Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

dragan":3ax3s8u2 je napisao(la):
[
Evo, izgrađuju staze ispred AirportCity-a i Mercedesa prekoputa, tako
da sad možeš da ideš na posao i biciklom do ACity-ja. :)
Pa i do sada sam mogao normalno da vozim tuda, bez da grad mora da ulaže milione u "infrastukturu".

Kad si već bio tu, mogao si i da slikaš radove kod Toplane, radi se i nekakva staza od buvljaka do bloka 70.

Ja sam za to da ako se nešto radi, onda da se radi kako valja. Ne slažem se da je bolje ikakava staza neko ništa. Ovo je mnogo usko da dvoje voze u paru u istom smeru, iako je staza jednosmerna.
A na primer kada bih ja išao na posao u Airport City biciklom (a to mi Dragane ne pada na pamet), morao bih, zbog jednosmernih staza i podeljenog trotoara na biciklisticki i šetački deo, na dva mesta da prelazim samu ulicu Omladinskih brigada. Na jednom mestu ima, a na drugom nema semafora. A to do sada nisam morao.
I ne mislim da je opravdano da se ovako nešto radi da bi ulica bila lepša.
Trotoar je do sad bio dovoljno širok za sve. Najviše ljudi pešači na potezu od ugla sa Jurija Gagarina do Airport City-ja jer su tu obdaniše, Dom Zdravlja, Idea, Rodić i APC. Nikada nije bilo gužve. Stojim iza svega što sam pre rekao za širenje mreže staza, ali mislim da je ovo rasipanje para.
 
relja":gai9tcvc je napisao(la):
Pa i do sada sam mogao normalno da vozim tuda, bez da grad mora da ulaže milione u "infrastukturu".
?!?!!? Ja sam tuda prestao da vozim pre godinu dana, jer ne mozes proci od ljudi koji idu na sve strane, a autobus malo brze ide, pa nije prijatno voziti po ulici.
Ja sam za to da ako se nešto radi, onda da se radi kako valja. Ne slažem se da je bolje ikakava staza neko ništa. Ovo je mnogo usko da dvoje voze u paru u istom smeru, iako je staza jednosmerna.
A na primer kada bih ja išao na posao u Airport City biciklom (a to mi Dragane ne pada na pamet), morao bih, zbog jednosmernih staza i podeljenog trotoara na biciklisticki i šetački deo, na dva mesta da prelazim samu ulicu Omladinskih brigada. Na jednom mestu ima, a na drugom nema semafora. A to do sada nisam morao.
I ne mislim da je opravdano da se ovako nešto radi da bi ulica bila lepša.
Trotoar je do sad bio dovoljno širok za sve. Najviše ljudi pešači na potezu od ugla sa Jurija Gagarina do Airport City-ja jer su tu obdaniše, Dom Zdravlja, Idea, Rodić i APC. Nikada nije bilo gužve. Stojim iza svega što sam pre rekao za širenje mreže staza, ali mislim da je ovo rasipanje para.
Ja idalje mislim da je bezbednije voziti Sarajevskom, Bulevarom, Terazijama,.. Jer su pesaci ubistveni, plus ih boli k**** za sve druge (i jos ako imaju decu), ako padnes zbog pesaka i slomis se, niko nece odgovarati, a automobili ipak imaju malo vecu odgovornost.
Meni je zaista zao sto se ne prave biciklisticke staze 2+zaustavna traka*, ali takve stvari su sulude. Iako se slazem da je greska sto se horizontalno obelezavaju staze na nasipu, uz reku, mislm da je super sto se ove rade po jedna traka u jednom smeru sa jedne strane. Jer to je ipak standard svuda, plus bicikli su blize kolima i motorima nego pesacima, npr biciklom na ravnom mozes da postignes i 40km/h. I ta staza ti sluzi da odes iz mesta A u mesto B, te treba da ti je sto uredjenija, a ako hoces da vozis 5km/h, odes na nasip pa tamo vozis.

Stvar koja je super, i koju se nadam da ce poceti da rade, je da na semaforu ispred stop linije za kola, imas kao basticu za polazak bicikala...

/////////////ZEBRA/////////////////
|------------------------------|
|***DEO ZA BICIKLE***|
|-----------------------|*****|
|||STOP ZA KOLA||*****|
|| | |*****|
|| | |*****|
|| | |*****|
|| | |*****|
|| | ^ BICKLISTICKA STAZA
|| | |
|| | |
|| | |
|| | |

Gruba aproksimacija :) Ako neko ima fotografiju, bilo bi lepo.


