Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

malo fotkao staze danas po gradu, kvalitet nije najbolji pošto je sa mobilnog al evo :)

28225930488e2522314ee.jpg


28230133488e259d0e49f.jpg


28230307488e25fba1f65.jpg


28230458488e266a25602.jpg
 
Neko bi dekici sa prve fotke trebalo da objasni da se krece biciklistickom stazom. :lol: :grand:
 
Krivudanje levo-desno pod sumanutim uglovima na najčudnijim mestima, sirina kao volan bicikla (ne mogu dvoje da voze u društvu), jednosmernost - moraš da pređeš ulicu da bi se vatio nazad, obilaženje drugog bicikla ili rolerke moguće samo kada nema nikog na trotoaru - šta će ti onda posebna staza, sada je sužen trotoar za pešake (dva para ne mogu da se mimoiđu, a trotoar nikad nije bio predviđen za "ubacivanje" biciklističke staze ovako na silu), trotoar za pešake će morati sada posebno da se rekosntruiše zbog razlike u visini (kad padne kiša skuplja se voda kao u bazenčićima)... ali ove šipke mi nisu jasne-u nedelju sam vozio od NBG do Dorcola i nazad i uopšte mi nije bilo jasno čemu te šipke služe, šta oni očekuju od mene kada dodjem do semafora? Pogotovo što su pod nekim čudnim uglom na pravac kretanja, opet zbog tih oštrih krivina na semaforima (kao kod dekice na slici) ... NIje dekica kriv, nije on "osmislio" ovo.
Jedan od bisera - kada se ulicom Omladinskih brigada vozite u pravcu opštine , staza je jednosmerna - do uključenja na autoput u pravcu ka Gazeli - na kojem nema semafora za pešake! Na tom mestu treba preći ulicu i odatle na drugoj strani ulice biciklistička staza postaje "dvosmerna " :lol:

Najbolja staza u gradu je ona na Dorcolu od 25. maja do marine i ona od Ušća do Ade.

Ovo je još jedan primer nedoslednosti u izgradnji i uredjenju grada - treba se držati početnog plana. Broj stanovnika na NBG se povećava, broj pešaka na ovim pravcima se povećava zvog izgradnje i "popunjavanja" placeva raznim sadržajima, a trotoari nisu ni bli predvidjeni da se od njih oduzima širina za biciklitičku stazu. Naravno, treba uzeti pare za raskopavanje pola metra u zelju prvo za stazu, potom za kablove, cevi (kao u Oml Brigada), potom rekonstrukcija ostataka trotoara zbog skupljanjavde i stvaranja bara, opet kopanje pola metra u dubinu, betoiranje, asfaltiranje, popravka "ivičnjaka" za biciklističku stazu....


A samo je bilo potrebno oboriti ivičnjake na sefaforima...
 
Pa ljudi moraju da se naviknu da imaju biciklističke staze. Verujem da će ovaj deda sledeće godine da sedne na poniku i malo krstari Novim Beogradom. :)
 
Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?

Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Zato nije nikakav saobraćajni prekršaj ako se neko ( kao deda) kreće takvom, nekorišćenom stazom.

Bilo bi mnogo jeftinije da su samo obeležili deo kolovoza za B.S., a ne gradili po trotoarima za pešake.
 
bigvlada":12f6qass je napisao(la):
Pa ljudi moraju da se naviknu da imaju biciklističke staze. Verujem da će ovaj deda sledeće godine da sedne na poniku i malo krstari Novim Beogradom. :)
Neka nam dekica poživi u zdravlju, ali ja mislim da mu je dobro došao ovaj spušteni trotoar i "gelender za bicikliste", ili šta god da je, da može da se odmori dok čeka zeleno...

Vlado, nije mi do rasprave, ali zašto mi moramo da se stalno navikavamo na njihove nenormalne projekte?
Ove staze su napravljene kao da su postajala tri osnovna projektna zadatka:.

