Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795475#p795475:3u3ddw97 je napisao(la):
Express » 21 Nov 2020 23:45[/url]":3u3ddw97]Sole se plaši da će preskočiti njemu najbliže stajalište.
:lool:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795475#p795475:3u3ddw97 je napisao(la):
Express » 21 Nov 2020 23:45[/url]":3u3ddw97]A veruj mi ja imam stajalište na 250m od zgrade sa 10+ linija pa opet neretko idem na Padinu koja je duplo dalje. Dobro je i za kondiciju, posebno uzbrdo, mada to slabije pokretnim sugrađanima predstavlja problm. Zato se brze linije uvode kao dodatak osnovnim i to na najopterećenijim trasama.
Kondicija mi je takva da dnevno bez ikakvog napora prelazim 5 - 10 km. Naravno to ne radim svakodnevno, ali bude i perioda kada zaređam i po desetak dana uzastopno. I izdržljiviji sam od većine prijatelja, rodbine i ljudi sa kojima sam pričao na tu temu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795475#p795475:3u3ddw97 je napisao(la):
Express » 21 Nov 2020 23:45[/url]":3u3ddw97]Mada, bilo bi interesantno da se sve crosstown "monstrum" linije pretvore u limited stop/brze preskakače. Recimo 17 i 18 bi preskakale Deligradsku, 18 i oba stajališta kod Arene, Omladinskih Brigada (Blok 39), 9. Gimnaziju itd. 70 ne mora, njega zbog većeg broja novih solo vozila pojačati Higerima. Grad treba da otkači prevoz dece raspisivanjem tendera u te svrhe. Ta privatna vozila treba da imaju pojaseve na svakom sedištu i maksimalan broj sedišta, bez šipki. Stajanje ne treba da bude dozvoljeno i niskopodnost nije obavezna (i u slučaju paratranzita može podizna platforma).
Već zamišljam kako bi neki "planer" ukinuo Sava centar na autoputu jer postoji stajalište u Milentija Popovića koje pokriva istu oblast. Pa onda kako se ukida stajalište Pošta / RK Beograd u Glavnoj jer se stvaraju velike gužve i postoji opasnost od širenja virusa...
Inače, davao sam ranije predlog za ekspres linije i dodatno ubrzavanje pojedinih linija, kad smo već kod toga.
 
Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795546#p795546:2w7w9fmc je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 11:17[/url]":2w7w9fmc]Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
Lepo je to što imaju, a još lepše je kada se to i primeni u praksi. Šta meni znači što su tokom prolerća i leta imali uvid u gužve na linijama, kada nisu pojačavali 41 i 49, nego druge linije. Naprimer, pojačavali su 40, a tamo je i bez pojačavanja mogao da se drži razmak od 2m, pa i više, umesto da su pojačavali 41. I što je zanimljivo, na 40 su radili zglobovi, a na 41 solo vozila. Ako su bila 2 zglobna na 41, u vrh glave. Pa onda u 49 je tolika bila gužva da smo maltene ko sardine bili nabijeni u autobusu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795546#p795546:2t6p01wy je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 11:17 am[/url]":2t6p01wy]Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
Ja ću da pešačim kad ja hoću, evo baš sad idem da obrnem nekoliko km. Ali kad idem negde, očekujem da me javni prevoz odveze što je najbliže moguće, inače neću da ga koristim. Jedino ako idu na to da ljudi traže alternative, pa da se rasterete vozila, onda u redu. Ali prevoz koji će da preskače pola stanica nije prevoz, već iznuđeno rešenje koje samo može biti privremeno.
 
Свака рестрикција превоза не иде у прилог смањењу могућности заразе. Једина адеквтна мера би била већи број возила већег капацитета са већим тактом. Овако укидањима само концентришу људе на истом месту. Ако се укину стајалишта онда ће више људи бити заједно на стајалиштима која нису укинута. Ако се смањи број полазака онда ће бити више људи у оним преосталим поласцима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795556#p795556:1auq4nff je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 12:25 pm[/url]":1auq4nff]To sa privatnicima.

Solo privatnicima. Znači da povećan broj polazaka neće rezultirati većim rastom kapaciteta kao u slučaju da imamo veći inventar zglobnih - novih i polovnih. A u nedostatku zglobnih mogu samo da zamislim koliko će solaća uletati na zglobne linije.

Zapravo nikad za poslednjih pola veka nije bilo toloko solo polazaka kao što će sada biti. Alal im vera. Al Vesić je kriv za sve jer je mlatio praznu slamu dok je obećavao zglobove. Bilo bi lakše da je nabavljeno dvestotinak novih zglobova. Još da su kupili i stotinak solidnih polovnih relativno skromnim ulaganjem (u odnosu na najavljenih 500+ novih) stanje bi bilo značajno poboljšano u odnosu na ovo u kome se trenutno nalazimo.

