Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

E i ovo se nadam da će da izbledi što pre.

To što sam za širenje biciklističih staza ne znači da sam i za pravljenje frankenštajn stupidarija koje nikome ne pomažu a odmažu i jednoj i drugoj strani.
 
Poštovani pratioci, čitaoci, i članovi, zaklinjem se čašću svojom i obrazom da neću voziti ovim novonažvrljanim prtinama, već ću kao i do sada, u stilu Pobesnelog Maksa deliti kolovoz za nervoznim beograCkim vozačima!
 
:rant: Pa na Slaviji, gde je iscrtana staza, jedva i pešaci uspevaju da se mimoilaze, samo im je još ona falila .
 
Kuda je sada najlakse spustiti se biciklom od zeleznicke stanice do staze pored reke? Jel moze da se prodje Hercegovackom?
 
Na tramvajski most pa na stepenice.

Ne znam da li i dalje može onom ulicom koja skreće levo pre tramvajskog mosta (ako ideš od Ž stanice) i izlazi ispod mosta.
 
Zoki biciklista inace clan naseg foruma je obisao nedavno zavrsene biciklisticke staze i preneo svoje utiske u emisiji "Marka Zvaka"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DTnIZXLR3xY[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506999#p506999:24suf0c3 je napisao(la):
Tza3 » Uto Jan 09, 2018 1:26 pm[/url]":24suf0c3]Kuda je sada najlakse spustiti se biciklom od zeleznicke stanice do staze pored reke? Jel moze da se prodje Hercegovackom?
Nažalost, stepenice kod travajskog mosta su zatvorene, a Hercegovačka je raskopana. Ne može da se prođe ni pored bivše Lastine stanice. Najlakši način da stigneš biciklom od železničke stanice do staze pored Save, je da pre tramvaskog mosta skreneš levo i novom ulicom, pored gradilišta BW Residencea i Viste stigneš do šetališta.

Postoji još jedan put, preko ulice Braće Krsmanović i parkinga Savalove.
 
Bilo bi lepo kada bi se počelo sa razmatranjem izgradnje biciklističkih staza i van centralnog dela grada. Jedna od takvih trasa bi mogla da bude od Ade pored starog obrenovačkog puta preko Makiša i Ostružnice do Umke.
 
Potpuno se slažem, i ja sam imao sličan predlog na umu. Još jedan pravac koji je dušu dao za bicikliste a koji ne bi tražio previše radova (mada bi bilo veselo sa eksproprijacijom i trasiranjem) jeste Dorćol - Višnjica. Za početak, dok se ne izmesti Luka ili bar ne napravi adekvatna bici obilaznica oko nje, može i samo Pančevac - Višnjica. Ja bih prvi voleo da sednem na bajs, odem do Višnjice i uživam tamo pored reke.

Imam još par ideja za trase koje sam hteo da postavim tokom leta pa sam stao. Okačiću ih ovih dana.
 
Подржавам изградњу бициклистичких стаза ван центра града и мислим да би за почетак могла да се направи стаза од Белих вода до Петловог брда а касније и да се продужи даље поред Ибарске према Сремчици.
 
Kad smo kod Sremčice i Železnika, baš pričam sa drugom koji živi tamo kako je bezveze ispalo to da su oni tako blizu Ade, a tako daleko. Jer do onde imaju onu deonicu od Starog Obrenovačkog do Železnika, na kojoj biciklista može da pogine na sto načina. A isto je i s ovima iz Sremčice. Bukvalno gledaju na Adu sa zgrada al džaba kad ih do onde vodi jedan put koji je baš rizičan za bicikl.
 


Vozio sam više puta tuda i daj deo jeste malo zeznut za većinu biciklista. Tu put prolazi "kroz ništa", neosvetljen je (tako mi je ostao u pamćenju kada me je uhvatio mrak jednom) i stvarno je šteta što se ne proširi ili napravi nezavisna biciklistička staza.

Staza do Višnjice bi bio ekstra potez. A kada već fantaziramo, tu je i put do Vinče uz Dunav i celo to brdo iznad Velikog sela. Pa onda i dalje do Avale...

Drugar je vozio bicikl do Austrije i opisivao mi međugradske staze samo za bicikle, sa odmorištima na svakih par kilometara (smajli koji balavi)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509158#p509158:8kica6xh je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 17, 2018 12:56 pm[/url]":8kica6xh]Potpuno se slažem, i ja sam imao sličan predlog na umu. Još jedan pravac koji je dušu dao za bicikliste a koji ne bi tražio previše radova (mada bi bilo veselo sa eksproprijacijom i trasiranjem) jeste Dorćol - Višnjica. Za početak, dok se ne izmesti Luka ili bar ne napravi adekvatna bici obilaznica oko nje, može i samo Pančevac - Višnjica. Ja bih prvi voleo da sednem na bajs, odem do Višnjice i uživam tamo pored reke.

