Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja mislim da jesu nešto najavljivali, ali da niko nije obraćao pažnju...
 
I meni se tako čini. Ipak mora da postoji neki plan ili studija gde je ova traka zamišljena (a možda i još neke).

Poslato sa telefona
 
120039558990765401728615.jpg

120365898990766101728542.jpg
 
Ovim stazama se formalizuje i "legalizije" vožnja bicikla u Bulevaru oslobođenja, i na neki način zaštićuju biciklisti.
Da nisam video svojim očima da ljudi tuda često voze bicikle, ne bih veraovao.

Šta kada biciklista dođe do Slavije?
Ako je rekreativna vožnja - Nemanjina, trotoarom. Idealna ulica.
 
Vidim da su probili neku stazu kroz zelenu površinu na sredini, izgleda da će na dole ići kroz sredinu. Možda će se u nekom delu regulisati semaforom, da se biciklisti preusmere na sredinu..
 
Bio sam jedan krug, staza vozi u krug. Vozi do zadnjeg pešačkog posle skretanja ka banjici, i tu vodi staza preko pešačkog natrag.

DhJXb2cAroY.jpg

CYNKIUTiDYo.jpg

cds-EdKknrY.jpg

7i8gdQBDr_0.jpg


Na kraju kod pre zadnjeg pešačkog kod marakane, biciklistička staza se penje na trotoar, pa preko pešačkog vodi na sredinu
 
Pošto je nizbrdo, ovo je bezbednije rešenje.
Da li je mogla i uzbrdo da se trasira staza preko zelenih ostrva?
 
Онда то више не би била зелена острва.
 
Upravo. Bila bi to biciklistička ostrva, sa stablima i travom (naravno, ukoliko ima mesta za oba smera).
 
Вероватно би најбоље било да се улица стави под земљу, а да на површини остане довољно места за проширење шуме, као и пешачке и бициклистичке стазе, али то у овом тренутку је л', није реално.


За острво које би било зелено и имало бициклистичке стазе у оба смера са по две траке ипак нема места, нити би то решење било подесно.

Уосталом, уколико је ово решење неодговарајуће, тротоар поред шуме је довољно широк и не користи се претерано, па би га пешаци и бициклисти могли делити.
Углавном пешаци више користе стазу кроз шуму, која када би се поплочала, могла користити и у јесењим и зимским месецима, па би тротоар уз улицу могао остати бициклистима.

p1509151536.jpg
 
Što se tiče ivičnjaka i kvaliteta radova - pa ivičnjak nema ni staza od hotela Jugoslavija do ušća,
https://www.google.rs/maps/@44.8215539, ... 2000?hl=sr

I kad uporedim sa stazom kod dunavskog keja, mislim da je tako i bolje i bezbednije - nije isto kada točkom udariš u ivičnjak koji nije dobro postavljen, kada je izdignut u odnosu na asfalt staze i kada završiš na travi....

Naravno ništa se ne može proglasiti bezbednim, samo je pitanje koliko je sigurno.
 
A da su ovaj dio sto su uzeli od kolovoza za stazu pridodali razdjelnom zelenom ostrvu i stavili oba smjera u sredinu jeste malo skuplje ali bi bilo odlicno ili da su uz sumu napravili bic stazu
 
Na strani na kojoj se nalazi šuma se uz trotoar nalazi više objekata, tako da to nije bila realna mogućnost. Plus, što treba pripremiti teren - raskrčiti, nasuti, nivelisati, ko zna šta još...
 
Upravo ovo drugo sto si naveo bi bilo najbolje resenje.
Od Hrama niz karadjordjev park (levom stranom gledano ka banjici), zatim prelaz preko bulevara oslobodjenja (gde vec prelazi tramvajska pruga).
Dalje iznad autoputa vec postoji dovoljna sirina nadvoznjaka (a postoji i dodatni) pa preko autokomande iza NIS pumpe i dalje uz bulevar pored marakane....
Sve do banjice ima mesta.
Neka eventualna 'uska grla' su kod one benz. Pumpe zatvorenog tipa, kod stovarista (Autosrbija), Mol pumpa, i Hotel Mladost.
Na svim tim "uskim grlima" ima sasvim dovoljno mesta da bic. staza prodje ispred ili iza tih objekata.
Sama staza bi tako bila mnogo bezbednija, prijemcivija i atraktivnija.
 
relja":2x7zmkvm je napisao(la):
Što se tiče ivičnjaka i kvaliteta radova - pa ivičnjak nema ni staza od hotela Jugoslavija do ušća...

