Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791822#p791822:28y71mgw je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 10, 2020 10:20 am[/url]":28y71mgw]Dadoh ti plus ali smešna mi ta logika da do jednog dana to nije bilo opasno i kažnjivo, a onda kada su lažni poslanici nameštenih izbora odlučili, od sutra je postalo opasno i kažnjivo :) Tako da ko priča telefonom u prošlosti nije kažnjio ni opasno, a ko priča u današnjosti jeste :) Matematička principijelnost šta je opasno a šta nije kad se tako labilno menja. Druge razloge koje navodiš su subjektivni i tako se ne primenjuje zakon, jer bi to značilo da ako sam ja prešao 400.000 km bez udesa, mene zakon lično ne treba kazniti za priču telefonom jer moje ugrožavanje bezbednosti je 0%, nikad se nije desilo, te optužbe da ugrožavam bezbednost time bi trebale popiti tužbu za kaljanje ugleda i širenje laži :)
Ali zakon je nesposoban da to utvrdi te važi sa sve isto, tj nepropuštanje pešaka na pešaćkom je čist i jasan prekršaj te mora biti kažnjen od policajca koji je video prekršaj. To se nije desilo, pa je i policajac prekršio zakon. Pozivam se na zakon i apsolutno sam u pravu, isto kao što su se i oni pozivali kad su mene kaznili za tel. Ili ćemo primenjivati zakone, ili nećemo, šta god odlučite meni je ok, samo mi nije ok da se malo primenjuju a malo ne u zavisnosti od sunčanosti dana :)

Mislim da me nisi najbolje razumeo :) Apsolutno svaki i najmanji vid bahatosti, bezobrazluka i odsustvo poštovanja ostalih učesnika u saobraćaju treba uvek neizostavno kazniti najvišim zakonom predviđenim kaznama. Ja samo kažem da je prirodno da saobraćajna policija ima više obzira prema profesionalcima kojima je volan posao, a mislim da su svi svesni šta znače sati i sati provedeni u saobraćaju u današnje vreme, gde upravo mobilni telefoni često prave haos među vozačima svih kategorija. Inače, nisu mobilni telefoni od juče opasni, nego je to oduvek, a normalno je da se ZOBS s vremenom prilagođava uslovima u saobraćaju da tako kažem. Ne tako davno mobilnih telefona nije bilo, i u početku i nisu smatrani tako opasnim, kao ni cigare na kraju krajeva. Jedino se alkohol video kao ozbiljna pretnja i droge naravno. Danas, po meni, i silna digitalizacija automobila može biti opasna, jer se kod nekih čak i klima podešava preko ekrana u koje se ipak mora pogledati, al to je neka druga priča već. Elem, mnogo šta u saobraćaju jeste individualno, što će reći da ni alkohol ne utiče podjednako na svakakoga, al opet, zakon se ne može primenjivati od slučaja do slučaja. S druge strane niko me ne može ubediti da može biti apsolutno skocentrisan na vožnju i da telefonira. Tako je mnogo šta i u postupku policije individualno, što je donekle i normalno. Situacija ima raznih, i nije isto kako je i pod kojim okolnostima prekršaj napravljen, i naravno bitno je dal ima i posledica tog prekršaja. I opet se vraćam na ono da profesionalci žive od volana, i prosto policija ima prema njima više obzira, jer nije isto osam sati za volanom i do možda jednog sata koliko vozač amater provede za volanom.
 
Vesić: Svako vozilo u gradskom prevozu biće ozonirano dva puta nedeljno

Svako vozilo u javnom gradskom prevozu biće tretirano ozonom dva puta nedeljno, na taj način dajemo doprinos da naši autobusi budu bezbedniji kako bi građani bili zaštićeni od širenja zaraze, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je naveo da je Javno komunalno preduzeće GSP „Beograd” danas pokrenulo nabavku za sredstva kojima će se vršiti tretman ozonom u vozilima javnog gradskog prevoza.

– Nadam se da ćemo do kraja godine završiti nabavku. Svako prevozno sredstvo u gradskom prevozu, a njih je oko hiljadu različitih tipova, biće tretirano ozonom dva puta nedeljno. Tretman ozonom je preporučen od Instituta za javno zdravlje „Batut” i veoma efikasno ubija mikroorganizme u zatvorenom prostoru – istakao je Vesić.

