Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Tako je ostatci divlje gradnje zidanih montaznih objekata iz 90 tih inace staza je trebala biti uradjena kad i pumpa ali zbog svadje majmuncina koje mi placamo u dva sekretarijata to se radi tek sad i tako iz drugog puta inace ne vjerujem da ce taj plato sad srediti u potpunosti mora i 3 put da se zakopa stoketina jedna nesposobna...
 
Danas, brzinski u prolazu.

Dakle razvaliće ovo malo jadne i više blatnjave zelene površine da bi zaobišli gomilu betona koja tu stoji zašto? Jedna od najprometnijih stanica, i jedna sa najvećim brojem turista što je ovoj garnituri u gradu najbitnije, je potpuno ruglo godinama.
 

Prilozi

  • 3.jpeg
    3.jpeg
    360,3 KB · Pregleda: 2.941
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    300,8 KB · Pregleda: 2.949
  • 1.jpeg
    1.jpeg
    263,8 KB · Pregleda: 2.953
Nešto mi stoji u glavi da je prvi tender za ovu stazu (na koji se niko nije javio) uključivao i razbijanje ovog betonskog platoa. Mislim da se to sada ne spominje.

Zamislite da se u jednog cugu sredi taj betonski plato i autobuska stanica i napravi biciklistička staza? Previše je to planiranja za ovu garnituru koja odlučuje i pravi planove.
 
Jel zna neko da li ce sredjivati kruzni tok na novom beogradu? Ondaj deo sa prelazom bicikla iz pravca grada u omladinskih brigada je horor. :( Idealno bi bilo da se ceo prelaz za pesake i bicikliste stavi u nivo a da vozila imaju uspon/silaz sa njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767220#p767220:2wjhgbb2 je napisao(la):
LudaAmeba » Sre Avg 19, 2020 8:57 am[/url]":2wjhgbb2]Jel zna neko da li ce sredjivati kruzni tok na novom beogradu? Ondaj deo sa prelazom bicikla iz pravca grada u omladinskih brigada je horor. :( Idealno bi bilo da se ceo prelaz za pesake i bicikliste stavi u nivo a da vozila imaju uspon/silaz sa njega.

Nažalost nešto ne mislim da će skoro, eventuano ako im pišemo o tome. Mislim da se čeka rekostrukcija Omladinskih brigada koja je najavljena pre par godina, ali kriza nastupila para se nema
 
Astrodule
+1 :) svaka cast na energiji i upornosti
Kako smatram da je onaj 1 m. od ivice trotoara na kolovozu jeste neka vrsta biciklisticke staze
jer pravih ima premalo, a ni jedne cele u bilo kom pravcu sa kraja na kraj grada
moram da ti kazem
ljudi reaguju na tako velike krmcetine samo zbog nj. velicine
al vidis meni smetaju milionske male rupcage (narocito one uzduzne na kolovozu) koje niko ne krpi
i sam znas kad upadne tocak u njih svaka je vratolomija ponaosob
izvlaci nas sreca i kolka-tolka vestina da ne zaginemo
a da ne spominjem
atomobili ciji branici vire , kontejnerie ili njihovi delovi koj su na kolovozu , upali sahtovi i izgubljeni delovi starih automobila i kamiona
svaki biciklista koj vozi tom imaginarnom bic. stazom od 1m. je pravi urbani warrior
kome nema spasa jer nije pitanje dal ce, nego pitanje je kad ce ...
al jbg. tocak se okrece :D
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767237#p767237:1dm2us15 je napisao(la):
astrodule » Sre Avg 19, 2020 10:46 am[/url]":1dm2us15]Prijavio sam taj pešački, kao i još par stvari oko kružnog toka pre par dana. Na žalost, ja sam uveren da se to nije diralo zbog sukoba sa Šapićem, a kako izgleda da će biti u koaliciji, očekujem uskoro da i to dođe na red...

Super, nadam se da ce to uskoro doci na red za sredjivanje. Mislim nije u pitanju samo biciklisticka staza. Dosta saobracajnih udesa se desava tu jer vozila ulaze prebrzo u kruzni tok pogotovo iz pravca starog merkatora. Sredjivanjem pesackih/biciklistickih prelaza u nivou bi ubili dve muve jednim udarcem. Nesto poput ovog:

maxresdefault.jpg


Tako bi kola morala da uspore pre/posle kruznog toka. Sto bi bilo bezbednije za sve. Video primer za izdignut prelaz biciklisticke staze:

https://twitter.com/Cycling_Embassy/sta ... 0239208448
 
BICIKL - PREVOZ BUDUĆNOSTI: 450 kilometara staza za dvotočkaše do rubnih opština

BICIKL je odavno vraćen na uličnu scenu, kao način transporta u modernim gradovima.
Koristi prevoza dvotočkašima postale su još izraženije tokom pandemije virusa korona. Plan održive urbane mobilnosti (POUM), koji je nedavno bio na javnom uvidu kada su građani mogli da daju svoje zamerke, dao je prednost biciklima i širenju biciklističkih staza u prestonici.