1) Primarni - da u prigodnim prilikama može da se istakne da su građene biciklističke staze, kao i da može da se kaže da POSTOJE biciklističke staze, kakve - takve, a fukcionalnost, kvalitet i posledice nisu važni
2) da se ne ne mrsi mnogo oko samog projekta, ako tako nešto upošte postoji, a sve delije kao da su majstori na terenu određivali "trasu",
3)da se radovi izvedu na način da koštaju što više (mogli su samo da nafarbaju tri linije, kao npr duž blokova 70,44,45), i da se tim radovima stvore razlozi za još nekoliko raskopavanja istog trotoara.


Od širokih pešačkih trotoara (oni komunisti.... :) c, c , c) uspeli su da naprave trotoare kao da su ih osmanije pravile :)...s tim što malo, malo pa biciklistička staza "zalomi" i preseče trotoar po "dijagonali" :lol: eee, "eksperti". A kad vozim u ženskom društvu ili pričam sa ledjima (da budem pristojan), ili u opšte ne vidim s kim pričam.
 
Vidi, meni su staze iz dizajnerskog ugla blago odvratne, sa onom nesrećnom crvenom bojom preko pešačkih prelaza itd.... ali je bolje nego što je bilo. Nema svako hrabrosti (i ne treba da je ima) da vozi po kolovozu pored autobusa, kamiona i ostalog saobraćaja. Što više ljudi bude koristilo staze, više će videti objektivne mane postojećeg rešenja pa će zahtevati bolje. Ja sam u svakom slučaju optimista. :)
 
@relja

Mislim da je svrha onih sipka na semaforu da se biciklisti pridrzavaju za njih dok cekaju zeleno svetlo. Iskreno mogli su i bez toga nista nece da fali biciklistima dok cekaju na zeleno da spuste malko noge na zemlju.
 
@ Vlada - Ali, i do sada niko (normalan) na NBG nije vozio bicikl ulicom, trotoar je bio dovoljno širok i niko nikoga nije ugrožavao, dok ga nisu "uredili". A ja o estetici rešenja nisam ni razmišljao, dok su mi fukcionalnost i količina radova potpuni promašaj. Ponavljam, za bicikliste je bilo dovoljno samo oboriti ivičnjake, a što je i ovako MORALO da se uradi zbog invalida i dečijih kolica. Čak i crtanjem staza se stvara konfuzija kod "korisnika" trotoara, kao na primer na savskom keju.

@Smeksi, moguće da je to bila namera, evo, kolega se zeza da to za roleraše da mogu da se "odbace" na zeleno, uz obavezan uzvik: PRIMOŽ ULAGA!!! :lol: Koje sranje, zeleno ti je, pusta ulica, nigde kola na vidiku, nikoga na pešačkom, "staza" zavija i ti treba da kočiš da se ne bi nabio na gelender na pešačkom :lol:
Ma sve je to samo urađeno da bi neko uzeo pare za radove...
 
dragan":3ovfehyz je napisao(la):
Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?

Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Zato nije nikakav saobraćajni prekršaj ako se neko ( kao deda) kreće takvom, nekorišćenom stazom.

Bilo bi mnogo jeftinije da su samo obeležili deo kolovoza za B.S., a ne gradili po trotoarima za pešake.
Zacudio bi se kada bi video recimo vikendom koliko bicikala ima na Adi. :D

Ja i sam nisam mogao da verujem. Staza na adi bila je bukvalno prebukirana jer su svi isli jedni za drugima.
 
bojan87":xs52nugh je napisao(la):
dragan":xs52nugh je napisao(la):
Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?
Zacudio bi se kada bi video ...Ja i sam nisam mogao da verujem. .
Možda bih se i ja začudio, ali koliko je bilo biciklista? .. oko 1.000? .....
a, to je samo jedan promil beograđana. ... koliko ih je bilo bez bicikla tog vikenda? :)
 
Oni "uzduzni crno-zuti golici za mali fudbal" na raskrsnicama mislim da sluze da odvoje bicikliste i pesake jer zamislite situaciju kada biciklista pred kraj svog zelenog svetla prelazi ulicu, a bas na tom mestu sa suprotne strane stoji pesak...bicikl ce ostati po sred ulice u trenutku kada vozila krecu...i to mi se svidja, za razliku od ostalog vec pomenutog...:)