Nikako da priznaju krivicu. Korona nije kineski cirkus već navodno viša sila pa se eto ljubi ih majka, nisu pripremili.
 
Broj polazaka nije povecan, vec su samo sihtasi prebaceni u klasicne smene. Takođe ima dosta vozača koju su zaraženi ili u izolaciji pa ostane par praznih smena...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795610#p795610:3hrq5l0m je napisao(la):
Dart » 22 Nov 2020 03:43 pm[/url]":3hrq5l0m]Broj polazaka nije povecan, vec su samo sihtasi prebaceni u klasicne smene. Takođe ima dosta vozača koju su zaraženi ili u izolaciji pa ostane par praznih smena...

Kako nisu kad je normalan broj 1100 autobusa sa sve šihtama (PVR/Peak Vehicle Requirement), uključujući i privatnike? 1640 je 49% više. Tramvaji gotovo i da ne funkcionišu a trola nema mnogo. Kada se posmatra grad onda se misli na urbanizaciju koja broji 1,2 miliona (područje GUP-a P=360km2).

Tu nema više od 400 zglobnih GSP i 25 privatnih, 400 solo GSP i 400 privatnih solo s tim da 100 saobraća na linijama koje izlaze iz tog područja. 1100, jednostavno nema više. Inventar je veći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795594#p795594:1borlegg je napisao(la):
1111 » Ned Nov 22, 2020 2:21 pm[/url]":1borlegg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795546#p795546:1borlegg je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 11:17 am[/url]":1borlegg]Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
Ja ću da pešačim kad ja hoću, evo baš sad idem da obrnem nekoliko km. Ali kad idem negde, očekujem da me javni prevoz odveze što je najbliže moguće, inače neću da ga koristim. Jedino ako idu na to da ljudi traže alternative, pa da se rasterete vozila, onda u redu. Ali prevoz koji će da preskače pola stanica nije prevoz, već iznuđeno rešenje koje samo može biti privremeno.
Za želje postoji posebna služba, Taxi. Tu može da se izvoljeva do mile volje.

Ne mogu da verujem kako ljudi sebično razmišljaju , ja neću ovo , ja neću ono, ja neć maske , ja neću distancu i onda imamo 5000 zaraženih dnevno.

Napisa ranije dajte bolje rešenje , niko ništa da napiše , niti da predloži . Samo kuknjava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795597#p795597:3eiu9p1f je napisao(la):
Дошљак » Ned Nov 22, 2020 2:45 pm[/url]":3eiu9p1f]Свака рестрикција превоза не иде у прилог смањењу могућности заразе. Једина адеквтна мера би била већи број возила већег капацитета са већим тактом. Овако укидањима само концентришу људе на истом месту. Ако се укину стајалишта онда ће више људи бити заједно на стајалиштима која нису укинута. Ако се смањи број полазака онда ће бити више људи у оним преосталим поласцима.

Ako se smanji broj stajališta, smanjiće se broj putnika za one koji idu jednu stanicu a takvih ima solidno.
Biće više ljudi na stajalištima ali biće više i onih koji izlaze zar ne ? Onda umanjiš za broj koji se voze jednu stanicu i opet ima više benefita.
Onda se dolazi da će ljudi manje vremena provoditi u vozilima , da će vozilu trebati manje vremena da završi poluobrt i da se može smanjiti interval između vozila. Smanjenem intervala i povećanjem prosečne brzine dobija se daleko više sa postojećim stanjem.
A kao što napisa Dart sve više je vozača obolelih od korone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795624#p795624:3kdqibpt je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 16:25[/url]":3kdqibpt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795594#p795594:3kdqibpt je napisao(la):
1111 » Ned Nov 22, 2020 2:21 pm[/url]":3kdqibpt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795546#p795546:3kdqibpt je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 11:17 am[/url]":3kdqibpt]Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
Ja ću da pešačim kad ja hoću, evo baš sad idem da obrnem nekoliko km. Ali kad idem negde, očekujem da me javni prevoz odveze što je najbliže moguće, inače neću da ga koristim. Jedino ako idu na to da ljudi traže alternative, pa da se rasterete vozila, onda u redu. Ali prevoz koji će da preskače pola stanica nije prevoz, već iznuđeno rešenje koje samo može biti privremeno.
Za želje postoji posebna služba, Taxi. Tu može da se izvoljeva do mile volje.

Ne mogu da verujem kako ljudi sebično razmišljaju , ja neću ovo , ja neću ono, ja neć maske , ja neću distancu i onda imamo 5000 zaraženih dnevno.