Važeći Generalni urbanistički plan predviđa izgradnju mreže u dužini od 450 kilometara. Planirana je i izgradnja prigradskih biciklističkih koridora koji bi olakšali vezu sa naseljima Batajnica i Surčin, vezu ka Obrenovcu duž obala Save, vezu sa Borčom, Ovčom, Pančevom, Vinčom.

POGODNO ZA KRATKE RUTE
UČEŠĆE biciklističkog saobraćaja u prestonici je ispod jedan odsto, u odnosu na ukupnu raspodelu kretanja. Ipak, istraživanja pokazuju da postoji potencijal za značajniju upotrebu dvotočkaša u svakodnevim kretanjima žitelja. Dve trećine putovanja u Beogradu ima prosečnu dužinu kraću od 30 minuta, a skoro 16 odsto kretanja je manje od 10 minuta, što ukazuje na pogodnost učestalijeg korišćenja bicikla.

U narednom periodu, a kako je navedeno u POUM, nastaviće se izrada planske i tehničke dokumentacije, a onda i izgradnja pešačko-biciklističkih koridora na području Ade Ciganlije, prema Avali, na Adi Huji, prema Velikom ratnom ostrvu, na levoj obali Dunava.
Precizan podatak o dužini izgrađenih biciklističkih staza u gradu ne postoji, ali je procenjeno da je do sada izgrađeno više od 100 kilometara.

Biciklistička staza od Marine Dorćol do Ade Ciganlije duga je oko 7,5 kilometara, staza oko Ade Ciganlije oko osam kilometara, biciklistička staza sa dužinom od oko 50 kilometara kroz blokove. U skorije vreme biciklističke trake izgrađene su i u starom delu grada, u Bulevaru oslobođenja (od Autokomande do Save Maškovića), biciklističke staze na Trgu Slavija do Veterinarskog fakulteta, u Ruzveltovoj ulici - piše u dokumentima, uz fotografije kako se i te nove staze loše održavaju, pa su nebezbedne za vožnju.

SVETSKE TRASE
U PROTEKLOM periodu definisane su i dve nove biciklističke rute - Avalska i Savska. Za Savsku rutu, koja predstavlja deo međunarodnog biciklističkog koridora, urađen je i glavni projekat saobraćajne signalizacije.
Zanimljivo je i da kroz Beograd vode i dva EuroVelo koridora, kao delovi Evropske biciklističke mreže - koridor EuroVelo 6 (Atlantski okean - Crno more) i koridor EuroVelo 11 (Istočna Evropa).
Ideja uvođenja sistema javnih bicikala, koji omogućava korisnicima iznajmljivanje dvotočkaša za kratka rastojanja, postoji već godinama. Realizacije još nema iako je tender za partnera Grad raspisivao već dva puta. Pre dva meseca, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će već sledećeg proleća taj sistem postojati.

- Kompanije koje taj program u svetu rade uglavnom se finansiraju od reklama, a mi još nismo veliko tržište da bi to fukcionisalo na taj način sa 150 stanica i 150.000 bicikala. Zato ćemo raspisati još jedan tender u septembru, ali samo za kupovinu opreme, jer će Grad Beograd sada finansirati u stanice i električne bicikle. Imaćemo u prvoj fazi 100 stanica, a u naredne dve godine proširićemo to na još 50, jer nam je važno da taj sistem integrišemo u javni prevoz - kazao je Vesić.

Priprema se niz predloga kako bi se pospešio razvoj biciklizma u Beogradu, poput subvencije za kupovinu bicikala koji se proizvode u Srbiji. Ideja je i da se uvedu "biciklističke ulice" u kojima bi bilo zabranjeno preticanje biciklista. U njima bi biciklisti i pešaci imali prednost u odnosu na automobile, a vozila u tim ulicama ne bi mogla da voze brže od 10 kilometara na čas. To će biti uglavnom manje ulice, poput Kneginje Zorke. Ideja je da se tako povežu različite biciklističke staze kako bi u starom delu grada biciklisti mogli da ih koriste.

Gradska vlast traži i još neke izmene zakona, kako bi biciklistima bilo dozvoljeno da voze u žutoj traci i da mogu da koriste jednosmerne ulice u oba smera.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/91 ... ih-opstina
 
Da li je u ovem delu ( na mostu na Adi)crvenom bojom obelezena cela bicilisticka staza ili samo jedan smer?
 