On je podsetio da su vozila u gradskom prevozu mesta gde nije moguće obezbediti dovoljan razmak, odnosno da se jedna osoba nalazi na četiri kvadratna metra.

– Zato i insistiramo na nošenju maski u gradskom prevozu i zato će tretman ozonom dva puta nedeljno u svakom vozilu omogućiti da ona budu bezbednija. Verujem da ćemo na taj način dati svoj dodatni doprinos da pojačanom dezinfekcijom svih javnih prostora ljudi budu zaštićeniji – zaključio je zamenik gradonačelnika.

izvor: bgprevoz.rs
 
Боље да ангажују на окретницама чистаче да очисте и дезнификују возила унутра, било би ефективније.
 
Čim se to desi, eto nama policijski čas. Reče mi majka da je čula da je predsednik najavio neku vrstu toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791608#p791608:3luvr4zk je napisao(la):
Kesha » Pon Nov 09, 2020 3:18 pm[/url]":3luvr4zk]Lepo reče Marecar da je u pitanju vozilo privatnih prevoznika, verovatno linija 309. Za sve što se desi vezano za javni prevoz, skoro da se u 95% slučajeva proziva GSP, a iskreno ne mislim da su vozači javnog prevoza, pogotovu privatnih konzorcijuma, nešto posebno zaštićena kategorija kod saobraćajne policije.
Nije vezano za ovu srećom izbegnutu nezgodu kod Cvetka, ali hteo sam da kažem nešto drugo na račun (ne)zaštićenosti privatnih prevoznika i toga što je GSP uvek dežurni krivac. Ranije, dok se još nije pretvorio u nešto pregledniju oglasnu tablu Sekretarijata za javni prevoz i dok nije počeo da ukida komentare, sajt Busevi.com je imao jednu dosta korektnu posredničku ulogu. Između ostalog, taj sajt nudi i opciju da se prijavljuju nepravilnosti u radu vozača. Primedbe mogu da se šalju na rad vozača svih prevoznika, ali povratne reakcije su do sada stizale skoro isključivo od GSP-a (što se dobro videlo na javnoj listi odgovora). Primedbe na rad privatnih prevoznika su negde misteriozno nestajale i to je bila vrlo upadljiva pojava, ne neki lični utisak. Takođe, u praksi sam primetio promenu kada je u pitanju bilo vozilo GSP-a, za razliku od slučajeva kada sam prijavljivao vozača PP, znači neđe ba zapelo. Da li je to bilo samo zbog bolje saradnje tog sajta sa GSP-om, odnosno nedostatka saradnje sa privatnicima... ne znam. Pretpostavljam da i oni te primedbe prosleđuju nekim formalnim putem i da ne šalju direktno nekom Munja transu, što znači da ih je onaj preko koga to ide kulirao ili nije mogao da pribavi odgovor (jer je njega prevoznik kulirao). Što dalje navodi na zaključak da privatni prevoznici jesu privilegovaniji u sistemu i da ne postoje dovoljno efikasni mehanizmi kontrole njihovog rada.

Eto, jedan drugačiji ugao, pošto nam se večito sa svih frontova (i pozicionih i opozicionih) servira teza da je GSP izvor sveg zla i da je privatizacija javnih usluga generalno jedna baš divna stvar, te da to posle dalje radi ko švajcarski sat.
 
Očekivano je da su tzv. privatnici zaštićeniji i povlašćeniji u odnosu na GSP, s obzirom na činjenicu da su vlasnici tih privatnih prevoznika veoma bliski sa partokratskim šljamom koji im je omogućio posao.
 
