Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Od sada iz Rakovice idem uvek šinama pored Sajma...bar dok ne srede stazu kroz BNV
 
Koliko treba bajsem nekom normalnom voznjom od gazele do Ade ? Na primer ako uzmemo u obzir onako kako procenjuje google maps. Nema google maps procena za taj deo.
 
Moramo se boriti da Zvezdara dobije biciklističke staze, koliko znam imamo jedino deo one u Ruzveltovoj koja je nefunkcionalna svojim dobrim delom.
 
Нажалост, ја не видим ни једну улицу у којој има простора за тако нешто. Погледајмо Димитрија Туцовића као једну од ширих саобраћајница на Звездари како јој је тротоар узак и углавном заузет паркираним колима. Једино где видим неку могућност за бициклистичку стазу на Звездари јесте од Миријева где постоји кружна стаза у парку на Миријевском венцу па да се иста надовеже на Миријевски булевар до планиране стазе у Вишњичкој.
 
На Звездари је потпуни хаос, ни тротоари негде не постоје нити има простора да се направе. Тамо где постоје затрпани су аутомобилима а у току је интензивни претварање кућа у вишеспратнице као и општи тренд поседовања више аутомобила по домаћинству.
 
Pitanje vezano za most na Adi, jel rade liftovi i jel neko vozio bajs preko mosta ali gde idu automobili ne deo za pesake i bicikle?
 
Ne rade liftovi.

Vožnja drumom nije super pametna, posebno što sama staza (koja se deli sa pešacima) nije opterećena. Jeste grbava i nije kao drum, ali je mnogo mirnije, jer ti ne proleću automobili na pola metra pri brzini od 80km/h.

I pre nego što neko doda sledeće, vožnja bicikla drumom preko mosta na Adi nije zabranjena jer se ZOBS-om članom 89. zabranu navodi samo za biciklističku traku, ne i za stazu koja je preko mosta na Adi. Biciklističke trake su ono što vidimo u Bulevaru oslobođenja npr., biciklističke staze su ono što vidimo na stazi do Ade, do Zemuna... odvojene barijerom (veštačkom - ogradom, trotoarom ili prirodnom - bašticom, travnjakom...).
 
Mislim da je brzina preko mosta na Adi 50 km/h ali naravno niko ne vozi 50 :)
Ako se vozi preko mosta delom kuda idu automobili zeznuto je ako hoces da produzis dalje do kraja a neki automobil hoce da se iskljuci :D

Jel neko zna najbolji (bezbedniji) put od Topciderskog parka do novog Beograda, mislim kako iskoristiti most na Adi na najbolji nacin.
 
Liftovi ne rade, a i neće skoro.

Voziti kolovozom preko mosta na Adi nije preporučljivo i veoma je opasno naročito kod izlaznih rampi gde ti na biciklu produžavaš pravo.

Kolovoz jeste najbrži način da dođeš do Košutnjaka ako ideš iz Blokova, ali bolje je kruženjem izgubiti par minuta nego rizikovati dok pored tebe vozila prolaze brzinom od bar 70km/h.

edit: pretekoste me
 
Нажалост, до уређења корита Топчидерке од петље до парка нема безбеден везе ка парку како бициклистичке тако ни пешачке.
 
Jbt nista ne moze da prezivi sve se brzo unisti! :( Par puta kad sam bio u Francuskoj jos pre nekih 4 godine pored puta su imali el.auta koja rentiras sam, udjes i vozis (ima neka prijava i slicno) i kabl kojim je vezan auto na punjac smestis u gepek i to je to. Sve to stoji nista nije unisteno.
Isto je i za bicikle sve popakovane, niko nije skinuo pedale, svetla i slicno. Ja razmisljam jbt pa ovo bi kod nas preko noci nestalo.

Mi smo po kulturi, ponasanju i svesti iza njih 30 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715700#p715700:1m7wb7kp je napisao(la):
Mareni » 40 minutes ago[/url]":1m7wb7kp]Mislim da je brzina preko mosta na Adi 50 km/h ali naravno niko ne vozi 50 :)
Ako se vozi preko mosta delom kuda idu automobili zeznuto je ako hoces da produzis dalje do kraja a neki automobil hoce da se iskljuci :D

Jel neko zna najbolji (bezbedniji) put od Topciderskog parka do novog Beograda, mislim kako iskoristiti most na Adi na najbolji nacin.

Ideš od perionice (tu je malo zeznuto uključiti se iz parka, ali možda ubodeš semafor kada ide tramvaj) do prvog desnogskretanja što ide ispod pristupnih saobraćajnica i tu ideš pravo, sve vreme ispod glavne saobraćajnice do kružnog toka najbližeg Sajmu i odatle pratiš putokaz za Stenku, ali skreneš ka Adi do rampe i tu okreneš 180 stepeni, pa na most.

Evo putanje u drugom smeru. Od kružnog toka kod Sajma pratiš oznake za Rakovicu i izlaziš na poslednjoj rampi pred park. Tu ionako ima desna traka koja se još uvek ne koristi (dok ne produže put kroz park)

putanjamost-naadi.jpg
ispod mosta 0.jpg
 
Nezgodno je i skretanje iz smera Careve ćuprije ka kružnom toku kod sajma...jure oni koji idu ka Bulevaru vojvode Mišića.
Video sam neki makadamski put s druge strane Topčiderske, uz korito, ka onom skladištu za gorivo. Mislim da se nadovezuje na stazu ispod Mosta na Adi.
 
