Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Јел нормално да је задња кочница слабија од предње?
 
U teoriji da. Ali prvo da definišemo šta znači slabija

Slabije paknovi hvataju felnu - da, ali ne mnogo u odnosu na prednju i to dolazi do toga zato što je sajla za zadnju kočnicu duža, pa dolazi do malo više istezanja sajle koja spaja ručice kočnica i same kočnice (golim okom neprimetnog, ali u teoriji dolazi)

Duži je zaustavni trag - da zbog rasporeda mase, plus što dolazi do proklizavanja točka po asfaltu/zemlji i kada je točak blokiran. Prednji točak ako se zablokira naglim kočenjem - znaš šta ti sleduje. Zaustavljanje u mestu, ali fizika odradi ostatak, pa završiš u bolnici.
 
Dajte bre ljudi vratitete se temi, koja je da vas podsetim biciklistička infrastruktura a ne "bicikl za početnike". :D
 
Ok, danas me je autom oborio neki skot u ulici Kneginje Zorke ispred semafora, dokačio me je i prošao kroz crveno. Da ima bici staze ne bi se našao u situaciji da sam popio asfalt. Da nisam imao kacigu bojim se da bi znatno lošije prošao jer sam i glavom udario o beton.
 
Ne, čovek je odmaglio kao da je na drogama. Evidentno su ljudi nervozniji u automobilima zbog vanrednog stanja što pravi problem nama biciklistima jer je manje saobraćaja ali više idiota koji mogu da nas naprave invalidima ili ubiju na ulici. Pogotovu to primećujem pred policijski čas oko 14-15-16. Da li jure kući ili nešto da obave ne znam, ali ugrožavaju živote i sebi i drugima svojim divljanjem.

Imao sam i nekoliko bliskih susreta danas da mi trube vozači a već sam skroz desno, velika nervoza je na asfaltu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723331#p723331:1xm74hwd je napisao(la):
astrodule » 02 Apr 2020 03:42 pm[/url]":1xm74hwd]U teoriji da. Ali prvo da definišemo šta znači slabija

Slabije paknovi hvataju felnu - da, ali ne mnogo u odnosu na prednju i to dolazi do toga zato što je sajla za zadnju kočnicu duža, pa dolazi do malo više istezanja sajle koja spaja ručice kočnica i same kočnice (golim okom neprimetnog, ali u teoriji dolazi)

Duži je zaustavni trag - da zbog rasporeda mase, plus što dolazi do proklizavanja točka po asfaltu/zemlji i kada je točak blokiran. Prednji točak ako se zablokira naglim kočenjem - znaš šta ti sleduje. Zaustavljanje u mestu, ali fizika odradi ostatak, pa završiš u bolnici.
Meni se ovo desilo na nizbrdici. Rezultat: Fractura capiti radii dex i istegnuće neke tetive šake koje mi je bilo triput veća muka nego gips. Zapravo sjajno sam prošao obzirom na brzinu događaja.
 
Zanimljivo da pri padovima profi biciklisti najčešće lome ključnu kost. Naročito pri malim brzinama kada "lagano" prelete preko volana (kada je neka gužva)

Inače u pravu si - tetive i ligamenti su veća muka nego gips jer prelom zaraste i bude kao nov, dok tetive i ligamenti ostaju problem za ceo život.
 
Meni je sreća u nesreći bila da je ovaj baja udario sa strane i praktično mi izbio volan na bok. Da me je udario odpozadi ne bi se levo proveo padom preko prednjeg točka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723468#p723468:29sxhmj1 je napisao(la):
vucko » 02 Apr 2020 22:29[/url]":29sxhmj1]Evidentno su ljudi nervozniji u automobilima zbog vanrednog stanja što pravi problem nama biciklistima jer je manje saobraćaja ali više idiota koji mogu da nas naprave invalidima ili ubiju na ulici. Pogotovu to primećujem pred policijski čas oko 14-15-16. Da li jure kući ili nešto da obave ne znam, ali ugrožavaju živote i sebi i drugima svojim divljanjem.
Šta imaš u 16h da obavljaš po gradu, kada radnje rade do 15h? Ako se kojim slučajem vraćaš kući sa posla, nema šta da se stresiraš, jer ako imaš odobrenje od firme, pokažeš ga i sve je OK. Ovde je, pre bih rekao, problem što ti ljudi ne shvataju ozbiljno situaciju, i misle da treba da budu napolju, a ne u stanu. I čekaju bukvalno poslednji trenutak za povratak. A naravno, ima tu i dobar deo onih koji su inače takvi, a sve zato što imamo mnogo blag psiho test procene da li je neko sposoban ili ne da bude vozač.
Bilo da si biciklista, bilo da si pešak, za mnoge vozače si samo "levo smetalo". Čak i tamo gde postoji bici staza na kolovozu.
 
Za lanac je dobro resenje vezivanje oko struka. Gledao sam sad na HBO film Hitna isporuka, prvi put videh da tako nose lanac dok voze...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723520#p723520:26mmcqs9 je napisao(la):
solecar » Čet Apr 02, 2020 11:39 pm[/url]":26mmcqs9]Bilo da si biciklista, bilo da si pešak, za mnoge vozače si samo "levo smetalo". Čak i tamo gde postoji bici staza na kolovozu.
Koliko sam primetio, a dosta sam na bajsu, biciklisti su levo smetalo i vozačima, mada imam dosta i pozitivnih primera, ali i pešacima na ovakvim na trotoaru nacrtanim stazama za koje sam sve uvereniji da su besmislene posebno nakon iskustva koje sam imao u inostranstvu, a govorim o većim gradovima od Beograda. Recimo za ono u Ruzveltovoj nikako i ne možemo reči da je bici staza.