Moje pisanje se odnosilo prevashodno na vozače, za koje sumnjam da ih "gazde" nešto posebno štite u prekršajima koji se ne tiču firmi. A za same privatnike se apsolutno slažem da im se svašta dopušta, verujem i više nego GSP-u. I sam sam kačio fotografije jednog autobusa na liniji 33 sa smrskanim bočnim staklima između drugih i trećih vrata, koji je uredno bio na liniji ko zna koliko dugo, dok je jedan isto tako niskopodni Liaz, mislim i istog prevoznika, mesecima vozio sa jako oštećenim komplet levim bokom vozila. To su samo neki primeri koji se vide ovako spolja golim okom, a ko zna šta im još od raznih nepravilnosti i neispravnosti prolazi što se ne da videti letimičnim pogledom. Imamo jednog Ćurdića koliko već godina u Beogradu sa, mislim da ne preterujem ako kažem, teškim kantama u svakom smislu te reči. Grejanje i klima misaona imenica, ukupno stanje enterijera često ispod svakog nivoa, a tu su i razni zvuci kao posledica (ne)održavanja mehaničkih sklopova. Autobusi usput znaju i da im planu, kao i Lui travelu, s tim ovog drugog malo vade nešto bolja vozila u proseku, a Ćurdića teško da onih par mladih MAZ-eva 203 mogu da operu. Iz Niša je proteran, a i iz Beograda neće nikad izgleda. Problem kod privatnih prevoznika je i u značajnom broju vozača u baš poodmaklim godinama. Beše imaju i ljude koji samo što ne uđu i u devetu deceniju života? Skoro smo imali i onaj kiks vozača kad je završio u suprotnoj traci kod Ade. Ne znam kako pojedini uopšte i prođu lekarski pregled, niti otkud im tolika hrabrost da voze autobuse u penziji, kad znaju šta im se sve može desiti. Zaradiš penziju i onda doživiš neko gaženje daleko bilo, a dovoljno i da "samo" olupaš autobus pa da posle radiš ko zna koliko dok ne namiriš štetu, al ajde to je već neka druga tema.
 
Od danas će se kontrolisati nošenje zaštitnih maski u javnom prevozu. Počinje se od rubnih linija GSP-a, a kontrolu će vršiti Komunalna policija, Sekretarijat za javni prevoz kao i Sekreterijat za inspekcijske poslove.

„Prvo će građani biti upozoravani za nepoštovanje mera, a potom i sankcionisani“, ističe Glavaš.

izvor: Studio B
 
Malopre je 3116 sa 30 keca imao sudar sa privatnikom sa 59ke. Privatnik se uključivao u Bulevar Oslobođenja iz Birčaninove, pokušao je da se provuče pored 3116 koji je bio u krajnjoj desnoj traci, ali ga je udario u zadnji levi ćošak. Dobro ga je udario. Ne znam kako je privatnik prošao. Sad će gužva da krene sigurno, ako već nije.

izvor: gspbeograd.net
 
Kontrola karata i nošenja maski.
 

Prilozi

  • IMG_20201119_195909.jpg
    IMG_20201119_195909.jpg
    166,7 KB · Pregleda: 1.977
Alarmantna situacija u GSP: Nemaš gde nogu da staviš

Na dan kada je u Srbiji zaraženo više od 6.000 ljudi, situacija u gradskom prevozu u Beogradu, koji je jedno od glavnih žarišta koronavirusa, krajnje je alarmantna. Kako javlja naš reporter, u autobusu na liniji 78, praktično nema gde noga da se spusti, a kamoli da se održava preporučena distancu.

Zbog napete situacije i nemogućnosti da se normalno preveze od posla do kuće, naš reporter je morao ranije da napusti autobus.

Iako ljudi u prevozu disciplinovano nose maske, zbog velike gužve nije moguće održavati nikakvu distancu. Dok čekamo nove mere kriznog štaba, možemo samo da se nadamo da kod ljudi samo iz ovog autobusa neće dodatno zakomplikovati situaciju, jer, prema kineskom istraživanju o širenju koronavirusa u prevozu, jedan putnik zarazi gotovo 25 drugih, a da ne moraju da budu u njegovoj neposrednoj blizini.

Podsećamo, situacija sa koronavirus u Srbiji sve je gora i gora. Samo danas registrovano je 6.254 novih slučajeva zaraze, dok je 30 osoba preminulo od posledica infekcije.

Krizni štab trebalo je danas u 15 sati da donese odluku o novim merema, kako bi se suzbila epidemija, ali je konferencija za štampu otkazana, a štab javio da će svoje predloge saopštiti kasnije.

Epidemiolog Branislav Tiodorović rekao je juče na konferenciji u Nišu da je nekoliko mera u opticaju, a o njima su prethodnih dana govorili i skoro svi predstavnici medicinskog dela Kriznog štaba.

“Moglo bi se razgovarati o tri nove mere i to o daljem skraćivanju radnog vremena prodavnica i ugostiteljskih objekata, zatim o prelasku na rad od kuće u većini firmi, uz obaveznu potvrdu za vrtiće da roditelji dece moraju da budu na svom radnom mestu”, kazao je juče na konferenciji za medije u Nišu epidemiolog Branislav Tiodorović.

foto-vanja-kuvarica01-725x483.jpg


foto-vanja01-1024x683.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l4hvj8nI1GA[/youtube]

izvor: Nova S
 
Šta reći, osim da je jasno da se nema dovoljno vozila, čak ni za ovaj smanjeni broj i promet putnika.
 