Nije jeftino ni izvaditi ivičnjak, ja sam oduševljen što su ovo uradili u Bulevaru Oslobođenja, odnosno obeležili to je korak napred (bez zle namere).

Kada si već dao primer na Novom Beogradu bilo bi dobro kada bi samo zamenili asfalt na trotoarima u Bulevaru Nikole Tesle od Ušća do Zemuna, tada bi već moglo da se vozi biciklom po trotoaru. Taj trotoar u Bulevaru Nikole Tesle niko nije osvežio od njegove izgradnje iz '60-tih ili '70-tih god. teško je i hodati po njemu.
 
Na Novom Beogradu bi trebalo potpuno raskopati trotoare, sa postojećim bici stazama, i zeleni pojas uz ulicu i napraviti rokadu: ulica, biciklistička TRAKA, zeleni pojas, trotoar.

Umesto ovoga (sa desne strane)
nh-staza.jpg


Trebalo bi ovo (na desnoj strani)
nh-traka.jpg


Žrtvovali bi mali deo ovog zelenog pojasa, ali dobili bismo trotoare za pešake, ulicu za kola i traku za bicikliste. Ovakav raspored je čak bezbedniji za bicikliste na desnim skretanjima automobila jer se biciklista sve vreme vidi iz ugla vozača, dok ako vozi po trotoaru je vidljivost mnogo, mnogo manja.

Uz to bi se mogla rekonstruisati celokupna vodovodno / kanalalizaciona i ostala insfrastruktura, ostaviti kanalice ispod trotoara. Ili (mada je to naučna fantastika) popločati trotoare (makar i behatonom).

Bulevar oslobođena bi trebalo da bude reper za buduću biciklističku infrastrukturu.

Ukucajte Bike lane na google pa idite na slike i videćete kako to izgleda u normalnim zemljama https://www.google.rs/search?q=bike+lan ... cUCh2XPQaw
 
relja":7jgtf088 je napisao(la):
Na strani na kojoj se nalazi šuma se uz trotoar nalazi više objekata, tako da to nije bila realna mogućnost. Plus, što treba pripremiti teren - raskrčiti, nasuti, nivelisati, ko zna šta još...


Примењено решење је коректно и не видим потребу за провлачењем бициклистичких стаза кроз зелено острво на средини булевара за које мислим да је погрешно, небезбедно и непријатно за наведену намену.

На страни на којој се налази шума ширина тротоара је сасвим довољна за бициклистичку стазу, а објекти који постоје (бензинска пумпа, стадион, хотел "Младост", црква Св. Василија Острошког, дрвна пијаца и "Бањички славуј" нису сметња за тако нешто.
Уосталом, ако то бициклистима не одговара, постоје стазе кроз шуму које су куд и камо пријатније за вожњу од оне поред улице, а које би се могле додатно прилагодити бициклистима.
 
Ja sam ponovo pogledao trasu kroz Bulevar oslobođenja na Google-u, i mislim da stoji sve što sam napisao.

@Laki - "najbolje rešenje" je ono koje na neki način podmiruje sve aspekte problema. Samo kad vidim taj blagi pad terena od trotoara dublje ka šumici, meni je jasno da oni ne žele da se bakću sa gradnjom staze na tom mestu. Promena horizontalne signalizacije, uređenje slivnika i stazakroz zeleno ostrvo.... čak mi deluje da su trasu odredili pravnici, tamo kuda ne mora da se rešavaju pravne zavrzlame :)

Elem, nisam probao staze pa ne mogu da dam konačan sud, ali ovako po fotografijama mi se deluje OK. Моglo je i bolje, naravno, ali do juče nismo imali ni ovo.
 
Vrh