Malo van teme, mislim da su najugroženija vrsta u gradu trkači, trim staza u Košutnjaku služi za šetnju i vožnju kolica sa bebama, od onih na Adi jedna više i nije upotrebljiva a druga je blizu toga. Toliko i o poštovanju pešaka prema drugima, ali kao što rekoh to je posebna tema.
 
Ko mi nadje alternativu da dodjem bajsom do Vrbovna, a da ne idem Ibarskom, častim ga sa 100 evra.

Ne računa se moja ruta koju sam koristio: Stari obrenovački put-Ostružnica-Umka-Mislođin-Jasenak-Draževac-Baljevac jer je duplo duža plus se izgine po brdima između Mislođina i Ibarske. Ne mogu to regularno da koristim.

Ibarska bajsom ne dolazi u obzir.

Prvi put u životu mi je žao što ne položih vozački. Mada i to će proći kada završi ovo sranje.
 
Nema alternative bez brda i dodatnih km u odnosu na Ibarsku. Zavisi odakle ideš...
Ja sam sa Kanarevog išao za Vranić preko Železnika, Sremčice, Velike Moštanice, Taraiša...ali ima uspona od Železnika ka Sremčici i saobraćaj je gust, na ulazu u Veliku Moštanicu iz smera Sremčice, od Taraiša ka Vraniću, i posle od Draževca ka Vrbovnom, stim što nisam išao do centra Draževca, već se od puta Vranić-Draževac odvajao levo, par km posle Vranića ka Baljevcu, pa opet popreko ka Vrbovnom. Mislim da je bolje preko Bariča pa na Jasenak, preskačeš Mislođin. Imaš jedan veliki uspon od Baričke reke prema Jasenku, ali par stotina metara, i posle od centra Draževca već znaš kako je...
 
Ja sam prošle godine do Dubrovnika pa do Pule magistralom pa onda do Zagreba, Banja Luke i do Sarajeva na kraju. Preporučujem svima bajsem na more, najjeftinije za tu količinu dana i vidi se najviše definitivno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723833#p723833:3p0s9lhh je napisao(la):
Biciklistkinja » Pet Apr 03, 2020 8:13 pm[/url]":3p0s9lhh]Ja sam prošle godine do Dubrovnika pa do Pule magistralom pa onda do Zagreba, Banja Luke i do Sarajeva na kraju. Preporučujem svima bajsem na more, najjeftinije za tu količinu dana i vidi se najviše definitivno.
Svaka cast na predjenom putu, ali licno ne bih ni 500 metara isao bajsom magistralom. Mozes da budes najbolji biciklista na svetu, sa punom koncentracijom tokom celog puta, dzaba kad ti je glava na panju sve vreme i ne zavisi nista od tebe.
 
Da znaju svi koji pročitaju ovu diskusiju da je neuporedivo bezbednije voziti bicikl magistralom nego ići do prodavnice jer se većina i lakih i teških udesa događa u nekom krugo oko kuće što je čist statistički podatak, tako da magistrala nije ništa opasnija od bilo koje druge ulice.
 
Osnovno pravilo vožnje bicikla po ulici je da se vozi po sredini trake, a ne uz ivicu jer se onda automobili provlače pokušavajući da vas preteknu i tako vas mogu izgurati sa puta ili zakačiti. Ako idete sredinom trake niko neće proći kroz vas i moraće da da migavac i da vas propisno pretekne prelazeći u drugu traku. Naravno nije baš ni uvek po sredini trake jer sve zavisi od uslova na putu, ali tako se vozi bicikl.
 
Mnogo ima straha za vožnju po ulici (ili magistrali), ali generalno, bezbedan si ako pratiš osnovna pravila i krećeš od pretpostavke da si slabiji od ostalih učesnika.

Iskreno ne volim vožnju po sredini trake, naročito ako tako usporavam saobraćaj, ali jedan metar od desne ivice je sasvim OK, plus što se ja lično pomerim što više uz ivicu ako predvidim da će vozila da se mimoiđu u mojoj blizini.
 
To je sve ok da zivimo u normalnoj zemlji sa normalnim ljudima koji su normalni vozaci. Ovde? zaj***.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723924#p723924:31gk2l8g je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Apr 04, 2020 9:12 am[/url]":31gk2l8g]Osnovno pravilo vožnje bicikla po ulici je da se vozi po sredini trake, a ne uz ivicu jer se onda automobili provlače pokušavajući da vas preteknu i tako vas mogu izgurati sa puta ili zakačiti. Ako idete sredinom trake niko neće proći kroz vas i moraće da da migavac i da vas propisno pretekne prelazeći u drugu traku. Naravno nije baš ni uvek po sredini trake jer sve zavisi od uslova na putu, ali tako se vozi bicikl.
Daj bre, ko je to nastradao u BG-u kad je isao u prodavnicu bajsom? U tu statistiku su uracunate one vojvodjanske starkelje sto posle osam piva sedaju na bajs i voze se lokalnim sorovima krivadujuci ulicom.
 
Meni je najveći stres kada vozim bicikl u Krunskoj i Golsvordijevoj jer imaju po samo jednu traku za smer. Vozači automobila su agresivni id*** koji trube inače a pogotovu sada kada je vanredno stanje, a ti nemaš gde nego da se slepiš uz parkirane automobile uz desnu ivicu i moliš se bogovima da neće neko otvoriti vrata ili istrčati na ulicu. Težak stres.
 
Нажалост, Врачар и Звездара су најмање прилагођене инфраструктурно за бициклизам.
 
Vrh