Mala škola menjanja brzina. Levi ima 3 "brzine", desni 6-11 "brzina"
Najbolje je da levi držiš na 2, a desni na srednjim vrednostima.
U slučaju uzbrdice, prebaciš levi na 1, a desni smanjuješ kako se uzbrdica povećava
U slučaju pravca bez vetra ako hoćeš da ideš baš brzo i imaš snage u nogama, prebaci levi na 3 i probaj desni do kraja.
Ako "levi" menjač ne radi kako treba, tj, ako ne prebacuje brzine (čuje se ono čangrljanje), mora da se gleda između nogu na lančanike. Tada ćete ukapirati i kako menjač u stvari radi.
I radi terminologije, na volanu su vam ručice menjača, a kod lanca su vam menjači. I ne zovu se levi i desni, već prednji i zadnji (leve i desne su vam ručice menjača).
Podešavanje menjača možete raditi samo ako kapirate vezu između ručica i samog menjača. Što je jeftiniji bicikl, češće će vam to trebati.
ps:Vučko je već sve rekao
Što se tiče kočenja, koči sa obe istovremeno, samo nemoj nikada naglo da pritiskaš prednju kočnicu iz očiglednih razloga.