Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Ali i dalje ne znamo ko će da broji putnike po vozilu. Ako smanje kapacitet vozila za 50%, u slučaju solo autobusa po specifikaciji većine proizvodjača kapacitet je oko 100 putnika, što dodje da u svakom trenutku može biti 50 osoba u autobusu. Za zglobne nisam gledao kapacitet, jer ih nema na linijama koje koristim, ali sam hteo reći da ako se bude gledao kapacitet po specifikaciji proizvodjača sa malim pojačanjima moći će da se izgura.
 
@Dart

Pa bolje sračunaj šta se zapravo "kotrlja":

Zglob GSP autobus: 200 Solarisa, 70 Japanaca, 60 IK218M, 40-ak IK218N, 40-ak IK201, 20-ak IK218; Σ=430
Zglob GSP trolejbus: 12 Belkommunmaša, 1 Trolza
Zglob privatni autobus: 25 MAZ 215, 1 Volvo B9SALF; Σ=26
Zglob inventar (bez rashoda, broj sa tendencijom pada): Σ=469
Solo GSP autobus: 174 Higera, 70 BMC, 50 Konekta, 30 IK112M, 30-ak IK103, 30-ak IK112N, 29 IK112LE, 10-ak Japanaca, oko 5 MAZ/BIK 103 CNG; Σ=428
Solo GSP trolejbus/kapabus: 83 novijih Belkommunmaša, 10 Starijih Belkommunmaša, možda par Bonitosa, 5 Higera; Σ=100
Solo privatni autobus: oko 470
Solo inventar: Σ=oko 1000
Inventar zglob+solo=oko 1470

Ako je 20% rezerva nema više od 1173. Kao što rekoh ič preko 1100 izuzev trola i tramvaja. Znači da su digli izlaznost prvenstveno solo vozila.

https://www.danas.rs/beograd/nova-ekono ... e-nijedan/

Prošle godine 1357 skupa s trolama i tramvajima. Otkud sad 1641 leba ti i soli?? Rekoše da će biti 236 vozila više. 1641-236=1405 što znači da je skoro ceo inventar u većem obimu na radu u odnosu na prošlu godinu. To dižu rashode, angažuju sve kapacitete (višak) privatnika. Možda pokrenu i polovne zglobove koji su radili na potezu 600.
 
Хмм, а да ли у ове збирове улазе и линије које држи Ласта? Него да ли можемо да очекујемо и Тролзу у саобраћају? Штета што су приватници повукли оне зглобне Соларисе, МАНове, ИК-218, ФАПа, Ик-201 и оне Конекте који никад нису ни возили. Сад би тих десетак возила добро дошло.
 
U tih 1641 verovatno racunaju Lastu , A1, E1 (i kompaniju), školske buseve, vrabac, svaki vagon bg voza pojedinačno
Inače u jutarnjem špicu je radilo 1312, a u podnevnom 1318 vozila. Van špica oko 1100 sto je taman razlika od oko 200 i nesto vise vozila .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795879#p795879:2id74fh0 je napisao(la):
Express » Pon Nov 23, 2020 5:03 pm[/url]":2id74fh0]@Dart

Pa bolje sračunaj šta se zapravo "kotrlja":

Zglob GSP autobus: 200 Solarisa, 70 Japanaca, 60 IK218M, 40-ak IK218N, 40-ak IK201, 20-ak IK218; Σ=430
Zglob GSP trolejbus: 12 Belkommunmaša, 1 Trolza
Zglob privatni autobus: 25 MAZ 215, 1 Volvo B9SALF; Σ=26
Zglob inventar (bez rashoda, broj sa tendencijom pada): Σ=469
Solo GSP autobus: 174 Higera, 70 BMC, 50 Konekta, 30 IK112M, 30-ak IK103, 30-ak IK112N, 29 IK112LE, 10-ak Japanaca, oko 5 MAZ/BIK 103 CNG; Σ=428
Solo GSP trolejbus/kapabus: 83 novijih Belkommunmaša, 10 Starijih Belkommunmaša, možda par Bonitosa, 5 Higera; Σ=100
Solo privatni autobus: oko 470
Solo inventar: Σ=oko 1000
Inventar zglob+solo=oko 1470

Ako je 20% rezerva nema više od 1173. Kao što rekoh ič preko 1100 izuzev trola i tramvaja. Znači da su digli izlaznost prvenstveno solo vozila.

https://www.danas.rs/beograd/nova-ekono ... e-nijedan/

Prošle godine 1357 skupa s trolama i tramvajima. Otkud sad 1641 leba ti i soli?? Rekoše da će biti 236 vozila više. 1641-236=1405 što znači da je skoro ceo inventar u većem obimu na radu u odnosu na prošlu godinu. To dižu rashode, angažuju sve kapacitete (višak) privatnika. Možda pokrenu i polovne zglobove koji su radili na potezu 600.