Meni je najgore kada vidim veliki prostor izmedju kolovoza i b.s, a b.s. uska kao greda za gimnastiku...veoma lose resenje na koje koliko god gledao u fazonu: "bolje je nego sto je bilo", ubija koliko je glupo i opasno zbog mogucih sudara pesaka i biciklista prilikom preticanja ili normalne voznje (moja devojka po b. stazi, a ja kao dzentlmen po pesackoj stazi)...
Drugo, sama cinjenica da je pesacima ukraden deo setalista navodi ljude da se setaju po "crvenom tepihu" kao da idu da dobiju oskara na festivalu...
Trece, staza se gradi tako sto se prvo naravno rade ivicnjaci, pa onda asfalt izmedju, ali zbog toga sto su ivicnjaci u istom nivou sa asfaltom valjak ide i preko ivicnjaka i krcka ih kao staklo, a zbog "nedovoljno" ravno namestenih ivicnjaka (koji odredjuju kako ce da izgleda asfalt izmedju njih jer valjak ide preko njih) asfalt je toliko neravan (npr. blok70)da kada setajuci gledate od nazad neku devojku koja bar malo odskace od idealne tezine vidite da njena pozadina skace kao da je stala na pneumatski stemajz...i kao rezultat toga vidite da u tom delu oni sa trkackim biciklima (profesionalci) voze po ulici jer im ne pada na pamet da se nabadaju na onako usko sediste!!! :lol:

Duplo sire jednosmerne staze su idealnost, a dvosmerne kao do buvljaka uz Jurija Gagarina su nesto sasvim solidno...naravno da se svaki centimetar slobodnog prostora pored pesacke staze iskoristi kako se ne bi kralo od pesaka ili ako mora da se krade da to bude minimalno...(po sistemu ukradi malo, da te ne vide)...:)

Znam da je pred izbore kada su pocinjali radove i kada je bila potrebna reklama nije islo u prilog da se kopa pored pesacke staze (i pazi na moguce instalacije) i da se ispocetka radi nasipanje i da je mnogo lakse samo zameniti asfalt sa prethodno prolivenim betonom i pritom na podlozi ustedeti za koji bilbord, ali ovo je uzasno!!!
 
"dragan"":144cxs2k je napisao(la):
Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?

Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Ја нешто на нбг-у нигде нисам видео да су тротоари претрпани пешацима, нити да ће сужена ширина изазвати колапс.
Уосталом, пошто су раније бициклисти користили тротоар, овако ће, кад се људи навикну да не шетају бициклистичким стазама, пешаци и бициклисти ређе долазити у ситуацију да се сударе, тј бициклисти неће морати да возе слалом по тротоарима :)

Београд нема традицију коришћења бицикала као превозног средства, и можда је ово начин да се то поправи. У сваком погледу је боље сести на бицикл, него палити аутомобил за пар километара.

Свакако је било боље да су стазе градили одвојено од тротоара, али није ни ово толико лоше, осим оних једносмерних стазица, које су стварно могле бити мало шире. Не слажем се да је скупље, јер би било потребно радити комплетну подлогу, а су сви ти тротоари били зрели за обнову и до сада је на добром делу реконструисан и остатак тротоара, а претпостављам да ће у догледно време сви бити сређени.

Што се тиче кривина и оних шипки, мислим да је баш поента у томе да се бициклисти успоре да не би излетали на улицу као глинени голубови...
 
Михаило":1wj0cfqh je napisao(la):
Ја нешто на нбг-у нигде нисам видео да су тротоари претрпани пешацима, нити да ће сужена ширина изазвати колапс.
hehe, nisi dobro gledao...:)
Npr Oml. brig...
 
dragan":ehftb9il je napisao(la):
Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?

Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Zato nije nikakav saobraćajni prekršaj ako se neko ( kao deda) kreće takvom, nekorišćenom stazom.

Bilo bi mnogo jeftinije da su samo obeležili deo kolovoza za B.S., a ne gradili po trotoarima za pešake.
Procenat Beogradjana ("Beogradjanin" velikim slovom) koji koriste bicikl je sve veci, i radi se na popularizaciji biciklizma. Dekica ne bi trebalo da se krece biciklistickom stazom, jer je biciklisticka staza upravo to - staza za bicikliste. Meni npr. ne bi palo napamet da se krecem kolovozom samo zato sto na njemu u tom trenutku nema automobila. To je nas odnos prema saobracaju, bez obzira na to kojoj grupi ucesnika u saobracaju pripadamo.
 