Imam još par ideja za trase koje sam hteo da postavim tokom leta pa sam stao. Okačiću ih ovih dana.

Dorćol bi možda mogao (privremeno) da se poveže sa Adom Hujom kroz već postojeće ulice, da se i ne dira u samu luku, kada bi za to bilo volje (npr. da od završetka staze posle 25. maja, ide Dunavskom i Višnjičkom). Isto tako, Mirijevskim bulevarom bi mogla da ide biciklistička staza do Mirijevskog parka, gde je već ima. Taj bulevar i jeste planiran da ima stazu.
 
Koliko je vredne obale zarobljene zbog propalih preduzeća?! Taj deo Dunava (od Doćola do Ada Huje) i onaj deo Save između Bloka 70a i Gazele prosto vape da se vrate Beograđanima
 
Aj vredna obala, nego koliko tu ima prostora čak i za razne dokone megalomanske investitore koji kukaju kako nemaju gde drugde pa moraju baš na Makiš.
Mislim da se razumemo, i meni su obala i rekreacija na prvom mestu, nego eto kažem da čak i sa te investitorske strane, bolje bi nam svima bilo da se to sredi i pretvori u neke stambene i poslovne četvrti, nego da stoje ta rugla. Do nedavno Savski amfiteatar, Staro sajmište (mislim na poludivlje naselje), ceo potez od Gazele do Bloka 70, Sve od Marine do Luke, pa opet od Luke preko Pančevca pa sve do Višnjice... Sve zapušteno i krcato propalim firmama i skladištima. A prostora kolko oćeš, i to na vrhunskim lokacijama.

Vuče, slažem se za Dorćol, ima tu dosta slabo prometnih ulica kroz koje bi takođe mogle da se provuku bici staze. Verovatno bi to čak motivisalo više ljudi da voze jer bi bajsem mogli direktno od kuće do Ade (ili GŽS), umesto da idu kroz Luku sve do keja pa tek tamo da se ''kače''.
 
Ne bi meni smetao još neki Beograd na vodi na ovim lokacijama. Ali, da se ne gradi na 20m od obale i da se osmisli infrastruktura (tuneli su dobro rešenje).
 
A čemu staza ka Umci? Više puta sam vozio od grada do Umke, starim Obrenovačkim, i ne deluje mi problematično. Na takvim relacijama mislim da je bolje da se vozi po putu, jer je veća verovatnoća da će neko sanirati put nego biciklističku stazu kada jednog dana propadne :kafa:

@astrodule prolazim tuda kolima s vremena na vreme, i stoje navedene primedbe, mada mislim da bi samo osvetljenje puta poboljšalo stvari. Na delu između starog i novog Obrenovačkog nema nešto mnogo vozila, a deo do Železnika je kao malo urbaniji. Nisam nikad biciklirao tuda, dao si mi žišku da probam kad otopli :kk:
 
Значи кружна стаза Ада - Жарково - Беле воде - Петлово брдо - Сремчица - Железник - Ада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509327#p509327:1vfxg20c je napisao(la):
profa_chb » Today, 20:00[/url]":1vfxg20c]A čemu staza ka Umci? Više puta sam vozio od grada do Umke, starim Obrenovačkim, i ne deluje mi problematično. Na takvim relacijama mislim da je bolje da se vozi po putu, jer je veća verovatnoća da će neko sanirati put nego biciklističku stazu kada jednog dana propadne :kafa:

@astrodule prolazim tuda kolima s vremena na vreme, i stoje navedene primedbe, mada mislim da bi samo osvetljenje puta poboljšalo stvari. Na delu između starog i novog Obrenovačkog nema nešto mnogo vozila, a deo do Železnika je kao malo urbaniji. Nisam nikad biciklirao tuda, dao si mi žišku da probam kad otopli :kk:

Meni lično nije problem i tuda mi vodi jedna od omiljenijih letnjih ruta. Znači centar Železnika pa odatle pravo u puste ulice do Ibarske magistrale kroz šumu (na karti obeležena ulicom Svete Milutinovića) pa onda adrenalinski spust Ibarskom do Petlovog (Labudovog) brda, pa Kneza Višeslava do tvog kraja na par uzbrdica po Košutnjaku...
 
Odlična ruta! Preznojio sam se gledajući je na google streetview-u :D Kako je u saobraćaju, taj deo mislim da nije kategroisan kao motoput?