* Mada, i tada ako bi hteo da vozis sa nekim, ili bi neko morao da bude u zaustavnoj traci, ili ako neko naidje ne bi mogao da vas obidje...
 
relja":s2qz0kla je napisao(la):
..Ovo je mnogo usko da dvoje voze u paru u istom smeru, iako je staza jednosmerna...
A, što ne bi moglo u paru?! .. Ona napred, a Ti od'pozadi. :D
 
dragan":fde38ftf je napisao(la):
relja":fde38ftf je napisao(la):
..Ovo je mnogo usko da dvoje voze u paru u istom smeru, iako je staza jednosmerna...
A, što ne bi moglo u paru?! .. Ona napred, a Ti od'pozadi. :D
Dragane, pa to je početnička greška, nijedna cica na rolerima ili bajsu se ne oseća prijatno kad joj likovi konstantno "zevaju" od'zadi. Taj se u startu *aje*******o. Greška u konceptu.

Ozbiljno, kad se kaze u paru misli se na jedno pored drugog, tandem, side-by-side, uporedo.
Glupo je da momak i devojka, dva ortaka, dve drugarice, muž i žena, roditelja sa klincem od sada voze drugačije - jedan iza drugog.
Ko kreteni, izađeš da voziš u društvu i razovaraš sa nečijom, da izvinete na prostakluku, jel'te, buljom.
Moj zaključak - za vožnju je bilo bolje bez ovih "uređenih" staza i bilo je dovoljno mesta za sve.
 
Pa, vozite u paru po trotoaru ..kao i do sada,ko vam brani. :)

Ali da zauzmu pola trotoara za stazu 'u paru' malo je mnogo.
 
dragan":1urpi9pm je napisao(la):
Pa, vozite u paru po trotoaru ..kao i do sada,ko vam brani. :)
Ne može - biciklistička staza sa ivičnjakom je široka samo za jedan bicikl, drugi bi morao da vozi na suženom delu trotoara na koji su saterani pešaci koji se kreću u oba smera.

dragan":1urpi9pm je napisao(la):
Ali da zauzmu pola trotoara za stazu 'u paru' malo je mnogo.
U tome i jeste stvar - trotoar nije ni bio dovoljno širok da se na njemu pravi valjana biciklistička staza. Ovo nije trebalo raditi, koncept je pogrešan, a sve to košta - radi se od kopanja temelja, postavljanje ivičnjaka, ponovo asfalt....mnogo je to para za običnu šminku i promociju u stilu "izdvojili smo xxx miliona i napavili smo xxx kilometara biciklističkih staza"....
 
E, onda ću u ponedeljak da im javim da sve zatrpaju i vrate u prvobitno stanje. :D
 
Dve konstatacije: nikada nisam video da biciklisti po gradskim stazama voze u paru - tj. jedan do drugoga - ali takodje nikada nisam video ovako uske staze (jednosmerne).
To moze cak i opasno da bude jer ako neko vozi sporo, a neko hoce da ga obidje onda mora da predje na trotoar i opnda ugrozava pesake..
Beograd uvek mora da bude specifican :)
 
Nenad":3mn6wia3 je napisao(la):
nikada nisam video da biciklisti po gradskim stazama voze u paru - tj. jedan do drugoga
Ovo je tačno. S druge strane, na istoj ovoj trasi je do građenja staze moglo tako da se vozi, a sada kada staza bude završena tako više neće moći.

Dragane, nemoj da ih ložiš :) možda vide priliku da se i za vraćanje u prethodno stanje radi studija o opravdanosti, pa studija o izvodljivosti, sve za honorar, pa da se opet radi projekat, pa da se angažuje operativa :p mmm, masna lova ....pusti ih u ... lako je kad radiš u državnoj instituciji, niko ne odgovara za rasipanje para, svako svakom čuva leđa.
 
Nenad":2cz8t9uh je napisao(la):
ali takodje nikada nisam video ovako uske staze (jednosmerne).
Ovde u Vankuveru je vecina staza jednosmerna, i te sirine (narocito preko mostova). Cak je i staza oko Stenli parka, tj. uz obalu mora, jednosmerna, moras da pravis krug suprotan u smeru kazaljke na satu, doduse tu je staza malo sira, tj. moze jedan bicikl da pretekne drugi. Mada, ovde u principu forsiraju da bicikli dele kolovoz sa automobilima, i za to postoje odredjene ulice(malo sire i sa manje automobiskog prometa). U centru grada su najcesce zute trake rezervisane i za bicikle..
 
Evo bio sam danas malo do grada pa reko' da uslikam kako izgledaju biciklisticke staze u centru Hamburga.


 
Eh... bike staze od granita :p Mislim da cemo jos malo popricekati da to vidimo ovde... Ja sam zadovoljan i sa onim obicnim asfaltnim.
 
Jedno je kada se na ulici napravi mesta za bicikliste tamo gde toga ranije nije bilo.
Ovo je stvarno super, veoma jednostavno, bez velikih ulaganja, a mnogo lepo izgleda. Eh, kada bi u centru Beograda bilo ovako...
Kod nas sve naopako - tamo gde ima mesta i nema gužve i gde ljudi normalno voze prave obimne radove samo da bi se - pravila staza. A funkcionalnost i cena, šta to beše?
 
mali off, koliko košta običan bajk u BG-u?
 
