Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Није баш вишак ако узмемо у обзир окретницу 5 фрекфентних линија ЈГП које се заглаве од Студентског трга до Трга републике.
 
Od proleća do jeseni ja bajsem prolazim upravo kroz Vasinu i Studentski trg. A kad ne prolazim bajsem, prolazim kao pešak. I zaista ne vidim potrebu za izdvojenom bici stazom. Niti vidim kako će njeno iscrtavanje išta rešiti i pomoći biciklistima.

Šta je tačno dobijemo ovim iscrtavanjem staza što ranije nije bilo?
Vasinom ne prolaze vozila u žurbi i/ili koja je ne poznaju. Njome prolaze taksisti, GSP, turistički autobusi, dostavna vozila i roditelji što ostavljaju decu u vrtiću kod Pošte. Samim tim, broj incidenata sa biciklistima koje sam ja video za sve ove godine na tom potezu iznosi - nula. Što potvrđuju i moja iskustva, jer se nikad nisam osetio ugroženo prolazeći bajsem tim potezom.

Tačke konflikta i potencijalne opasnosti za bicikliste jeste prostor uz ''ostrva'' Studentskog trga, gde se često parkiraju turistički autobusi koji samim tim primoravaju bicikliste da idu po sredini kolovoza. I umeju da im zablokiraju pogled na autobus 31 koji okreće na pola trga. Ok, to jeste problem. Ali kako je taj problem rešen ovim novim sistemom? Tako što su biciklisti preusmereni na trotoar pored turističkih autobusa, na ''ostrvima''. E sve bi to bilo lepo da te iste trotoare ne koriste ti turistički autobusi i njihovi putnici za iskrcavanja, ukrcavanja i okupljanja. Čime takođe postaju neprohodni za bicikliste i onda oni opet idu upravo na - kolovoz.

Jedino unapređenje za bicikliste koje je donelo ovo novo ''rešenje'' jeste staza u Uzun Mirkovoj, i to samo onaj delić od Kralja Petra do Studentskog trga. Jer se njome vozačima skreće pažnja da ima biciklista i da paze na njih. ALI, to je donelo svoju cenu - ukidanje jedne trake na tom potezu. Što za sada nije problem, ali će biti problem u budućnosti kada taj potez bude služio za odliv vozila iz buduće garaže ispod St. trga.

Vasina ne mora da bude 2+2 ali mora da bude minimum 2+1 u pravcu ka Kalemegdanu. Ponajviše zbog turističkih autobusa. Uzun Mirkova takođe mora i treba da bude 2+1, a ne 1+1 kako je sada nakaradno zamišljeno. Jer ona pored turističkih autobusa, na sebe prima/primaće i odliv iz garaže St. trg, kao i iz Rajićeve.

Tako da ovim smandrljanim iscrtavanjem ništa nije poboljšano, a problemi su samo postali još veći. Ovo nije ništa drugo do iscrtavanje staza radi brojki, da sutradan Groxy i kompanija mogu da izađu pred narod pa i Evropske organizacije i kažu ''iscrtali smo xy kilometara staza''. A to što one ničemu ne služe, to nikom ništa.

Bici staze treba iscrtavati tamo gde postoji jaka potreba za njima i gde rešavaju više problema nego što stvaraju. Ako ćemo da iscrtavamo bici staze na svakom potezu gde ima više od 5 biciklista po satu, hajde onda da počnemo da iscrtavamo i koridore po trotoarima za: roditelje sa kolicima, portire hotela sa koferima, dostavljače sa paletarima, turističke grupe, Vrapca, itd itd itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670629#p670629:2ks162k7 je napisao(la):
jlaki » Чет Окт 17, 2019 1:51 am[/url]":2ks162k7]Ma mnogo se mi svi nesto ugrožavamo međusobno. Kad bismo samo naučili da živimo zajedno bez obzira šta nas razlikuje, bilo bi super

Друга ти је похвала од мене, али случајно, уместо знака за цитат... Иначе ниси заслужио, безброј пута пројуриш на бајсу и не јавиш се старим знанцима ...и сад нас учиш како да живимо заједно...
 