Nisam skoro prolazio, kakav li je kružni put od Železnika do Ibarske? Može li se tuda?
 
Nije motoput, tako da sme da se vozi bicikl. Put je širok, ima mesta za bicikl i nikada nisam imao problema sa automobilima ili kamionima. Jedino je malo stresno kod onih petlji (kod Orlovače i Borića) zbog onih vozila koja skreću desno, a ti ideš pravo.

Možda je bolja varijanta da čim izađeš na Ibarsku, skreneš prvo desno za Rušanj, pa dođeš do Resnika (samo nemoj preko Pinosave, jer put je zarasla blatnjava staza kroz potok i prašumu i koprive - na svojoj koži osetio)

Od Železnika do Ibarske sam jednom išao Avalskom (to je valjda kružni put koji pominješ) i nije bilo nikakvih problema.Ako produžiš pravo posle Ibarske, nailazi se na ekstra nizbrdicu sa pogledom na Straževicu pa odatle idu Bulevara patrijarha Dimitrija i Pavla koji su uske ulice.

U tom delu grada sam vozio i Ostružnica - Sremčica. Pust, dobar asfalt, ide se i kroz šumu, pa onda Lipovačka šuma i odatle Ibarskom nazad.

Dobar deo grada ako voliš uzbrdice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509327#p509327:2tk811ju je napisao(la):
profa_chb » Sre Jan 17, 2018 8:00 pm[/url]":2tk811ju]A čemu staza ka Umci? Više puta sam vozio od grada do Umke, starim Obrenovačkim, i ne deluje mi problematično. Na takvim relacijama mislim da je bolje da se vozi po putu, jer je veća verovatnoća da će neko sanirati put nego biciklističku stazu kada jednog dana propadne :kafa:

Staza bi omogućila da se navedenom trasom voze i roditelji sa decom na bezbedan način. Meštani navedenih naselja nemaju ni jednu stazu u svojoj blizini, a ovako bi se omogućila bezbedna veza sa postojećim stazama u gradu. Put kojim idu autobusi GSP, veliki broj automobila i kamioni, teško da je bezbedan. Ako ćemo tom logikom, čemu staza ka bilo kojoj destinaciji van centra? Svako gleda iz svog ugla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509201#p509201:2o1mbayf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 17, 2018 3:12 pm[/url]":2o1mbayf]
Vuče, slažem se za Dorćol, ima tu dosta slabo prometnih ulica kroz koje bi takođe mogle da se provuku bici staze. Verovatno bi to čak motivisalo više ljudi da voze jer bi bajsem mogli direktno od kuće do Ade (ili GŽS), umesto da idu kroz Luku sve do keja pa tek tamo da se ''kače''.

Ja samo zamišljam situaciju gde iz Mirijevskog parka sve vreme biciklom ideš do Ade ili do Gardoša ili do bloka 45 i obrnuto, pritom najvećim delom uz reke, što bi zaista bilo fantastično. Sećam se koliko je izgradnja biciklističke staze od bloka 45 do Zemunskog keja pre 20 godina, duž čitavog Novog Beograda, imala drastičan uticaj na povećanje biciklista. A ako se uzme da samo Mirijevo ima oko 60.000 stanovnika, rezultati bi bili odlični. Pritom mislim pre svega na rekreativnu vožnju - individualnu, grupnu, porodičnu...
 
Lepa funkcionalna bici staza bi sigurno povećala broj ljudi koji bicikliraju redovno.

Uzimam primer Košutnjaka i nove trim staze sa lepim spravama. Pošto sam tamo bio redovan i pre rekonstrukcije - očigledan je porast broja rekreativaca, a naročito dece koja koriste te sprave.

Takođe viđam i klince sportiste koji tamo trče i vežbaju, ali ne kao pravi trening nego više kao neko druženje (sa sve selfijima).

Nije teško zamisliti stazu od Mirijeva do Dorćola, pa odatle postojećom stazom doći do Zemuna. Tamo popiti pićence, ručati i vratiti se nazad.

Ono što je bitno za ove duge staze je da na kraju iste (ili u sredini) postoji neki sadržaj kao što su trenutno Ada, Zemun, Avala (pa čak i kej u Blokovima) jer većini ljudi bi bilo dosadno da idu od ničega ka ničem.

Ovo je priča za rekreativne staze. Sledeći korak su staze uz glavne saobraćajnice i međugradske (ka Pazovi, Pančevu, Zrenjaninu, Grockoj (tj. Smederevu), Sopotu (Kosmaj)...)
 
Vrh