Како ли ће се празнити?
Кад се једном попуни до 50%,више стајања нема.
Каква лупетања! Што једном, за промену, не смисле нешто што би било изводљиво?
 
Pretpostavljam da im je logika da svi putnici poštuju pravilo ulaska isključivo na prva vrata, a izlazak na preostala. Jer ono, ljudi su kao roboti, neće uraditi ništa drugo ako im eksplicitno ne kažeš, pa tako ako im se ne otvore prva vrata, onda sigurno neće ući na preostala vrata jer im je rečeno da je to samo za izlaz. I tako su rešili problem popunjenosti vozila u javnom prevozu. Svaka čast ajmo orden neki nešto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795331#p795331:odr4dndm je napisao(la):
branik » 21 Nov 2020 01:11 pm[/url]":odr4dndm]Како ли ће се празнити?
Кад се једном попуни до 50%,више стајања нема.
Каква лупетања! Што једном, за промену, не смисле нешто што би било изводљиво?

Pa biće mašenja presedačkih čvorišta, preskakanja više od jednog stajališta zavisno od linije, polaska i doba dana. Ne samo što neće moći da se uđe, već ni da se izađe. Neće se znati kad možeš da uđeš a kada i gde da izađeš. Bojim se da će na kraju stradati vozači ni krivi ni dužni.
 
Мислим да се министар мало штуро изразио. Вероватно се мислило на то да неће смети више од 50% капацитета да буде попуњено. Мени падају на памет паравани од фолије испред и иза седиште као мера заштите.
 
Ograničenje kapaciteta se normalno može održati potrebnim brojem polazaka obavljenih vozilima odgovarajućeg deklarisanog kapaciteta.

Da bi KIK linije sa solo vozilima na 6min bio oboren sa 1 na 0,5 (uprošćeno) umesto 10 solo polazaka potrebno ti je 20 solo polazaka (takt sa 6 na 3min) ili 14 zglobnih polazaka (sa 6 na oko 4min) - sa zglobovima koje nemaš. Solo nemaš za dupliranje takta, a zglobnih nemaš na za zamenu većeg broja solo.

Jedini drugi način izbegavanja prekoračenja predviđenog opterećenja moguće je postići pojačavanjem shodno mogućnostima uz ograničenje ulaska u odnosu na propisanu popunjenost vozila. Znači pošto većeg broja vozila nema ukoliko i pored jačeg takta bude probijan zacrtani KIK=0,5 nema izbora osim zabrane primanja putnika.
 
Prepolovi se broj stajališta i dobije se nedostajući broj vozila.
To preko 50% i ne stajanje je žestoka glupost koja ne može da se nikako sprovede u delo.
 
Super. I onda će neki "smart planer" da ostavi sva stajališta koja su potrebna maminim i tatinim sinovima, a da od preostalog broja odabere ona koja su po njenju potrebna običnom narodu.
 
To bi bilo idealno kada taj isti štab ne bi sastavljala jedna osoba, donosila mere i tu i tamo prepuštala kriznom štabu da kaže koje je mere doneo. :D
Ponoviću ono štoi sam nedavno pisao na forumu. U jednoj zemlji, ne mogu da se setim kojoj tačno, radile su samo radnje prehrambene robe, a sve ostalo je bilo pozatvarano, osim onoga što je pored pomenutih radnji neophodno. I gradski prevoz im je radio, i nije bilo uopšte gužvi, jer narod nije imao razloga da izlazi u tolikom broju i da se šeta po gradu, kada mu je bilo isto dal blejao lokalno na klupi ili se dobacio do klupe u nekom drugom delu grada.
Dokle god imamo odgovor da treba da budemo srećni što se u ovakvom trenutku otvara tržni centar i što se zapošljavaju ljudi i brine o ekonomiji, na pitanje zašto se to radi u trenutku sa ovolikim brojem zaraženih, neće se ništa konkretno promeniti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795450#p795450:1342uaaq je napisao(la):
Žika » 21 Nov 2020 09:43 pm[/url]":1342uaaq]Prepolovi se broj stajališta i dobije se nedostajući broj vozila.
To preko 50% i ne stajanje je žestoka glupost koja ne može da se nikako sprovede u delo.