Molio bih forumaše iz nekog iz bici udruženja ( @jabbu @jlaki i druge kojih trenutno ne mogu da se setim) da kažu da li ih je iko iz Grada kontaktirao u vezi bilo koje staze u gradu i šta je konkretno ispunjeno od njihovih zahteva.

Ovaj odgovor sa Tvitera (UZB) na moje pitanje kako je protekao razgovor sa Gradskim arhitektom mi je prilično, hm, kako da kažem, u stilu RTS-a iz najgorih dana.

Bio je kratak i načelan razgovor, nije bilo konkretnih dogovora još uvek već sagledavanje trenutne situacije i poželjni pravci kretanja razvoja. Dogovoreno je da na narednim sastancima razgovaramo o konkretnijim stvarima. Sve je još na dugačkom štapu ali javljamo kada bude nečega
 
ea2077539ca07ebf7f16050a35dda018.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668573#p668573:66c3xtod je napisao(la):
varos kapija » 10 Окт 2019 11:48 am[/url]":66c3xtod]evo i video iz Vasine https://twitter.com/i/status/1182196205771608064

a izgleda da ima i komunalne (sa istog linka)

EGctizxW4AAv1Ut
И даље ми је фасцинантно како град , али и сама Пошта дозвољавају да уопште дође до овакве ситуације. Нити град игде оставља паркинге за доставу, нити Пошта сама покушава да ублажи тај проблем рецимо закупом паркинг места где је то могуће. Али ово са фотке је ј**** врхунац, директорки рј испред носа се све дешава :roll:
 
Ova biciklistička traka preko trga je u realnosti neupotrebljiva, ima mnogo kritičnih mesta a navešću dva koja su mi posebno zapala za oko.

Na delu kod muzeja je em preuska, em se ukršta sa pešačkim prelazom. Dakle pešaci će semafor morati da čekaju na stazi, na mestu gde je trotoar veoma uzak.

Pogledajte prilog 1
Nešto niže kod hotela Square9, oba pravca biciklističke staze se penju na trotoar (?!) i potom suprotnom stranom kolovoza idu do ugla sa ulicom Kralja Petra, da bi jedan smer ponovo prešao preko kolovoza ka Kalemegdanu. Na tom mestu se osim dva smera biciklističke staze nalazi i pešački prelaz koji se ukršta sa njima, bez ikakvog prostora za pešake levo/desno. Sve ovo je konfuzno kada saobraćaj stoji... Kada saobraćaj krene mogu misliti na šta će to ličiti.

 
Све је ово урађено без неког рационалног планирања. Да су хтели, могли су у старту одредити једну страну за бицикле, и на самом тргу као и у Васиној направити нормалну стазу без оваквих ризичних укрштања са ЈГП и пешацима. Мада ја лично нисам за ову трасу бициклистичке стазе због бројних потешкоћа - музеј испред ког се скупља доста људи код улаза, позориште такође, неколико хотела (читај заустављања возила и туристичких аутобуса испред њих), да не говорим о окретници на студентском тргу и факултетима колико ће се ту тек скупљати пешака и ометати нормално функционисање бициклистичке стазе, плус заустављања доставних возила и курира.
Ја бих пре радио бициклистички коридор у Браће Југовића, Змаја од Ноћаја и Цара Уроша до Узун Миркове, мада би то захтевало чишћење паркинг места, тј. јавну гаражу, мада је иста и планирана на Студентском тргу.
 
Mogu da potpišem da oni koji su crtali ovu stazu u životu nisu seli na bicikl i nisu ga vozili.

Jedini alat koji je potreban inženjerima koji crtaju i projektuju staze u Beogradu je najobičniji bajs da mogu samo da sednu i provozaju se po zamišljenoj stazi i da vide da je ovo sa Trga i Vasine neupotrebljivo i OPET BAČENA FARBA!!
 
Ovde je problem što imamo bici staze , gradski prevoz , uređenje pojedinih ulica (delova grada) i sl. , rađeno od strane ljudi koji iste ne koriste , pa tako ni nemamo nešto što bi se moglo nazvati funkcionalnim u potpunosti , nego mahom neka polurešenja.
 