Napisa ranije dajte bolje rešenje , niko ništa da napiše , niti da predloži . Samo kuknjava.
Nisam hteo fudbalske utakmice sa 10.000 ljudi, ali sam ih dobio. Nisam hteo kafiće, restorane, splavove, noćne klubove koji rade i noću, a do sada i duže nego marketi, pa sam to dobio. Isto se odnosi i na teretane, kladionice... Nisam hteo ni zatvaranje pijaca i nabijanje u markete, pa sam eto i to dobio. Nisam hteo da se pozorišta, koncerti, sportska dešavanja i sl. proglašavaju leglom zaraze i zato zabranjuju a restorani, splavovi, noćni klubovi, kafići i sl. proglašavaju max bezbednim i da nije neophodno da se nosi maska, pa sam eto i to dobio. Nisam hteo da oni koji donose odluke ne nose maske, a mene uslovljavaju, prete kaznama i deru se kako smo neodgovorni, jer nismo poštovali mere, pa sam eto i to dobio. Isto tako nisam tražio ni otvaranje TC "Galerija" u trenutku kada rapidno raste broj zaraženih, pa sam i to dobio, uz komentar kako treba da budemo srećni što se vodi računa o zapošljavanju i ekonomiji. Traženo je povećanje broja vozila na pojedinim linijama gde je bila ogromna gužva, a dobijeno je pojačanje linija gde si i bez toga mogao da bez problema držiš razmak 2m. Sad ću da dobijem i ovo sa popunešću i ne stajanjem na stanicama, iako ni to nisam tražio. Pritom nosim masku, držim rastojanje, redovno perem ruke i koristim sredstva za dezinfekciju istih...
 
Убеђен сам да и са шихташима и приватницима не може толико возила да ради, посебно што су трамваји осакаћени.
Једно је бројно стање, а друго оно што је у стању да ради. А то неко треба и да вози. Шихташа возача треба више. Они у из два дела сабирали смену. Сад треба да продуже да раде до времена изласка другог дела, а они поподне до 20. Укупно продужење је скоро за једну смену. Или ће бити прековремених сати до бесвести, а самим тим временом и више заражених возача.
Све у свему, тешко ће функционисати, како год без смањивања броја људи који се крећу по граду из било ког разлога.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795624#p795624:1s3ks6x4 je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 04:25 pm[/url]":1s3ks6x4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795594#p795594:1s3ks6x4 je napisao(la):
1111 » Ned Nov 22, 2020 2:21 pm[/url]":1s3ks6x4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795546#p795546:1s3ks6x4 je napisao(la):
Žika » 22 Nov 2020 11:17 am[/url]":1s3ks6x4]Imaju planeri okvirne brojeve putnika na stajalištima jer su radili snimanja linija i na osnovu toga mogu da lepo redukuju broj stajalißta.
Sve to može da se uradi i na obostrano zadovoljstvo ubrza saobraćaj. I nacija će biti zdravija jer će malo više pešačiti.
Ja ću da pešačim kad ja hoću, evo baš sad idem da obrnem nekoliko km. Ali kad idem negde, očekujem da me javni prevoz odveze što je najbliže moguće, inače neću da ga koristim. Jedino ako idu na to da ljudi traže alternative, pa da se rasterete vozila, onda u redu. Ali prevoz koji će da preskače pola stanica nije prevoz, već iznuđeno rešenje koje samo može biti privremeno.
Za želje postoji posebna služba, Taxi. Tu može da se izvoljeva do mile volje.

Ne mogu da verujem kako ljudi sebično razmišljaju , ja neću ovo , ja neću ono, ja neć maske , ja neću distancu i onda imamo 5000 zaraženih dnevno.

Napisa ranije dajte bolje rešenje , niko ništa da napiše , niti da predloži . Samo kuknjava.
Kao prvo, niti sam sebičan niti kukam, samo hipotetički govorim. Ja od nove godine ne znam da li sam se deset puta vozio javnim prevozom, tako da pre pričam u ime drugih nego u svoje. Upravo sam i napisao to što kažeš. Ukidanje stajališta samo može da odvrati ljude od vožnje i okrene ih drugim vidovima transporta - taksiju, privatnom automobilu, motociklu, biciklu. I iz tog ugla je to ok. Ali nikako nisi dugoročno rešio problem. Iskreno, najviše sam reagovao zbog opaske zdravo je pešačiti, jer ljudima koji idu na posao ili sa posla najmanje je do pešačenja. Jedno od rešenja je povećanje broja vozila, ali tako da na opterećenim linijama u većini polazaka idu dva vozila zaredom. Ne vredi ni da je iza ćoška drugi, svi ima da se potrpaju u prvi. Ako ni to ne može, onda ništa, smišljamo dalje, ali ukidanje treba da bude poslednje.
 