MIhailo, vozio sam istim tim trotoarima i pre ovih staza, nista mi nije falilo, nisam nikoga udario biciklom niti sam ikada došao u takvu situaciju, mogao sam da vozim u oba smera, i to u društvu, mogao sam da se okrenem i vozim u suprotnom smeru bez da moram da prelazim ulicu. Nisam morao da koristim zvonce zato što staza prolazi kroz autobusku stanicu i da krivudam samo zato što i staza krivuda.
Gledao sam svaki dan kako se pravi staza u Oml. Brigada jer tu radim. Trotoari jesu odavno bili zreli za obnovu - zašto onda nisu iz jednog cuga raskopali ceo trotoar i tada ga podelili u dva dela, nego su ga komplet kopali do pola metra u zemlju 2 puta, jednom za bicikle, drugi put za pešake, drugi put uništivši i ivičnjak od biciklističke staze? Zašto nisu svugde samo bojom označili stazu kao duž Jurija Gagarina? Zašto je to rađeno u Gandijevoj gde je trotoar već bio upola uži od ovoga u Oml. Brigada? Zašto tamo gde ipak ima mesta pored trotoara nisu pravili posebnu stazu, nego raskopavali trotoar?
Jednom, kad budem imao vremena, proći ću bajsem i fotografisaću sve nebuloze koje su napravili. Tu ima materijala ne za Beobuild već za srbovanje.com :D

Usput, staza je suviše uska za jednog biciklistu, a ježim se kada vidim ispred sebe na stazi malo dete sa pomoćnim točkićima koje ne zna gde će i šta će, a vozimo se istom stazom.
I nije dekica kriv :) , već onaj koji je ovo "osmislio".
 
Ne možemo da se ljutimo na graditelje Novog Beograda što pre šezdesetak godina nisu mogli da previde kakve će nama danas biti navike i potrebe. Da su znali, ne bi smo imali IMT, livnicu, toplanu, aerodrom a verovatno bi se našlo mesta i za biciklističke staze.

Ovde je bila dilema da li i koliko uzeti prostora od trotoara a koliko od zelenih površina za staze. Sviđa mi se što zelenilo u ovom slučaju nije stradalo.Slažem se da je najbolje bilo da odjednom skinu ceo sloj asfalta i zamene ga, a onda samo iscrtaju oznake za biciklističku stazu.

OK, kako sada da poboljšamo ono što imamo? Mislim da grad nije dovoljno uradio na popularizaciji biciklističkih staza i predstavljanju filozofije njihove gradnje. Očigledno su sa namerom negde građene jednosmerne a negde dvosmerne biciklističke staze. Problem je što ljudi nemaju pojma kojom je logikom napravljen takav raspored.

Trebalo bi da na svakoj raskrsnici nacrtaju strelicu za dozvoljen pravac na biciklističkoj stazi, identičan onima na kolovozu kod bilo kog semafora. Zatim, treba da postave više tabli, sa slikom/crtežom/skicom mreže staza (kao što postoji crtež mreže gsp-a). Ukratko, tretirati biciklističke staze kao vid saobraćaja. Par godina kasnije, takva akcija može da da rezultate.
 
cosmic":t9u9sni0 je napisao(la):
Dekica ne bi trebalo da se krece biciklistickom stazom, jer je biciklisticka staza upravo to - staza za bicikliste.
Meni npr. ne bi palo napamet da se krecem kolovozom samo zato sto na njemu u tom trenutku nema automobila.
To je nas odnos prema saobracaju, bez obzira na to kojoj grupi ucesnika u saobracaju pripadamo.
Pešacima je zakonom zabranjeno da se šetaju kolovozom ( osim na prelazima u gradu) i propisana kazna
radi njihove bezbednosti ( a, i vozača), pa takvo poređenje nema smisla.
Za kretanje pešaka po b.s. nije propisana kazna ... ili jeste? .. jer to je deo trotoara, a ne kolovoza.