Evo kakvo je stanje u GSPu


20201123_173000.jpg



I prosečne brzine vozila.

20201123_173147.jpg


I dalje nema stručnaka da daju predlog za smanjenje gužvi.
 
Ne znam da li je još neko imao sličnu situaciju. danas sam se vraćao sa trolom sa Banjice i u jednom trenutku su ušli kontrolori. Normalno, tražili su karte, sve dok nisu u jednom trenutku naišli na mladića bez maske. Tražili su da napusti vozilo jer nema masku. Kada je rekao da ima ali da neće da je stavi, kontrolori su zatražili od vozača da stane i da otvori vrata. Tek tada je izvadio masku i metrnuo je. Čim su kontrolori izašli, skinuo ju je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795879#p795879:2kom4rhr je napisao(la):
Express » 23 Nov 2020 05:03 pm[/url]":2kom4rhr]@Dart

Pa bolje sračunaj šta se zapravo "kotrlja":

Zglob GSP autobus: 200 Solarisa, 70 Japanaca, 60 IK218M, 40-ak IK218N, 40-ak IK201, 20-ak IK218; Σ=430
Zglob GSP trolejbus: 12 Belkommunmaša, 1 Trolza
Zglob privatni autobus: 25 MAZ 215, 1 Volvo B9SALF; Σ=26
Zglob inventar (bez rashoda, broj sa tendencijom pada): Σ=469
Solo GSP autobus: 174 Higera, 70 BMC, 50 Konekta, 30 IK112M, 30-ak IK103, 30-ak IK112N, 29 IK112LE, 10-ak Japanaca, oko 5 MAZ/BIK 103 CNG; Σ=428
Solo GSP trolejbus/kapabus: 83 novijih Belkommunmaša, 10 Starijih Belkommunmaša, možda par Bonitosa, 5 Higera; Σ=100
Solo privatni autobus: oko 470
Solo inventar: Σ=oko 1000
Inventar zglob+solo=oko 1470

Ako je 20% rezerva nema više od 1173. Kao što rekoh ič preko 1100 izuzev trola i tramvaja. Znači da su digli izlaznost prvenstveno solo vozila.

https://www.danas.rs/beograd/nova-ekono ... e-nijedan/

Prošle godine 1357 skupa s trolama i tramvajima. Otkud sad 1641 leba ti i soli?? Rekoše da će biti 236 vozila više. 1641-236=1405 što znači da je skoro ceo inventar u većem obimu na radu u odnosu na prošlu godinu. To dižu rashode, angažuju sve kapacitete (višak) privatnika. Možda pokrenu i polovne zglobove koji su radili na potezu 600.

Zaboravio si tramvaje, eto ti sa njima preko 1600 vozila
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795989#p795989:cgb9cg0j je napisao(la):
solecar » Uto Nov 24, 2020 12:47 am[/url]":cgb9cg0j]Ne znam da li je još neko imao sličnu situaciju. danas sam se vraćao sa trolom sa Banjice i u jednom trenutku su ušli kontrolori. Normalno, tražili su karte, sve dok nisu u jednom trenutku naišli na mladića bez maske. Tražili su da napusti vozilo jer nema masku. Kada je rekao da ima ali da neće da je stavi, kontrolori su zatražili od vozača da stane i da otvori vrata. Tek tada je izvadio masku i metrnuo je. Čim su kontrolori izašli, skinuo ju je.
Inat... :roll:

Pričam i ja sve i svašta protiv Šiznog štaba i Kurona histerije na onoj temi, ali ni u jednom momentu od početka ove pandemije nisam želeo da teram inat eto radi teranja inata. Ako postoji šansa da ja zarazim nekog u prevozu, naravno da ću da nosim masku. Drugo je sad to šta ja kažem i mislim o odluci (tj pokušaju) da se nekome brani ulaz u vozilo ako je 50% puno, ili šta kažem o onoj razmatranoj odluci da se radna vremena skrate još više do 18h... Na primer, to su za mene gluposti i tome se ne bih povinovao. Ali ako je još od aprila jasno da ja mogu da budem zarazan i da u prevozu zarazim druge pre nego što i saznam da sam zarazan, normalno da ću da stavim masku. Tu nema šta da se osporava.

