Od proleća do jeseni ja bajsem prolazim upravo kroz Vasinu i Studentski trg. A kad ne prolazim bajsem, prolazim kao pešak. I zaista ne vidim potrebu za izdvojenom bici stazom. Niti vidim kako će njeno iscrtavanje išta rešiti i pomoći biciklistima.
Šta je tačno dobijemo ovim iscrtavanjem staza što ranije nije bilo?
Vasinom ne prolaze vozila u žurbi i/ili koja je ne poznaju. Njome prolaze taksisti, GSP, turistički autobusi, dostavna vozila i roditelji što ostavljaju decu u vrtiću kod Pošte. Samim tim, broj incidenata sa biciklistima koje sam ja video za sve ove godine na tom potezu iznosi - nula. Što potvrđuju i moja iskustva, jer se nikad nisam osetio ugroženo prolazeći bajsem tim potezom.
Tačke konflikta i potencijalne opasnosti za bicikliste jeste prostor uz ''ostrva'' Studentskog trga, gde se često parkiraju turistički autobusi koji samim tim primoravaju bicikliste da idu po sredini kolovoza. I umeju da im zablokiraju pogled na autobus 31 koji okreće na pola trga. Ok, to jeste problem. Ali kako je taj problem rešen ovim novim sistemom? Tako što su biciklisti preusmereni na trotoar pored turističkih autobusa, na ''ostrvima''. E sve bi to bilo lepo da te iste trotoare ne koriste ti turistički autobusi i njihovi putnici za iskrcavanja, ukrcavanja i okupljanja. Čime takođe postaju neprohodni za bicikliste i onda oni opet idu upravo na - kolovoz.
Jedino unapređenje za bicikliste koje je donelo ovo novo ''rešenje'' jeste staza u Uzun Mirkovoj, i to samo onaj delić od Kralja Petra do Studentskog trga. Jer se njome vozačima skreće pažnja da ima biciklista i da paze na njih. ALI, to je donelo svoju cenu - ukidanje jedne trake na tom potezu. Što za sada nije problem, ali će biti problem u budućnosti kada taj potez bude služio za odliv vozila iz buduće garaže ispod St. trga.
Vasina ne mora da bude 2+2 ali mora da bude minimum 2+1 u pravcu ka Kalemegdanu. Ponajviše zbog turističkih autobusa. Uzun Mirkova takođe mora i treba da bude 2+1, a ne 1+1 kako je sada nakaradno zamišljeno. Jer ona pored turističkih autobusa, na sebe prima/primaće i odliv iz garaže St. trg, kao i iz Rajićeve.
Tako da ovim smandrljanim iscrtavanjem ništa nije poboljšano, a problemi su samo postali još veći. Ovo nije ništa drugo do iscrtavanje staza radi brojki, da sutradan Groxy i kompanija mogu da izađu pred narod pa i Evropske organizacije i kažu ''iscrtali smo xy kilometara staza''. A to što one ničemu ne služe, to nikom ništa.
Bici staze treba iscrtavati tamo gde postoji jaka potreba za njima i gde rešavaju više problema nego što stvaraju. Ako ćemo da iscrtavamo bici staze na svakom potezu gde ima više od 5 biciklista po satu, hajde onda da počnemo da iscrtavamo i koridore po trotoarima za: roditelje sa kolicima, portire hotela sa koferima, dostavljače sa paletarima, turističke grupe, Vrapca, itd itd itd...