Javljam čim budem proverio. Ali opet ostaje deo od perionice prema Carevoj ćupriji...
Kad bi moglo da se prolazi kroz kovnicu novca bilo bi super...
 
Hvala puno za detalje. Tako sam i ja mislio nesto kad sam gledao mapu i kad sam prolazio autom. To je najbrzi i najbolji put da se predje most.
 
Има нека стаза уз топчидерку са стране хиподрома до које би требало да може да се дође преко старог ћириног моста, али њом може да се дође само до ЗИНа.
 
Обнављају део бициклистичке стазе у Др. Хуга Клајна, а то је у склопу обнове тротоара са обе стране те улице. Бициклистичка стаза се обнавља у делу од Марка Челебоновић до Пеђе Милосављевића, с обзиром да је тај део стазе доста оштећен, подигнут и таласаст, од корова израслог дрвећа.
 
Pisao sam malo Sekretarijatu i Putevima Beograd i pitao da li će stubići uz biciklističku stazu uz pijacu ostati gde jesu, ili će ići uz ulicu. Ja sam predložio da idu uz ulicu i iz Puteva Beorgada su mi rekli sledeće

Поштовани,



Обавештавамо Вас да је у току израда новог Пројекта, који ће ићи на сагласност Секретаријату за саобраћај, по ком ће након реконструкције предметне улице бити постављени стубићи.



С поштовањем

E sad, gde će tačno biti postavljeni, nemam pojma, ali eto, ako budu uz ulicu - ja sam kriv što će oni koji tu stanu pola na kolovoz, pola na trotoar morati da prošetaju par desetina metara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715734#p715734:1r7djm6x je napisao(la):
sudija » Pon Mar 09, 2020 2:52 pm[/url]":1r7djm6x]Nezgodno je i skretanje iz smera Careve ćuprije ka kružnom toku kod sajma...jure oni koji idu ka Bulevaru vojvode Mišića.
Video sam neki makadamski put s druge strane Topčiderske, uz korito, ka onom skladištu za gorivo. Mislim da se nadovezuje na stazu ispod Mosta na Adi.
Ako mislis na levu obalu, onda je problem doci do nje. To se moze pesackom pasarelom, ali mora da se nosi bajs, sto nije bas udobno. Cim se predje pasarela, skrene se desno i tom stranom se stize do tramvajskog mosta preko Topciderske reke i sa njega se surdukne makadamom ka stazi, kod liftova... Put je dobro utaban, ja sam prolazio na uskim gumama.

Kod kovnice novca ne moze da se prodje. Kad se predje pruga, levo se penje ka groblju, a desno je kapija i ulaz u kovnicu, a oko nje ne moze. Naredni most preko pruge i reke je onaj kojim idu automobili ka B. Brdu,, a potom pasarela itd. Nema drugih prelaza.
Kod Careve cuprije moze desno ulicom Sanje Zivkovica, pa Drinickom, a onda preko tramvajskih sina i ulice (tuda prolazi najveci broj biciklista). Moze takodje malo ranije da se Drunickom skrene ostro desno i da se izadje do tramvajskih sina i tramvajskog mosta ka B. Brdu, pa na onaj makadam koji sam iznad opisao. Od Careve cuprije moze tramvajskim sinama skroz do jednog od ova dva prolaza, ali je neravna podloga pored sina i trese puno.
Svim opisanim putevima sam vozio bar po desetak puta i nijedan nije potpuno bezbedan, a udoban.

Po propisu bi trebalo da se ide kod perionice pravo, kao da se prelazi most na Adi, pa:
1. na prvom iskljucenju desno, pa levo do kruznog toka i dalje do izlazne rampe sajma. Tu se sidje sa bajsa i odgura do biciklisticke staze, jer je kontra smer i ne bi bilo propisno voziti. Tuda je propisno, sato sto je ulicom do Stenke zabranjeno biciklistima i pesacima. (nekoliko puta sam prolazio pred policijom i nisu mi nista rekli)
2. na drugom iskljucenju se spustiti do kruznog toka kod samog mosta na Adi, pa desno i supstiti se kolovozom do dna.
Vozio sam se i tim propisnim putevima, ali su oni nepropisni daleko bezbedniji.
 
Skoro se vratih iz Pariza, tri stvari sam primetio, jako su retke bici staze na trotoaru, bar u centru, u pojedinim jednosmernim ulicama biciklistima je omoguceno kretanje u suprotnom smeru, i u bus trakama omoguceno je kretanje biciklista. Mogu da zakljucim da je za sada kod nas sve suprotno. Petjla kod Careve cuprije samo je pokazatelj koliko je biciklizam gradu bio bitan, a staza u Ruzveltovoj koliko je gradu sada bitan. Kada stignem slikacu render koji je postavljen na BUlevaru P. Pavla, na kojem bar ja ne vidim stazu, za koju kazu da ce ici negde oko Topciderke?
 
Џаба све ако не уреде део од парка до моста. Ту је најкритичније како за бициклисте тако и за пешаке, мада изгледа да склањају пругу, пре неки дан сам видео ону дресину железница и раднике како уклањају носаче контактне мреже.
 
Vrh