Prilozi

  • 118580674_303607444203698_6396306024072365137_n.jpg
    118580674_303607444203698_6396306024072365137_n.jpg
    548,7 KB · Pregleda: 2.183
To je jedva dovoljno za jedan bicikl, ljudi se tu redovno sudaraju, pogotovo sto je to suzenje iza krivine i ne vidi se
 

Prilozi

  • 118317989_3558062784418244_3437288172468413392_n.jpg
    118317989_3558062784418244_3437288172468413392_n.jpg
    519,9 KB · Pregleda: 2.158
Da, treba da se stavi ono panoramsko ogledalo.
A ima i magaraca koji stanu tu.
Zato ja uvek usporim kad se približavam.
 
I ja usporim,a i zvonim, ali to nije resenje. Svi koji dolaze iz smera Ade ne vozi po crvenom i onda se , zbog ovog zuba koji nema rampicu, naglo pred samu krivinu prebace levo u crveno i samim tim zuzmu celu stazu. Ljudi se nos stop sudaraju tu. Valjda ce bar postaviti to ogledalo...
 
U principu je "jednosmerna" i to za smer suprotno od ugla fotografisanja. U nasim propisima o bezbednosti saobracaja ne postoji jednosmerna biciklisticka staza, pa je strelica koja je iscrtana na stazi ustvari preporuceni smer kretanja. Inace, suprotan smer je sa druge strane bulevara, odnosno od stare secerane i spaja se sa ovim smerom malo iza mosta. Pre par godina mi se dogodilo da 50tak metara napred od mesta sa fotografije vozim nizbrdo, a da momak koji ide odozdo vozi skroz levo, nedozvolivsi mi da mu prodjem sa leve strane. To je bio jedini slucaj da se neko slepo drzao smera iscrtanog na tom delu. Propis kaze da je biciklista obavezan da se krece desnom stranom biciklisticke staze. Posto nemamo jednosmerne biciklisticke staze, nemamo ni znakove za obavezan i zabranjen smer. Takodje, strelice bi morale biti iscrtane konstantno, da bi se u svakom momentu znao smer itd. Vozac auta na svakom ukljucenju mora biti obavesten o pravilima voznje ulicom u koju se ukljucio, dok je biciklista dok gura bicikl zapravo pesak i prakticno nema ukljucenje, jer moze i da dodje sa livade na stazu itd. U konkretnom slucaju, kada se ovde dodje sa NBG, nema nikakvog znaka, niti strelice tek do spusta 50tak metara dalje.

Danas sam prosao novom stazom kod Usca i pomalo je neravna. Asfaltiran je deo od pumpe do mosta, dok je iza pumpe stanje kao pre par dana, pa nisam ni slikao. Sa druge strane i dalje stoji raskopano za "upustanje" ivicnjaka. Ne znam zasto jos uvek ne asfaltiraju.
 

Prilozi

  • 2.jpg
    2.jpg
    964,1 KB · Pregleda: 2.119
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768623#p768623:9tp346ah je napisao(la):
nikolino » Pon Avg 24, 2020 1:52 am[/url]":9tp346ah]U nasim propisima o bezbednosti saobracaja ne postoji jednosmerna biciklisticka staza, pa je strelica koja je iscrtana na stazi ustvari preporuceni smer kretanja.

Jel ovo sigurno? Nisam znao za to. :)
 
I meni je to zapalo za oko, ali nikako da stignem da proverim.
Samo bih naglasio da ako ne piše u ZoBs-u, to ne znači da ne piše u nekom Priručniku Beograd puta za projektovanje bici staza.
 
Петлово брдо - БЕО, како најкраће бајсом а да се избегну Бањица, Јерковић и Аутокоманда?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
U tom slučaju ti je najBolše B. Brdo, Sajam, pa kod Gazele preći auto-put kod Steka, valjda ima stazica do Franša (ako ne, preko KCS-a) i ondaK od Franša lagano Ustanička_Rimska i pravo na BEO..
 
Нема директна стаза од Стека до Франша, али може да се прође кроз двориште ветеринарског факултета горе има нека врста саобраћајнице која излази горе на булевар ослобођења. Искрено има ту пуно степеништа и подземних пролаза од Стека до Устаничке. Мени је та траса одбијајућа и пешице. Баш фали неки нормалан бициклистички коридор дуж аутопута. Можда је лакше да се од Мостара попнеш до Прокопа, па се спустиш Хумском до Аутокоманде.
 
Vrh