Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Vozim trotinet skoro svaki dan i imam skoro 800km pređenih do sada. Kacigu nosim od početka a i rukavice. Vozim kako gde, nekad trotoarom, ređe ulicom ali uvek biciklističkom stazom ako je dostupna. Brzinu prilagođavam uslovima na putu, do 15 na sat ako ima pešaka u manjoj meri a ako ih je više ili nailazim na decu, 5 ili silazim. Voziti po ulici je po BG-u sa malim točkovima jako zeznuto u velikoj većini ulica a i vrlo je neinteresantno kada te zaobilaze busevi. Žao mi je kad vidim kako voze ostali vlasnici trotineta koje usput sretnem. Kao da idu na trke a da oko sebe imaju force field koji će ih zaštititi od nesreće. Moram priznati da je sve više kolega koji nose kacigu i koji koriste zvonce ali i dalje ima previše fakira zbog kojih će na kraju i tablice za trotined da uvedu... Ne bih se složio da kritika ide samo za trotinete, isti je procenat fakira na biciklima koje usput srećem. Jednostavno živimo u zemlji koja ima vrlo malo, da ne kažem nimalo kulture u saobraćaju. Da se razumemo, takođe sam i pešak, vrlo aktivni vozač sa stažom od 20 i kusur godina a do skoro sam biciklirao na redovnoj bazi.
 
Tako je. Sličan je procenat bahatih među vozačima automobila, trotineta, bicikala, a i pešaka.

Policija bi morala da opominje samo one koji idu malo brže u delovima gde ima puno pešaka. Znači da opominje, a kazni samo ako neko zakači pešaka.

Zvonce i svetlo bi morali da se kontrolišu. Ja bih recimo uveo da se opomene unose u neku bazu (kao i kazne) i ko dobije dve opomene - plaća kaznu. Ponavljam po stoti put da se svetlo i zvonce mogu kupiti za max 5-6 evra.
 
Inače danas sam na semaforu kod Doma Omladine naleteo na klinca na el trotinetu. Mali nema više od 10 godina. Iskreno njegove roditelje bih na tešku robiju bacio... Neki ljudi jednostavno nisu za roditelje...

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 
Uh, ja bih električne trotinete zabranio za mlađe od 16 (14) godina.

Em ne znaju propise, em sigurno nije zdravo da taj uzrast, tj, zdravije je na biciklu ili običnom trotinetu.
 
Večeras po mrklom mraku niz Bulevar čovek vozi trotinet po tramvajskim šinama u smeru ka tramvaju bez svetla.
 
Videh više komada da tako voze... Svetla ič (svi modeli imaju ugrađena), zaštita takođe. Samo još fali da ih neko robija za bahatost...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682556#p682556:2ve808ca je napisao(la):
jlaki » 23 Nov 2019 01:39 pm[/url]":2ve808ca]Predlažem novu temu za trotinete

Pa i tronitet je formalno bi-ciklo :wink:

Ne slažem se da bi trotinetisti trebali da imaju posebnu temu jer bi to impliciralo i posebnu infrastrukturu.
Trotinetisti i biciklisti su eko korisnici gradske infrastrukture koji koriste istu za kretanje: geometrija staza/traka je ista , brzine su iste, ista infrastruktura odgovara i jednima i drugima i treba zajedno kao jedna interesna grupa da se bore za upotrebljiviju infrastrukturu, a ne da se ta energija razvodnjava.
 
Samo da potvrdim da sam imao uvid u određene planove grada i da Biciklistička staza duž Kneginje Zorke nije planirana da se radi!
Dakle, teleportom će ljudi ići od Ruzveltove do Bulevara Oslobođenja.
 
Da su mislili da urade stazu uradili bi kad su radili ulicu ...tj mjenjali asfalt...
 
U Knjeginje Zorke i nema mesta za dvosmernu biciklističku stazu, setiće se svako ko je prolazio da je ta ulica sa uskim trotoarima i mahom bez parkiranja što je čini i retkom po tom pitanju. Ne znam ni kako su ikada planirali da provuku u njoj bici stazu.
 
Zapravo širina parking mesta je oko 2.5m a to je ako ne grešim sasvim dovoljno za dvosmernu bici stazu. Postoji deo Kneginje Zorke koji je uzak pre raskrsnice sa Krunskom. Mislim da je moguće napraviti bici stazu uz određene kompromise kao na tom uskom grlu.
 