Čak u zadnje vreme sve više upadam u iskušenje da se prepirem s tim - najčešće - klincima što neće da nose maske. Ne samo zato što su time sebični prema drugima nego i zato što takvi mic po mic doprinose da brojke budu nešto gore, da virus više kruži i da se time ceo narod ''kažnjava'' i trpi zbog njih nekolicine. Mi smo gluperde što dajemo pare i kupujemo i vucaramo svuda te krpe a oni su jedini pametni. Ma nije nego.
 
Klinci su ekstremne prirode - ili neće da stave masku ili neće da skinu masku.
 
Ne znam kakva je situacija bila juče u špicu ali van špica nije bilo gužve u par autobusa koje sam promenio.
 
Problem je izgleda u manjku vozača. Danas mi je majka ispričala da je pre neki dan na poslu čula koleginicu kako je pitala jednog vozača GSP-a da li će sa pojačaju linije zbog situacije sa virusom. Kaže čovek se smejao i odgovorio da je to nemoguće jer nema ko da vozi, jer je dosta vozača zaraženo.
 
Pa mislim da je i Žika valjda prokomentarisao nešto slično da li na ovoj ili drugoj temi.

I vidite vi to, još 2018. se upozoravalo da će 2019. biti manjka vozača i ništa se nije radilo da se to spreči. Dođe 2019. i prođe, uveliko 2020. i još uvek se priča o problemu manjka i vozača. I, pogodite šta?! Još uvek se ništa ne radi da se to popravi.

Da je lako - nije. Da je jeftino - nije. Ali pobogu nije ni slanje čoveka na Mars. Uostalom, što se pre uhvati u koštac s tim problemom, cena i žrtva će biti manje. Ali eto, nadležni ovde i dalje sede skrštenih ruku i čekaju čudo.
 
Da je lako, lako je. Da hoće da se odradi, neće, jer to iziskuje da se nečiji džepovi isprazne. Zato smo umesto toga dobili isprazne priče na TV - u kako se neće dozvoliti dam dolaze Nemci i odvode zdravstvene radnike. A u naše ime ovi iz vlade potpisali saglasnost za slobodan odlazak zdravstvenih radniku u tu istu Nemačku, gde mnogi odlaze iz dva razloga, bolja plata i pre svega hoće da ih zaposle. Isto i sa vozačima. Potražnja u Nemačkoj i Holandiji i eto ti, odoše tamo naši, jer em je bolja plata, a i bolji uslovi rada. A na TV - u slušamo kako se naši hvale da zapošljavaju starije ljude zato što su iskusni vozači, a u većini incidenata su uprovo ti iskusniji učestvovali, što zbog slabijih refleksa, što zbog premora usled dugih smena.
 
Viđam najčešće srednjoškolce bez maski, kao i vozače gsp-a bez istih. Autobusi su u špicu prepuni, mene iskreno čudi da nema i više zaraženih.
 
Zanimljivo bi bilo da se nekih 10-15 autobusa punih putnika u špicu testira brzim besplatnim testovima da vidimo šta bi se dobio kao rezultat. Niam primetio da u prevozu ima sumnjivih, mada ima poneki beskućnik, klošar, pijanac i slično.
 
Јел се десило некоме да није стао аутобус данас? Ушао сам у четврти аутобус данас и ни у једном нема гужве.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Pa ajde da kažemo da automobil zaista nije mogao, sa svojih 1.3 naspram 10+ tona neto mase, odgurnuti autobus čak u suprotnu traku, al opet, nije sigurno vozač smotao levo s namerom da se direktno sudari sa kolegom. Prosto to je sekund, refleksna reakcija na nešto što je mu je išlo u susret s boka. Moguće da je počeo da beži instiktivno u pokušaju da ga izbegne. U takvim situacijama teško da se ima vremena za razmišljanje i racionalno postupanje.
 
Na prednju osovinu kad je prazan autobus otpada jako malo težine,. Motor i njenjač smešteni u zadnjem prepustu kao na klackalici rastere prednju osovinu i putnički automobil sa lakoćom bočnim udarcem može vozilo da izvede iz putanje.
Izbace tramvaj koji ima daleko veću težinu i u šinama je a neće autobus.
Beše skoro saobraćajka u Kneza Miloša kad je putnički auto prošao na crveno iz Srpskih vladara i isto tako bočno udario u autobus ?


https://www.blic.rs/vesti/beograd/video ... ba/l7e6jld
 
Trebalo bi uvesti obavezno otvaranje prozora tačnije da vozači na okretnici otvore sve prozore pre polaska.
 