Ajd, još jedan 'mali off' .. nisu za bajk,al' su staze ... za pešačenje do vrha Avale :

26avg019ri7.jpg


26avg020pk3.jpg


Radnici su mi rekli da ove godine rekonstrujišu prvi deo staza,a sledeće
do vrha Avale, tako da uklope izgradnju sa završetkom Tornja.

26avg021uk9.jpg


26avg022aw7.jpg


Nisam pitao da li mogu i biciklovi da idu tom stazom, al' što ne bi mogli. :)
 
Kreću iz podnožja, odmah pored Avalskog puta i idu kao
serpentina ( cik-cak) do samog vrha,tj. da izletišta kod
'Mitrovićevog doma', a odatle do hotel 'Avala' i spomenika
postoji asvalt za kola, a ima i staza.

Praktično od podnožja do vrha, a prolazi i pored jednog izvora
i stigne se lakom šetnjom za 20-30tak min.Već treći put idem
ove god. stazom i na njoj srećem skoro isključivo ljude preko
60god. i više ...možda i 70-80god., bake i deke. :)
 
E super je to :) Gore je stvarno fenomenalno za setnju... Moracu da je isprobam kada odem u penziju :D
 
Steva":2mz2e7mx je napisao(la):
mali off, koliko košta običan bajk u BG-u?
Ima raznih cena, ali za 150 evra mogu da se kupe prilično kvalitetni bicikli, sa jačim ramovima, felnama sa duplim zidom, gasnim amortizerima, i to u radnji, sa garancijom.
 
Направио сам пар фотки нових бициклистичких стаза у ул. Омладинских бригада преко пута Родићевог супермаркета. Није још све завршено, негде је асвалтирано, негде није. Стављен је црвени асвалт, а стазе су направљене тако да је са сваке стране улице (на тротоарима) по једна једносмерна трака. Од Трећег булевара стаза је двосмерна са западне стране Омладинских бригада, а урађен је и део кроз бул. Зорана Ђинђића од до булевара Уметности, такође двосмерно, јужном страном. Нисам видео да ли је рађено нешто у супротоном правцу, према студењаку.

Ево и сличица:


Прва слика је стаза у смеру ка Јурија Гагарина, друга је детаљ пешачког острва (и сад ми стварно није јасно зашто га нисам целог сликао - вероватно зато што је полу раскопано, па да не квари утисак :cool: ) , а трећа слика је стаза у смеру ка Трећем булевару

П.С. Извините што је мало мутно, мој ретардирани матори фотоапарат има мало мање осетљив сензор па развлачи експозицију... :rolleyes:
 
[url]http://img463.imageshack.us/img463/2124/p1018479cw6.th.jpg[/url] [url]http://img91.imageshack.us/img91/6114/p1018480rq7.th.jpg[/url]
Pa da li su oni normalno?! Ko ovo može da smota?!! Mali tricikl?!

Dakle, priča koju sam danas čuo, potekla iz nekog biciklističkog udruženja, valjda ili od nekih redovnih biciklista, izvor: moj tata. Odbornici u opštini NBGD su biciklističke staze stavili u vrh prioriteta, te su tu neke velike pare. Još nije odobreno, ali biće. Beograd-put je samoinicijativno krenuo da radi staze, da bi dobili pare. Rade bez nekog (dobrog) projekta.
Meni to zvuči kao apsolutno suludi trač, ali to da prave grozne greške, vidimo, npr. ovo skretanje od 80*.
Takođe sam čuo da biciklističke raskrsnice rade pod pogrešnim uglom, kao i da ako postavljaju kišne slivnike na stazu, rešetkaste, postave ih tako da budu paralelni sa pravcem u kojem voziš, dakle može guma da ti upadne i da se skršiš.. :/
Ali je super što je crven asfalt.. :D
 
Treba usliakti te staze po lepom danu kad ima setaca, pa da vidite koliko je "dobro" osmisljeno. A sta nastane kad padne kisa....
Nesto nakon kopanja temelja za stazu (0.5m u dubinu) i asfaltiranja "u crveno" dosle su ekipe i ponovo kopale na delu trotoara, ovoga puta za neke cevi. Ima se, moze se...
Sam trotoar, onaj deo koji je ostao pesacima posle pravljenja staze se raspada, nikada i nije bio popravljan, rupe i neravnine na sve strane, a i biciklisticka staza je u proseku oko 5 cm visa od ostatka trotoara. Sad kada je krenulo ruzno vreme i kisa, taj deo trotoara je stalno pod velikim barama i u blatu.

A ako stvarno hocete da vidite glupost, idite na kej. Ljudi se sve manje obaziru na "biciklisticku stazu". Prosto - rizicno je. :rolleyes:
 
Eh, kad bi se kod nas nesto odradilo sa namerom da se postigne kvalitet i efikasnost, to bi vec bilo cudo!

No ajde, ovo su prve staze, pa ce se valjda popraviti u izgradnji ostalih...
 
Vrh