Neka nam dekica poživi u zdravlju, ali ja mislim da mu je dobro došao ovaj spušteni trotoar i "gelender za bicikliste", ili šta god da je, da može da se odmori dok čeka zeleno...bigvlada":12f6qass je napisao(la):Pa ljudi moraju da se naviknu da imaju biciklističke staze. Verujem da će ovaj deda sledeće godine da sedne na poniku i malo krstari Novim Beogradom.
Zacudio bi se kada bi video recimo vikendom koliko bicikala ima na Adi.dragan":3ovfehyz je napisao(la):Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?
Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Zato nije nikakav saobraćajni prekršaj ako se neko ( kao deda) kreće takvom, nekorišćenom stazom.
Bilo bi mnogo jeftinije da su samo obeležili deo kolovoza za B.S., a ne gradili po trotoarima za pešake.
Možda bih se i ja začudio, ali koliko je bilo biciklista? .. oko 1.000? .....bojan87":xs52nugh je napisao(la):Zacudio bi se kada bi video ...Ja i sam nisam mogao da verujem. .dragan":xs52nugh je napisao(la):Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?
Ја нешто на нбг-у нигде нисам видео да су тротоари претрпани пешацима, нити да ће сужена ширина изазвати колапс."dragan"":144cxs2k je napisao(la):Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?
Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
hehe, nisi dobro gledao...Михаило":1wj0cfqh je napisao(la):Ја нешто на нбг-у нигде нисам видео да су тротоари претрпани пешацима, нити да ће сужена ширина изазвати колапс.
Procenat Beogradjana ("Beogradjanin" velikim slovom) koji koriste bicikl je sve veci, i radi se na popularizaciji biciklizma. Dekica ne bi trebalo da se krece biciklistickom stazom, jer je biciklisticka staza upravo to - staza za bicikliste. Meni npr. ne bi palo napamet da se krecem kolovozom samo zato sto na njemu u tom trenutku nema automobila. To je nas odnos prema saobracaju, bez obzira na to kojoj grupi ucesnika u saobracaju pripadamo.dragan":ehftb9il je napisao(la):Jedno pitanje u ime nas pešaka : Koji procenat beograđana uopšte ima biciklov? .. 1%?. ili malo više?
Na fotkama se vidi da b.staze zauzimaju od 30-50% trotoara - što je malo mnogo... i suviše.
U principu, nisam protiv B.S., ali tamo gde neometaju nas pešake, koji smo u mnogo većem %.
Ja ih smatram samo delom trotoara za pešake, koji povremeno koriste i bajkeri - kad naiđu.
Zato nije nikakav saobraćajni prekršaj ako se neko ( kao deda) kreće takvom, nekorišćenom stazom.
Bilo bi mnogo jeftinije da su samo obeležili deo kolovoza za B.S., a ne gradili po trotoarima za pešake.
Pešacima je zakonom zabranjeno da se šetaju kolovozom ( osim na prelazima u gradu) i propisana kaznacosmic":t9u9sni0 je napisao(la):Dekica ne bi trebalo da se krece biciklistickom stazom, jer je biciklisticka staza upravo to - staza za bicikliste.
Meni npr. ne bi palo napamet da se krecem kolovozom samo zato sto na njemu u tom trenutku nema automobila.
To je nas odnos prema saobracaju, bez obzira na to kojoj grupi ucesnika u saobracaju pripadamo.
Ovo je malo preterano, toplana je jedan slucaj, aerodrom ne[to sasvim drugo, a za IMT i livnicu se slažem sto posto. Ali ništa od toga nema veze sa širinom trotoara. Poenta je da i dok nije bilo ovih "gradjenih" biciklističkih staza moglo je da se vozi istim trasama, i to bezbednije nego sad. Ove staze su pošto-poto, na silu, ugurane u trotoar, što je veeeelika greška, em je radjeno bez preke potrebe, em je loše osmisljeno, em loše izvedeno. Rezultat je da imamo loše biciklističke staze, sužen trotoar i olakšanu gradsku kasu.bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):Ne možemo da se ljutimo na graditelje Novog Beograda što pre šezdesetak godina nisu mogli da previde kakve će nama danas biti navike i potrebe. Da su znali, ne bi smo imali IMT, livnicu, toplanu, aerodrom a verovatno bi se našlo mesta i za biciklističke staze.
Vidi, saobraćaj uvek da ima neku prostu logiku i da učesnicima u saobraćaju sve bude lako razumljivo. Ovo je sve toliko nelogično i neprirodno da evo i mi na forumu pokušavamo da "rastumačimo" šta i kako treba da funkcioniše, a trebalo bi da čim izađeš na stazu da ti sve bude jasno i da se osećaš bezbedno. A sada moraš da paziš na 100 stvari - da li voziš tačno sredinom uske staze, da pratiš stazu kako vijuga, da li na stazi postoji npr - nadstresnica autobuske stanice (jer nije bilo gde drugde da se ona montira, što graditeljima staze nije palo na pamet), da li ti neko ide u susret, da li ljudi šetaju ili stoje na samoj stazi (jer nemaju gde, trotoar je sada sužen, staza vijuga), kako zaobići drugog biciklistu koji se vuče ispred tebe (naročito ako je to neko malo dete) a ne skrljati se zato što staza i trotoar nisu u istom nivou...bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):OK, kako sada da poboljšamo ono što imamo? Mislim da grad nije dovoljno uradio na popularizaciji biciklističkih staza i predstavljanju filozofije njihove gradnje. Očigledno su sa namerom negde građene jednosmerne a negde dvosmerne biciklističke staze. Problem je što ljudi nemaju pojma kojom je logikom napravljen takav raspored.
Strelice za pravac već postoje,a na račvanjima postoje i table sa putokazima kuda koja staza vodi.bigvlada":3uy3z4nk je napisao(la):Trebalo bi da na svakoj raskrsnici nacrtaju strelicu za dozvoljen pravac na biciklističkoj stazi, identičan onima na kolovozu kod bilo kog semafora. Zatim, treba da postave više tabli, sa slikom/crtežom/skicom mreže staza (kao što postoji crtež mreže gsp-a). Ukratko, tretirati biciklističke staze kao vid saobraćaja. Par godina kasnije, takva akcija može da da rezultate.