Ne može se vršiti takva 'popularizacija biciklizma' kojoj se nemeće kretanje u suženom delu trotoara.
U Beogradu je takva starosna struktura da velika većina nikad neće kupiti i voziti bicikl, a obzirom na
standard ostalih neće ni oni, jer to ipak nešto i košta, pa niko o tome i nerazmišlja .. proverite.

Ovo je samo bespotrebno trošenje novca da bi se 'izašlo u susret' vrlo malom broju Beograđana.
Da je bio neki referendum o načinu trošenja tog novca, sigurno bi bilo izglasano drugo ulaganja u Bgd.
Grad treba prvo da zadovolji potrebe najšireg broja stanovnika, pa tek onda ako preostane za ostale.
 
bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):
Ne možemo da se ljutimo na graditelje Novog Beograda što pre šezdesetak godina nisu mogli da previde kakve će nama danas biti navike i potrebe. Da su znali, ne bi smo imali IMT, livnicu, toplanu, aerodrom a verovatno bi se našlo mesta i za biciklističke staze.
Ovo je malo preterano, toplana je jedan slucaj, aerodrom ne[to sasvim drugo, a za IMT i livnicu se slažem sto posto. Ali ništa od toga nema veze sa širinom trotoara. Poenta je da i dok nije bilo ovih "gradjenih" biciklističkih staza moglo je da se vozi istim trasama, i to bezbednije nego sad. Ove staze su pošto-poto, na silu, ugurane u trotoar, što je veeeelika greška, em je radjeno bez preke potrebe, em je loše osmisljeno, em loše izvedeno. Rezultat je da imamo loše biciklističke staze, sužen trotoar i olakšanu gradsku kasu.

bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):
OK, kako sada da poboljšamo ono što imamo? Mislim da grad nije dovoljno uradio na popularizaciji biciklističkih staza i predstavljanju filozofije njihove gradnje. Očigledno su sa namerom negde građene jednosmerne a negde dvosmerne biciklističke staze. Problem je što ljudi nemaju pojma kojom je logikom napravljen takav raspored.
Vidi, saobraćaj uvek da ima neku prostu logiku i da učesnicima u saobraćaju sve bude lako razumljivo. Ovo je sve toliko nelogično i neprirodno da evo i mi na forumu pokušavamo da "rastumačimo" šta i kako treba da funkcioniše, a trebalo bi da čim izađeš na stazu da ti sve bude jasno i da se osećaš bezbedno. A sada moraš da paziš na 100 stvari - da li voziš tačno sredinom uske staze, da pratiš stazu kako vijuga, da li na stazi postoji npr - nadstresnica autobuske stanice (jer nije bilo gde drugde da se ona montira, što graditeljima staze nije palo na pamet), da li ti neko ide u susret, da li ljudi šetaju ili stoje na samoj stazi (jer nemaju gde, trotoar je sada sužen, staza vijuga), kako zaobići drugog biciklistu koji se vuče ispred tebe (naročito ako je to neko malo dete) a ne skrljati se zato što staza i trotoar nisu u istom nivou...

bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):
Trebalo bi da na svakoj raskrsnici nacrtaju strelicu za dozvoljen pravac na biciklističkoj stazi, identičan onima na kolovozu kod bilo kog semafora. Zatim, treba da postave više tabli, sa slikom/crtežom/skicom mreže staza (kao što postoji crtež mreže gsp-a). Ukratko, tretirati biciklističke staze kao vid saobraćaja. Par godina kasnije, takva akcija može da da rezultate.
Strelice za pravac već postoje,a na račvanjima postoje i table sa putokazima kuda koja staza vodi.
Izvini, ali mene malo nervira taj način razmišljanja "drugovi, pa nije sve tako crno", dok nam se ista sranja stalno ponavljaju.
 
Sinoc malo prosetao...stari mobilni...
Ovo je slika mozda najuzeg dela sto se tice prostora izmedju dva drvoreda, ali je setaliste moglo da se (iz ove perspektive gledano) prosiri u desno, a staza da bude duplo sira na racun leve strane i sve bi bilo u redu, mogli bi biciklisti da se preticu, a setaci da se mimoilaze jer je nerealno ocekivati da i setaliste bude jednosmerno, a ako nije onda mora da ima potrebnu sirinu kako setaci ne bi gazili po b. stazi, a time bezbednost i jednih i drugih bila ugrozena...