Ja rekoh, svrha te staze, one oko Slavije, one u Ruzveltovoj i još nekih po gradu je samo da Vesić može da izađe pred medije, i povremeno pred Evropske organizacije i ispljune kako je izgradio XY km staza po gradu.
 
Iscrtao , ne izgradio. :)
Ono na nobom Beogradu je izgrađeno , ovo drugo je iscrtano.
 
E, tu sam vas čekao. Ja mislim da je jedinih par metara nove izgrađene biciklističke staze je ovaj patrljak na Slaviji.



Ostalo je sve urađeno samo uz kantu farbe i poneko obaranje ivičnjaka.

Pre toga, mislim, su izgrađene staze po NBG trotoarima (crveni asfalt i bele ivične kocke) 2007/08

Ne znam tačno kada je rađena staza na Adi (Makiška strana). 2010. sam našao nešto u arhivi Danasa, a vidim da se planira i staza koja gleda ka NBG https://www.blic.rs/vesti/beograd/na-ad ... lu/7j0d7w2
 








Čim sam fotografisao ovog sa prve fotografije , što se parkirao preko bici trake , odmah se pojavio vlasnik i krenuo da preparkirava kola.
 
Dobio sam odgovor ko je odgovoran za ove staze od Trga do Kališa



Mislim da bi bilo previše da očekujem odgovor na pitanje da li iko u Sekretarijatu vozi bicikl?
 
Da li se zna nesto novo o bici stazi od Novog Sada do Beograda? Rekli su da ce poceti radovi ove godine koliko se secam.
 
Pa mene to praktično jedino i zanima. Iz Batajnice sam, a oduvek sam hteo bajsom do Zemuna/Beograda. Baš mi je bilo drago kad sam video vest pa reko možda neko ovde zna vise o tome..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674228#p674228:193qs7zt je napisao(la):
busspoter » Yesterday, 18:08[/url]":193qs7zt]Pa mene to praktično jedino i zanima. Iz Batajnice sam, a oduvek sam hteo bajsom do Zemuna/Beograda. Baš mi je bilo drago kad sam video vest pa reko možda neko ovde zna vise o tome..

Ta ruta je odlična za neku opuštenu, bezbednu trening vožnju po ravnici. Plus da se skrene do Dunava :)
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1610256

Evo prilike da biciklistička udruženja urade nešto konkretno. Ne znam koliko Kritične mase rade na popularizaciji biciklizma (čini mi se vrlo malo u Beogradu, posle možda početnog skoka), ali ovo bi zaista moglo da utiče.

Znači, novac za prevoz mora da se pravda. To bi biciklistima odlično došlo jer na biciklistu uvek treba nešto da se menja. Jedan mesec gume, sledeći menjač, pa kočnice, pre toga kaciga, rukavice, redovni servis, svetla, baterije...

Gradski čelnici su se nešto bunili protiv tih stvari, terajući poslodavce da zaposlenima daju Bus plus, ali ako bi ovo prošlo, to bi bilo odlično.

Da malo karikiram, ako se naknada za automobil troši za gorivo, onda bi za bicikliste ta naknada mogla da se koristi za ishranu. No, ne bih išao tako daleko, računi iz bici radnji i servisa bi trebalo da su sasvim dovoljni.
 
Pošto je preslaganje kocki rađeno zbog bicklista, poslednje sate pre otvaranja kolovoza za saobraćaj biće iskorišćeno da se nova ulica ponudi njima.

Zato je Vesić pozvao sve bicikliste da se sutra od 14 do 17 sati, provozaju novom biciklistickom stazom na Trgu i kroz Vasinu.

Dodao je da su JKP „Parking servis“, Agencija za bezbednost saobraćaja, kao i kompanija „Markoni sport“ obezbedili poklone za bicikliste, od kaciga do reflektujucih traka, a na samom Trgu biće organizovan i poligon na kome će deca zajedno sa sobraćajnom policijom i komunalnom milicijom proveravati koliko znaju o bezbednost u saobracaju.

izvor: studio B
 
Smejurija. Pa da li igde staza prelazi preko tih preslaganih kocki?

Stavio bih Vesića na čelo te kolone pa neka se 3 sata vrti po toj stazi.
 
Vrh