Ako i ima neko usko grlo, tu se napravi prekid staze od par metara. Gde je usko? Blizu Bulevara par desetina metara, i na ostatku su svuda parking mesta, i to čak ponegde i na obe strane. Ne znam sada napamet, ali sigurno može da se nađe veza (makar i cik cak) od Vuka do Bulevara oslobođenja (ili do Slavije), ali potrebno je ukinuti parking mesta, a ponavljam po stoti put, da Grad apsolutno ništa ne radi konkretno na ukidanju parking mesta na ulici jer je to najčistija moguća lova i neće se odreći ni 10 parking mesta za tamo neke bicikliste. Ali zato, oni napišu u izveštajima koliko su kilometara staza napravili, a realno, u samom centru nemamo funkcionalne staze.

Kneginje Zorke sam zapamtio kada se prvi put pominjala (negde na početku SNS vladavine). Onda je u ulici krenulo menjanje asfalta i to je bila prilika da pređu sa reči na dela, ali naravno da nisu ništa promenili.

@Direktore, dobro nam došao nazad
 
Ipak rade stazu od Rakovice prema Adi, rekao juče Vesić prilikom obilaska radova u Bulevaru patrijarha Pavla.
Koliko sam shvatio na osnovu izjave, staza će većim delom biti uz Topčiderku.
 
Pošto nemamo gradonačelnika zamenik Vesić je danas izjavio da će nastaviti razvoj biciklističkih staza u okviru borbe protiv velikog zagađenja.
 
Ja se sećam kada je plan za Bulevar Patrijarha Pavla bio nanuvidu da je to odgovor bio na primedbu što nema staza u planu = biće uz Topčiderku, odvojeno od nove ulice. Pitao sam se samo koliko će se suze čekati ta staza u odnosu na sam Bulevar...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583191#p583191:2rhbu84s je napisao(la):
varos kapija » 22 Nov 2018 08:24 am[/url]":2rhbu84s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563374#p563374:2rhbu84s je napisao(la):
varos kapija » 30 Aug 2018 11:13 am[/url]":2rhbu84s]
Tender dana: IZVOĐENJE RADOVA NA IZGRADNJI BICIKLISTIČKE STAZE U BULEVARU MIHAJLA PUPINA, OD BULEVARA MILENTIJA POPOVIĆA DO BULEVARA NIKOLE TESLE(BRANKOV MOST)
https://www.ekapija.com/tender/2238012/ ... jla-pupina

I pored dva produzenja roka, niko se nije javio na tender, te je postupak obustavljen.


Posle godinu i kusur dana, opet se pokrece prica oko staze pored Dejtonke

Gradiće se nova biciklistička staza na Novom Beogradu, traži se izvođač - Dvotočkašem do Brankovog mosta
https://www.ekapija.com/news/2794010/gr ... votockasem
 
Piše da ćemo dobiti novih 800m staze. E sad, ako ne misle po 400m u svakom smeru, to znači da će se raditi sve do stuba Brankovog mosta, a to znači da će napokon tu stranu mosta potpuno srediti, jer kada je ta strana napokon urađena, urađen je samo deo od stepenica na NBG strani do grada.

Na slici je putanja od 800m



Ja se ipak plašim da će to u realnosti da bude samo 400m u dve trake do semafora gde bi staza prešla na drugu stranu gde staza već postoji :(

Inače, zanimljivo je da iako postoji biciklistički lift, staza zvanično ne ide preko mosta.

Meni lično ova strana mosta gde nije lift, mnogo više odgovara jer je staza šira i sa mnogo manje pešaka.
 
Kakva je situacija sa liftom? Ja idem od Miljakovca do Siv-a bajsom ali sam uvek do sada išao preko novog mosta. Ova varijanta sa liftom (koji često ne radi) mi je ok jer imam manje saobraćaja i nemam uspon pa se ne oznojim kada idem na posao :D
 
Kakvo je stanje za bicikliste na potezu od Savanove do Ade? Znam da ima deonica gde je staza cela i čista, ali jel tako celom dužinom ili opet drže svinjce i blatišta na nekoliko mesta?
 
Prošle nedelje sam prolazio kroz BNV. Haos. Staza se dobrim delom ne prepoznaje, blato, pesak, semafor ne radi kroz Bulevar VV, a sav saobraćaj je preusmeren kroz njega. Niko neće da stane...
 
Vrh