саобраћајне културе међу возачима, посебно међу возачима двоточкаша као најугроженијим учесницима у саобраћају. У том смислу много је учинио и чини Савет за безбедност саобраћаја на путевима ГО Земун својим многобројним акцијама”, рекао је председник ГО Земун Дејан Матић.

Акцију “Кацига главу чува” деценијама спроводи Управа саобраћајне полиције МУП-а, ЈКП “Паркинг сервис” и АМСС на територији свих општина. Њен је циљ поспешивање саобраћајне културе и повећање безбедности у саобраћају.

Ова заједничка акција има за циљ да подстакне безбедну и сигурну вожњу, али и да
допринесе што већи број бициклиста на улицама Земуна.

http://zemun.rs/бесплатне-кациге-за-бициклисте/
 
Vrh