Igore drzi se teme. :D

Dovoljno je držati sva otvorena vrata da se bus izluftira, nema potrebe za novim akcijama za vozače.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795990#p795990:1wjt5fd6 je napisao(la):
spatiotecte » 24 Nov 2020 12:58 am[/url]":1wjt5fd6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795879#p795879:1wjt5fd6 je napisao(la):
Express » 23 Nov 2020 05:03 pm[/url]":1wjt5fd6]@Dart

Pa bolje sračunaj šta se zapravo "kotrlja":

Zglob GSP autobus: 200 Solarisa, 70 Japanaca, 60 IK218M, 40-ak IK218N, 40-ak IK201, 20-ak IK218; Σ=430
Zglob GSP trolejbus: 12 Belkommunmaša, 1 Trolza
Zglob privatni autobus: 25 MAZ 215, 1 Volvo B9SALF; Σ=26
Zglob inventar (bez rashoda, broj sa tendencijom pada): Σ=469
Solo GSP autobus: 174 Higera, 70 BMC, 50 Konekta, 30 IK112M, 30-ak IK103, 30-ak IK112N, 29 IK112LE, 10-ak Japanaca, oko 5 MAZ/BIK 103 CNG; Σ=428
Solo GSP trolejbus/kapabus: 83 novijih Belkommunmaša, 10 Starijih Belkommunmaša, možda par Bonitosa, 5 Higera; Σ=100
Solo privatni autobus: oko 470
Solo inventar: Σ=oko 1000
Inventar zglob+solo=oko 1470

Ako je 20% rezerva nema više od 1173. Kao što rekoh ič preko 1100 izuzev trola i tramvaja. Znači da su digli izlaznost prvenstveno solo vozila.

https://www.danas.rs/beograd/nova-ekono ... e-nijedan/

Prošle godine 1357 skupa s trolama i tramvajima. Otkud sad 1641 leba ti i soli?? Rekoše da će biti 236 vozila više. 1641-236=1405 što znači da je skoro ceo inventar u većem obimu na radu u odnosu na prošlu godinu. To dižu rashode, angažuju sve kapacitete (višak) privatnika. Možda pokrenu i polovne zglobove koji su radili na potezu 600.

Zaboravio si tramvaje, eto ti sa njima preko 1600 vozila

E Spasio u očin što bi rekli Vojvođani. Pa na koje linije da isteraš tih 200 Ka(n)tica? Nema ih ni 100 na linijama. Koji će napojni sistem to da podnese? I koga da voze kad već zvrje prazni (izuzev 7 i 9 u špicu)? Vidi PVR tramvaja (pored toga što su 3A i 5A autobusi kojih nema dovoljno ni na autobuskim linijama):

6: 6 vozila
7: 13
9: 13
11L: 3
12: 12 (zato što kruži)
13: 8

Σ=55

Ne samo što nema šta da se vozi od autobusa, već nema ni ko da vozi. A tramvaji nemaju ni po čemu da voze nit koga da voze na pola preostalih linija (12 duža al svi prešli na 23 i 37 koje ne mogu ni svoje putnika više da prevezu). Stoga pretpostavljam da u dodatnih 236 vozila spada višak solo privatnika, ako već ne uključuje i dizanje rashoda GSP.

Btw. možda svi primećujemo ono što i očekujemo, mada ja kad uđem u vozilo JGP obavezno budem toliki baksuz da prvo naletim na dvoje troje penzosa s maskom na bradi kako mi krkljaju na najviše metar od glave. Zapravo mladi se uglavnom pridržavaju, i ne krkljaju.
 
Da li zna neko šta se tačno desilo? Novosti kažu da je vozač sa linije 18 pregazi četvorodišnjeg dečaka koji je preminuo u bolnici, dok Telegraf kaže da je vozač zatvorio vrata i zaklačio dečaku nogu, te je on pao na beton udarivši glavom o beton i odmah bio u nesvesti, jer ga nije video dok je izlazio. Kako pišu pojedini mediji, vozač je zaustavljen u Triše Kaclerovića, a incident se dogodio u Zemunu. Pokrenut je disciplinski postupak protiv vozača.
 
Ja i ako sam iz Valjeva zadnji put kad sam bio sa prijateljima iz BG autobusom za Košutnjak,jedan moj prijatelj invalid slabo pokretan dok je izlazio na stanicu,vozač ga je pričepio zadnjim vratima.Uopšte nije gledao samo je nastavio da vozi.Eto ako ja koji nisam iz BG sam bio svedok takvog dogadjaja mogu da mislim svakodnevno šta se dogadja.Vozači su netainteresovani za putnike samo žure.
 
Vrh