Sta su uradili...napravili ne bezbedno resenje...ukrali su od pesaka, a biciklistima dali "gimnasticku gredu" pa jedni drugima ulecu u putanju i time stvorili jaz medju ljudima, pesaci vs. biciklisti...cesto moze da se vidi svadja zbog glupog resenja...a ranije svadje nije bilo!!!

Srbi, ne svadjajte se...oni su krivi!!!

 
Staze su napravljene loše, a potrošeno je dosta para, to je činjenica. I ja mislim da je najbolje rekonstruisati odjednom ceo trotoar i propisno označiti deo za bicikle.

@dragan

Na Dorćolu postoji saobraćajni znak na kome se na biciklističkoj stazi dozvoljava sobraćaj samo biciklima a za sve ostale je zabranjen. Ne znam da li ih ima na NBG, ali ako ima znak za zabranjen saobraćij i na njemu nacrtan pešak, onda pešak (ili mopedista ili slično...) koji se kreće stazom ima obavezu da plati kaznu. Tu mora da se uvede red. Tvrdnja da jako mali procenat ljudi koristi bicikl nije tačna. Radi se o jako velikom broju ljudi, kojima mora da se izađe u susret, i ulaganje para u unapređenje infrastrukture za bicikl uopšte nije luksuz, već potreba.
 
GOJE, nemoj da zezaš :) ..... ima znak 'Zabranjeno za pešake' ?!
To mora da je ukucao neki biciklista, a još nisam čuo da je nekom naplaćena kazna. .. a, ti?

Danas je sam bicikl lukcuz, a pogotovu b.s. za njega - jer ima mnogo prečih stvari koje mogu
da koriste moogo veći broj građana, a ne samo oni koji povremeno hoće da voze bicikl.
Nije ovo Kina ili Indija, pa da je on jedno od osnovih sredstava prevoza do posla ili škole.

Koji ti misliš da je % onih koji povremeno voze bicikl .. ili koliko ih uopše ima takvih u Bgd.?
Sledeći put ću da predložim referendum o izgradnji b.s., pa da vidimo kakva će biti odluka.
 
Toplana - možda bi je izgradili u Obrenovcu. Aerodrom bi verovatno ipak izgradili na identičnom mestu jer je bliže tadašnjem Beogradu. Da li su loše projektovali staze? Jesu. Da li su bili aljkavi prilikom izgradnje? Јеsu. Činjenično stanje je da skoro svaka ulica na Novom Beogradu ima biciklističku stazu lošeg do osrednjeg kvaliteta. Mi možemo da u radionici pokušamo da napravimo bolji raspored i onda ga liferujemo gradu. Time se bavi pejzažna arhitektura ili grešim?

@Dragan

Bicikli jesu relativno skupi a i nema svako mesta da ih drži u stanu/podrumu. Ali pogledaj kako fino funkcioniše iznajmljivanje bicikala na Adi. Da ne pominjem servise duž trase od Brankovog mosta do Ade. Ljudi hoće da koriste bicikl ako imaju uslove za to. Bilo bi lepo da neko ko je bio u Holandiji prenese iz prve ruke iskustva o njihovom sistemu gradskih bicikala. Naime grad je kupio lupam 5000 biciklova i rasporedio ih po gradu a građani mogu besplatno da ih koriste.

Mi možemo da pored svake autobuske stanice postavimo nadstrešnicu sa 5 biciklova i još 5 praznih mesta. Uzmeš, voziš i ostaviš na praznom mestu gde "silaziš". :D

Znam da će biti krađa, lupanja, itd.. ali će se vremenom ljudi navići na bicikl kao što su se navikli na besplatne dnevne novine. :)
 
Pa, staze bi trebalo da projektuju saobraćajni inženjeri, mada mi ove deluju upravo kao da su ih osmislili inženjeri pejzažne arhitekture :D Pročitao sam negde izjavu Ivane Milenković, opšinkog arhitekte, da su staze napravljene prema standardima (doduše nije objasnila po kojim i gde mogu da se nadju ti standardi).


A, nismo mi 'olandija da može to da funkcioniše... ovde neće ceo bicikl da ukrade, ukrašće samo točak ako mu treba :lol:
 
Vrh