Da, ali to bi već bio normalan ekspres ili limited stop, što je i postojalo. Pričao sam o tome više puta da takve linije štede vozila i osoblje, a nude bržu vožnju. Navodno nisu vraćene usled bojazni da zbog velikih gužvi (što nekada nije bio slučaj) prednost neće biti velika u odnosu na omnibus/lokalne polaske.

Sole se plaši da će preskočiti njemu najbliže stajalište. A veruj mi ja imam stajalište na 250m od zgrade sa 10+ linija pa opet neretko idem na Padinu koja je duplo dalje. Dobro je i za kondiciju, posebno uzbrdo, mada to slabije pokretnim sugrađanima predstavlja problm. Zato se brze linije uvode kao dodatak osnovnim i to na najopterećenijim trasama.

Zabrana ulaska nakon postizanja ograničenja kapaciteta može učiniti sistem baziran na presedanju neupotrebljivim ukoliko se masovno ne uvedu kratki obrti kad god je gužva, i van špica ako treba. Vozila za pojačavanje čitavih trasa jednostavno nema, kao ni osoblja.

Mada, bilo bi interesantno da se sve crosstown "monstrum" linije pretvore u limited stop/brze preskakače. Recimo 17 i 18 bi preskakale Deligradsku, 18 i oba stajališta kod Arene, Omladinskih Brigada (Blok 39), 9. Gimnaziju itd. 70 ne mora, njega zbog većeg broja novih solo vozila pojačati Higerima. Grad treba da otkači prevoz dece raspisivanjem tendera u te svrhe. Ta privatna vozila treba da imaju pojaseve na svakom sedištu i maksimalan broj sedišta, bez šipki. Stajanje ne treba da bude dozvoljeno i niskopodnost nije obavezna (i u slučaju paratranzita može podizna platforma).

Na taj način bi dugačke zglobne linije bile pojačane bez povećanja broja vozila. Ovo nije dobro samo za vreme pandemije već uopšte. Efikasnije je. Ko hoće do Arene presedne na 70 ili 74 zavisno od pravca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795452#p795452:3jkfrf6f je napisao(la):
solecar » Sub Nov 21, 2020 9:51 pm[/url]":3jkfrf6f]Super. I onda će neki "smart planer" da ostavi sva stajališta koja su potrebna maminim i tatinim sinovima, a da od preostalog broja odabere ona koja su po njenju potrebna običnom narodu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795470#p795470:3jkfrf6f je napisao(la):
solecar » Sub Nov 21, 2020 11:30 pm[/url]":3jkfrf6f]To bi bilo idealno kada taj isti štab ne bi sastavljala jedna osoba, donosila mere i tu i tamo prepuštala kriznom štabu da kaže koje je mere doneo. :D
Ponoviću ono štoi sam nedavno pisao na forumu. U jednoj zemlji, ne mogu da se setim kojoj tačno, radile su samo radnje prehrambene robe, a sve ostalo je bilo pozatvarano, osim onoga što je pored pomenutih radnji neophodno. I gradski prevoz im je radio, i nije bilo uopšte gužvi, jer narod nije imao razloga da izlazi u tolikom broju i da se šeta po gradu, kada mu je bilo isto dal blejao lokalno na klupi ili se dobacio do klupe u nekom drugom delu grada.
Dokle god imamo odgovor da treba da budemo srećni što se u ovakvom trenutku otvara tržni centar i što se zapošljavaju ljudi i brine o ekonomiji, na pitanje zašto se to radi u trenutku sa ovolikim brojem zaraženih, neće se ništa konkretno promeniti.

Znači sve pozatvaraj.
OK, radiće samo prehrambene radnje i misliš da će one imati dovoljno robe za mesec ili više dana ?
Šta će sa namirnicama na dnevnom nivou koje moraju da se stalno dopremaju ?
Šta ćemo sa ljudima koji žive bukvalno od danas za sutra i čim im presečeš dotok novca ostaju gladni ????
Penzioneri isto trebaju da od nečeg dobijaju penzije a Srbija sa nikakvom privredom teško da bi to podnela.

Zatvaranje je štetno i za bogate zapadne zemlje gde ljudi imaju popriličnu ušteđevinu. Tu nestaju male i slabe firme.
Mislim da treba neko bolje rešenje od zatvaranja.
Inače tatini i mamini sinovi se ne voze gradskim prevozom.
 
Vrh