Express":2kr9z6q1 je napisao(la):
Kako nisu kad je normalan broj 1100 autobusa sa sve šihtama (PVR/Peak Vehicle Requirement), uključujući i privatnike? 1640 je 49% više. Tramvaji gotovo i da ne funkcionišu a trola nema mnogo. Kada se posmatra grad onda se misli na urbanizaciju koja broji 1,2 miliona (područje GUP-a P=360km2).

Tu nema više od 400 zglobnih GSP i 25 privatnih, 400 solo GSP i 400 privatnih solo s tim da 100 saobraća na linijama koje izlaze iz tog područja. 1100, jednostavno nema više. Inventar je veći.
Takvo povecanje nije moguće izvesti ni u normalnim uslovima preko noći, kamoli sad. Za tako nesto je potrebno bar par meseci pripreme, a sada je i gotovo nemoguće jer nema dovoljno vozaca niti mehaničara.
Vrlo je upitna i odrzivost i klasicnog zimskog reda vožnje sa oko 1300 vozila u vršnom periodu.
Npr juce je ostalo 5 upraznjenih smena na trolejbusima, a zvali su sve slobodne vozače.
 
Тако је било у зииму 1995. /1996. Никад мање возила, а шупљих смена до миле воље. Аутобуси су се некако и крпили, али на тролејбусима је стално фалило. Практично је пријем ишао непрекидно, али је углавном било: дођох, видех, побегох. У сваком јављању диспечера у медијима наглашавали су отворен конкурс.
Проблем је решен следеће јесени када су дозволили да се запошљавају прогнани из РСК. Онда је мало свануло. Дотле смо често радили смену и део шихте. Све се плаћало, али је плата уредно каснила. Где сад наћи људе, посебно кад се битно погоршао однос фирме према возачу.
 
Neko ne napisa ni jedno rešenje ?
Samo prazne kuknjave.
Vozača nema u izobilju pogotovo sad kad im konstantno smanjuju plate i izlažu sve većem stresu ne mareči za njihovo zdravlje.
Isto tako je sve više zaraženih i pitanje je koliko će biti na bolovonju i kako će teći njihov oporavak.
Vozila teško da će nabavljati a nešto sam skeptičan prema nabavkama za održavanje. Ide zima i pitanje je kako je odrađena priprema.
Pre dve večeri tramvaji nisu mogli uz bulevar, klizave šine. Banalna stvar a napravila ogroman problem.


20201122_181735.jpg
 
Nemam pojma da li i to odgovara ovoj cifri, ali deluje da Radojica misli na sva vozila javnog prevoza koja rade na teritoriji grada kao teritorijalne jedinice, dakle i ona u trećoj i četvrtoj zoni.

Inače, odlično osmišljena ova redukcija nakon 22 časa. Mrzelo ih je čak i da prilagode interval, nego su prosto nasumično izbacili neke polaske (Radojica žrebao?), pa 23 sa Karaburme ide u 22:07, 22:30, 23:00 i 23:15. Nadasve ujednačeno i smisleno. Sad će verovatno tako nakon 20:00, a vozače za pojačanje dnevnog prevoza će dobiti redukcijom večernjih smena i prepakivanjem ostalih. Takođe, svakome osim njima je jasno da ne može redukcija u isto vreme počinjati i na gradskim i na prigradskim linijama, jer na prigradske se masovno preseda sa gradskih pri povratku kućama. Npr. ako neka gradska linija u smeru ka Ustaničkoj polazi po redovnom režimu do X sati, onda prigradske sa Ustaničke po redovnom režimu moraju polaziti bar do X sati+30-45 min.
 
Na predlog Sekretarijata za javni prevoz, Gradski štab je odlučio da se produži vreme popodnevnog „špica” za tri časa, tako da od utorka traje od 15 do 20 časova. U ovom periodu biće uključeno 236 vozila više od uobičajenog broja, a to znači da će se i u popodnevnom periodu na ulicama Beograda naći 1.641 vozilo javnog linijskog prevoza. Prevoznicima su dostavljena obaveštenja koja će biti istaknuta na prvim vratima vozila, koja se odnose na preporučeni broj putnika u vozilu, u zavisnosti od tipa, a u skladu sa epidemiološkom situacijom i donetim merama.

Gradski štab apelovao je na građane da racionalno koriste usluge javnog linijskog prevoza, uz poštovanje zakonske obaveze nošenja zaštitnih maski u vozilima.

izvor: bgprevoz.rs
 
Zar špic nije počinjao oko 13 i 30 i trajao do oko 17 i 30? Znači pomera se i produžava za sat vremena.
 
Pa rekoh već, povećanje je samo van špica tj u vanvršnom periodu .
 
Vrh